Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (5440)

Vierailija
5361/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin muuten Helsingin ry:ltä 16:00 puheen, ihan hyvä puhe oli. Sitten mietin vaan, että en oikeastaan näe mitään eroa siinä jos nainen olisi pitänyt sen saman puheen. 

Vierailija
5362/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin muuten Helsingin ry:ltä 16:00 puheen, ihan hyvä puhe oli. Sitten mietin vaan, että en oikeastaan näe mitään eroa siinä jos nainen olisi pitänyt sen saman puheen. 

Tai siis oikeastaan kuuntelin vaan puolivälistä kun satuin katsomaan kelloa ja muistin, että seurat menossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5363/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nettiseurat.info/

Vielä ehtii kuulla kokonaisenkin :)

Vierailija
5364/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävä näyttää tämän keskustelun perusteella olevan Suomen kirkkouskovaisten tilanne. Kaikki ovat keskenään erimielisiä, Raamattua ei tunneta tai ainakaan haluta kunnioittaa sen sanomaa. Seurakuntayhteyttä ei ole. Jokainen kehittelee oman uskontonsa ja toteuttaa sitä. Kyllä on surullista.

Kuka on sanonut ettei ole seurakuntayhteyttä? Se on eri asia kuin asettaa uskonsa seurakunnan varaan.

Kuka on sanonut asettavansa uskonsa seurakunnan varaan? Nähdäkseni ei kukaan. 

Elävä usko ei jää yksilön sisäiseksi kokemukseksi, vaan se suuntautuu myös kohti toisia ihmisiä. Kristitty elää suhteessa Jumalaan vertikaalisesti ja samalla seurakuntayhteydessä horisontaalisesti. Elävä usko synnyttää rakkautta ja yhteyttä muihin,

On helppo laittaa sanoja vl-puhujien suuhun, kun kukaan ei voi todistaa väitteitä vääriksi.

Vierailija
5365/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen puhumassa?

Vierailija
5366/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyseessä oli vl-pappi, voisin laittaa tähän nimenkin, mutta enpä taida. Ei mulla ole mitään syytä valehdella ja katsokaa itse vl-historiaa, ei ole vaikea kuvitella miten pieleen on joskus mennyt.

Enhän minä syyttänyt ketään valehtelusta. Totesinpahan vain, että monta kertaa vl-puhujille laitetaan sanoja suuhun. Ja sehän on totta.

Vierailija
5367/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kun moni kuuntelis <3

Vierailija
5368/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos on vaan varmuuden vuoksi vl?

Vierailija
5369/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? :)

Haittaako muita uskovaisia vai haittaako sinua itseäsi? Ja tarkoittaako varmuuden vuoksi, että ei usko, vaan pelkästään kulkee joukon mukana?

Vierailija
5370/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oi katsohan lintua oksalla puun ei kyl yhtään pidä paikkaansa. Linnuthan raataa aamusta iltaan varsinkin poikasten aikaan, eräs bongari näytti kuvia miten ryvettyneitä lintuvanhemmat oli kun oli poikaset kun pitää koko ajan hakea ruokaa ja siistiä jätöksiä jne. Että toi laulu antaa aivan väärän kuvan linnun elämästä.

Vierailija
5371/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako muita uskovaisia vai haittaako sinua itseäsi? Ja tarkoittaako varmuuden vuoksi, että ei usko, vaan pelkästään kulkee joukon mukana?

Jos nyt ei jaksa uskoa ihan kaikkeen vl-oppiin mutta synninpäästö tuntuu hyvältä?

rakas ystävä<3

Me olemme päivän lapsia. Riittää uskoa tällä hetkellä.

Usko vaan kaikki syntisi anteeksi, se riittää! Saat Pyhän Hengen kotiopettajaksi, ja Jumala auttaa sinua eikä jätä lastaan.

Vierailija
5372/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ei jaksa uskoa ihan kaikkeen vl-oppiin mutta synninpäästö tuntuu hyvältä?

rakas ystävä<3

Me olemme päivän lapsia. Riittää uskoa tällä hetkellä.

Usko vaan kaikki syntisi anteeksi, se riittää! Saat Pyhän Hengen kotiopettajaksi, ja Jumala auttaa sinua eikä jätä lastaan.

Kiitos. Pidän kyllä muitakin kristittyjä uskovaisina. 

Vierailija
5373/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni keskustelijoista lukee Raamattua säännöllisesti? Ihan kiinnostuksesta kyselen. Jatkokysymys voisi olla vaikkapa että missä olet menossa ja mitä ajatuksia lukemasi on sinussa herättänyt? :) 

Vierailija
5374/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyseessä oli vl-pappi, voisin laittaa tähän nimenkin, mutta enpä taida. Ei mulla ole mitään syytä valehdella ja katsokaa itse vl-historiaa, ei ole vaikea kuvitella miten pieleen on joskus mennyt.

