Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7481)

Vierailija
1921/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä näiden palstan ja tosielämän kokemusten vuoksi, miksi VL valehtelee aina?

Ulkopuoliselle tulee väkisin sellainen käsitys, kun tietyistä asioista aina valehdellaan. Kannattaisiko joskus myöntää kuinka asiat ovat, tämä valehtelu vaikuttaa paljon haitallisemmin julkisuuskuvaan kuin ikävien asioiden myöntäminen.

Aika rohkea syytös: aina valehdellaan. Ja tiedätkö mitä, ei ole sellaista ihmeainetta, jolla lestadiolaisten julkisuuskuva saataisiin paremmaksi, kun esim. täällä kommentoivat ovat jo tehneet johtopäätöksensä ja väittävät kaikkea positiivista lestadiolaisuuteen liittyvää valehteluksi?

Tuosta valehtelusyytöksestä teen ilmiannon eteenpäin.

Vierailija
1922/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä kokemuksista väitellä kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollen ja Eevan uusimmassa videossa käytetään taas tuttua veeäl-sanontaa "usko kulkee sydämestä sydämeen". Ei se näin mene. Usko on aina ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei välikäsiä/toisia ihmisiä tarvita. Ihminen voi olla syvästi uskovainen, vaikka ei koskaan puhuisi hengellisestä elämästään kenellekään sekä lukisi Raamattua ja rukoilisi itsekseen.

Vierailija
1924/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon valehteluasian hoidan kyllä loppuun asti. Sen verran raskas syytös se on.

Vierailija
1925/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläkään ei ole Eeva raskaana.  Outoa.

Ja joku kyttää muiden raskaanaoloa. Outoa.

Vierailija
1926/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä saivat kyytiä ne valehteluväitteitä sisältäneet kommentit. Mutta ei huolta: kun kommentin kellonaika on tiedossa, ip-osoite on helppo jäljittää. Se, mitä kirjoitat nettiin, pysyy siellä aina vaikka se näennäisesti siivotaan pois.

Vierailija
1927/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä näiden palstan ja tosielämän kokemusten vuoksi, miksi VL valehtelee aina?

Ulkopuoliselle tulee väkisin sellainen käsitys, kun tietyistä asioista aina valehdellaan. Kannattaisiko joskus myöntää kuinka asiat ovat, tämä valehtelu vaikuttaa paljon haitallisemmin julkisuuskuvaan kuin ikävien asioiden myöntäminen.

Aika rohkea syytös: aina valehdellaan. Ja tiedätkö mitä, ei ole sellaista ihmeainetta, jolla lestadiolaisten julkisuuskuva saataisiin paremmaksi, kun esim. täällä kommentoivat ovat jo tehneet johtopäätöksensä ja väittävät kaikkea positiivista lestadiolaisuuteen liittyvää valehteluksi?

Esim. epävirallinen syntilistan, eikö ole valehtelua kieltää se?

Tai kaikki muut yksittäiset kiellot, onko ne totta vai ei? Jopa televisiokielto aina kiistetään, vaikka siitä on jopa virallinen päätös.

Väkisin näistä tulee kuva valehtelusta.

Omituista olisi jos 10 lapsen odotus, synnytys ja hoito ei vaikuttaisi mihinkään. Miksi tätä vaikutusta vähätellään, ei kotiäitiydessä ole mitään väärää. 

Kannattaa varmaan viedä eteenpäin asiaa, kun itse aiheutatte millaisen kuvan teistä saa. 

Tämä oli kirjoitettu ihan hyvällä ja vinkkinä, ettei tällaista kuvaa tulisi. Asioista keskustelu on toivotonta, jos kiistattomat tosiasiatkin kiistetää. Mutta miksi teet näin, ei se kovin hedelmällistä ole.

Jo se että on asioita, joista vaietaan, ja niitä kierrellään ei saa rehellistä kuvaa. Kannattaisi miettiä sitä, kun se vaikuttaa käsitykseen teistä. Vaikka jokainen ymmärtää ettei yksi tai kaksi ole kaikki. Ja tietenkään ei koske muita kuin niitä jotka toimivat näin.

Vierailija
1928/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollen ja Eevan uusimmassa videossa käytetään taas tuttua veeäl-sanontaa "usko kulkee sydämestä sydämeen". Ei se näin mene. Usko on aina ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei välikäsiä/toisia ihmisiä tarvita. Ihminen voi olla syvästi uskovainen, vaikka ei koskaan puhuisi hengellisestä elämästään kenellekään sekä lukisi Raamattua ja rukoilisi itsekseen.

Kyllä. Raamattu vahvistaa tämän:

"Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut."

Tässä on vain ihminen ja Jumala, ei ketään toista ihmistä, ei seurakuntaa, ei mitään ylimääräistä. 

Vierailija
1929/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma, että vl-perheiden vanhemmissa on paljon mm. diagnosoimatonta autismia/adhd/ynnä muuta jaksamiseen vaikuttavaa ongelmaa samassa määrin kuin muussa väestössä. Eipä ihme, jos ison perheen pyörittäminen muuttuu kohtuuttoman vaikeaksi, monilla ne ongelmat voi johtua jo näistä asioista. Toki monelle se jatkuva synnyttely itsessään on aivan liian rankka asia, kroppa ei kestä, mieli ei kestä. Siksi ihmisen pitäisi aina kuunnella itseään ja omaa jaksamistaan. Olen samaa mieltä kuin tarratoimikunta, ei tarvitse jaksaa kantaa enempää kuin jaksaa kantaa, Jumala ei rankaise uupunutta. Kenenkään ei pidä tehdä enempää lapsia kuin jaksaa hyvin hoitaa. 

Vierailija
1930/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Raamattu vahvistaa tämän:

"Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut."

Tässä on vain ihminen ja Jumala, ei ketään toista ihmistä, ei seurakuntaa, ei mitään ylimääräistä. 

Tässä raamatunkohdassa ei puhuta uskoon tulemisesta vaan rukoilemisesta. Lisäksi on tärkeä ottaa mukaan myös edeltävä teksti:

Kun rukoilette, älkää rukoilko niin kuin teeskentelijät. He asettuvat mielellään synagogiinja isoihin risteyksiin rukoilemaan, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidät. Minä vakuutan teille, että se on heidän ainoa palkkionsa. Kun sinä rukoilet, mene perimmäiseen huoneeseen, lukitse ovi ja rukoile siellä Isääsi salassa. Isäsi näkee salatut teot ja palkitsee sinut. Kun rukoilette, älkää hokeko niin kuin vierasuskoiset. He luulevat, että heitä kuullaan paremmin, kun he puhuvat paljon. Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennen kuin olette sitä häneltä pyytäneetkään. ( Matt. 6)

Vierailija
1931/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kaikki muut yksittäiset kiellot, onko ne to

Nytkään näihin kysymyksiin ei vastattu, jostain syystä historiaa(aikoinaan keksittyjä kieltoja ja sääntöjä) ja niiden vaikutusta asioihin ei haluta tunnustaa.

Vierailija
1932/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon valehteluasian hoidan kyllä loppuun asti. Sen verran raskas syytös se on.

Raskas syytös on siis sanoa, millaisen kuvan saa tästä ilmeisesti juuri sinun toiminnasta, missä pyrit kieltämään kaiken? ne kiellot ja säännöt varmasti vaikuttavat monien elämään, vaikka kuinka kieltäisit ne. 

Mielenkiintoista, ettei näihin ihan ydinkysymyksiin koskaan vastata asiallisesti. Turha taitaa olla jatkaa, kun tämä on tätä, ei taideta edes itse tunnistaa asiaa.

Vierailija
1933/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kaikki muut yksittäiset kiellot, onko ne to

Sinä ja moni muu täällä on mielipiteensä meistä muodostanut. Ei taitaisi minun kommentointini käsityksiäsi muuttaa. Olen muutaman kerran yrittänyt ihan vilpittömästi vastata tämäntapaisiin kommentteihin mitä sinunkin viestissäsi on. Vastaukseksi olen saanut: en usko, valehtelet, vääristelet, kaunistelet jne. En minä tiedä, mitä minä voin enempää tehdä. 

Vierailija
1934/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja moni muu täällä on mielipiteensä meistä muodostanut. Ei taitaisi minun kommentointini käsityksiäsi muuttaa. Olen muutaman kerran yrittänyt ihan vilpittömästi vastata tämäntapaisiin kommentteihin mitä sinunkin viestissäsi on. Vastaukseksi olen saanut: en usko, valehtelet, vääristelet, kaunistelet jne. En minä tiedä, mitä minä voin enempää tehdä. 

Täysin sama kokemus. Voisin vaikka sormet Raamatulla sanoa että yhtään kertaa en ole valehdellut ja joka kerta olen parhaani mukaan vastannut. Silti tulee aina sama vastaus: valehtelet, kiertelet, olet aivopesty tmv. Kyllä tämä kiusaamiselta tuntuu.

Vierailija
1935/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään vastausta en koskaan vielä ole nähnyt, ei pelkkä kysyjän valehtelijaksi leimaaminen ole vastaus kysymykseen. Jos jokin yksittäinen kysymys otetaan esille, vastaus on aina, valehtelet mitään kieltoja ei ole!

Vierailija
1936/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollen isä näköjään puhuu ma aamuna suviseuroissa ja Essi Mutasen isä pitää la illan puheenvuoron, joka suunnattu nuorille. 

https://www.suviseurat.fi/ohjelma/

Vierailija
1937/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin yksittäinen kysymys otetaan esille, vastaus on aina, valehtelet mitään kieltoja ei ole!

No kun ei ole! Onko vaikeaa käsittää, että kun on samanlainen uskonymmärrys, niin elämäntapakin väistämättä näyttää samanlaiselta? Ei ole mitään kieltolistaa minkä voisin antaa. 

Onko jokin tietty tapa, minkä olemassaolo/puuttuminen ihmetyttää? Kysy ihmeessä!

Vierailija
1938/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRISTUKSEN SEURAKUNTA on Pyhän Hengen kokoama uskovien yhteisö maan päällä. Siinä uskovat ovat elävässä yhteydessä Kristukseen ja toinen toisiinsa. Seurakunta ei ole ensisijaisesti ulkonainen yhteisö, vaan sen jäseniä yhdistää toisiinsa henkilökohtainen sydämen usko. Ulkonainen yhteys syntyy siitä, että seurakunnan jäsenet kilvoittelevat samankaltaisessa uskossa.

https://srk.fi/fi/nain-me-uskomme/

Vierailija
1939/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin yksittäinen kysymys otetaan esille, vastaus on aina, valehtelet mitään kieltoja ei ole!

No kun ei ole! Onko vaikeaa käsittää, että kun on samanlainen uskonymmärrys, niin elämäntapakin väistämättä näyttää samanlaiselta? Ei ole mitään kieltolistaa minkä voisin antaa. 

Onko jokin tietty tapa, minkä olemassaolo/puuttuminen ihmetyttää? Kysy ihmeessä!

Niinpä niin, kieltoja ei ole! Ei edes vaikka niistä on mustaa valkoisella. Kyllä tuo on epärehellinen väite. Sinun kannattaa perehtyä hoitokokoushistoriaan, siellä näiden kieltojen rikkojat ovat tehneet parannusta ja monia on erotettu.

Vierailija
1940/7481 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollen isä näköjään puhuu ma aamuna suviseuroissa ja Essi Mutasen isä pitää la illan puheenvuoron, joka suunnattu nuorille. 

https://www.suviseurat.fi/ohjelma/

Kuka on Essi Mutanen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän