Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset tilaa Temu-paskaa sadoilla miljoonilla euroilla?

Vierailija
03.12.2024 |

Yksityinen tuonti/ tilaaminen Kiinasta on kasvanut räjähdysmäisesti, ja suurimpana tekijänä on naisten tilaukset Temusta ja Sheinista. 

Jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, on pois suomalaisesta tuotannosta ja jakelusta.

Ja jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, löytää tiensä osittain myös Ukrainan sotaan, Venäjää tukemaan, ja Venäjän ja Kiinan yhteistä Euroopan sabotaasia rahoittamaan.

Kommentit (330)

Vierailija
281/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en alentuisi tilaamaan Temusta, vaikka olisin vieläkin köyhempi kuin nyt. En halua kannattaa näiden kaapelinkatkojien touhuja enkä haistattaa shittiä kotimaisille työläisille. Vaikka suomalainen tavara on monesti harvinaista nykyään, pitää yrittää vaalia edes myyjinä kotimaan porukkaa.

Tällä toimintatavalla tuet vain muutamaa miljonääriä ja matalapalkkaisia kaupan kassoja. Ja tästä oikeasti hyötyy vain ne muutamat miljonäärit.

Jos ostaisit Suomessa valmistettua tavaraa, sillä olisi oikeasti vaikutusta. Seuraukset olisivat dramaattiset.

Jos suomalaiset työnantajat itse arvostaisivat omia työntekijöitään mm. hyvän ja riittävän palkan muodossa, niin kotimaisen suosimisesta olisi hyötyä meille kaikille yhteiskuntana. Mutta täällä työntekijä on kirosana, pakollinen paha, turhake, jonka elämiseen riittävät rahat voi mieluummin hakea Kelasta, ja joka halutaan korvata joko itsepalvelulla tai ulkomaalaisella nöyrällä työvoimalla. Tuodaan sekä tavarat että työntekijät ulkomailta kun halvemmalla saa. Kuluttajan tehtävä on suosia suomalaista ihan yksinään, maksaa lisäksi veroina työntekijöiden asumistuet ja toimeentulotukena loput elinkustannukset kun sesonkien ulkopuolella ei työntekijöitä tarvita. Ja vajaakuntoisiahan ei kukaan palkkaa, ei myöskään niitä hitaampia ja vaikeammin perehdytettäviä, niitä voi vähän potkia ettäs oppivat olemaan. 

Vierailija
282/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse keskustelen kuitenkin tässä yhteydessä siitä, kannattaako vaikka se joulupallo ostaa suomalaisesta liikkeestä vai Temusta. Enkä ole vielä löytänyt riittäviä perusteluja, miksei Temusta."

Koska kotimainen tuote on aina kotimaalle hyödyksi. Yksi suurimmista koristevalmistajista on suomalainen Weiste. Niitä myydään ympäri maailman. Erikoista, et suomalaiselle ei kelpaa.

Miksi en ole ikinä kuullutkaan tästä yrityksestä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse keskustelen kuitenkin tässä yhteydessä siitä, kannattaako vaikka se joulupallo ostaa suomalaisesta liikkeestä vai Temusta. Enkä ole vielä löytänyt riittäviä perusteluja, miksei Temusta."

Koska kotimainen tuote on aina kotimaalle hyödyksi. Yksi suurimmista koristevalmistajista on suomalainen Weiste. Niitä myydään ympäri maailman. Erikoista, et suomalaiselle ei kelpaa.

Eivät varmaan halua pitää kovaa ääntä itsestään, kun tuovat koristeet halpatuotantomaista. Ainakin Kiinasta. 

Nytkin nähtiin, että kiinalaisten tuotteiden haukkuminen kosahti omaan jalkaan.

Vierailija
284/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan halua pitää kovaa ääntä itsestään, kun tuovat koristeet halpatuotantomaista. Ainakin Kiinasta. 

Nytkin nähtiin, että kiinalaisten tuotteiden haukkuminen kosahti omaan jalkaan.

Hyss! Näistä asioista ei saa puhua🤔

Vierailija
285/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvovalintoja. 100% kaikki tilaa halvan hinnan takia, mutta siinä missä osaa ohjaa shoppailu alkoholismi, osa taas elää siinä psykoosissa, että olisi mukamas "samaa paskaa" kuin Suomen kaupoissa... Ei ole 

Itse en ole ikinä tilannut temusta enkä sheiniltä. Mulla on sen verran selkärankaa, että vaikka tuote olisikin made in china, ostan sen mielummin kalliilla Suomesta (hui kamala!) kuin tuen suoraan Kiinan taloutta.

Kunpa nämä Kiina kaupat kiellettäisiin Suomessa (koko Euroopassa) tai sitten jatkossa takavarikoitaisiin tilaukset ja määrättäisiin 110% sakko siitä mitä se krääsä on maksanut. 

Vierailija
286/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin AliExpressist elektroniikkaa 16e, ilmaiset postituskulut.

Suomesta vastaavat tuotteet 117€ + postitus.

Syön tuolla säästetyllä 100€ hyvin seuraavan kuukauden.

Syöt jollei talosi pala, vakuutus ei sitten korvaa yhtään mitään.

Vierailija
287/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Itse olen boikotoinut Kiinaa jo 20 vuotta. Jos ei muualta tarvitsemaani löydy, niin jää ostamatta. 

