Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?

Vierailija
05.12.2024 |

Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?

Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.

Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mietin tekeväni. Mutta ainakaan tuolloin se ei vain ollut oikein soveliasta, jotenkin olosuhteetkin oli vastaan. Ärsytti myöhemmin, kun kuulin että mieskin oli ollut kiinnostunut.

Vierailija
202/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi toimia yleisönä kun tulen kotiin ja kun olen lähdössä. Koita nyt vaan kestää se!

Mitkä jutut nyt ketäkin kiihottaa. Kuulemma jopa yllättävänkin yleistä tuollainen aisurifantasiointi. But who are we to judge :)

Haluatko sinä että puolisosi kulkee rähjäisen näköisenä ympäri kyliä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mlkku ei kiinnosta meitä ollenkaan.

Miksi valehtelet internetissä? Yli sata v#ttua on on ainakin tästä yhdestä mlkusta ollut kiinnostunut.

Mene pois ruokkimaan kissasi.

Yhtäkään et saanut pidettyä?

Vierailija
204/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi toimia yleisönä kun tulen kotiin ja kun olen lähdössä. Koita nyt vaan kestää se!

Mitkä jutut nyt ketäkin kiihottaa. Kuulemma jopa yllättävänkin yleistä tuollainen aisurifantasiointi. But who are we to judge :)

Haluatko sinä että puolisosi kulkee rähjäisen näköisenä ympäri kyliä? 

Haluan että puolisoni kulkee tyylikkäänä ja eleganttina. En halua, että hän kulkisi kuin katuhuora ympäri kyliä. 

Vierailija
205/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet internetissä? Yli sata v#ttua on on ainakin tästä yhdestä mlkusta ollut kiinnostunut.

Yhtäkään et saanut pidettyä?

Joo, kävi hyvä tuuri :)

Vierailija
206/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitappas pikkuisen rauhoittua. t. sigma

Vierailija
207/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on pakkokin kun muna niin hellänä kaikesta panemisesta. 

Vierailija
208/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on pakkokin kun muna niin hellänä kaikesta panemisesta. 

:D

Vierailija
209/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa on sama juttu kuin naisten pakollisesta asepalveluksesta. Kaikenlaisia syitä keksitään miksi tasa-arvo ei nyt juuri tässä käykään, kun naisille onkin hyödyksi olla avuton prinsessa.

Vierailija
210/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen tehnyt aloitteen, kyseessä miehiä, joiden kanssa olen ollut jo pidempään tuttu ja hyvissä väleissä. Seurauksena välien viilentyminen. Olen todennut, että ei kannata, mieluummin pidän ystävät ystävinä.

Vierailija
211/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman asian huomaa Tinderissä. Naiset odottavat että mies lähettää viestin. Jos joskus harvoin naiselta tulee ensimmäinen viesti, se on laatua "moi."

Juu, tähän opin deittisovelluksessa nopeasti. Siis siihen, että jos toinen ei avaa keskustelua, niin mätsi on syntynyt siitä kun tämä toinen on vetänyt kaikki oikealle.

Eli keskustelunavaus on vasta oikea mätsi. Tähän voisi toki helpottaa se, että vedettäisiin oikealle vain oikeasti kiinnostavat profiilit, ja vahinkotykkäyksestä syntyneet mätsit poistettaisiin heti.

Vierailija
212/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa on sama juttu kuin naisten pakollisesta asepalveluksesta. Kaikenlaisia syitä keksitään miksi tasa-arvo ei nyt juuri tässä käykään, kun naisille onkin hyödyksi olla avuton prinsessa.

Ja kuitenkin tässä asiassa kyse on täydestä tasa-arvosta. Se tekee aloitteita, joka haluaa tehdä. Sukupuolella ei ole merkitystä. Lopeta se aloitteiden teko, jos et kerran halua tehdä. 

Vierailija
213/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tässä asiassa kyse on täydestä tasa-arvosta. Se tekee aloitteita, joka haluaa tehdä. Sukupuolella ei ole merkitystä. Lopeta se aloitteiden teko, jos et kerran halua tehdä. 

Niin. Turha puhua myöskään kotitöiden jakautumisesta. Ei niihinkään mitään pakkoa ole, kukin pariskunta ne jakaa kuten tahtovat.

Naisten huonommasta palkastakin on turha puhua. Jokainen on vapaa ryhtymään vaikkapa hyväpalkkaiseksi koodariksi ja neuvottelemaan itse palkkansa.

Vierailija
214/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tai naisiin muka kohdistuvista ulkonäkö-, äitiys- tai hoivapaineista. Jokainen on vapaa olla välittämättä niistä. Tasa-arvo totetutuu täysin.

Vierailija
215/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt aloitteita varatuille miehille koskaan. Teen aloitteita seksiin kumppaneilleni. Olen ehdottanut miehelle seksisuhdetta. Olen pyytänyt tuntemiani sinkkumiehiä kahdesti treffeille suoraan kysymällä (toinen lähtikin treffeille, toinen ei).

Vierailija
216/222 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee. Kaikki minun suhteet ja avioliitto on alkanut naisten aloitteesta. Itse olen ehkä vähän ujo ja arka tekemään aloitteita vaikka kiinnostusta olisi ollut. Puhun kyllä, ja olen avoin, mutta se aloitteen teko kynnys on hyvin korkea.

Vierailija
217/222 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tykkään tehdä aloitteita. Jos odottelisin miesten lähestymistä, saisin niitä satunnaisotoksella kaikenlaisilta miehiltä, joista hyvin harvasta olisin kiinnostunut. Tekemällä itse aloitteet voin kohdistaa energiani vain niihin yksilöihin, jotka kiinnostavat minua. Totta puhuakseni, en oikein edes syty ajatuksesta, että mies tekisi aloitteen. Luultavasti se tulisi yllärinä puskista, ja hämmentyisin ja kiusaantuisin, kun joutuisin paineen alla arvioimaan nopeasti, olenko kiinnostunut vai en, ja päättämään joudunko antamaan kiusalliset pakit vai en. Olen introvertti enkä erityisesti nauti useimpien uusien ihmisten tapaamisesta tai heidän kanssaan kommunikoinnista. Teen sen mieluiten omilla ehdoillani, jolloin voin nauttia siitä. Olen ollut viimeiset 11 vuotta parisuhteessa ja tein aloitteen aikanaan, joten hyvin toimi. 

Juuri tätä ihmettelen naisissa. Kannattaako olla elämässä sellainen ajopuu ja vain odotella että keneltä mieheltä tulee aloite? Siinähän käy helposti niinkin, että päätyy yksiin sen supliikin ja hurmaavan miehen kanssa. Sitten tulee yllätyksenä, kun mies onkin supliikki ja hurmaava muillekin naisille, eikä itse jääkään viimeiseksi aloitteen kohteeksi hänelle.

Vierailija
218/222 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tykkään tehdä aloitteita. Jos odottelisin miesten lähestymistä, saisin niitä satunnaisotoksella kaikenlaisilta miehiltä, joista hyvin harvasta olisin kiinnostunut. Tekemällä itse aloitteet voin kohdistaa energiani vain niihin yksilöihin, jotka kiinnostavat minua. Totta puhuakseni, en oikein edes syty ajatuksesta, että mies tekisi aloitteen. Luultavasti se tulisi yllärinä puskista, ja hämmentyisin ja kiusaantuisin, kun joutuisin paineen alla arvioimaan nopeasti, olenko kiinnostunut vai en, ja päättämään joudunko antamaan kiusalliset pakit vai en. Olen introvertti enkä erityisesti nauti useimpien uusien ihmisten tapaamisesta tai heidän kanssaan kommunikoinnista. Teen sen mieluiten omilla ehdoillani, jolloin voin nauttia siitä. Olen ollut viimeiset 11 vuotta parisuhteessa ja tein aloitteen aikanaan, joten hyvin toimi. 

Juuri tätä ihmettelen naisissa. Kannattaako olla

Naiset ei tosiasiassa halua miestä. He haluavat tuntea itsensä halutuksi. Ja jos he tekevät itse aloitteen kokemus jää vajaaksi. Tämä halutuksi itsensä tunteminen onkin monella naisella suurin motivaattori elämässä, mihin kytkeytyy nämä "itsensä" vuoksi meikkaamiset sun muut. Toki kuka tahansa ei käy tunteen sytyttäjäksi, vaan tyypin pitää olla tarpeeksi tasokas, muuten se on loukkaus. 

Tämän kun ymmärtää ja sisäistää, niin naisten kanssa on melko yksinkertaista pärjätä. Pitää vaan tietää jotain kyseisen naisen arvoista. Toki moni on arvoiltaan toistensa klooneja.

Vierailija
219/222 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen, että naisten maanpuolustustahto on tämän kriisin keskellä vain lisääntynyt samalla kun miehet eroavat reservistä? 

Vierailija
220/222 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä ihmettelen naisissa. Kannattaako olla elämässä sellainen ajopuu ja vain odotella että keneltä mieheltä tulee aloite? Siinähän käy helposti niinkin, että päätyy yksiin sen supliikin ja hurmaavan miehen kanssa. Sitten tulee yllätyksenä, kun mies onkin supliikki ja hurmaava muillekin naisille, eikä itse jääkään viimeiseksi aloitteen kohteeksi hänelle.

Itse olen aloitteellisuudella päätynyt suhteisiin, jossa minulle on sittwn suodattamatta huokailtu kun ei saatu vastakaikua niiltä naisilta, joihin oli ihastunut.

Joten jatkossa en ole johtotähtenä suhdetta aloittamassa, vaan haluan varmuuden, että olen toiselle se ihastuksen kohde, enkä vain nyt sopivasti saatavilla.