Miten meidän presidentti esiintyy väärällä nimellä?
Miten voi olla jopa vaaleissa väärällä nimellä? Vasta tänään sain tietää, että Alexander Stubbin oikea nimi on Cai-Göran. Olen tyrmistynyt.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Alex on monen venäläisen kutsumanimi.
Ja monen amerikkalaisen. Ja monen saksalaisen. Ja monen ruotsalaisen. Ja...ja...ja...
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat ovat antaneet nimeksi Cai-Göran Alexander, niin kyllä he ovat silloin tarkoittaneet että häntä sanotaan Cai-Göraniksi. Kyllä sillä nimien järjestyksellä on väliä. Minua ainakin vanhempana harmittaisi, jos lapselleni ei kelpaisi se ensimmäinen nimi, joka hänelle on annettu, vaan vaatisi käyttämään toista nimeä.
No oletpa ikävä vanhempi. Et ajattele yhtään lapsesi parasta.
koska kävisi muuten ilmi että Suomessa on ruotsalaisen eliitin presidentti ja Suomi on edelleen Ruotsin alamainen maa, ruotsinkielisen ei tarvitse opetella suomenkieltä Suomessa mutta suomenkielisen tulee opetella ruotsinkieli, tämä kertoo ihan kaiken Suomen alamaisuudesta...
Onhan tuo Cai-Göran aika limaiselta kuulostava, että ei ihme jos ei ole käytössä.
Presidentti on Urho Kaleva Kekkonen, ei ole muita.
Eihän Stubb ole Venäjän presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kutsutaan toisella nimelläni. Lapsena ja teininä meinasi käpy palaa, kun aina välillä sai kuulla, että "ai sun oikea nimesi onkin Hanna". Ihan kuin mun toinen nimeni olisi jotenkin väärä nimi.
Jos olisin käyttänyt kutsumanimenä naapurini nimeä, sitten olisi voinut kysellä väärän nimen käytöstä. Mutta oma nimi on oma, ja oikea, nimi.
Kyllä mulla on kaksi aivan oikeata nimeä, kuten suurella osalla ihmisistä. Joista jommallakummalla yleensä kutsutaan ihmisiä, mulla se sattuu olemaan se jälkimmäinen, joillakin toisilla ensimmäinen. En silti mene viisastelemaan ensimmäistä nimeä käyttäville, että he käyttävät mun mielestäni väärää nimeä.
Kutsumanimi on eri, kuin virallinen nimi.
Ja toinen nimi on virallinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat ovat antaneet nimeksi Cai-Göran Alexander, niin kyllä he ovat silloin tarkoittaneet että häntä sanotaan Cai-Göraniksi. Kyllä sillä nimien järjestyksellä on väliä. Minua ainakin vanhempana harmittaisi, jos lapselleni ei kelpaisi se ensimmäinen nimi, joka hänelle on annettu, vaan vaatisi käyttämään toista nimeä.
Vanhemmat ovat käyttäneet toista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne ketään muuta, joka käyttää toista nimeä kutsumanimenään?
Mä tunnen kaksi. Näin äkkiä mietittynä. On varmaan ennemmänkin tutuissa mutta nyt en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat käyttäneet toista nimeä.
Ei kyllä ole kovinkaan älykästä antaa lapselle eri nimi, kuin millä alkaa häntä kutsumaan. Miksi ei laittanut Alexanderia ensimmäiseksi nimeksi, jos sillä haluaa kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tänään, vaikka olet hokenut sitä jo vuoden. Toisen tai kolmannen nimen käyttäminen kutsumanimenä on edelleen normaalia.
Alex on monen venäläisen kutsumanimi.
No ei kyllä yhdenkään, Alexin kutsumanimi Venäjällä on Sascha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin väärällä? Kyllä tuo Alexander on ihan hänen oikea nimensä siinä missä Cai-Görankin.
Entä miksi sinä palstapunikki et voi edes itsenäisyyspäivänä olla trollaamatta ja provoilematta?
Ei se Alexander mikään oikea nim olei, jos nimeksi on annettu Cai-Göran
Cai-Göran Aleksander Stubb.
Äitini nimi on Kaija Anneli, ja aina on sanottu Anneliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne ketään muuta, joka käyttää toista nimeä kutsumanimenään?
Mä tunnen kaksi. Näin äkkiä mietittynä. On varmaan ennemmänkin tutuissa mutta nyt en muista.
Mä tunnen useita joilla käyttönimi on toinen tai kolmas ja muotoutunut jo pienestä.
Mulla on yhdysnimi ja kaima käyttää toista nimeä eikä kokonimeä. Onko se puoliksi väärin?
Minun vanhemmat itse alkoivat käyttää toista nimeäni alusta alkaen.