Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (4668)

Vierailija
4661/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle kyllä kohtuuton "kärsimys" tuosta ehkäisyopista. Mies pääsee huomattavasti helpommalla. Ja ei, mikä työssäkäynti ei nykyään vastaa sitä, että on jatkuvasti raskaana ja synnyttämässä, imettämässä ja toipumassa. Toista se oli ennen kun työnteko oli oikeasti fyysisesti raskasta, otsa hiessä tosiaan se leipä pöytään tuli.  Mies voi myös toteuttaa urahaaveitaan minkään hidastanutta. Miehen asema on päivittynyt modernille tasolle, naisen asema jämähtänyt kivikaudelle.

Vierailija
4662/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vl naislääkäri, 18 lapsen äiti. Opiskeli lääkäriksi myöhemmin, kun lapsia oli jo 18. 

https://www.facebook.com/watch/?v=282541780026278

Tässä videolla perheestä suviseuroissa. Isä ottaa vastuuta lapsista, kun äiti on vastuuhommissa ensiavussa. 

Ja tuommoisia tehopakkauksia ei läheskään kaikki vl-äidit ole. Kunhan laitoin esimerkkinä, et löytyy ainakin yksi vl naislääkäri, perheellinen :D  

Onko lähes kaikki äidit noin muuten suurimmaksi osaksi "tehopakkauksia"? Miksi jonkun tietyn ihmisryhmän tarvitsisi olla? 

Sitä väkisellä kehittyy "tehopakkaukseksi", koska hommaa ja huolehtimista on isossa perheessä paljon. Kuka kehittyy enemmän, kuka vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4663/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollen ja Eevan lapset pn päiväkodissa. Eli Abel ja Elda. Eli se siitä Eevan kotiäitiydestä. Olle kertoo asiasta instastooreissa. 

Niin, kolme kertaa viikossa. Sen ne on aiemmin kertonut. Onhan Eeva kuitenkin nuorimmaisen kanssa kotona ja kohta vielä vauvakin, kyllä siinäkin on työtä. Mun mielestä on ihan turha arvostella toisten valintoja. Meilläkin on isommat lapset päiväkodissa osan viikosta, kun olen vauvan kanssa kotona. Ei sillä ole väliä, hoidatko yhtä lasta vai viittä lasta kotona, kyllä koen silti olevani kotiäiti vaikka osan viikosta hoidan vain yhtä lasta kotona.

Miksi laitat lapsesi päiväkotiin? Mikset halua viettää aikaa heidän kanssaan?

Lapset

Osa-aikaisesti hoidossa olevat lapset ehtivät leikkiä vaikka kuinka paljon myös kotona. Äiti myöskin ehtii olla heidän kanssaan tosi paljon ja paljon enemmän kuin vaikkapa äidit, joiden pitää käydä töissä täysipäiväisesti. Isistä puhumattakaan.

Se ei tee kenestäkään huonoa äitiä, että lapset ovat välillä lyhyttä päivää hoidossa. Sillä on päinvastoin iso positiivinen vaikutus.

Vierailija
4664/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vl naislääkäri, 18 lapsen äiti. Opiskeli lääkäriksi myöhemmin, kun lapsia oli jo 18. 

Tässä videolla perheestä suviseuroissa. Isä ottaa vastuuta lapsista, kun äiti on vastuuhommissa ensiavussa. 

Poikkeus vahvistaa säännön. Eipä monella naiselle edes terveys kestäisi 18 lasta, sitäkään kun ei oikein voi itse valita. Hieno homma, että jaksava ihminen. Tosin, entäpä jos olisi kouluttautunut jo nuorena lääkäriksi, olisi päässyt niihin hommiin, lapsilukikin olisi voinut jäädä puoleen. Jokaisella tietysti vapaus valita, sitä toivoo jokaiselle rohkeutta kuunnella sisintään.

Vierailija
4665/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vl-perheen, jossa on/oli 7 vaikeasti vammaista lasta. Terveitä ainakin yksi. Nämä jo aikuisia kaikki, ei tietoa onko elossa kuin moni tms. Nykyään ei varmarstikaan enää tällaista vl-perhettä olisi. 

Vierailija
4666/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku yrittää nyt täällä luoda kuvaa, että suurperheen äidit on jotain superihmisiä, jotka putkauttaa kahden vuoden välein lapsen, kouluttautuu pitkälle ja tekee samalla 15 lasta ja väitöskirjan ja on vielä täydellinen äiti ja vaimo ja varmasti myös leipoo myyjäisiin pullat. Ei toteudu kovinkaan monen kohdalla, voin sanoa😃, eikä tarvitsekaan.

Kukaan ei ole väittänyt, että suurperheen äiti jolla on ura ja koulutus olisi mikään superihminen. Ei kukaan ole, oli lapseton tai suuren perheen vanhempi, oli koulutus tai työ mitä tahansa.

On ankeaa lyödä leimoja, että jokin perhekoko tarkoittaisi, ettei ihmisellä voi olla myös mielekästä työuraa. Tai paheksua ketään myöskään siitä, että hoitaa omia lapsiaan.

Ei mulle ole väliä mitä ihmiset tekee, en vaan ymmärrä kun yritetään luoda sellasta kuvaa, että vl-äitien elämä ois jotain superglamouria, kaikilla huipputerveys, huippukoulutus ja urakin siinä. Ei se nyt vaan ole realistisesti totta. Eikä siinä ole mitään vikaa, että on pitkään kotona lasten kanssa, pääasia että se on oma valinta.

Vierailija
4667/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hurja lapsi tahti edellinen alle vuoden ja uusi jo tulossa.Olle ja Eeva, nuoripari,neljäs tulossa.Eeva on koko ajan nääntyneen näköinen,on raskaana tai ei.Arvasin kun Suviksilla Eeva oli niin huonovointinen ettei kyennyt "kentälle" et jaahas, raskaana on.Eli nuorin ollut aika pieni kun alkanut raskaus,koska pian puolessa välissä.Ei ehdi äiti toipua yhtään.

Musta on inhottavaa miten moni kommentoi Eevan ulkoista olemusta. Olisko susta kiva kuulla että näytät nääntyneeltä vaikka oma olo olisi hyvä? Just tästä hän joskus puhui omassa instastooreissa, että loukkaavaa kun hänen jaksamisesta ollaan mukamas niin huolissaan ja ulkonäköä kommentoidaan jatkuvasti. Meikittömyys ja geneettisesti tummat silmänaluset tekee ehkä väsyneen olemuksen, mutta se ei tarkoita että hän olis oikeesti nääntynyt ja uupunut. Instassa kertoi jaksavansa oikein hyvin ja iloitsevansa uudesta raskaudesta. 

Vierailija
4668/4668 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuommoisia tehopakkauksia ei läheskään kaikki vl-äidit ole. Kunhan laitoin esimerkkinä, et löytyy ainakin yksi vl naislääkäri, perheellinen :D  

Onko lähes kaikki äidit noin muuten suurimmaksi osaksi "tehopakkauksia"? Miksi jonkun tietyn ihmisryhmän tarvitsisi olla? 

En sanonut/tarkoittanut, että kaikkien pitäisi olla tai jonkun ihmisryhmän pitäisi olla. Ei tosiaankaan. Siksi tuo onkin harvinaisuus, en tiedä montaa tuollaista. Ja hyvä mieskin hänellä, kun hoitaa niin hyvin kodin ja perheen, et äiti saa toteuttaa omia unelmiaan ja töitään. Itsehän olen päinvastoin, täysin tehoton eikä mulla ole kuin kaksi lasta, en olisi jaksanut montaa, hyvä kun jaksan nuitakaan. Jaksan lapsiani ja tykkään heistä, mut en jaksa kaikkia neuvoloita, vanhempainiltoja, harrastuksia, lääkärissä käyntejä, päiväkoteja ym ym mitä lapsiin liittyy. Oon kai vähän aspergerpiirteinen. Ja tiesin jo ennen naimisiinmenoa, ettei minusta ole suurperheen äidiksi. Tiedän monia muitakin; moni kipuillut lapsiasian kanssa naimisiin mennessään..eli ei uskalla mennä naimisiin kun lapsia sitten alkaa tulemaan. Naimisiinhan on kuitenkin ns. pakko mennä, jos meinaa muuttaa yhteen ja aloittaa seksin.. vaikka moni varmaan tekee sitä jo ennen avioliittoa, luulen ainakin. No ei näille "kipuilijoille" ole tullut montaa lasta eli kai tajunneet käyttää ehkäisyä. Keskeytetty yhdyntä myös joillain käytössä..tai selibaatti/varmat päivät. Tiedän. Tosin tiedän myös perheen, jossa oli jo useampi lapsi ja nainen ei halunnut seksiä raskaudenpelossa. Mikään muu seksin muoto ei sitten tullut kyseeseen, kuin yhdyntä, sen verran "vanhanaikaisia/kunnon uskovaisia" he olivat, ei edes itsetyydytys, kun sehän on syntiä. Oli aikamoista se niiden homma, kamala kriisi ihan oikeasti varsinkin sillä miehellä. En viiti avata enempää toisten henk. koht asioita tänne. No mut kai se jotenkin ratkesi, lapsia ei ainakaan ole enempää kuulunut. 

Mullahan joskus kun olin lukiossa yksi poika kaveriporukasta tuli jotain puhumaan, et miten vaikeaa on elää seks.halujen kanssa.. et kun lankeaa syntiin tyydyttäessään itseään. Miettikää; mulle "viattomalle" vl-tytölle tuli puhuu.. heh. Ajattelin siinä vaan, et elä nyt vaan ala mitään syntejä anteeksi pyytelemään minulta, kun itse tein sitä samaa "syntiä" koko ajan, jo varmaan alakoulusta asti olin tehnyt enkä pitänyt syntinä koskaan eikä tullut mieleenikään pyytää keneltäkään sitä anteeksi. 

t. vl, jonka mies ei ole enää vl, ja moni varmaan luulee, et meillä on siksi "vain" kaksi lasta, vaikka mies niitä olisi enemmänkin halunnut, minä en