Vierailija
288/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilviäiset ostelee suoraan Kiinasta, koska ovat rihkamauskovia

Vierailija
289/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuunaan päivänä tilaisi kiina paskaa. Niin köyhä en sentään ole.

Vierailija
290/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa. Itse olen boikotoinut Kiinaa jo 20 vuotta. Jos ei muualta tarvitsemaani löydy, niin jää ostamatta. 

Totta, jos Rustasta, Biltemasta, mMotonetistä, Kärkkäiseltä, henkkamaukalta tai Tokmannilta ei löydy, sitten ollaan ilman.

Vierailija
291/330 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvovalintoja. 100% kaikki tilaa halvan hinnan takia, mutta siinä missä osaa ohjaa shoppailu alkoholismi, osa taas elää siinä psykoosissa, että olisi mukamas "samaa paskaa" kuin Suomen kaupoissa... Ei ole 

Itse en ole ikinä tilannut temusta enkä sheiniltä. Mulla on sen verran selkärankaa, että vaikka tuote olisikin made in china, ostan sen mielummin kalliilla Suomesta (hui kamala!) kuin tuen suoraan Kiinan taloutta.

Kunpa nämä Kiina kaupat kiellettäisiin Suomessa (koko Euroopassa) tai sitten jatkossa takavarikoitaisiin tilaukset ja määrättäisiin 110% sakko siitä mitä se krääsä on maksanut. 

"osa taas elää siinä psykoosissa, että olisi mukamas "samaa paskaa" kuin Suomen kaupoissa... Ei ole"

Mistä tiedät, jos et ole koskaan ostanut?

Minä olen ostanut, ja kyllä ne "samaa paskaa" oli. Ainoat erot löytyi pakkauksista ja markkinointinimestä, sama ero on tosin myös suomikauppojen välillä. Eli lähes joka liikkeessä niitä myydään eri brändillä. Eli ihan samoin kuin ruoassa, Pirkkala myy vain k-kauppaketju.

Vierailija
292/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viestin että Temu ostokseni on noudettavissa. Ihanaa että ehti jouluksi vaikka olen pitkin syksyä tilannut sieltä tuotteita. Tässä on syyt miksi MINÄKIN ostan Temusta

a) suomalaiset yrittäjät eivät arvosta suomalaisia työntekijöitä

b) he luulevat että ainoastaan yrittäjät voivat ostaa tuoteensa Kiinasta

c) suomalaisten yrittäjien samat Kiina-tuotteet maksavat paljon enemmän

d) jos en osta Kiinasta niin ostan paljon tuotteita suoraan Euroopan maista jonne alvit myös menevät

Vierailija
293/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imoittakaa kaikki Temu-tavaran myyjät kirppareilla, totreilla, netissä suoraan verottajalle ja muille viranomaisille. Monelle tavaralle kuuluisi Tukes- tarkastukset ja asianmukaiset dokumentit. Ruokatarvikkeisiin liittyvät ovat Valviran vastuulla.

Vierailija
294/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imoittakaa kaikki Temu-tavaran myyjät kirppareilla, totreilla, netissä suoraan verottajalle ja muille viranomaisille. Monelle tavaralle kuuluisi Tukes- tarkastukset ja asianmukaiset dokumentit. Ruokatarvikkeisiin liittyvät ovat Valviran vastuulla.

Suomi on puhdistettava tästä temupaskasta! 

Vierailija
295/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu-tuotteet tulevat usein piraattitehtailla, joita  pyörittävät rikolliset. Siellä ei ole olosuhteet kunnossa. Siksi kykenevät halvalla tekemään. Tuotteiden mukana voi tulla vaikka mitä terveydelle vaarallista, puhumattakaan pieneliöistä, torakoista ja luteista.

Vierailija
296/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikymmeniä karsinut ihmisten koteja ja ihmetellyt tavaran määrää. Kollegallani on 3 lasta ja olen perkanut rippijuhlien välissä. 2 v päästä uudet rippijuhlat ja taas karsitaan.

Ihmisillä pitäisi olla kiinitiö paljonko saa ostaa. Ja jos on esim 10 t paitaa, ei enää saa.

Vierailija
297/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostatte tuotteita jotka ovat roskaa ja hajoavat heti.

Mitä välii?? Ei mul oo ylimääräst rahaa ostaa mitää pesukonet tai semmosii turhii viemää tilaa. Mä saan tosi upeit vaatteet Temust ja Sheinist aina ku tarvin.

Vierailija
298/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu-tuotteet tulevat usein piraattitehtailla, joita  pyörittävät rikolliset. Siellä ei ole olosuhteet kunnossa. Siksi kykenevät halvalla tekemään. Tuotteiden mukana voi tulla vaikka mitä terveydelle vaarallista, puhumattakaan pieneliöistä, torakoista ja luteista.

Huomaa hyvin et et oo koskaa ite tilannu sielt mitää ku et mitää tiiä. Temust ja Sheinilt saa tosi hyviä vaatteit ja muutaki tarpeellist. 

Vierailija
299/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai halvalla kun ei makseta työntekijöille. Jopa lapsia töissä. Ja olosuhteen karmeat.

Vierailija
300/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tilaa kun en oikeesti tarvitse sieltä mitään. Hyvät mainokset niillä on. Kyllä usein käy mielessä että olisi hauska omistaa tuollainen vaate/esine mutta onneksi rahanpuute estää tämän pöljäilyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi