Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pulassa ilman hedelmöityshoitojen Kela-korvausta

Vierailija
06.12.2024 |

Hedelmöityshoitoihin on jo pitkään luvattu Kela-korvaus takaisin ensi vuoden alusta. Siitä on siis puhuttu julkisuudessa ja myös lääkäriasemalla, jossa käymme. Tämän piti olla ihan läpihuutojuttu. Me ollaan ajoitettu kalliit hoidot niin, että saisimme sen Kela-korvauksen eli jo viivytetty hoitoja. Kyseessä ei ole ahneus, vaan se, että meillä ei ole tarpeeksi omaa rahaa. 

Olen ihan järkyttynyt, että korvauksia ei ole nyt tulossa. Miten tämä voi olla mahdollista? Mekin maksetaan veroja ja yritetään nyt tehdä näitä toivottuja veronmaksajia Suomeen. Hoitojen hinnat ovat vain karanneet ihan käsistä. Julkisella on se tiukka kolme hoitokertaa, jotka vieläpä toteutetaan aikamoisella rutiinilla, jolloin kaikki keinot eivät ole siellä edes käytössä.

Kyllä ottaa päähän, että monta vuotta ollaan sitä perhettä haluttu ja tähänkö tämä nyt tyssää? Kun joku valiokunta riitelee, niin tavalliset kansalaiset ovat näköjään siinä vain tiellä. Onkohan siellä kukaan edes kuullut meitä tahattomasti lapsettomia, jotka eivät kuitenkaan voi vuositolkulla tässä odotella?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja ON! ADOPTOIMAAN tai sijaisvanhemmiksi.

Tahallisesti jos ei raskaudu ( nais nais parit) ei pidä muiden maksaa! Ei mukava tunne ole se ivf hoitokaa,jos ei heille ole mieluista miehen kanssa alulle saattaminen. Hom..miehet auttaa??

Adoptio on vielä kalliimpaa. 

Vierailija
142/144 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja ON! ADOPTOIMAAN tai sijaisvanhemmiksi.

Tahallisesti jos ei raskaudu ( nais nais parit) ei pidä muiden maksaa! Ei mukava tunne ole se ivf hoitokaa,jos ei heille ole mieluista miehen kanssa alulle saattaminen. Hom..miehet auttaa??

Kuinka hyvin ihmiset oikeastaan tietää, mitä tuossa ivf-hoidon eri vaiheissa tehdään? Eihän siellä paikan päällä olla itse tsekkaamassa, mitä ne tekee. Itselle saattaisi olla jopa eettinen ongelma. 

Ihan tosissani mietin tätä. Olen aikoinani antanut naivina tehdä itselleni hoitotoimenpiteen, josta en ottanut etukäteen selvää, eikä minulle etukäteen kaikkea kerrottu. Siksi olen aika skeptinen monien erilaisten kuin rutiiniperusterveydenhoidon suhteen. Itselle tullut ikäviä seurauksia tietämättömyydestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku päättäjä lukisi tämän ketjun ja tajuaisi, millaista p*skaa tahaton lapsettomuus on. Ei riitä, että käyt rääkkäävät hoidot läpi. Sitten pitää vielä kuulla vinoilua omasta sairaudesta, että ei se oikeasti ole sairaus vaan jumalan tai luonnon tahto ja kuinka ansaitset vaan kaiken, sillä geenisi ovat vähemmän arvokkaat kuin muiden.

Kaiken lisäksi kaikki maksaa ihan julmetusti ja jos hoitoihin joudut yksityiselle niin se lapsiperhearki alkaa sitten velkaisena ja valmiiksi alas lyötynä. Mutta sekin on "oma vika" ja muita ei kiinnosta, koska he saivat jo omansa huippugeeneillään ilman ylimääräistä vaivaa. Vaikka kuinka olisit ahkera ja työssäkäyvä, etkä koskaan mitään tukia nostanut lukiosta lähtien, niin sossupummiksi haukutaan. 

Suomi, tuo lapsiystävällinen maa, jonne halutaan muka lapsia ja perheitä. Kiitos tyhjästä!

Vierailija
144/144 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä kaikkeen muuhun saa tukia, muttei hoitoihin, joihin julkiselta puolelta hätyytellään, koska jonot ovat pitkät ja kukaan ei jonossa enää nuorene. Me saatiin julkisella tasan 0 hoitokertaa, kun jo ehdottivat yksityistä hoitoa odotusaikojen vuoksi.