Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meidän presidentti esiintyy väärällä nimellä?

Vierailija
06.12.2024 |

Miten voi olla jopa vaaleissa väärällä nimellä? Vasta tänään sain tietää, että Alexander Stubbin oikea nimi on Cai-Göran. Olen tyrmistynyt. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Alexander_Stubb

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.

Alex on monen venäläisen kutsumanimi. 

Alexin nimipäivä on suomenruotsalaisen kalenterin mukaan 11. syyskuuta, joka on myös Aleksanterin nimipäivä.

Vierailija
22/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaalien luulisi olevan sellainen asia, että niissä pitää olla ehdolla ihan oikealla nimellä.  Vai onko muka ok esiintyä hatusta vedetyllä kutsumanimellä kaikissa virallisissa yhteyksissä? Hakea työpaikkaa, varata aika lääkärille, esiintyä poliisille hatusta vedetyllä nimellä ja hakea väärällä nimellä vaikka passia?

Sinulle on nyt pariinkin otteeseen sanottu että Alexander on ihan yksi hänen oikeista etunimistään, mikä siinä on että et voi sitä käsittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaalien luulisi olevan sellainen asia, että niissä pitää olla ehdolla ihan oikealla nimellä.  Vai onko muka ok esiintyä hatusta vedetyllä kutsumanimellä kaikissa virallisissa yhteyksissä? Hakea työpaikkaa, varata aika lääkärille, esiintyä poliisille hatusta vedetyllä nimellä ja hakea väärällä nimellä vaikka passia?

Kyllä mä olen tehnyt kaikkea noita toisella nimelläni. Paitsi passissa pitää olla kaikki nimet.

Vierailija
24/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö se kenkä taas puristikin kun väärä henkilö voitti vaalita?

Vierailija
25/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi. 

Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.

Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.

Kutsumanimi on eri, kuin virallinen nimi. 

Vierailija
26/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reilua käyttää oikeata sukunimeä myös eli Stubberware. Eiks niin ap?

Vierailija
27/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä käytän toista nimeäni kaikessa muussa paitsi passiin liittyvissä asioissa. Työsähköpostini on toisen nimeni mukaan. 

Vierailija
28/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.

Alex on monen venäläisen kutsumanimi. 

Aleksandria taidetaan Venäjällä kutsua Shashaksi?

Vierailija
29/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi. 

Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.

Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.

Kutsumanimi on eri, kuin virallinen nimi. 

Kyllä ja virallinen nimi on se mikä on passissa eli Ensimmäinen Nimi, Toinen Nimi, Sukunimi.

Sinä varmasti käytät aina joka yhteydessä koko virallista nimeäsi, jotta kukaan ei pääse valittamaan väärällä nimellä esiintymisestä.

Vierailija
30/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasha Stubb ei kuulosta huonolta.

Vierailija
31/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos toinen viittaa enemmän ruotsalaisuuteen ja toinen venäläisyyteen, niin kumman itse valitsisit?

Vierailija
32/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä  Cai-Görankin.

Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?

Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran 

Cai-Göran Alexander. Ihan yhtä oikeita nimiä kaikki. 

Mun äidin käyttönimi on virallisista nimistä kolmas ja sekin on ihan yhtä oikea kun kaksi ensimmäistäkin. Ei mikään väärä.

Vierailija
33/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmantilanteessa kaikki Suomen valtionjohtoa kyseenalaistavat kirjoitukset ovat Kremlin masinoimia.

Näinhän se on, ja Kremlin torakat alapeukuttavat   😀

Vierailija
34/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun naamarin sais tuon kuminaaman päälle

Vierailija
35/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jopa asetus. Minulle tuli selvitettävää kun työnantajani oli amerikkalainen ja ne muutti nimeni niin että että kutsumanimeni siirrettiin veropapereissa ekaksi.

Vierailija
36/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä  Cai-Görankin.

Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?

Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran 

Cai-Göran Alexander. Ihan yhtä oikeita nimiä kaikki. 

Mun äidin käyttönimi on virallisista nimistä kolmas ja sekin on ihan yhtä oikea kun kaksi ensimmäistäkin. Ei mikään väärä.

Ap on varmaan pyytänyt pappiakin sanomaan ristiäisissä "...kastan sinut Einari, väärältä nimeltä Juhani, Virtanen..."

Ja kertonut sukulaisille, että meidän lapselle tuli nimeksi Einari ja annettiin myös väärä nimi Juhani.

Vierailija
37/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat antaneet nimeksi Cai-Göran Alexander, niin kyllä he ovat silloin tarkoittaneet että häntä sanotaan Cai-Göraniksi.   Kyllä sillä nimien järjestyksellä on väliä. Minua ainakin vanhempana harmittaisi, jos lapselleni ei kelpaisi se ensimmäinen nimi, joka hänelle on annettu, vaan vaatisi käyttämään toista nimeä.

Vierailija
38/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait vasta tänään tietää vaikka olet sitä toitottanut täällä heti pressaksitulon jälkeen. Kannattaa mennä muistitesteihin, hyvin vakavalta kuulostaa.

Vierailija
39/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cai muuten äänetään tsai

Näin se menee, jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
40/56 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimattainen.