Taloyhtiölaina on kokonaan maksettu pois saako tästä todistuksen?
Hei!
Olen maksanut asuntotaloyhtiölainani kokonaan pois, eli laina on nyt 0 euroa. Saako tästä jonkinlaisen todistuksen vai miten yleensä todistetaan tilanne asuntokaupassa?
Kiitos vastauksestanne etukäteen!
Kommentit (13)
Isännöitsijän todistukses paperi.
Olet vastuussa myös toisten lainoista taloyhtiössä.
Siis et muistanut kysyä isännöitsijän todistusta kun ostit kämpän?
Asuntokaupassa sun pitää tilata isännöitsijätodistus, jossa näkyy asuntoon kohdistuvat yhtiölainat, remontit sekä mahdolliset vastikerästit.
Et siis nyt tarvitse mitään todistusta. Vasta sitten kun olet myymässä, tuo tilataan, koska sen pitää olla ajantasainen.
Hei, kiitos vastauksesta! Muuten, miten voin todistaa, että minun asunto-osuuteni on velaton, kun asunto on myynnissä?
Isännöitsijäntodistuksesta sen näker
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiitos vastauksesta! Muuten, miten voin todistaa, että minun asunto-osuuteni on velaton, kun asunto on myynnissä?
No sillä isännöitsijätodistuksella. Mutta se tilataan, vasta siinä vaiheessa, kun asunto menee myyntiin. Sullehan voi tulla uutta velkaakin, jos tehdään vaikka remppoja, joten vanhoilla todistuksilla ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä tarvitse todistaa, yleensä osakkeiden kaupassa puhutaan velattomasta kauppahinnasta. Näkyy sitten isännöitsijäntodistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Siis et muistanut kysyä isännöitsijän todistusta kun ostit kämpän?
Taitaa tulla kaupantekijäisissä.
Vierailija kirjoitti:
No siitä isännöitsijäntodistuksesta
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijän todistukses paperi.
Olet vastuussa myös toisten lainoista taloyhtiössä.
EI OLE. TALOYHTIÖ on, jos TALOYHTIÖ ei pysty maksamaan niin se tekee konkurssin. MUILLA OSAKKAILLA EI OLE VASTUUTA LAINOISTA.
Opetelkaa jo mitä se VASTUU tarkoittaa. Henkilökohtaisesti kenellekään muulle EI TULE MAKSUVELVOLLISUUTTA NIIHIN LAINOIHIN.
Olet silti vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista.