Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela lähetti 32 200 kotitaloudelle muuttokehotuksen :(

Vierailija
08.12.2024 |

Järkyttävää :(

Kommentit (438)

Vierailija
321/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesän asunnossa asuva osakas saa jatkossakin asumistuen, jos kyseiseen asuntoon on tehty vuokrasopimus ja vuokra maksetaan kuolinpesän tilille. Oleellista on, ettei asukas itse maksa mitään asunnon kuluja, vaan kulut maksetaan kuolinpesän tililtä. 

Ei saa asumistukea, koska kuolinpesän osakas omistaa osan asunnosta.

Vierailija
322/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ole. Jos kuolinpesän osakas maksaa asunnon kuluja niin ei saa asumistukea.

Lue myös aiempi kohta. Yrittäjäkään ei saa, jos omistaa yrityksestä 50 % ,  vaikka asunnosta olisi tehty vuokrasopimus, jos asunto on yrityksen nimissä.

Eihän yrittäjällä ja kuolinpesällä ole mitään tekemistä toistensa kanssa! Ei se asukas mitään asunnon kuluja maksa, jos hän maksaa ihan normaalisti vuokraa kuolinpesällä. Ja kuolinpesä taas puolestaan maksaa asunnon kulut. Tällöin edelleen katsotaan vuokra-asumiseksi. 

No, ei todellakaan saa asukas enää asumistukea, jos kuuluu perikuntaan. Se on ihan sama miltä tililtä maksetaan.

Kyllä saa. Mistä ihmeestä keksit, että ei saisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ole. Jos kuolinpesän osakas maksaa asunnon kuluja niin ei saa asumistukea.

Lue myös aiempi kohta. Yrittäjäkään ei saa, jos omistaa yrityksestä 50 % ,  vaikka asunnosta olisi tehty vuokrasopimus, jos asunto on yrityksen nimissä.

Eihän yrittäjällä ja kuolinpesällä ole mitään tekemistä toistensa kanssa! Ei se asukas mitään asunnon kuluja maksa, jos hän maksaa ihan normaalisti vuokraa kuolinpesällä. Ja kuolinpesä taas puolestaan maksaa asunnon kulut. Tällöin edelleen katsotaan vuokra-asumiseksi. 

No, ei todellakaan saa asukas enää asumistukea, jos kuuluu perikuntaan. Se on ihan sama miltä tililtä maksetaan.

Kyllä saa. Mistä ihmeestä keksit, että ei saisi? 

No, ei tietenkään saa, koska asumistukea ei saa, jos on kuolinpesän osakas.

Säälin kelan työntekijöitä, jos sinne soittelee tammikuussa tollasia hölmöjä.

Vierailija
324/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesän asunnossa asuva osakas saa jatkossakin asumistuen, jos kyseiseen asuntoon on tehty vuokrasopimus ja vuokra maksetaan kuolinpesän tilille. Oleellista on, ettei asukas itse maksa mitään asunnon kuluja, vaan kulut maksetaan kuolinpesän tililtä. 

Eihän jakamattoman kuolinpesän osakas omista yhtään mitään ennen jakokirjan tekoa! Eihän mitään omaisuutta ole edes jaettu ennen perinnönjakoa. Omistaja ja vuokranantaja on kuolinpesä. 

Vierailija
325/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän jakamattoman kuolinpesän osakas omista yhtään mitään ennen jakokirjan tekoa! Eihän mitään omaisuutta ole edes jaettu ennen perinnönjakoa. Omistaja ja vuokranantaja on kuolinpesä. 

Voi hyvänen aika. Hae kuule tukea, ei ne sitä tammikuussa myönnä sulle.

Vierailija
326/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrotko vielä, mistä olet saanut päähäsi jotain tälläista? Laita se Kelan sivujen kohta, jossa näin sanotaan. 

Vierailija
327/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kerrotko vielä, mistä olet saanut päähäsi jotain tälläista? Laita se Kelan sivujen kohta, jossa näin sanotaan. 

Ei ne vielä siellä ole. Siellä on nykysäännöt. Muutos tulee tammikuussa.

Vierailija
328/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakamattoman kuolinpesän osakas saa ihan normaalisti tuen, kunhan ei itse maksa kuluja. Kysytty ja varmistettu Kelasta. 

Vierailija
329/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakamattoman kuolinpesän osakas saa ihan normaalisti tuen, kunhan ei itse maksa kuluja. Kysytty ja varmistettu Kelasta. 

No, ei kyllä saa. Lopeta se provoilu.

Vierailija
330/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy 32000 vuokra-asuntoa alle 450 euron  kuukausivuokralla?

Muuttotappiokunnista löytyy helpostikin.

Mistä kunnista? Laita nyt listaa. 

Vierailija
331/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nyt, mutta ei enää tammikuussa.

Vierailija
332/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalla on aina varaa maksaa kymmenille tuhansille ihmisille postitetut muuttokehotukset. 

Vierailija
333/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itse. Tämä selvitetty ja ihan normaalisti jatkuu, kun vuokrasuhde ns. aito. 

Vierailija
334/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta itse. Tämä selvitetty ja ihan normaalisti jatkuu, kun vuokrasuhde ns. aito. 

Minäkin soitin kelaan, ei saa enää tammikuussa.

Vierailija
335/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei pakota ketään muuttamaan. Se ei vain maksa asumistukea enään niin paljoa kuin aikaisemmin. Niiden ihmisten on maksettava itsekkin asumisestaan tai vaihtoehtoisesti voivat muuttaa asumaan sellaiseen asuntoon johon on varaa. 

Kun niitä halpoja asuntoja ei ole, tai jos on, niin ne ovat jotain asumiskelvottomia kosteusvaurioisia tms. Köyhälläkin pitäisi olla oikeus terveelliseen asuntoon.

Omassa kunnassani kohtuullisena pidettyjen asumismenojen raha on 495 e/kk. Yksiöiden vuokrat lähtee siitä 550 e/kk alkaen, vaikka kyseessä on maalaispitäjä. Nuo Kelan rajat kohtuullisista asumismenoista eivät perustu todellisuuteen, eikä niitä ole nostettu moneen vuoteen, vaikka vuokrat ovat nousseet. Ihmiset asuvat jo todella pienissä ja vaatimattomissa asunnoissa, joissa vuokrat ovat siitä huolimatta kalliit, myös täällä maaseudulla, eikä vain Helsingissä. Omassa kunnassani ku

Olen samaa mieltä ja nähnyt niitä 35 neliön home luukkuja jossa on 70- luvulta peräisin olevat kaapistot. 

Mutta meidän tilanne ei ole enään mikään huono elämäntilanne vaan yksinkertaisesti huono elämä. Huonon tekee siitä se ettei yhteiskunta edes itse tarjoa sellaista työtä mitä voisin tehdä. 

Jos ei pysty tekemään fyysistä työtä ja älli ei riitä tekemään paperi työtä niin ei se minun vikani ole. Keksikää sellaisia töitä mitä idioottikin voi tehdä ja vaikka olisi pyörätuolissa. 

Vierailija
336/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaat varmaan siitäkin, että tammikuun jälkeen tilillä ei saa olla yli 10 000 euroa rahaa tai asumistuki loppuu.. 

Vierailija
337/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaat varmaan siitäkin, että tammikuun jälkeen tilillä ei saa olla yli 10 000 euroa rahaa tai asumistuki loppuu.. 

Niin ja sinä jankkaat asioita mistä et tiedä mitään.

Olet niitä virastojen hankalia asiakkaita.

Vierailija
338/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Kelan sivuilta"Asunto tulkitaan omistusasunnoksi myös tilanteissa, joissa ruokakunta vastaa asumiskustannuksista kuten omistusasunnossa. Jos esimerkiksi kuolinpesän osakas asuu kuolinpesän omistamassa asunnossa ja vastaa asunnon asumiskustannuksista kuten omistaja, asuntoa pidetään omistusasuntona. "

Ymmärrätkö, mitä Ja - sana tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että kummankin ehdon tulee täyttyä. Eli käännettynä - Jos osakas ei vastaa asumiskustannuksista kuten omistaja, ei kyseessä ole omistusasuminen. 

Vierailija
339/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Kelan sivuilta"Asunto tulkitaan omistusasunnoksi myös tilanteissa, joissa ruokakunta vastaa asumiskustannuksista kuten omistusasunnossa. Jos esimerkiksi kuolinpesän osakas asuu kuolinpesän omistamassa asunnossa ja vastaa asunnon asumiskustannuksista kuten omistaja, asuntoa pidetään omistusasuntona. "

Ymmärrätkö, mitä Ja - sana tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että kummankin ehdon tulee täyttyä. Eli käännettynä - Jos osakas ei vastaa asumiskustannuksista kuten omistaja, ei kyseessä ole omistusasuminen. 

Mutta kun ei saa olla kuolinpesän osakas, ymmärrätkö?

Vierailija
340/438 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesän omistamaan asuntoon saa asumistukea osakas myös jatkossa, jos ei maksa kustannuksia vaan vuokraa. Pidetään siis vuokra-asuntona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän