Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 000 euroa tilillä ja huoli taloustilanteesta

Vierailija
03.12.2024 |

Jos on lapsuudessa ollut köyhyyttä, niin ymmärrettävää. Ehkä myös raha tekee sokeaksi jossain vaiheessa ja vieraantuu todellisuudesta. Jos säästöissä olisi 40 000, niin olisi helpompi hengittää, eikä tarvitsisi jatkuvasti stressata rahan riittävyydestä.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo haastateltavat makuuttavat kymppitonneja käyttötilillä eivätkä sijoita? Ei voi kuin ihmetellä tätä suomalaisten tyhmyyttä raha-asioissa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_1929_p%C3%B6rssiromahdus

Niin? ja tuon jäkeen ollut jo 100 vuotta aikaa nauttia sijoitusten arvonnoususta ja tuotoista. Aina ovat kurssit palautuneet ja nousseet uusiin huippuihin.

Helsingin pörssissä ei tällaista nousua ole kylläkään tapahtunut eli hieman riippuu mihin sijoittaa. Ei se ole sellaista kuten annetaan ymmärtää että kunhan vain sijoittaa niin rahaa tulee, pitää ymmärtää mitä on tekemässä.

Ai väität että helsingin pörssin indeksi on vuoden 1929 tasolla. Selväpä se. Tästä on turha jatkaa kanssasi.

Vierailija
102/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitukset, heh.... jos olisin jättänyt sijoittamatta niin minulla olisi nyt 15 tuhatta enemmän rahaa.

Aika paskasti olet sijoittanut.

Jos minä en olisi sijoittanut olisi minulla vieläkin yli 240 000 € velkaa asunnosta, Ei olisi uutta autoa eikä olisi satoja euroja joka ikinen kuukausi tulevia pääomatuloja. Eihän sadat eurot mikään tajutaa räjäyttävä summa ole mutta kyllä se ainakin minun arkeani helpottaa huomattavasti.

Niin, katsos kun siihen ei tarvita kuin vikasijoitus tai toinenkin niin keturalleen menee. Vielä jokin aika sitten esimerkiksi NESTE piti olla kuuma osake jolle povailtiin valtavia kasvupotentiaaleja mutta äkkiä meni homma vituiksi.

Et sitten kuullut hajauttamisesta. Ja itse varoittelin esim nesteestä hyvinkin useita yli 2 vuotta sitten.. Olisi kannattanut kuunnella eikä sijoittaa ruletissa "ALL IN seiskalle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo haastateltavat makuuttavat kymppitonneja käyttötilillä eivätkä sijoita? Ei voi kuin ihmetellä tätä suomalaisten tyhmyyttä raha-asioissa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_1929_p%C3%B6rssiromahdus

Niin? ja tuon jäkeen ollut jo 100 vuotta aikaa nauttia sijoitusten arvonnoususta ja tuotoista. Aina ovat kurssit palautuneet ja nousseet uusiin huippuihin.

Helsingin pörssissä ei tällaista nousua ole kylläkään tapahtunut eli hieman riippuu mihin sijoittaa. Ei se ole sellaista kuten annetaan ymmärtää että kunhan vain sijoittaa niin rahaa tulee, pitää ymmärtää mitä on tekemässä.

Ai väität että helsingin pörssin indeksi on vuoden 1929 tasolla. Selväpä se. Tästä on turha jatkaa kanssasi.

Kertoisitko miten valtavasti hesan pösä on noussut 10 vuoden aikana?

Vierailija
104/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilillä 2000€, säästössä 2500€ ja helkkaristi velkaa. Eikä ahdista yhtään.

Vierailija
105/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitukset, heh.... jos olisin jättänyt sijoittamatta niin minulla olisi nyt 15 tuhatta enemmän rahaa.

Jos minä en olisi sijoittanut olisi minulla vieläkin yli 240 000 € velkaa asunnosta, Ei olisi uutta autoa eikä olisi satoja euroja joka ikinen kuukausi tulevia pääomatuloja. Eihän sadat eurot mikään tajutaa räjäyttävä summa ole mutta kyllä se ainakin minun arkeani helpottaa huomattavasti.

Niin, katsos kun siihen ei tarvita kuin vikasijoitus tai toinenkin niin keturalleen menee. Vielä jokin aika sitten esimerkiksi NESTE piti olla kuuma osake jolle povailtiin valtavia kasvupotentiaaleja mutta äkkiä meni homma vituiksi.

Et sitten kuullut hajauttamisesta. Ja itse varoittelin esim nesteestä hyvinkin useita yli 2 vuotta sitten.. Olisi kannattanut kuunnella eikä sijoittaa ruletissa "ALL IN seiskalle".

Jos sinä varoittelet nesteistä niin sinä et kyllä ole mitään normaalia sijoittajaa nähnytkään vaan olet jotain käyriä tuijottelevia liimatukkia.

Minulla on salkussa useita kymmeniä yhtiöitä mutta ilmeisesti olen nekin onnistunut nekin niin paskasti valikoimaan ettei nousua näy.

Vierailija
106/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti pitää TILILLÄ kymmeniä tuhansia euroja. Siinä hukkaa euron jos toisenkin tuottoina.

On hyvin järkevää pitää tililläkin kymmeniä tuhansia ja enemmänkin. 

Ei todellakaan ole. Se raha ei tilillä tuota mitään, ja MITÄÄN sellaista menoa ei tule että moisen summan tarvitsisi päivässä käyttöönsä. Ja sitä ei sieltä tililtäkään saa päivässä käyttöön nostorajoituksista johtuen.

Ei päivässä, mutta vaikka tuhannessa päivässä. 

Vierailija
107/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas joku asiantuntija joka kyllä on tietävinään mutta tietoa ei tule vasta kuin sitten tietenkin kun toinen on asiansa kertonut niin hän toki on tiennyt asian ja aukoo päätään.

Vierailija
108/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolla tuon summan perään niin voisi jo rauhottaa ja helpottaa.

Minulla on säästössä 400k€ ja silti jännittää, koska töissä alkaa yt-neuvottelut. Olen perheen ainoa joka tienaa ja ammattini on hyvin kapealla alalla, jossa ei juuri paikkoja ole auki tällä hetkellä, eli työllistyminen vaikeaa.

Vierailija
109/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti pitää TILILLÄ kymmeniä tuhansia euroja. Siinä hukkaa euron jos toisenkin tuottoina.

Ei todellakaan ole. Se raha ei tilillä tuota mitään, ja MITÄÄN sellaista menoa ei tule että moisen summan tarvitsisi päivässä käyttöönsä. Ja sitä ei sieltä tililtäkään saa päivässä käyttöön nostorajoituksista johtuen.

Mitä jos haluaa yhtäkkiä ostaa uuden auton vanhan romun tilalle, tai herää halu sijoittaa asuntoon jonkin summan. Niitä sijoitettuja rahoja kun ei helposti saa käsiinsä. 

Vierailija
110/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas joku asiantuntija joka kyllä on tietävinään mutta tietoa ei tule vasta kuin sitten tietenkin kun toinen on asiansa kertonut niin hän toki on tiennyt asian ja aukoo päätään.

Jep ei ole oikein se kun sanotaan että pitää tietää mitä tekee kun sijoittaminenhan on niin naurettavan helppoa ettei rahan tulemista vain voi estää. Nää on näitä trolleja jotka yrittää vaan saada tuulipuvuilta rahat pois koska sehän on heidän etu mitä useampi sijoittaa joten siitä on annettava helppo kuva.

Vierailija
111/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihminen, jolla on säästössä 40 000 e ymmärtää, että jos tilille tulee vähemmän kuin kuluttaa, säästöt on äkkiä syöty. 

Jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu, summa on yllättävän pieni.

Vierailija
112/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tilillä 2000€, säästössä 2500€ ja helkkaristi velkaa. Eikä ahdista yhtään.

Miksi ei?

Vierailija
113/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on säästöjä noin 120 000 Euroa yhteensä ja velaton asunto. Minulla on vakituinen työpaikka ja hieman keskitason yläpuolella tulot. Potkuja ei pitäisi tulla, koska olen julkisella sellaisessa virassa, että työt ei todellakaan pitäisi loppua ja kyse on vielä virasta. Silti, silti.... Mies on nyt tipahtamassa tyhjän päälle ja olen huolissani tulevaisuudestamme. Mies ei tule samaan kuin peruspäivärahaa työttömänä, on epärealistista kuvitella enää kummoista työllistymistä. Hyvässä lykyssä on työtön eläkeikään saakka. Käytännössä siis tulemme elämään minun palkallani ja sillä 650 Eurolla, jotka mies saa. Aika tiukalle mennään ja ahdistaa se, että nuo säästöt tulee osittain kulumaan. Ongelma on siinä, että ne säästöt on olleet sitä varten, että minä voisin jäädä pois työelämästä aiemmin kuin 68-vuotiaana, jos en jaksa. Nyt mies meinaa lopettaa 58-vuotiaana ja 7 vuotta on eläkeikään. Samalla itse olen vasta 52 ja se oli siinä. Minä sitten jatkan vielä 16 vuotta, vaikka idea oli, etten joutuisi jatkaamaan 10 vuotta miehen jälkeen vielä töissä. 

Vierailija
114/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ei ole oikein se kun sanotaan että pitää tietää mitä tekee kun sijoittaminenhan on niin naurettavan helppoa ettei rahan tulemista vain voi estää. Nää on näitä trolleja jotka yrittää vaan saada tuulipuvuilta rahat pois koska sehän on heidän etu mitä useampi sijoittaa joten siitä on annettava helppo kuva.

On matemaattinen mahdottomuus, että jos valitsee osakkeet noppaa heittämällä, saisi odotusarvoisesti keskimääräistä yleisindeksin tuottoa huonomman tuoton. Jos valitsee noppaa heittämällä, saa odotusarvoisesti keskimääräistä tavaraa, ihan odotusarvon määritelmän mukaan.

Vierailija
115/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos haluaa yhtäkkiä ostaa uuden auton vanhan romun tilalle, tai herää halu sijoittaa asuntoon jonkin summan. Niitä sijoitettuja rahoja kun ei helposti saa käsiinsä. 

Ongelma: verotus. Jos sijoitukset menevät nappiin, verottaja vie kolmasosan voitosta. Jos tulee tappiota, mahdollisuudet lähettää lasku verovirastoon ovat hyvin rajalliset.

Vierailija
116/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on säästöjä noin 120 000 Euroa yhteensä ja velaton asunto. Minulla on vakituinen työpaikka ja hieman keskitason yläpuolella tulot. Potkuja ei pitäisi tulla, koska olen julkisella sellaisessa virassa, että työt ei todellakaan pitäisi loppua ja kyse on vielä virasta. Silti, silti.... Mies on nyt tipahtamassa tyhjän päälle ja olen huolissani tulevaisuudestamme. Mies ei tule samaan kuin peruspäivärahaa työttömänä, on epärealistista kuvitella enää kummoista työllistymistä. Hyvässä lykyssä on työtön eläkeikään saakka. Käytännössä siis tulemme elämään minun palkallani ja sillä 650 Eurolla, jotka mies saa. Aika tiukalle mennään ja ahdistaa se, että nuo säästöt tulee osittain kulumaan. Ongelma on siinä, että ne säästöt on olleet sitä varten, että minä voisin jäädä pois työelämästä aiemmin kuin 68-vuotiaana, jos en jaksa. Nyt mies meinaa lopettaa 58-vuotiaana ja 7 vuotta on eläkeikään. Samalla itse olen vasta 52 ja se o

Miten teillä voi muka *mennä tiukille* jos asunto on maksettu ja sinä vakaasti duunissa?

Vierailija
117/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kyllä ettei sijoita. Palstallakin usein saa lukea kuinka rahaa on palanut huonoissa sijoituksissa, ja en usko, että palstalta kauheasti sijoitusneroja löytyy

Vierailija
118/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on muutama miljardi sukan varressa, miten selviydyn edes huomisesta, kun sähkön hinta nousee yli 30c/kWh hintaan.

Vierailija
119/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää säästää ja pitää kerätä varoja. Julkinen terveydenhuolto on niin surkea, että ihmiset kuolevat hoitojonoissa, jos pääsevät edes hoitojonoon. Pitää olla rahaa sen verran, että voi mennä yksityiselle lääkärille kun sairastuu. Sieltä kyllä lykkäävät julkiselle puolelle kun on semmoinen toimenpide, josta ei tule katetta tarpeeksi. Ja jos on akuuttia, niin silloin menee ohituskaistalla jukksen jonon ohi.

Mutta rahaa pitää olla. Ja hammahoito kannattaa hoitaa yksityisellä, että on omat hampaat vielä vanhanakin.

Vierailija
120/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten kuullut hajauttamisesta. Ja itse varoittelin esim

Heh heh, kova on täällä pojilla uho, mutta todellisuudessa on usko, että tiedätte asioista yhtään mitään. Oma YTD tuotto on 76% ja saa tehdä perässä jos rahkeet riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi