Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kiva ulkoilu, autoilija kaahasi suoraa päin suojatiellä vastapäistä kaistaa bussin takaa

Vierailija
10.12.2024 |

Bussi pysähtyi suojatien eteen antamaan tietä, kaksikaistainen tie. Tämä sankari päätti lähteä ohittamaan bussin takaa suoraan suojatielle pitkin vastaantulevien kaistaa. Oli ihan tosi lähellä, ettei itseltä henki siinä lähtenyt. Olisi kiva tietää, minne näillä hulluilla on niin kova kiire, että se on muiden ihmisten henkeä ja elämää tärkeämpää? Siinä olisi yksi perhe vaihtanut joulun juhlinnan hautajaisiin. Jos joku bussissa ollut näki tämän, tai tallentui bussin kameraan, jättäkää vinkkiä poliisille.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kokemuksia. Kaksi kertaa aura-auto peruuttanut pikana kulman takaa, osasin ennakoida tietyn metodin avulla ja jos en, olisin varmaan kuollut jo aikapäiviä sitten. Ääni ei kuulu välttämättä siitä masiinasta lainkaan kulman taakse, jos on rakennus välissä. Samoin on tultu kulmien takaa kovaa edestä kohti, ihminen joutuu aina väistämään menemällä umpihankeen. Ja tahallaankin peruuteltu niin ettei pihasta pääse jalan lähtemään ollenkaan. Samoin henkilöautomies tuli kohti kapeassa paikassa, jos en olisi saanut oikeaa kättä ylös tietyllä sekunnilla, olisi käynyt huonosti siinä rytäkässä. 

Vierailija
82/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Tätä tapahtuu koko ajan..

Ajokortin saa helpommin, kuin kirjastokortin ja nuorempana..

Ihmiset kävelee, pyöräilee, sähköpotkuilee, sähköpyöräilee, sokeina ja kuuroina, kun ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa jäljellä, vaan ainoastaan minä olen oikeassa asenne.

Tästä johtuen = Osa luonnollista karsintaa!

Suomessa on outo tapa kääntää ja vääntää kaikki liikenneonnettomuudet autoilijoiden syyksi, vaikka alle jäänyt juoksisi näköesteen takaa pilkkopimeässä, mustat vaatteet päällä ja ilman heijastinta eteen.

Oma syynsä on myös täysin pöhköillä suojateiden sijoittelulla, joista osa on suoranaisia surmanloukkuja, esimerkiksi keskellä 4-kaistaista raskaasti liikennöityä ajorataa jossa 60kn/h rajoitus. Pitäisi laittaa linnaan kuka tuollaisista on päättänyt. 

Et siis kykene näkemään Suojatien merkkiä 60km/h alueella? Kykenetkö näkemään kuitenkin ihmisen kokoisen kohteen kun on kuitenkin kookkaampi kuin se liikennemerkki? Ja et osaa kuvitella et kun se tuossa Suojatien edessä seisoo niin tarkoituksenaan on mennä sen Suojatien yli? Sillai liikenne on suunniteltu. Itse näen sen kävelijän usein jo 100 metrin päästä siinä Suojatien kohdalla tai sille tulemassa. Mutta tietysti joillekin se tulee sillai yllätyksenä et osa niistä todellakin haluaa sen tien yli mennä. Kun siinä on se Suojatien merkki. Ajatellaampa pieni hetki yhdessä miksi sen Suojatien nimi on Suojatie?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs huumekuski ajoi perheen päälle, kun kaahasi niin lujaa, että auto ajautui kevyenliikenteen väylälle. Lapsi kuoli ja toinen vanhemmista vammautui. Paikanpäällä kuski kiroili, kun auto meni paskaksi.

Narkit eivät ole ihmisiä.

Vierailija
84/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on sellasta. Kun on käyty vähän autokaupoille ja maksettu yli viis tonnia kärrystä, josta ei olisi kannattanut tonniakaan maksaa, niin sitten meinataan, että on lupa kaahata sillä koko rahan edestä.

Vierailija
85/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Ihmiset kävelee, pyöräilee, sähköpotkuilee, sähköpyöräilee, sokeina ja kuuroina, kun ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa jäljellä, vaan ainoastaan minä olen oikeassa asenne.

Suomessa on outo tapa kääntää ja vääntää kaikki liikenneonnettomuudet autoilijoiden syyksi, vaikka alle jäänyt juoksisi näköesteen takaa pilkkopimeässä, mustat vaatteet päällä ja ilman heijastinta eteen.

Oma syynsä on myös täysin pöhköillä suojateiden sijoittelulla, joista osa on suoranaisia surmanloukkuja, esimerkiksi keskellä 4-kaistaista raskaasti liikennöityä ajorataa jossa 60kn/h rajoitus. Pitäisi laittaa linnaan kuka tuollaisista on päättänyt

Et siis kykene näkemään Suojatien merkkiä 60km/h alueella? Kykenetkö näkemään kuitenkin ihmisen kokoisen kohteen kun on kuitenkin kookkaampi kuin se liikennemerkki? Ja et osaa kuvitella et kun se tuossa Suojatien edessä seisoo niin tarkoituksenaan on mennä sen Suojatien yli? Sillai liikenne on suunniteltu. Itse näen sen kävelijän usein jo 100 metrin päästä siinä Suojatien kohdalla tai sille tulemassa. Mutta tietysti joillekin se tulee sillai yllätyksenä et osa niistä todellakin haluaa sen tien yli mennä. Kun siinä on se Suojatien merkki. Ajatellaampa pieni hetki yhdessä miksi sen Suojatien nimi on Suojatie?

Mielestäsi raskaasti liikennöity 4-kaistainen 60 km/h tie on turvallinen ylityspaikka?? Myös pimeällä ja liukkaalla säällä, jota Suomessa on melkein puolet vuodesta? Ja tosissasi kuvittelet että kun joku siinä merkin lähellä näppäilee puhelinta täysin mustissa ja ilman heijastinta, että koko ylinopeutta ajava neljän ruuhka pysähtyy kuin seinään? Oletko ikinä ajanut autoa liikenteessä?? 

Suojatie-nimitystä voisi kyllä tosiaan hieman miettiä, nythän joku voi luulla että siinä olisi jotenkin suojassa. Parempi nimitys olisi neutraali "osoitettu tienylityskohta". 

Vierailija
86/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Oma syynsä on myös täysin pöhköillä suojateiden sijoittelulla, joista osa on suoranaisia surmanloukkuja, esimerkiksi keskellä 4-kaistaista raskaasti liikennöityä ajorataa jossa 60kn/h rajoitus. Pitäisi laittaa linnaan kuka tuollaisista on päättänyt

Jos tiellä on 60 km/h rajoitus ja suojatie, risteyksessä on nykyisen lain mukaan oltava myös liikennevalot. 

Vierailija
87/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Oma syynsä on myös täysin pöhköillä suojateiden sijoittelulla, joista osa on suoranaisia surmanloukkuja, esimerkiksi keskellä 4-kaistaista raskaasti liikennöityä ajorataa jossa 60kn/h rajoitus. Pitäi

Jos tiellä on 60 km/h rajoitus ja suojatie, risteyksessä on nykyisen lain mukaan oltava myös liikennevalot. 

Vihdoin ja viimein jotain järkeä tähänkin hulluuteen. Valitettavasti noita muinoin tehtyjä surmanloukkuja on vielä pilvin pimein. 

Vierailija
88/90 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Oma syynsä on myös täysin pöhköillä suojateiden sijoittelulla, joista osa on suoranaisia surmanloukkuja, esimerkiksi keskellä 4-kaistaista raskaasti l

Vihdoin ja viimein jotain järkeä tähänkin hulluuteen. Valitettavasti noita muinoin tehtyjä surmanloukkuja on vielä pilvin pimein. 

Noh, jos niitä vielä on, niin vaihtoehdot on

- risteykseen tulee liikennevalot

- risteykseen jää pelkkä ylityspaikka ja suojatien merkinnät poistetaan

Vierailija
89/90 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvaak kvaak.

Vierailija
90/90 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on meinannut jäädä myös vastaavalla tavalla auton alle. Tosin kyseessä oli kaksi kaistaa, toinen pysähtyi viereisellä kaistalla ei. 

Toi on se kuuluisa giljotiini