Miksi naiset tilaa Temu-paskaa sadoilla miljoonilla euroilla?
Yksityinen tuonti/ tilaaminen Kiinasta on kasvanut räjähdysmäisesti, ja suurimpana tekijänä on naisten tilaukset Temusta ja Sheinista.
Jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, on pois suomalaisesta tuotannosta ja jakelusta.
Ja jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, löytää tiensä osittain myös Ukrainan sotaan, Venäjää tukemaan, ja Venäjän ja Kiinan yhteistä Euroopan sabotaasia rahoittamaan.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun mulla on satoja miljoonia euroja, duh.
Ei sinulla ole kuin senttejä, ja nekin vyötäröllä.
"Huurteinen Weiste havuköynnös -seppele 40 cm
49,90 € Koristele ja somista jouluntunnelmaa tällä kauniilla jouluseppeleellä. Tämä jouluseppele lisää taianomaista hohtoa joulun juhlaan sekä lisää sisustuksen joulutunnelmaa. Voit käyttää sitä kattauksissa kuljojen ympärillä tai perinteisesti ovessa.
valmistettu muovista
Koko 40 cm
Valmistusmaa KIINA
Väri GREEN"
Huh! Että sellainen kotimainen valmistaja.
Miksi muuten aina Kiinassa valmistettu tuote on ongelma vain, jos sitä ei osta kotimaisen liikkeen kautta?
Vierailija kirjoitti:
49,90 € Koristele ja somista jouluntunnelmaa tällä kauniilla jouluseppeleellä. Tämä jouluseppele lisää taianomaista hohtoa joulun juhlaan sekä lisää sisustuksen joulutunnelmaa. Voit käyttää sitä kattauksissa kuljojen ympärillä tai perinteisesti ovessa.
valmistettu muovista
Koko 40 cm
Valmistusmaa KIINA
Väri GREEN"
Miksi muuten aina Kiinassa valmistettu tuote on ongelma vain, jos sitä ei osta kotimaisen liikkeen kautta?
On kyllä hurjan kallis muoviseppele. Tuo ei voi maksaa Kiinassa euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen enkä ole ikinä pistänyt penniäkään kiinakrääsään. En aio jatkossakaan. Tiedän kyllä miehiäkin, jotka Temusta tilailevat. En ymmärrä miksi kukaan sieltä ostaisi yhtään mitään.
Et varmasti, sinä ostat vain kotimaisten valmistajien tuotteita, kuten Tokmanni, Keskinen, Kärkkäinen, Halpahalli, Masku🤣
Mutta paljastan sinulle erään salaisuuden, Tokmanni ja kumppanit ei valmista itse näitä myymiään tuotteita. Ja toinen salaisuus minkä voin paljastaa, on se että suuri osa tulee juuri Kiinasta.
Ettei vain jopa älypuhelimesta, millä viestin kirjoitit olisi myös sieltä!
Vierailija kirjoitti:
valmistettu muovista
Koko 40 cm
Valmistusmaa KIINA
Väri GREEN"
Porvari nukkuu huonosti, kun pelkona on joutua luopumaan käsi ojossa olevan välikäden paikalta.
T. Kurttila itkuvirsiä kuunnellut!
Vierailija kirjoitti:
"Itse keskustelen kuitenkin tässä yhteydessä siitä, kannattaako vaikka se joulupallo ostaa suomalaisesta liikkeestä vai Temusta. Enkä ole vielä löytänyt riittäviä perusteluja, miksei Temusta."
Koska kotimainen tuote on aina kotimaalle hyödyksi. Yksi suurimmista koristevalmistajista on suomalainen Weiste. Niitä myydään ympäri maailman. Erikoista, et suomalaiselle ei kelpaa.
Kelpaa jos on mieleisiä ja hinta on hyvä. Minä en ala tekemään hyväntekeväisyyttä osamalla viisinkertaisella hinnalla sellaista, minkä saan muualta aivan yhtä mieleisenä (tai jopa mieleisempänä) paljon halvemmalla.
Tilasin AliExpressist elektroniikkaa 16e, ilmaiset postituskulut.
Suomesta vastaavat tuotteet 117€ + postitus.
Syön tuolla säästetyllä 100€ hyvin seuraavan kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
valmistettu muovista
Koko 40 cm
Valmistusmaa KIINA
Väri GREEN"
Pian joku rientää kertomaan, että ne on testattu myrkkyjen varalta. Mikä tässäkin keskustelussa on moneen kertaan oikaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse keskustelen kuitenkin tässä yhteydessä siitä, kannattaako vaikka se joulupallo ostaa suomalaisesta liikkeestä vai Temusta. Enkä ole vielä löytänyt riittäviä perusteluja, miksei Temusta."
Koska kotimainen tuote on aina kotimaalle hyödyksi. Yksi suurimmista koristevalmistajista on suomalainen Weiste. Niitä myydään ympäri maailman. Erikoista, et suomalaiselle ei kelpaa.
Kelpaa jos on mieleisiä ja hinta on hyvä. Minä en ala tekemään hyväntekeväisyyttä osamalla viisinkertaisella hinnalla sellaista, minkä saan muualta aivan yhtä mieleisenä (tai jopa mieleisempänä) paljon halvemmalla.
Minäkään en ymmärrä, miksi joku ostais esim. tuon Weisteen Kiinasta maahantuomia koristeita mininkertaisella hinnalla vain brändin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valmistettu muovista
Koko 40 cm
Valmistusmaa KIINA
Väri GREEN"
On kyllä hurjan kallis muoviseppele. Tuo ei voi maksaa Kiinassa euroakaan.
Alle kympillä näyttää saavan Temun kautta todella upeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäjutut ovat vaarien hapatusta. Vanhus on lukenut yhden artikkelin Hämeen Sanomien tekstaripalstalta ja uskoo kaiken. Seurauksena kaamea moraalipaniikki ja hämmennys uuden ilmiön keskellä, jota on jo hankala tajuta kokonaisuutena.
Olen 34-vuotias, temusta tilaajat ovat minua keskimäärin 20 vuotta vanhempia, ja ilmeisesti kokonaisuuksien hahmottaminen on heille jo vaikeutunut, vaikka keski-ikäisenä ei kuuluisi vielä aivorappeutua niin pahasti.
Uusi ilmiö on kokonaisuudessaan aika helposti tajuttavissa, ja se kokonaisuus on monella tapaa negatiivinen. Se kokonaisuus ei hyväksi muutu, vaikka käyttää ad hominemia keskustelupalstalla.
Joko näpit sauhuaa tilaamaan lisää krääsää? Mitä tyhjiötä täytät sillä?
Minkä takia et hyökkää niiden ihmisten kimppuun, jotka ostavat kaikki nuo hyllymetrit tyhjiksi Ikeasta, Rustasta, Halpa-Hallista, Tokmannilta, Prismasta, Citymarketista... näissä kaikissa on merikonteittain tavaraa jota ilmeisesti pidät krääsänä. Mihin muuten mielestäsi menevät myymättä jääneet tavarat tai palautetut? Tai takaisinvedetyt? Huonolaatuista kertakäyttötavaraa myydään myös suomalaisissa kaupoissa ja varsinkin ruotsalaisomisteisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä meillä suomessakin myydään kiinalaisia tuotteita.
Entä sitten? Ne täyttää asetetut laatustandardit jos ei täytä ne ei päädy myyntiin tai tulee takaisinveto.
Paitsi niistä jotka jäävät testaamatta, luuletko ihan tosissasi että kaikki tuotteet testataan? Koirien ruoat ja herkut ovat viimeksi aiheuttaneet isoja ongelmia, Musti ja Mirri tai Hau Hau ovat kyllä ihan kotimaisia myyjiä. Mutta kun kalliisiinkaan tuotteisiin ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole löytänyt yhtään hyvää perustelua miksi en ostaisi samoja tuotteita murto-osalla hinnasta maksamatta välikäsille. Kosmetiikkaa, vaatteita tai muuta jatkuvassa ihokosketuksessa olevaa en tilaa. En myöskään elektroniikkaa tai muuta, missä on selkeä turvallisuusnäkökohta. Mutta vaikka joulukoristeet todellakin tilaan. Ymmärrän tosi hyvin, että joku muu tilaisi ne mieluummin puolestani ja löytäisi tuotteelle hyvän hinnan.
Kuinka monena jouluna tarvitset uudet krääsät? Ostomania? Ja luonto kiittää
Mitä tynnyrissä oikein asut kun et tiedä että esim. Prisma suorastaan pursuilee joulukoristeista? Mene sinne valistamaan ja kyselemään.
Taas yksi feikkiketju temusta. Edes temun tuotteet ei ole näin feikkejä kuin tämä surkea yritys mielipidevaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole löytänyt yhtään hyvää perustelua miksi en ostaisi samoja tuotteita murto-osalla hinnasta maksamatta välikäsille. Kosmetiikkaa, vaatteita tai muuta jatkuvassa ihokosketuksessa olevaa en tilaa. En myöskään elektroniikkaa tai muuta, missä on selkeä turvallisuusnäkökohta. Mutta vaikka joulukoristeet todellakin tilaan. Ymmärrän tosi hyvin, että joku muu tilaisi ne mieluummin puolestani ja löytäisi tuotteelle hyvän hinnan.
Kuinka monena jouluna tarvitset uudet krääsät? Ostomania? Ja luonto kiittää
Kiitos tästä syytöksestä. Se ei varsinaisesti lisää fargumenttisi painoarvoa. Ostelen yhtään mitään huomattavasti keskivertokansalaista vähemmän. Ehkä juuri siksi minulla on aikaa miettiä asiaa.
Sillä omalla hyvä
Mene Ikeaan pitämään palopuheitasi!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko noita joulukoristeita oikein pitää olla ja ostaa??
Minulla ainakin on samat vuosikausia,mkymmeniä vanhat enkä tartte mitään krääsää lisää.
Mene Tokmannin eteen tekemään kyselyä. Mitä ostit ja minkä takia ostit ja miksi et käytä viimevuotisia... ja kun kerran aloitat niin samaa voit tehdä vaikka joka päivä. Haukut kaikki, jotka ostavat mitä tahansa jota juuri Sinä et tarvitse!
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen politiikka ajaa suomalaiset käyttämään halpasivustoja ja ajaa Fazerinkin Ruotsiin https://www.hs.fi/talous/art-2000010835064.html
Toivon, että Orpo ja Purra saadaan potkittua pian pois, ja tilalle tulisi joku talouskasvuun erikoistunut asiantuntija, joka saisi edes yritykset pysymään Suomessa.
Täällä ei kukaan ole kiinnostunut pienyrityksistä. Isot jyräävät jalkoihinsa kaikki yhden ihmisen tai perheen pitämät pikkukaupat, kahvilat, kioskit, grillit, vaatekaupat, kirjakaupat... Prisma, kaikkea on, muille ei jätetä mitään!
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi feikkiketju temusta. Edes temun tuotteet ei ole näin feikkejä kuin tämä surkea yritys mielipidevaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen.
Millä tavalla feikki? Tuosta loppuosasta voi olla samaa mieltä, jos tarkoitat sillä tämän Weiste-trollin toimintaa. Hänen mielestä pitäisi ostaa kotimaisia Weiste joulukoristeita(made in China).
Vierailija kirjoitti:
Miksi syytät tästäkin naisia? Suurin osa naisista on sen verran laatutietoisia, että eivät varta vasten lähde tilaamaan tuolta mitään v iTun rättejä. Miehet sen sijaan tilaavat kaiken elektroniikkahärveleistä remppatarvikkeisiin, joita eivät ikinä käytä.
Naiset laatutietoisia
Ainakin minun tuntemani naiset on hurahtaneet kaikista surkeimpaan, mallia Ikea. Itse en ole koskaan jalallani astunut ikeaan, toivottavasti pystyn sen välttämään jatkossakin. Monesti minua on pyydetty korjaamaan rikki mennyt Ikean kaluste, ei niitä voi, eikä edes vaikka voisi ole mitään järkeä korjata. Paska on paskaa.
Siksi kun mulla on satoja miljoonia euroja, duh.