Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset tilaa Temu-paskaa sadoilla miljoonilla euroilla?

Vierailija
03.12.2024 |

Yksityinen tuonti/ tilaaminen Kiinasta on kasvanut räjähdysmäisesti, ja suurimpana tekijänä on naisten tilaukset Temusta ja Sheinista. 

Jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, on pois suomalaisesta tuotannosta ja jakelusta.

Ja jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, löytää tiensä osittain myös Ukrainan sotaan, Venäjää tukemaan, ja Venäjän ja Kiinan yhteistä Euroopan sabotaasia rahoittamaan.

Kommentit (330)

Vierailija
301/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään vastausta alkuperäiseen kysymykseen ei ole tullut.

Sen sijaan olemme saaneet kymmeniä vastauksia etten MINÄ MINÄ MINÄ tilaa temusta mitään :D

Vierailija
302/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tutkittu juttu että miehet noista tilaa enemmän, varsinkin temusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes kaiken nykyään käytettynä. En halua tuhlata luonnonvaroja. Syön lähes vege-ruokaa ja harrastukset on mietitty myös sillä tavalla, etteivät kuluttaisi maapallon luonnonvaroja. Naisia on moneen junaan. Temu ei kiinnosta pätkääkään. Sieltä en tarvitse mitään. 

Vierailija
304/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan kaikki mun vaatteet sheinilt. Ja muita juttui temult ja ne on kaikki ollu tosi hyvii. Tilaan siks ku ne on halpoja ja tosi laadukkait. En vois kuvitella ostavani jotai jostai hmstä paljo kalliimmal ja huonompaa.

Mä käytän vaatteit aina muutamii kertoi, ja sit laitan ne eteepäi tai pois niiku kaikki mun kaveritki tekee. On vaa tosi tylsää käyttää samoi aina.

Jos sit joskus joku temujuttu hajoo nii se ei oo nii paha ku et jos josku täält ostettu tosi kallis samanlaine menee rikki.5

Vierailija
305/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Temu (ja Shein ja vastaavat) voitais kieltää Suomessa kokonaan tai vaihtoehtoisesti voitaisiin tuoda Ranskan malli tännekkin (ns. sakko).

Pitäisi laittaa 100% tulli näihin kiinalaisiin paskakauppoihin.

Sit menis Tokmannit, Kärkkäiset, Rustat ja muut sellaiset putiikit nurin ja työttömiä tuhansia lisää. Kukaan ei enää ostaisi mitään, ootte te kyllä kummallisia kun jotain Neuvostoliittoa haluatte Suomeenkin.

Vierailija
306/330 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettien vaate ym  osastot on pullollaan samaa hikipajoissa tehtyä  Kiina tavaraa.  Miksi marketit saa muka myydä, mutta ihmiset ei saa tilata samaa tavaraa.  Myös Bangladeshista, Intiasta, Thaimaasta, Maaosta  ym, ym    tehtyä hyllyt,  rekit pullollaan.  Kauppiaatko muka  haluaa vaan itse pitää yksinoiketetusti ostaa noista hikipajoista.   ,

Vierailija
307/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eka kertaa temusta. post-it lappuja, kissan leluja, teippejä jne. En tilaa enää. Jokainen tuote oli jotenkin poikkeava eli jotain mätti joka tuotteessa. Oli pienempi koko, eri laatuinen kuin normaalisti kaupassa tms. eli ei vastannut rahaa mitä oli maksanut vaikka vähemmän ehkä maksoin kuin normi kaupasta. Yksi kissan lelu ei  myöskään toiminut. Tuotteet ei ole samoja kuin normi kaupoissa. Jäin tähän yhteen tilaukseen tämä kokeilu. 

t:Nainen

Vierailija
308/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan tutkittu juttu että miehet noista tilaa enemmän, varsinkin temusta.

Naiset tilaa paljon enemmän, poikkeuksena vain Temu, josta miehet tilaavat jonkin verran enemmän. Johtuu varmasti valikoimasta, eli siitä että temussa on paljon työkaluja ja elektroniikkaa.

Vierailija
309/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tuotanto? Mistä ihmeestä puhut?

Vierailija
310/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaikka niin että jos 20e saa 300 uistinta niin ei kyllä kirpase jos pohjaan jää.. Ja ihan samoja ovat. Joitain auton osia olen tilannut, pilkkahinnalla, samoja olivat ja hyvin on kestäneet. Vaimo tilasi koruja, korva osat vaihtoi teräksisiin/hopeisiin, ja kivisiä rannerenkaita, 2e 14kpl, ja jotain boho rannerenkaita, parilla eurolla, täältä ei löydy kuulumma.  Sehän riippuu mitä tilaa.. Ja ilmanen tilaus. Pitää ostaa mistä halvemmalla saa.. Meikkejä ym ei kannata tilata kun ei tiedä mitä niissä on.. 

Vierailija
311/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin eka kertaa temusta. post-it lappuja, kissan leluja, teippejä jne. En tilaa enää. Jokainen tuote oli jotenkin poikkeava eli jotain mätti joka tuotteessa. Oli pienempi koko, eri laatuinen kuin normaalisti kaupassa tms. eli ei vastannut rahaa mitä oli maksanut vaikka vähemmän ehkä maksoin kuin normi kaupasta. Yksi kissan lelu ei  myöskään toiminut. Tuotteet ei ole samoja kuin normi kaupoissa. Jäin tähän yhteen tilaukseen tämä kokeilu. 

Minä tilasin myös Post-it tarroja, ja ne oli paljon parempia kuin muualta ostetut. Olivat jotain extreme-mallia, tarttuivat märkäänkin pintaan ja kestävät vettä. Moni on sanonut, että Temusta löytyy parempia teippejä kuin muualta. 

Eihän ne tuotteet tietysti ole samoja, jos tilaat eri tuotteita. Kyllä siellä on ihan samojakin tuotteita myynnissä kuin muualla. Tokmanni tai muu ostaja tilaa tuotteet monesti itse haluamallaan tuotemerkillä ja pakkauksella, joten siltä osin eroavat suoraan Kiinasta ostetusta. Se itse tuote on monesti sama.

Vierailija
312/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin myös Post-it tarroja, ja ne oli paljon parempia kuin muualta ostetut. Olivat jotain extreme-mallia, tarttuivat märkäänkin pintaan ja kestävät vettä. Moni on sanonut, että Temusta löytyy parempia teippejä kuin muualta. 

Eihän ne tuotteet tietysti ole samoja, jos tilaat eri tuotteita. Kyllä siellä on ihan samojakin tuotteita myynnissä kuin muualla. Tokmanni tai muu ostaja tilaa tuotteet

Ei ne ollut samoja tuotteita esim kissan lelut mitkä olin nähnyt tavan liikkeissä ja kuvan perusteella olisi ollut samoja niin saatuani, eivät ole samanlaisia laadultaan näki heti.

Post it lapuissa pieni määrä ja ihme kokoja ja käytännössä olisi tavan kaupasta saanut samalla hinnalla melkeinpä ja samoin teipit kun en jaksanut odottaa pakettia niin ostin Pirkan teipin kaupasta jonka hinta euron  ja maksoin temussa enemmän. En tosiaan nähnyt hyötyä näissä ostoksissani Temusta..

Vierailija
313/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on kaikista suosituin nettikauppa viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla suomalaismiehillä.

Vierailija
314/330 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on kaikista suosituin nettikauppa viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla suomalaismiehillä.

Niin? Mutta miksi ohitit kaikki muut kiinalaiset verkkokaupat, josta naiset ostavat eniten? 

Vierailija
315/330 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne tuotteet tietysti ole samoja, jos tilaat eri tuotteita. Kyllä siellä on ihan samojakin tuotteita myynnissä

Ei ne ollut samoja tuotteita esim kissan lelut mitkä olin nähnyt tavan liikkeissä ja kuvan perusteella olisi ollut samoja niin saatuani, eivät ole samanlaisia laadultaan näki heti.

Post it lapuissa pieni määrä ja ihme kokoja ja käytännössä olisi tavan kaupasta saanut samalla hinnalla melkeinpä ja samoin teipit kun en jaksanut odottaa pakettia niin ostin Pirkan teipin kaupasta jonka hinta euron ja maksoin temussa enemmän. En tosiaan nähnyt hyötyä näissä ostoksissani Temusta..

Vaikea sanoa tuon perusteella, mikseivät olleet samoja. Jos kuvittelet saavasi jonkin merkkibrändin tuotteita Temusta, niin et kyllä saa samaa tuotetta.

Mutta ovat samoja kuin nuo Rustan, Tokmannin tai jonkun muun halpakauppaketjun halpismerkkien tuotteet. Tai vaikka jonkin arvostetummankin ketjun halpistuotteet. 

Joissakin tuotteissa, kuten esimerkiksi lamput, niin niitä on niin miljoonaa mallia, että aika hyvä tuuri pitää olla että olisi juuri sama. No laatu on kuitenkin yleensä samaa tasoa.

Vierailija
316/330 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kun Suomeen haalitaan ulkomaalaisia työntekijöitä, jotka vievät ja lähettävät palkkansa kotimaahansa. Ei näistäkään rahoista jää tänne mitään, paitsi jos ylittyy veroraja niin verot. Mitä tulee Kiinan kauppaan, jos katsot täällä kaupoissa olevia tuotteita tai niiden osia, kuinka monessa lukee made in China ja kuinka monessa jotain muuta? 9/10 on tehty Kiinassa.-

Jep. Ja työttömillä ei olisi varaa edes kenkiin ilman tempukkaa.

Vierailija
317/330 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta mistään paskaa vaan asiallisia tarvikkeita, joita käytän arjessani. Joskus myös jotain juhlavampaakin, mutta ei mitään turhaa. Ikinä. Koskaan. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, kun köyhiä ollaan.

Vierailija
318/330 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan olemme saaneet kymmeniä vastauksia etten MINÄ MINÄ MINÄ tilaa temusta mitään :D

Onhan täällä temu-tilaajat (jotka tuskin läheskään kaikki ovat naisia) lällätelleet mm. että kaikki, ketkä kehtaavat kritisoida moista touhua ovat kateellisia (??) ja jälleenmyyjiä ja ostavat saman tavaran kymmenkertaisella hinnalla tokmannilta. Pakko kyllä sanoa, että ei sitä omaa tyhmyyttä tarvitse tulla tuolla tavalla alleviivaamaan, riittää jo että tilaat Temusta.

Vierailija
319/330 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä temu-tilaajat (jotka tuskin läheskään kaikki ovat naisia) lällätelleet mm. että kaikki, ketkä kehtaavat kritisoida moista touhua ovat kateellisia (??) ja jälleenmyyjiä ja ostavat saman tavaran kymmenkertaisella hinnalla tokmannilta. Pakko kyllä sanoa, että ei sitä omaa tyhmyyttä tarvitse tulla tuolla tavalla alleviivaamaan, riittää jo että tilaat Temusta.

Eikö kaikista tyhmin ole sinunlainen, joka ostaa kiinaroskaa Suomen hinnoilla? 

Vierailija
320/330 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset tilaa Temusta paljon. Laita youtuben hakuun "temu haul" ja valitse järjetykseksi viimeeksi ladatut, niin kyllä on vaan naisten lähettämiä videoita hurjasti. Siellä esittelevät jouluostoksiaan. Eikä siinä mitään, hyvähän tuolta on tilata ja kannattaakin hyödyntää niin kauan kun saa edullisemmin kuin kivijalkakaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän