Miten meidän presidentti esiintyy väärällä nimellä?
Miten voi olla jopa vaaleissa väärällä nimellä? Vasta tänään sain tietää, että Alexander Stubbin oikea nimi on Cai-Göran. Olen tyrmistynyt.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vaalien luulisi olevan sellainen asia, että niissä pitää olla ehdolla ihan oikealla nimellä. Vai onko muka ok esiintyä hatusta vedetyllä kutsumanimellä kaikissa virallisissa yhteyksissä? Hakea työpaikkaa, varata aika lääkärille, esiintyä poliisille hatusta vedetyllä nimellä ja hakea väärällä nimellä vaikka passia?
Sinulle on nyt pariinkin otteeseen sanottu että Alexander on ihan yksi hänen oikeista etunimistään, mikä siinä on että et voi sitä käsittää?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vaalien luulisi olevan sellainen asia, että niissä pitää olla ehdolla ihan oikealla nimellä. Vai onko muka ok esiintyä hatusta vedetyllä kutsumanimellä kaikissa virallisissa yhteyksissä? Hakea työpaikkaa, varata aika lääkärille, esiintyä poliisille hatusta vedetyllä nimellä ja hakea väärällä nimellä vaikka passia?
Kyllä mä olen tehnyt kaikkea noita toisella nimelläni. Paitsi passissa pitää olla kaikki nimet.
Vierailija kirjoitti:
Siitäkö se kenkä taas puristikin kun väärä henkilö voitti vaalita?
Vierailija kirjoitti:
Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi.
Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.
Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.
Kutsumanimi on eri, kuin virallinen nimi.
Olisi reilua käyttää oikeata sukunimeä myös eli Stubberware. Eiks niin ap?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käytän toista nimeäni kaikessa muussa paitsi passiin liittyvissä asioissa. Työsähköpostini on toisen nimeni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Alex on monen venäläisen kutsumanimi.
Aleksandria taidetaan Venäjällä kutsua Shashaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi.
Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.
Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.
Kutsumanimi on eri, kuin virallinen nimi.
Kyllä ja virallinen nimi on se mikä on passissa eli Ensimmäinen Nimi, Toinen Nimi, Sukunimi.
Sinä varmasti käytät aina joka yhteydessä koko virallista nimeäsi, jotta kukaan ei pääse valittamaan väärällä nimellä esiintymisestä.
Sasha Stubb ei kuulosta huonolta.
No jos toinen viittaa enemmän ruotsalaisuuteen ja toinen venäläisyyteen, niin kumman itse valitsisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä Cai-Görankin.
Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?
Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran
Cai-Göran Alexander. Ihan yhtä oikeita nimiä kaikki.
Mun äidin käyttönimi on virallisista nimistä kolmas ja sekin on ihan yhtä oikea kun kaksi ensimmäistäkin. Ei mikään väärä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmantilanteessa kaikki Suomen valtionjohtoa kyseenalaistavat kirjoitukset ovat Kremlin masinoimia.
Näinhän se on, ja Kremlin torakat alapeukuttavat 😀
Vielä kun naamarin sais tuon kuminaaman päälle
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Tästä on jopa asetus. Minulle tuli selvitettävää kun työnantajani oli amerikkalainen ja ne muutti nimeni niin että että kutsumanimeni siirrettiin veropapereissa ekaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä Cai-Görankin.
Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?
Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran
Cai-Göran Alexander. Ihan yhtä oikeita nimiä kaikki.
Mun äidin käyttönimi on virallisista nimistä kolmas ja sekin on ihan yhtä oikea kun kaksi ensimmäistäkin. Ei mikään väärä.
Ap on varmaan pyytänyt pappiakin sanomaan ristiäisissä "...kastan sinut Einari, väärältä nimeltä Juhani, Virtanen..."
Ja kertonut sukulaisille, että meidän lapselle tuli nimeksi Einari ja annettiin myös väärä nimi Juhani.
Jos vanhemmat ovat antaneet nimeksi Cai-Göran Alexander, niin kyllä he ovat silloin tarkoittaneet että häntä sanotaan Cai-Göraniksi. Kyllä sillä nimien järjestyksellä on väliä. Minua ainakin vanhempana harmittaisi, jos lapselleni ei kelpaisi se ensimmäinen nimi, joka hänelle on annettu, vaan vaatisi käyttämään toista nimeä.
Sait vasta tänään tietää vaikka olet sitä toitottanut täällä heti pressaksitulon jälkeen. Kannattaa mennä muistitesteihin, hyvin vakavalta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Cai muuten äänetään tsai.
Näin se menee, jos tarkkoja ollaan.
Alexin nimipäivä on suomenruotsalaisen kalenterin mukaan 11. syyskuuta, joka on myös Aleksanterin nimipäivä.