Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7164)

Vierailija
1221/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette erään vl-tytön videosta, jossa hän kertoi olleensa rasisti VL kasvatuksen vuoksi?

Nyt liputtu jopa sateenkaarilippua🏳🌈

Ei VL hyväksy tuollaista toimintaa mitä sateenkaariväki edustaa, en voi edes sanoa mitä mieltä olen...

Voiko kyseistä lippua heiluttaa suviseuroissa, ja sallitaanko omien jäsenien elävän tämän aatteen mukaisesti?

Ei ja ei. Suviseuroissa oli kyllä käsittääkseni kokoontuminen (vl)sateenkaariväelle. Mietin vaan eikö tuo ole vähän riskaabelia, voi tapahtua rakastumisia ja muuta.

Miten olet noin hyvin perillä asiasta, ja kuitenkin annat ymmärtää ettet oik

Koska muistelin lukeneeni jostain, että siellä oli tollanen kokoontuminen tms. En halua väittää varmuudella jotain jos en ole tarkistanut asiaa enkä nyt jaksanut tarkistaa. 

No minä en ollut kuullut, ja tuli yllätyksenä. Ja se oli toinen yllätys, että ketjussa tuli uutta tietoa.

Vierailija
1222/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muistelen, että jo viime vuoden suvareissa oli sateenkaariporukalle kokoontuminen, ei tollasta lepopaikkaa kylläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirähän oli uutinen Kalevassa eilen.

Vierailija
1224/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin liput liehuen sateenkaariväki mukaan😉

Ei siellä muutkaan ryhmittymät heiluttele lippuja. 🙄

Vierailija
1225/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette erään vl-tytön videosta, jossa hän kertoi olleensa rasisti VL kasvatuksen vuoksi?

Ei VL hyväksy tuollaista toimintaa mitä sateenkaariväki edustaa, en voi edes sanoa mitä mieltä olen...

Jaa. Minä taas en voi edes sanoa, mitä mieltä olen ihmisestä, joka ei hyväksy kaikkia ihmisiä samanarvoisina. 

Vierailija
1226/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin liput liehuen sateenkaariväki mukaan😉

Teillä "liehuu" aina muutkin paikat kuin liput.

Vierailija
1227/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu Oulussa.

Vierailija
1228/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan lue mitään Kalevaa.😃 Etelä-Suomen rauhanyhdistyksen wa-ryhmässä tais olla tieto tosta lgbt-kokoontumisesta. Ehkä.

Vierailija
1229/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä taas en voi edes sanoa, mitä mieltä olen ihmisestä, joka ei hyväksy kaikkia ihmisiä samanarvoisina. 

Eli sinulle sananvapaus ei merkitse mitään? 

Vierailija
1230/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh???

Vierailija
1231/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh???

Eli sinun mielestä on hyväksyttävää syrjiä väärien mielipiteiden vuoksi! 

Vierailija
1232/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh???

Eli sinun mielestä on hyväksyttävää syrjiä väärien mielipiteiden vuoksi! 

En ymmärrä yhtään mistä puhut. Vlväki ei ainakaan itse ole syrjinnän kohde. Ja vaikka jonkun mielestä olisi, niin se ei oikeuta heitä, kuten ei ketään,  syrjimään muita ihmisiä. 9 

Vierailija
1233/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu Oulussa.

Nettiä voi ymmärtääkseni lukea koko maailmassa. Sieltä minäkin sen näin.

Vierailija
1234/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä suositella vl-uskoa kenelle tahansa, joka etsii rauhaa. Mutta sanoisin samaan syssyyn, että seurakunta-oppi on ihan puppua, äläkä muutenkaan usko ihan kaikkea mitä opetetaan. Eikä tarvitse synnyttää 10 lasta jos ei jaksa. Lue raamattua niin pystyt arvioimaan asioiden oikeellisuutta sitä vasten. 

Vierailija
1235/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä suositella vl-uskoa kenelle tahansa, joka etsii rauhaa. Mutta sanoisin samaan syssyyn, että seurakunta-oppi on ihan puppua, äläkä muutenkaan usko ihan kaikkea mitä opetetaan. Eikä tarvitse synnyttää 10 lasta jos ei jaksa. Lue raamattua niin pystyt arvioimaan asioiden oikeellisuutta sitä vasten. 

Eikös tuossa ole aika iso ristiriita? Saat rauhaa, mutta kysernalaista kaikki perusasiat kuitenkin?

Vierailija
1236/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole aika iso ristiriita? Saat rauhaa, mutta kysernalaista kaikki perusasiat kuitenkin?

Ei oikeastaan, onhan vl-liikkeessä kuitenkin se kristinuskon perussanoma. Jos sitä kaipaa niin mikä jottei vl-liike. Ei silti tarvitse uskoa kaikenmaailman oppirakennelmia. Katsos, voin pitää vaikka Suomen lakia hyvänä asiana, mutta silti pitää jotain juridisia käytäntöjä tai yksittäisiä lakeja huonoina. Ei kummonen vertaus mutta kuitenkin.

Vierailija
1237/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan, onhan vl-liikkeessä kuitenkin se kristinuskon perussanoma. Jos sitä kaipaa niin mikä jottei vl-liike. Ei silti tarvitse uskoa kaikenmaailman oppirakennelmia. Katsos, voin pitää vaikka Suomen lakia hyvänä asiana, mutta silti pitää jotain juridisia käytäntöjä tai yksittäisiä lakeja huonoina. Ei kummonen vertaus mutta kuitenkin.

No jos se perussanoma on tärkeä, niin sen ja ihanan yhteisön  löytää muualtakin ihan ilman noita outoja  " kaikenmaailman oppirakennelmia". Suosittelen. 

Vierailija
1238/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se perussanoma on tärkeä, niin sen ja ihanan yhteisön  löytää muualtakin ihan ilman noita outoja  " kaikenmaailman oppirakennelmia". Suosittelen. 

Totta tuokin. Jotkut kaipaa sellasta tiivistä yhteisöllisyyttä, ja onhan vl-liikkeessä paljon myös hyviä puolia. Mua sellanen tiivis yhteisöllisyys lähinnä ahdistaa, mutta jokainen voi onneksi elää vapaasti omalla tavallaan.

Vierailija
1239/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan, onhan vl-liikkeessä kuitenkin se kristinuskon perussanoma. Jos sitä kaipaa niin mikä jottei vl-liike. Ei silti tarvitse uskoa kaikenmaailman oppirakennelmia. Katsos, voin pitää vaikka Suomen lakia hyvänä asiana, mutta silti pitää jotain juridisia käytäntöjä tai yksittäisiä lakeja hu

Mun on vlelämää läheltä seuranneena havaita muita hyviä puolia kuin se yhteisöllisyys. Eikä sekään nyt aina näytä olevan ihan aina niin ruusuista kuin halutaan kuvitella tai maalata. Siihen voi tulla helposti särö, jos yhteisön jäsen ei enää käyttäydykään yhteisön kirjoittamattomien lakien mukaisesti. Eikä se keittiövuorokaan tai leipominen tai muu talkoovuoro tms aina näytä intoa aiheuttavan. Ja sehän on ihan ok ja ymmärrettävää, ihmisiä olemme kaikki. Nyppii vain se, että niin usein törmää siihen, että miten kertakaikkiaan  "ihana yhteisö" vlyhteisö on. Juu voi olla ja usein onkin, mutta ei aina. Ja:  ihania yhteisöjä ja lujaa talkoohenkeä on todellakin muuallakin!

Vierailija
1240/7164 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tulee ajateltua sitä, että jos vl-oppi ei ole totta niin onhan se järkyttävän sääli miten vaikeeta elämää moni ihminen elää ihan turhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi