Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kiva ulkoilu, autoilija kaahasi suoraa päin suojatiellä vastapäistä kaistaa bussin takaa

Vierailija
10.12.2024 |

Bussi pysähtyi suojatien eteen antamaan tietä, kaksikaistainen tie. Tämä sankari päätti lähteä ohittamaan bussin takaa suoraan suojatielle pitkin vastaantulevien kaistaa. Oli ihan tosi lähellä, ettei itseltä henki siinä lähtenyt. Olisi kiva tietää, minne näillä hulluilla on niin kova kiire, että se on muiden ihmisten henkeä ja elämää tärkeämpää? Siinä olisi yksi perhe vaihtanut joulun juhlinnan hautajaisiin. Jos joku bussissa ollut näki tämän, tai tallentui bussin kameraan, jättäkää vinkkiä poliisille.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on meinannut jäädä myös vastaavalla tavalla auton alle. Tosin kyseessä oli kaksi kaistaa, toinen pysähtyi viereisellä kaistalla ei. 

Mullekin kävi näin 80-luvulla koulumatkalla. 

Minäkin opin jo lapsuudessa, että tuolla liikenteessä et voit luottaa vain itseesi. En missään olosuhteissa lähtisi ylittämään tietä esim bussin edestä. Eihän siinä ole mitään näkyvyyttä omaa napaansa pidemmälle.

(teko on aina väärin ja sympatiat ap puolella)

Täytyy tosiaan olla todella elämäänsä väsynyt joka noin tekee eikä edes katso vasemmalle bussin jälkeen.

Vierailija
42/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia sinne suojatielle ei kannata väkisin ängetä jos yhtään on itsesuojeluvaistoa. Toinen on autoilijoiden yltiö kohteliaisuus joka on myös riski niin kävelijälle kuin takana tuleville autoille.

Sääntöjen noudattaminen ei liity mitenkään kohteliaisuuteen.

Liikenneturvan kyselyssä autoilijan velvoite antaa tietä jalankulkijalle tunnettiin suht hyvin, mutta kuitenkin 5% luuli, että jalankulkijan tulisi antaa autoilijalle tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istuin kerran taksin takapenkillä vastaavassa tilanteessa, [...]

Oli niin aggressiivisen oloinen taksikuski, etten uskaltanut sanoa mitään, ettei olisi matka jäänyt kesken minun osaltani... Oli vielä tyyliin 25 km matkan ensimmäinen kilometri vasta menossa.

Juuri tämän takia taitaa aika moni olla sanomatta mitään bussi- ja taksikuskien toiminnasta kun pelkää, että saa kävellä loppumatkan.

Vierailija
44/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voivoi.

Täällä oli tässä taannoin sinä iltana kun oli vesisadetta ja synkän valotonta vaikka katuvalot tietysti olivatkin tapahtumapaikalla päällä. Niin oli tilanne, että kävelijä jolla oli vaatteissa parikin heijastinta lähti menemään suojatien ylitse, oli kyllä katsonut että auto on tulossa jonkin matkan päässä, mutta oletti että kuskilla on silmät päässä... Mut joo, ehkä sillä kuskilla olikin silmät päässä, mutta ei se kyllä mitenkään hidastanut vauhtiansa, se meni siis takin helmaa viistäen takaa sitten ohitse.... No, joo, kävelijä oli kyllä siis jo sen verran pitkälle siinä suojatiellä ehtinyt, ettei alle jäänyt, mutta kyllä se nyt kuitenkin on niin, että ei sitä ihan täyttä päätä posotella kun ihminen on menossa laillisesta paikasta tien ylitse. 

TÄYSIN KAISTAPÄÄ ÄIJÄ! Joku lippalakkipäinen tyyppi. SOKEA JA HULLU!

Mut sittenhän tällä seudulla olikin muutamakin onnettomuusuutinen tilanteista joissa suojatietä ylittäneen päälle oli ajettu....

Nää on vissiin tottuneet siihe, että on metri kertaa metri kokoiset heijastinlevyt vaatteissa, tai jotkut vilkkuvalot, tai mitä lie... Ihan sellasia normaaleja heijastimia ei noteerata lainkaan.... IDIOOT IST EIN IDIOOT, 

Vierailija
45/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on meinannut jäädä myös vastaavalla tavalla auton alle. Tosin kyseessä oli kaksi kaistaa, toinen pysähtyi viereisellä kaistalla ei. 

Minäkin opin jo lapsuudessa, että tuolla liikenteessä et voit luottaa vain itseesi. En missään olosuhteissa lähtisi ylittämään tietä esim bussin edestä. Eihän siinä ole mitään näkyvyyttä omaa napaansa pidemmälle.

Täytyy tosiaan olla todella elämäänsä väsynyt joka noin tekee eikä edes katso vasemmalle bussin jälkeen.

Tämä on niin totta. Ei sillä, että se poistaisi autolijalta selkeää syyllisyyttä. Mutta huolimattomuutta myös kävellä sivuille katsomatta auton eteen.

Vähän samaan tapaan, kuin jättäisi pyörän lukitsematta kaupungin keskustassa. Vaikka pyörävarkaus on 100% varkaan syytä, niin silti en jättäisi pyörää lukitsematta.

Vierailija
46/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia sinne suojatielle ei kannata väkisin ängetä jos yhtään on itsesuojeluvaistoa. Toinen on autoilijoiden yltiö kohteliaisuus joka on myös riski niin kävelijälle kuin takana tuleville autoille.

Liikenneturvan kyselyssä autoilijan velvoite antaa tietä jalankulkijalle tunnettiin suht hyvin, mutta kuitenkin 5% luuli, että jalankulkijan tulisi antaa autoilijalle tietä.

No, täällä Turussa on sellaisia vähän tumma pigmenttisiä. Olin tekemässä teoriakoetta, viereisellä pisteellä oli tulkki ja xxx, arvatkaa kumpi sen kokeen teki? 

Vierailija
47/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä istuin kerran taksin takapenkillä vastaavassa tilanteessa, [...]

Oli niin aggressiivisen oloinen taksikuski, etten uskaltanut sanoa mitään, ettei olisi matka jäänyt kesken minun osaltani... Oli vielä tyyliin 25 km matkan ensimmäinen kilometri vasta menossa.

Juuri tämän takia taitaa aika moni olla sanomatta mitään bussi- ja taksikuskien toiminnasta kun pelkää, että saa kävellä loppumatkan.

Jep. Tästä on jo useampi vuosi aikaa, ja olin tuolloin nuorempi ja arempi muutenkin. Ja oli kiire lentokentälle (työpaikan koulutusmatkalta kotiin), niin vaihdettiin vain sen pakukuskin kanssa kauhistuneet katseet ohittaessa. En tainnut mitään sanoa koko matkan aikana vaan tuijottelin kauhuissani ulos ikkunasta.

-17

Vierailija
48/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, täällä Turussa on sellaisia vähän tumma pigmenttisiä. Olin tekemässä teoriakoetta, viereisellä pisteellä oli tulkki ja xxx, arvatkaa kumpi sen kokeen teki? 

On räsismiä estää mustaa miestä ajamasta.

Vierailija
49/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas pakko sanoa vaikka niin karulta kuulostaakin olis hyvä kun jalankulkijoille tulis pakolliseksi kunnon huomioliivit tai asusteet pienet heijastimet ei auta kun on kaupungissa valosaastetta joka peittää jalankulkijan täysin.

Miten tuo tähän tilanteeseen liittyy, jossa kuski lähtee ohittamaan suojatien eteen pysähtynyttä autoa? Ei ollut kyse siitä, näkyykö jalankulkija vai ei, vaan ihan liikkeennesäännöistä. Toki puhut tärkeästä asiasta, mutta älä nyt yritä viedä huomioita siltä, että autoilija tässä törppöili. 

Vierailija
50/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Ei sillä, että se poistaisi autolijalta selkeää syyll

Se, että olet juridisesti oikeassa ei paljoa lohduta, kun elät lopun ikäsi polvikipujen kanssa. Olin 11v, kun suojatiellä auto töytäisi. 

Vierailija
51/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu. Kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
52/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas pakko sanoa vaikka niin karulta kuulostaakin olis hyvä kun jalankulkijoille tulis pakolliseksi kunnon huomioliivit tai asusteet pienet heijastimet ei auta kun on kaupungissa valosaastetta joka peittää jalankulkijan täysin.

Miten tuo tähän tilanteeseen liittyy, jossa kuski lähtee ohittamaan suojatien eteen pysähtynyttä autoa? Ei ollut kyse siitä, näkyykö jalankulkija vai ei, vaan ihan liikkeennesäännöistä. Toki puhut tärkeästä asiasta, mutta älä nyt yritä viedä huomioita siltä, että autoilija tässä törppöili. 

Kiitos kun nostit sanomaani!

Vierailija
53/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan AP auton rattiin näyttämään mallia 🤭

Vierailija
54/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monikaan tiedä tai piittaa liikennesäännöistä. 2 kertaa olen lähivuosina jäänyt auton alle, vaikka olen ollut varovainen. Läheltäpititilanteita on ollut paljon. Ongelmia näyttävät olevan pihalta/parkkipaikalta/kolmion takaa/käännyttäessä kevyen liikenteen väylän kulkijoiden väistäminen. Kerran kyllä kävi hauskasti kun moottoripyöräilijä kiihdytti kolmion takaa minua päin vaikka olisi pitänyt nähdä minut selvästi. Menetti moponsa hallinnan ja kaatui kadulle. Huuteli ja raivosi etten ymmärrä liikennesääntöjä. Hyvä ettei ollut rautaputkea tai vastaavaa lähettyvillä, koska muuten tuo luultavasti piripäissään makaava huuteleva tatuoitu paska olisi aiheuttanut linnareissun itselleni. Meni tunteisiin.

Vierailija
55/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltäkin tilanteilta vältyttäisiin jos sovellettaisiin luonnollista periaatetta, eli että pienempi väistää. 

Vierailija
56/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei monikaan tiedä tai piittaa liikennesäännöistä. 2 kertaa olen lähivuosina jäänyt auton alle, vaikka olen ollut varovainen. Läheltäpititilanteita on ollut paljon. Ongelmia näyttävät olevan pihalta/parkkipaikalta/kolmion takaa/käännyttäessä kevyen liikenteen väylän kulkijoiden väistäminen. Kerran kyllä kävi hauskasti kun moottoripyöräilijä kiihdytti kolmion takaa minua päin vaikka olisi pitänyt nähdä minut selvästi. Menetti moponsa hallinnan ja kaatui kadulle. Huuteli ja raivosi etten ymmärrä liikennesääntöjä. Hyvä ettei ollut rautaputkea tai vastaavaa lähettyvillä, koska muuten tuo luultavasti piripäissään makaava huuteleva tatuoitu paska olisi aiheuttanut linnareissun itselleni. Meni tunteisiin.

Missä sä oikein asut?!

Vierailija
57/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Ei si

Se, että olet juridisesti oikeassa ei paljoa lohduta, kun elät lopun ikäsi polvikipujen kanssa. Olin 11v, kun suojatiellä auto töytäisi. 

Väität että ne parin miljoonan korvaukset ei muka yhtään lämmitä?

Vierailija
58/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tosiaan olla todella elämäänsä väsynyt joka noin tekee eikä edes katso vasemmalle bussin jälkeen.<

Väität että ne parin miljoonan korvaukset ei muka yhtään lämmitä?

Heh, ei työkuntoinen ihminen mitään korvauksia saa. 

Vierailija
59/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että tässä puolustetaan autoilijaa?!? 

Vierailija
60/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että tässä puolustetaan autoilijaa?!? 

Reaktio syntyi sinussa . . .