Miten meidän presidentti esiintyy väärällä nimellä?
Miten voi olla jopa vaaleissa väärällä nimellä? Vasta tänään sain tietää, että Alexander Stubbin oikea nimi on Cai-Göran. Olen tyrmistynyt.
Kommentit (56)
Ehkäpä hän pitää enemmän nimestä jossa on Aleksanteri Suuren kaikuja.
Nimistä voi käyttää kutsumanimenä mitä vaan ja Alex sopii suomalaiseen suuhun helpoiten
Jooopa jooooopa joooo. Ihan kauheaa. Miten joku voi?! Ai niin, mä muuten teen itse samaa, koska käytän yhdysviivallisesta nimestäni vain sitä alkuosaa. Hups.
Hoh-hoijaa. - Kenelle on täysin vierasta, että on hyvin tavallista, että monia vakiintuneesti kutsutaan vakiintuneesti ja yleisesti muulla kuin ensimmäisellä etunimellään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Alex on monen venäläisen kutsumanimi.
Kyseessä täytyy olla joku ap:tä vastaan suunnattu salaliitto. Ihan pakko.
Etkö tunne ketään muuta, joka käyttää toista nimeä kutsumanimenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Alex on monen venäläisen kutsumanimi.
Niin muuten on. Taitaa olla suosituimpia nimiä siellä.
Hän ei ilmeisesti pidä oikeasta nimestään.
Nimen hylkiminen toki symboloi yksilönvapautta. Entisaikaan eri nimiä oli vain kourallinen ja nimeä ei missään nimessä saanut muuttaa eikä vaihtaa. Vasta 1800-luvulla tilanne alkoi helpottaa, mutta nykykulttuurissa ilmiö on voimistunut. Ihmisillä on laajempi kirjo nimiä ja ihmiset myös vaihtelevat nimeään paljon enemmän.
Tässä maailmantilanteessa kaikki Suomen valtionjohtoa kyseenalaistavat kirjoitukset ovat Kremlin masinoimia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hän pitää enemmän nimestä jossa on Aleksanteri Suuren kaikuja.
Joo eipä löydy historiasta Cai-Göran Suurta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmantilanteessa kaikki Suomen valtionjohtoa kyseenalaistavat kirjoitukset ovat Kremlin masinoimia.
Oletko asioista perillä? Kuulostat McCarthylta.
Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä Cai-Görankin.
Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?
No kyllä vaalien luulisi olevan sellainen asia, että niissä pitää olla ehdolla ihan oikealla nimellä. Vai onko muka ok esiintyä hatusta vedetyllä kutsumanimellä kaikissa virallisissa yhteyksissä? Hakea työpaikkaa, varata aika lääkärille, esiintyä poliisille hatusta vedetyllä nimellä ja hakea väärällä nimellä vaikka passia?
Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi.
Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.
Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä Cai-Görankin.
Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?
Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran