Onko kukaan kinkun jouluksi laittava, harkinnut siirtyvänsä kalkkunaan?
Vai onko suomalainen kinkun laitto ja syönti parasta?
Kommentit (72)
Syömme strutsia. Naapurilta jolla strutsifarmi olen saanut joka vuosi n. 5 kilon kappaleen. Vähän kuivahkoa se kyllä on mutta kylmänä menee leikkeleenä oikein hyvin.
En todellakaan vaihda mihinkään kalkkunaan, vain homot, nössöt ja muut pellet syö kalkkunaa!
Useampi vuosi jo kalkkunaa eikä ollenkaan kinkkua.
Kinkku on parempaa kuin kuiva kalkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään kalkkunaa ympäri vuoden. Kinkkua ei niinkään. Joten ostan parin kilon kinkun, joka on heti valmis syötäväksi. Tämähän menee samoihin hintoihin raakakinkun kanssa, koska raakakinkusta irtoaa niin paljon nestettä paiston yhteydessä.
Mitä pienempi kinkku, sitä lyhyempi elämä pienellä porsaalla.
Ei se noin mee. Kinkut on noin kymmenen kilon painoisia, juhlalinkut sitten pienempiä mutta ne ei ole sitä possun takaosaa. Ne on tehty kinkusta mutta laitettu verkkoon. Kaikki siis ihan isoja sika porsaita.
Ei kinkkua enää vuosiin, eikä edes kalkkunaa.
Jos onni suosinut, että on saanut riistaa, hirveä tms siin sitten sitä.
Muutoin vain kalakasvislinja, joulunakin.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vaihda mihinkään kalkkunaan, vain homot, nössöt ja muut pellet syö kalkkunaa!
Heh, kyllä mä pidän nirsoilua ja uutuuden pelkoa aikalailla nössön määritelmänä.
Vierailija kirjoitti:
Ankkaa valmistan.
Sama täällä, 3,4kg ankka odottaa pakkasessa että pääsee joulupöytään. On niin hyvää kuin vain voi olla,
lisukkeeksi laitan vähän makeahkoa ja maustettua punakaalia, ruusukaalia, bataatti laatikkoa ja uunissa ankan rasvassa
paistettuja perunoita. Kalkkuna on kuivaa ja kinkku nuivaa, mutta ankka on kunkku.
Jo 10 vuotta sitten. Kalkkuna on parempaa ja kevyempää. Ei ole enää se kivi mahassa kovankaan mätön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kinkkua enää vuosiin, eikä edes kalkkunaa.
Jos onni suosinut, että on saanut riistaa, hirveä tms siin sitten sitä.
Muutoin vain kalakasvislinja, joulunakin.
Meillä sama.
Meillä savustetaan norjalaista lohta.
Kinkun mällystäminen jouluna jäi kasarille, kun omaan kotiin muutin. En ole koskaan kalkkunaa joulupöydässä ajatellut.
Pienen kinkun olen muutaman kerran ostanut vieraita varten. Vieraat maistoivat ja siinäse. Relu puolet jäi pyörimään nurkkiin, kunnes nakkasin ikkunasta ulos.
Faijalla oli kalkkunoita, ankkoja, lampaita ja ties mitä aina välillä, hevosmies kun oli. Antoi kerran puolikkaan paistetun kalkkunan jouluksi ja hyväähän se oli. Aika iso köntti, yllätys ja oli syömistä pitkäksi aikaa. Vähän kuivempaahan se oli kun faijan kypsä, nykyään on keksitty sana ylikypsä tai nyhtöpossu. Meillä on aina syöty kypsää kinkkua ja kaikkea lihaa, ei mitään raakaa mediumia.
Kalkkuna on ok, etsikää vaan hyvä ohje miten valmistaa että tulee hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tohon kinkkuun kyllästyny jo, aattelin duunaa tota kalkkunaa vaitelun vuoks.
Tää oli varmaan kaksmielinen huumoripläjäys...
Kalkkunaa. Ja lauletaan Amerikkalaisia joululauluja.
Sukka on jo ripustettu Takanreunalle. Kohta odotellaan Sata claussia.
Joulu on Green Flag.
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunaa. Ja lauletaan Amerikkalaisia joululauluja.
Sukka on jo ripustettu Takanreunalle. Kohta odotellaan Sata claussia.
Joulu on Green Flag.
Lumi on jo peittänyt Kukat Laaksosessa...
Baby Baby Ou Jeeee its Christmas ou Jeeee Baby Baby...!
Työttömällä ei ole varaa kalkkunaan
Otin nuorena kinkun ja se muuttui kalkkunaksi. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Joo on kyllä karseeta, kun eläimet saavat vapaana tuolla luonnossa kulkea. Paljon inhimillisempää on tunkea ne teholaitoksiin ilman päivänvaloa tai kääntymismahdollisuutta, omiin ulosteisiin kierimään. Sellaista minä kannatan! Nam!