Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela lähetti 32 200 kotitaloudelle muuttokehotuksen :(

Vierailija
08.12.2024 |

Järkyttävää :(

Kommentit (438)

Vierailija
1/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottiko muuttamaan ulkomaille?

Vierailija
2/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa siis ihan osoitteen tarkkuudella määritelty, että mihin pitää muuttaa? Vai lukeeko niissä vaan paikkakunta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa

Vierailija
4/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei pakota ketään muuttamaan. Se ei vain maksa asumistukea enään niin paljoa kuin aikaisemmin. Niiden ihmisten on maksettava itsekkin asumisestaan tai vaihtoehtoisesti voivat muuttaa asumaan sellaiseen asuntoon johon on varaa. 

Vierailija
5/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan on se lähetettävä koska laki ja asetus nyt niin määrää. Kela ei velvoita muuttamaan eikä edes käske muuttamaan muuten kuin halvempaan asuntoon, Kela ei myöskään määrää minne pitäisi muuttaa, sen saavat ihmiset ihan itse valita. 

Aivan turhaan ulistaan muka jostakin muuttokäskystä. Kenenkään ei ole pakko muuttaa, pitää vaan varautua maksamaan itse asumistuen ja vuokran välinen erotus tai aikaisempaa suurempi osa siitä.

Vierailija
6/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää asua vaatimattomammin jos ei asumistaan maksa itse. Jos et halua maksajan määräilevän, kannattaa maksaa itse. Silloin saat olla aivan vapaasti.

Vierailija
7/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy 32000 vuokra-asuntoa alle 450 euron  kuukausivuokralla?

Vierailija
8/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttotappiokuntiin saadaan uutta eloa.

Vierailija
9/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan on se lähetettävä koska laki ja asetus nyt niin määrää. Kela ei velvoita muuttamaan eikä edes käske muuttamaan muuten kuin halvempaan asuntoon, Kela ei myöskään määrää minne pitäisi muuttaa, sen saavat ihmiset ihan itse valita. 

Aivan turhaan ulistaan muka jostakin muuttokäskystä. Kenenkään ei ole pakko muuttaa, pitää vaan varautua maksamaan itse asumistuen ja vuokran välinen erotus tai aikaisempaa suurempi osa siitä.

Jengi vain ulisee noin dramatisoidakseen asiaa. Asukoot missä haluavat. Yhteiskunnan taholta ilmoitetaan vain, minkä verran tukea tulee veronmaksajilta.

Vierailija
10/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulta?

Vierailija
11/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todellisuudesta erkaantunut oli se mamma, joka oli muuttanut 26 euron kk-korotuksen takia. Muutti siis pienempään asuntoon siksi, ettei halunnut maksaa kohonnutta omavastuuta vaikka tulot on 2200e erilaisten tukien muodossa. Muuttaminenkin maksaa jo satoja euroja.

Vierailija
12/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi. com :

Hakuehdoilla löytyy 26 474 asuntoa, joista 1742 sellaista, joiden vuokra on alle 500 €/kk, 700 euron rajauksella asuntoja löytyy hieman vajaa 8000.

Vierailija
13/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan voi joutua tukien varaan. Elämä voi yllättää karulla tavalla. 

Vierailija
14/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Minne mahtavat muuttaa. Sais kaikki saasta muuttaa johonkin korpeen.

Työttömät persut asuvat jo Kihniöllä ja landella. Itä - ja Pohjoissuomessa eniten tukia. Tulee monelle kansaneläkemummelilla tiukka paikka, kun pitää myydä lähes arvoton omistusasunto. Ehkä he muuttavat pk-seudulle ttuen piiriin?

Vierailija
15/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesta muuttotappiopaikkakunnasta löytyy. Itsekin olisin tyytyväinen jos saisin 450 euroa kuukaudessa tyhjillään olevasta 150-neliöisestä omakotitalosta vuokraa, nyt siitä ei ole kuin kuluja kun sijainti on hieman syrjässä vain 30 km lähimmästä taajamasta.

Vierailija
16/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on. Eikö ole tarkoituskaan koko asumistaan kupata muilta. Voi olla, että joudut itse joka tapauksessa jotain ylimääräistä maksamaan. Mutta koska osa ei itse tajua yksinkertaisesti yhtään mitään, kela ystävällisesti vääntää sen nyt rautalangasta. Ylimääräistä ei tipu, muuta edullisempaan jos et osaa ottaa vastuuta elämästäsi. Yhteiskunta auttaa,mutta sinäkin teet nyt osasi. Sinä joustaa ja asut ahtaammin ja et välttämättä juuri sellaisella alueella tai paikkakunnalla missä haluaisit. 

Vierailija
17/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kela käskee muuttamaan vaikka maksaisi vuokran kokonaan itse. Ja vieläpä johonkin korpeen pitäisi Kelan mukaan muuttaa. Ilmeisesti halutaan kaikki keskeisillä paikoilla olevat asunnot m-muuttajille. Ja kantikset pois, johonkin syrjäseuduille.

Vierailija
18/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttotappiokunnista löytyy helpostikin.

Vierailija
19/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuttaminenhan on ilmaista. Mistä rahat uuteen vuokravakuuteen?

Vierailija
20/438 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi. com :

Hakuehdoilla löytyy 26 474 asuntoa, joista 1742 sellaista, joiden vuokra on alle 500 €/kk, 700 euron rajauksella asuntoja löytyy hieman vajaa 8000.

Suurinta osaa maaseudun ja pikkukaupunkien tyhjistä asunnoista ei ilmoiteta missään, koska ei niitä tähän mennessä ole kukaan vuokrannut.

Esimerkiksi sellaisessa paikassa kuin Keuruun Haapamäki on satoja tyhjiä rivitalo- ja kerrostaloasuntoja, mutta ei Vuokraovessa ole niistä kuin kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi