Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7386)

Vierailija
1541/7386 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös noissa aiemmissa tekoälyn voesteissä on totuuden siemen: mitä vl-ihmiset saavat tästä keskustelusta?

En tiedä saako monikaan näistä kovin paljoa. Mutta ihan rehellisesti, jokaiselle tekisi silloin tällöin hyvää kyseenalaistaa omia ajastusmalleja ja omia "totuuksia". Jos joku saa täältä yhdenkin uuden oivalluksen niin hyvä juttu. Ajattelu on vaan työlästä, siksi suurin osa ihmisistä valitsee henkisen silmien sulkemisen ja jatkaa sitä elämäntyyliä, johon on kasvatettu. Ikävä kyllä sillä on välillä hyvin surulliset seuraukset.

Yksi järkevä viesti pitkästä aikaa, toivottavasti jatkuu asialinjalla.

Keskustelua on pitkään hallinnut vl-trolli, laiskuuttani en ole ilmiantanut, ja tyhmyyttäni olen vastannut.

Vierailija
1542/7386 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luther kirjoitti kyllä aika ilkeästi juutalaisista (Juutalaisista ja heidän valheistaan), huom. elämänsä loppupuolella. Ja oli osallinen kymmenien tuhansien talonpoikien teurastukseen johtaneissa tapahtumissa. Miten lie omantunnon laita. Melanchthon taisikin kirjoittaa Lutherin kuoltua, että suuret sotavaunut ovat kaatuneet. Tää on mielenkiintoista koska vl-liikkeessäkintykätään tosiaan vedota Lutheriin tietyissä kohdin, mutta ei Luther mikään erehtymätön synnitön ihminen ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/7386 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin tekoälyä analysoimaan ketjua, mitkä viestit voi olla sinun kirjoittamia. Lista oli todella pitkä😁

Korkea todennäköisyys, että sinä olet viestin kirjoittanut oli suuressa osassa ketjun viesteistä 🤣

Kiitos kunniasta, mutta väärin meni. Jos haluat, niin jatketaan keskustelua sellaisella alustalla, johon sekä viestien kirjoittamiseen että tykkäyksiin vaaditaan kirjautuminen. Silloin sinulta jää analysoinnin vaiva pois ja totuus siitä, kuka mitäkin on kirjoittanut ja tykkäillyt näkyy hyvin. 

Jään odottamaan ehdotustasi sinulle sopivasta alustasta. 

Vierailija
1544/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa kyseisestä Areenassa vierailleesta pariskunnasta se, että vaikuttaa harvinaisen terveeltä parisuhteelta, niin nuoria ihmisiä kuin ovatkin. Ihan kantaa uskontoon nyt ottamatta. Moni, niin vl kuin liikkeen ulkopuolinenkin, voisi ottaa heistä mallia. 

Aivan ihana katsoa heitä sekä ohjelmassa että somekanavillaan. Olisipa kaikissa parisuhteissa tuollainen tasa-arvo, toisen kunnioitus, lempeys, kärsivällisyys ja hyväntahtoisuus.

Ja ei, en tunne heitä henkilökohtaisesti, eikä minulla ei ole mitään agendaa "mainostaa" heitä. Aidosti vain ihailen tuollaista, varsinkin kun olen itse kodista, jossa oli jossain määrin kireä ilmapiiri ja sai aina olla enemmän tai vähemmän varpaillaan.

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen ymmärtää tämän ja tekee ehkä enemmän kotona ja hoitaa lapsia siinä tilanteessa jne. Luontevasti, valittamatta ja ilman mitään passiivis-agressiivisuuksia.

Näin naisena pitää myös todeta, että saisinpa joskus samanlaisen miehen. Ehkä taas kun omassa lapsuudenperheessäni vanhemmilla oli todella "perinteinen" roolijako parisuhteessa ja käytännössä äiti teki paljon enemmän kodin ylläpidon eteen kuin isä - en ole koskaan nähnyt isäni esim. imuroivan tai muutenkaan siivoavan yhtään mitään, kaikki lapsiin liittyvä ja muu metatyö oli äidillä, hän todellisuudessa kannatteli koko perhettä.

En syytä heitä asiasta - he olivat vain oppineet nämä roolit, mutta koska minulla oli sellainen koti, osaan arvostaa suunnattomasti tuollaista parisuhdetta, jollainen Ollella ja Eevalla on.

Luultavasti he eivät tule lukemaan tätä viestiä (ja hyvä, jos eivät näitä palstakeskusteluja seuraa), mutta haluan sanoa heille, että kiitos. On tehnyt mielelle hyvää seurata heidän tasapainoista elämäänsä tämän riitoja, epävakautta ja vastakkainasetteluja täynnä olevan ajan keskellä. Tulee todella hyvä ja positiivinen mieli videoistanne. 

Vierailija
1545/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa kyseisestä Areenassa vierailleesta pariskunnasta se, että vaikuttaa harvinaisen terveeltä parisuhteelta, niin nuoria ihmisiä kuin ovatkin. Ihan kantaa uskontoon nyt ottamatta. Moni, niin vl kuin liikkeen ulkopuolinenkin, voisi ottaa heistä mallia. 

Aivan ihana katsoa heitä sekä ohjelmassa että somekanavillaan. Olisipa kaikissa parisuhteissa tuollainen tasa-arvo, toisen kunnioitus, lempeys, kärsivällisyys ja hyväntahtoisuus.

Ja ei, en tunne heitä henkilökohtaisesti, eikä minulla ei ole mitään agendaa "mainostaa" heitä. Aidosti vain ihailen tuollaista, varsinkin kun olen itse kodista, jossa oli jossain määrin kireä ilmapiiri ja sai aina olla enemmän tai vähemmän varpaillaan.

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen ymmärtää tämän ja tekee ehkä enemmän kotona ja hoitaa lapsia siinä tilanteessa jne. Luontevasti

Mikseivät lukisi? Liike ei halua heidän lukevan, eikä heidän saavan maailmallista tietoa.

Silti uteliaisuus saattaa voittaa, vain harva pystytään nykyään eristämään maailmasta.

Enää tieto ei ole pelkän television varassa.

Vierailija
1546/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen ymmärtää tämän ja tekee ehkä enemmän kotona

No en kyllä usko että liike on nettikeskustelujen lukemista vastaan. Kyllähän täällä näkyy vl:ia vastailemassa viesteihin. Mutta ehkä en itse menisi lukemaan jos olisin jossakin ohjelmassa esiintynyt. Ihan oman henkisen hyvinvoinnin takia

Vierailija
1547/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen

No en kyllä usko että liike on nettikeskustelujen lukemista vastaan. Kyllähän täällä näkyy vl:ia vastailemassa viesteihin. Mutta ehkä en itse menisi lukemaan jos olisin jossakin ohjelmassa esiintynyt. Ihan oman henkisen hyvinvoinnin takia

Ei näy, ellet tarkoita tuota yhtä. Ja hän eli tapojensa mukaan edes vastaa mitään. Joku puhui väistelystä, ja joku termikin oli sitä kuvaamaan. 

Ei jaksa etsiä, mutta oli huomannut tämän olevan trolli. 

Vierailija
1548/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen ymmärtää tämän ja tekee ehkä enemmän kotona ja hoitaa lapsia siinä tilanteessa jne. Luontevasti

Olipa kauniisti kirjoitettu, samat ajatukset mulla! Kiva kun päästäisiin välillä alkuperäiseen aiheeseen.

P.S. Kannattaa ignoorata tuo yksi, joka kaivaa vain negatiivista juttua esille.

Vierailija
1549/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin ollut ilmeisesti tervehenkinen, suht traumaton ja enimmäkseen ongelmaton kasvuympäristö. Näin ei valitettavasti ole läheskään kaikilla vl-piireissä.

Vierailija
1550/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Abel puhuu aina huutamalla?

Muuten sympaattinen perhe ja etenkin nuorin lapsi on kovin suloinen.

Vierailija
1551/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Abel puhuu aina huutamalla?

Muuten sympaattinen perhe ja etenkin nuorin lapsi on kovin suloinen.

Ehkä hällä on tarve tulla kuulluksi ja juttua tulee nyt hirveästi, kun oppi vähän myöhemmin puhumaan. Paha mennä ulkopuolisena sanomaan, kun ei tiedä kaikkea. Joillakin myös on vaan isompi ääni. Mutta suloinen poika ja koko perhe!

Vierailija
1552/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan suuresti ennen kaikkea sitä, miten hyvin he tuntuvat ottavan toisen tilanteen huomioon: kun toinen on väsynyt/sairas/jne, toinen ymmärtää tämän ja tekee ehkä enemmän kotona

Eevan naapurihan aikoinaan yritti tappaa koko Eevan perheen. Kuoli siihen itse tekemäänsä pommiin. Taitaa löytyä joku lehtijuttukin siitä kun vähän kaivelis. Mutta varmasti muuten turvallisessa ja tervehenkisessä ympäristössä elänyt. 

Vierailija
1553/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet tuollaisen jutun kuullut? Miten siitä löytyisi lehtijuttu?

Vierailija
1554/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin viereisellä kylällä silloin, niin aika nopeaa sana kiiri. En nyt löytänyt muuta kuin tuon Hesarin jutun mutta silloin siitä oli ainakin seiskassa iso juttu 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000004003945.html 

Vierailija
1555/7386 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin viereisellä kylällä silloin, niin aika nopeaa sana kiiri. En nyt löytänyt muuta kuin tuon Hesarin jutun mutta silloin siitä oli ainakin seiskassa iso juttu 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000004003945.html 

Äh en nyt näköjään osannut linkata oikein kun ei aukea tuosta mitään, mutta googleta että "pommi Revonlahdella" niin tulee tuo.

Vierailija
1556/7386 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ollut tarve yölliseen viestien poistatukseen? Kirjoitin ajatuksiani siitä, että kaikilla ihmisillä on koettelemuksia eikä koettelematonta uskoa ole. Kirjoitin myös, että koettelemukset eivät ole rangaistus ihmisen pahoista teoista emmekä niiden tarkoitusta useinkaan ymmärrä.

Lopuksi kirjoitin ajatelman, että jatkuva auringonpaiste synnyttää vain hiekkaerämaan.

Kenellehän tämä kommentti oli liikaa? Minusta siinä ei loukattu ketään ja se sisälsi vain elämän tosiasioita.

Vierailija
1557/7386 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin sen illalla lukea. Ei mitää poistettavaa ollut siinä. Tämän ketjun viestejä poistetaan ihan miten sattuu. 

Vierailija
1558/7386 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Kummallakin ollut ilmeisesti tervehenkinen, suht traumaton ja enimmäkseen ongelmaton kasvuympäristö. Näin ei valitettavasti ole läheskään kaikilla vl-piireissä.

Miksi lisäys vl-piireissä? Ei sitä ole sen ulkopuolellakaan läheskään kaikilla ongelmaton kasvympäristö.

Vierailija
1559/7386 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarasvuo arvostaa vl-väkeä (n  26 min kohdasta eteenpäin)

https://deiplus.fi/amp/story/laajasalo-videocast%2F2025-laajasalo-video…

Vierailija
1560/7386 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on ollut tarve yölliseen viestien poistatukseen? Kirjoitin ajatuksiani siitä, että kaikilla ihmisillä on koettelemuksia eikä koettelematonta uskoa ole. Kirjoitin myös, että koettelemukset eivät ole rangaistus ihmisen pahoista teoista emmekä niiden tarkoitusta useinkaan ymmärrä.

Lopuksi kirjoitin ajatelman, että jatkuva auringonpaiste synnyttää vain hiekkaerämaan.

Kenellehän tämä kommentti oli liikaa? Minusta siinä ei loukattu ketään ja se sisälsi vain elämän tosiasioita.

On hieman eri asia tuleeko ne koettelemukset muuten vaan vai onko ne toisten ihmisten aiheuttamia. Mietippä vaikka pedofiilin uhria, tai epävakaassa kodissa kasvaneen lapsuutta. Vertaa sitten vaikka sairastumiseen, joka sinänsä kuuluu elämään ja on luonnollista. Sellaiset vahingot ja pahuus, jotka toiset ihmiset aiheuttaa muille, ei missään nimessä ole Jumalan tarkoittamia koettelemuksia, ne on vain pahuutta. Ne voi vaurioittaa ihmisiä vuosikymmeniksi hyvin syvällisellä tavalla. "Tavallisista" koettelemuksista toivutaan ihan eri tavalla. Ei näitä voi edes verrata.