Enhän minä syyttänyt ketään valehtelusta. Totesinpahan vain, että monta kertaa vl-puhujille laitetaan sanoja suuhun. Ja sehän on totta.

😅 Jaahas. Tuossahan pääsee jo useamman tulkintatavan äärelle. Siitä on aiheellista keskustella mitä puhujat sanoo koska se on yhteisön tasolla niin merkityksellistä. 

No, sinun tulkintasi siihen, mitä sanoin, oli ainakin täysin väärä.

Vierailija
5375/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni keskustelijoista lukee Raamattua säännöllisesti? Ihan kiinnostuksesta kyselen. Jatkokysymys voisi olla vaikkapa että missä olet menossa ja mitä ajatuksia lukemasi on sinussa herättänyt? :) 

Aloin hiljattain taas lukemaan säännöllisesti. Olen aiemmin lukenut ensin Roomalaiskirjeen, sitten Markuksen ja Luukkaan evankeliumit sekä apostolien teot. Mutta aloitin nyt Matteuksen evankeliumista, olen päässyt yli puolen välin.

Oon aivan innoissani lukemastani ja odotan, mitä kaikkea tässä ja ylipäätään koko Raamatusta, minulle avautuu. Oon saanut myös eväitä omaan elämääni, ja on tullut vastaan paljon puhuttelevia kohtia. 

Vierailija
5376/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Jaahas. Tuossahan pääsee jo useamman tulkintatavan äärelle. Siitä on aiheellista keskustella mitä puhujat sanoo koska se on yhteisön tasolla niin merkityksellistä. 

No, sinun tulkintasi siihen, mitä sanoin, oli ainakin täysin väärä.

Tulkitsin näin. 1. Minä laitan lauseen: vl-puhuja sanoi xx. 2. Seurava kommentti: puhujien suuhun voi laittaa mitä vaan. . .  3. Minä tulkitsen: mua syytetään valehtelusta. 

Vierailija
5377/5440 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nauruemojin lisääminen kertoo jo paljon siitä, mitä kommentoija ajattelee siitä kommentoijasta, jolle se on osoitettu.

Ei kerro, mulla on vaan tapa

Eli ymmärsit täysin väärin, huoh.

Vierailija
5378/5440 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nauruemojin lisääminen kertoo jo paljon siitä, mitä kommentoija ajattelee siitä kommentoijasta, jolle se on osoitettu.

Eli ymmärsit täysin väärin, huoh.

Vaikuttaa, että se olet sinä se joka ymmärsi väärin. Ainakin, jos osasit lainata oikein.

Vierailija
5379/5440 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Toisaalta Jumala kyllä vaikuttaa niinkin, että haluaa tehdä hänen tahtonsa, ja elää sen mukaan. Ajattelen myös, ettei uskovaiselle ole sopivaa elää NS. miten tahansa, ja tarkoitan nyt esimerkiksi ihan jokapäiväisiä asioita, kuten toisten ihmisten kohtelua. Toisaalta... Kaikilla on ristissä. Voihan se juoppokin olla uskovainen vaikka ongelman kanssa kamppaileekin.

Minä en menisi sanomaan, että jokin ulkoinen asia tekee ihmisestä "ei-uskovaisen". Vaikka joku sinkku harrastaisi irtosuhteita, olisi päihdeongelmainen tms, niin ei se uskoa poista. Minä en hetkeäkään usko, että yksikään uskova kykenee noudattamaan kaikkea, mitä Raamatussa on käsketty noudattamaan. Jokaisella on omat heikot kohtansa, toisilla isommat kuin toisilla. Minä ajattelen, että Jumala myös näkee ihmisten riippuvuuksien yms lävitse. 

Toki uskovainen ihminen yleensä haluaa pyrkiä Raamatun mukaiseen elämään, mutta eiköhän jokainen tiedä, ettei se aina onnistu.

Vierailija
5380/5440 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kävin katsomassa seurakuntasanomista, minkä nimen eräs somessa näkyvä vl-perhe oli antanut kuopukselleen. Ovat antaneet todella erikoisia nimiä lapsilleen. Kuopuksen nimi tarkoittaa suota.

Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä näitä äärimmäisen erikoisia etunimiä kenenkään lapsilla. Ymmärrän, että kaikki eivät lapsistaan mitään Olivereita ja Emmoja halua, mutta tuntuu erikoisuuden tavoittelulta nuo hyvin harvinaiset ja erikoiset nimet. Kalenteristakin löytyisi paljon kauniita luontoaiheisia nimiä, jos sellaisia kaipaa. On vaikka mitä Kaislaa, Ritvaa, Liljaa, Vuokkoa, Kuismaa, Pyryä, Terhoa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi