Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 000 euroa tilillä ja huoli taloustilanteesta

Vierailija
03.12.2024 |

Jos on lapsuudessa ollut köyhyyttä, niin ymmärrettävää. Ehkä myös raha tekee sokeaksi jossain vaiheessa ja vieraantuu todellisuudesta. Jos säästöissä olisi 40 000, niin olisi helpompi hengittää, eikä tarvitsisi jatkuvasti stressata rahan riittävyydestä.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamisessa ei ole pikavoittoja kun muutamalla kymppitonnilla lähtee sijoittamaan. Ei sittenkään, vaikka nämä sijoitusgurut täällä väittävät. Miljoonaluokan sijoitukset ovat jo tuottoisampia. 

Vierailija
142/150 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamisessa on siis aina riskit. Miksi sitten halveksutaan ihmistä jolla riskin on realisoituneet ja menettänyt rahaa? Eikö se sitten olekaan riskistä hommaa? Hä? Ei ota selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tilillä 2000€, säästössä 2500€ ja helkkaristi velkaa. Eikä ahdista yhtään.

Miksi ei?

No miks pitää ahdistua rahasta? Kun lapset on isoja, myyn asunnon ja auton ja muutan johonkin kaksioon keskustassa tai takaisin kotiseuduille keskelle ei mitään. Olen terveydenhoitoalalla, joten suurimmat pikkurempat saa hoidettua itse tai kavereitten avulla. Jos syöpä tulee, niin mulla on vakuutus sitä varten. Ei ressiä. 

Vierailija
144/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on herännyt voimakas stressi rahasta tämän hallituksen myötä, kun yhteiskunnan turvaverkkoon ei voi enää luottaa. Pyrin säästämään kaiken ylimääräisen, mutta pienistä tuloista säästäminen on todella vaikeaa. 

Pelkään esim. sairastumista ja sitä että on kipuja, joihin ei saa apua muulla kuin rahalla. Tällaiseen, esim. hammasremonttiin voi äkkiä kulua isotkin säästöt. 

Vierailija
145/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo 40 000 eur tilillä, mutta silti ahdistaa, olen työtön tällä hetkellä. Minun pitää käyttää rahoja elämiseen, koen sen erittäin epäreiluksi. Haluaisin pitää ne säästössä, en saa tietenkään toimeentulotukea kun on rahaa tilillä. Suomi on sellainen valtio, että pitää olla köyhä kuin kirkonrotta eikä omistaa mitään, sitten saa toimeentulotukea. 

no sano MISSÄ on sellainen maa, jossa EI TARVITSISI itse maksaa omaa elämäänsä vaan taikaseinästä tulee rahaa ja "omat rahat" saa käyttää humputteluun tai säästää?

Jos on kehitysmaalainen suomi on sellainen maa.

Vierailija
146/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyään ei saa enää asumistukea jos on 10 000 säästössä tai ainakin asumistuki on pienempi, eikö orpon surkea hallitus tämänkin muuttanut, että mahdottomaksi on tehty säästäminenkin kun nekin pitää sitten heti kuluttaa

Kyllä saa. 10 000 euron jälkeen alkaa VÄHENTÄMÄÄN tukea, Eikä suinkaan poista sitä kokonaan. Kokonaan oikeus tukeen poistuu vasta 50 000 euron jälkeen.

Ja kyllä, ihmisellä ITSELLÄÄN on ensisijainen velvollisuus elättää ITSENSÄ.

Ai niinkuin jättieläkkeet itselleen järkänneillä suurilla ikäluokilla ja 700 000 virkarälssiin kuuluvalla kuten 400 000 maakuntien konttoristilla 3500 euron keskipalkalla etätöissä sohvalla. Älä naurata.

Vierailija
147/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla velaton talo 400 000 ja 60 000 säästötilillä ja 40 000 kullassa jos vaikka euro menettää arvonsa tai ostovoimansa on kulta kansainvälistä valuuttaa.

Kaikkien kannattaisi varautua että kaikki säästöt ei ole yhdessä valuutassa kiinni, taaloja,puntia,frangeja, ruplia ja juaneita en ehkä tällähetkellä haalisi 😊

Vierailija
148/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla velaton talo 400 000 ja 60 000 säästötilillä ja 40 000 kullassa jos vaikka euro menettää arvonsa tai ostovoimansa on kulta kansainvälistä valuuttaa.

Kaikkien kannattaisi varautua että kaikki säästöt ei ole yhdessä valuutassa kiinni, taaloja,puntia,frangeja, ruplia ja juaneita en ehkä tällähetkellä haalisi 😊

Euroopan ja euron hiljainen hajottaminen on käynnissä diktatuurien toimesta.

Vierailija
149/150 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikönnä lainaukset taaskaan toimi? No eipä tietenkään. 86:lle olin vastaamassa, että kyllä siinä on joku hulluus ja mielen sairaus iskenyt kovalla kädellä, jos jollain on niin hirveästi rahaa, että sillä eläisi hyvin vaikka 200 vuotta ilman että tarttee rahojaan laskea, mutta silti sitä pitää ahnehtia lisää ja lisää, koska taustalla jokin ihme pelko ja luulo, ettei nämä miljardit millään riitä, koska kohta jokin muuttuu ja käy köpelösti. On jotain sellaista ihme ajattelua, että enhän mä nyt voi tehdä sitä, koska rahavarat tipahtaa alaspäin seuraavalle miljoonaluvulle, esim. 20:stä 19:aan. Voi voi. Pitää rosvota jostain tuplaten, tehdä joku vakuutuspetos, esim. upottaa vene saaristoon, tai tehdä murha, jos tilanteen sen vaatii. Kartanon remontti!

Vierailija
150/150 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo 40 000 eur tilillä, mutta silti ahdistaa, olen työtön tällä hetkellä. Minun pitää käyttää rahoja elämiseen, koen sen erittäin epäreiluksi. Haluaisin pitää ne säästössä, en saa tietenkään toimeentulotukea kun on rahaa tilillä. Suomi on sellainen valtio, että pitää olla köyhä kuin kirkonrotta eikä omistaa mitään, sitten saa toimeentulotukea. 

Eikö työtön saa työttömyyskorvausta tai vastaavaa jos ansiosidonnainen loppuu? Pitäisi saada vähintään 800 e kuussa ilman toimeentulotukea? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän