Miksi päiväkodin työntekijät ja koulun opettajat valittaa Joululahjoistaan?
Usein saa lukea erilaisten facebook-ryhmien keskusteluista, iltapäivälehdistä, netin keskustelupalstoilta ym. miten päiväkodin lastenhoitajat ja opettajat ja koulun opettajat valittaa siitä, miten on taas saanut huonon joululahjan ryhmän/luokan lapsilta/perheiltä. Taas on tullut lahjaksi muki, vaikka mukeja on ennestään kaappi täynnä, onpa rasittavaa! Joku äiti leipoi lahjaksi joulukakun, mutta yök en syö toisten leipomaa, täynnä ällöbakteereja. Joku antoi tuikkukupin, miten kehtasi, niitäkin on jo kaapit täynnä. Ja entä sitten se Pandan konvehtirasia, se se vasta loukkasi, kun niitä tulee aina ainakin 12 kpl, vaikka laihdutan, eikä sukulaisillekaan jaksa niitä enää raahata.
Mihin on kadonnut joulumieli ja ilo siitä, että ylipäätään muistetaan jouluna jollain pikkupaketilla? Miten lahja voi olla kamala? Sen takanahan on kaunis ajatus eikä ihmiset nyt mitään oikeita hirvityksiä anna, vaan pientä kivaa, joka kelpaisi kyllä melkein kenelle muulle vain. Itse olen sote-alalla ja saan potilailta välillä suklaata, pienen kukan tai kuusen koristeen, ja kaikki niistä ovat aina ilahduttaneet ja jokainen jäänyt mieleen, jokaisen suklaan olen myös syönyt.
Kommentit (82)
Taidamme ostaa opettajalle 2kg mandariineja, syököön näitä jouluna.
Olen ollut yläkoulun opena yli 20 vuotta, enkä vielä kertaakaan ole kuullut kenenkään kollegan _valittavan_ saamistaan lahjoista. Lahjasuklaita kyllä syödään porukalla tammikuussa ja kukat löytävät aina ottajan, jos joku ei niitä saa kotiin vietyä. Aina ovat kaikki kuitenkin olleet kiitollisia pienestäkin muistamisesta.