Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset tilaa Temu-paskaa sadoilla miljoonilla euroilla?

Vierailija
03.12.2024 |

Yksityinen tuonti/ tilaaminen Kiinasta on kasvanut räjähdysmäisesti, ja suurimpana tekijänä on naisten tilaukset Temusta ja Sheinista. 

Jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, on pois suomalaisesta tuotannosta ja jakelusta.

Ja jokainen euro, jonka te naiset maksatte kiinalaisille rikolliskaupoille, löytää tiensä osittain myös Ukrainan sotaan, Venäjää tukemaan, ja Venäjän ja Kiinan yhteistä Euroopan sabotaasia rahoittamaan.

Kommentit (330)

Vierailija
221/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo väite, ettei uskaltaisi ostaa elektroniikkaa on outo. Eikö ihmiset ymmärrä yhtään mitään, vain harvassa elektroniikkalaitteessa on todellinen tulipaloriski. 

Mikä voisi syttyä palamaan ostamassani autovahvistemessa? Väittääkö joku että tuo alumiinipalikka syttyy palamaan?

Ei mikään, siksi mitään jälkikäteisvalvontaakaan ei kohdisteta suurimpaan osaan elektroniikkatuotteista. Valvonta kohdistuu lähinnä latureihin ja akkulaitteisiin.

Toki myös sähkötyökalujen kolhunkestävyys on yksi tutkittava asia, omasta mielestä näitäkään ei tarvitsisi tutkia. Jos on niin tyhmä, että käyttää pudonnutta ja rikkoutunutta porakonetta, on se oma vika.

Vierailija
222/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sitä tarpeetonta kertakäyttöistä kulutuskrääsää osta mihinkään konkreettiseen tarpeeseen. Sitä haalitaan täyttämään jotakin emotionaalista tarvetta ja tuottamaan hetkellistä mielihyvää samaan tapaan kuin vaikka karkkikaupan kautta kotiin tai pari lasillista viiniä päivän päätteeksi -käytösmallit. Yhden sortin addiktio ja narkkaamista. Saa hetkellisen ohikiitävän hyvänolonhormoni ryöpsähdyksen, joka myös menee nopeasti ohi ja sitten tarvitaankin taas uusi annos kiinalaista krääsää, alkoholia, sokeria.

Entä alkoholin käyttö, tupakointi, herkkujen ahmiminen?  Tai uusien äly- ja huvittelulaitteiden ostaminen vuoden, parin välein? Tai risteilyt tai pitkät lomalennot kaukomaille? Temusta ostavia pilkataan ja arvostellaan, vaikka yksi ja toinen voisi miettiä omaa elämäntapaansa ja sen järkevyyttä ja sen ilmastovaikutuksia. Vai onko niin, että kun kyse on asiasta, joka on köyhienkin ulottuvilla, siihen pitäisi puuttua mutta antaa hyväosaisten jatkaa omaa, parempaa kuluttamistaan.

Tuossa verrattiin tilailua nimenomaan alkoholin, tupakan ja herkkujen tuomaan mielihyvään. Jos tosissaan väität että köyhälle Temu on tehnyt noista tarpeettomia, niin terveysvaikutukset varmaan tulevat näkymään samaan tahtiin kuin tavara tulliin. 

Yksi voisi ajatella sitä, että monella mahtuu elämään niin rahallisesti todella tiukkoja kuin hyviäkin aikoja. Olen lama-ajan lapsi, opiskellut ja ollut hanttihommissa yhtä aikaa, pelastunut kuntoutumisrahalla työkyvyttömyydeltä, ollut pieni- ja suuripalkkainen, työtön, yksinyrittäjä huipputuloilla ja tulottomana ja tällä hetkellä rahaa tulee jos tulee.

Jos jotain olen oppinut niin sen että kuluttaminen ei ole elämäntapa. Voisin nyt ostaa huvituslaitteita jos tietäisin mitä sillä tarkoitetaan. Älypuhelimia ostin veronpalautuksilla kaksin kappalein - toisen vanhan tilalle ja toisen halpiksen pahan päivän varalle. Tulottomana ja köyhänä ulottuvilla on ollut välttämätön. Hyväosaisuutta on mielestäni se, että on varaa tehdä ekologisia, kestäviä valintoja, vaikka niitä olisi vähän.  Ja korjata vanhaa ja arvokasta. 

Temusta tilaaminen ei ole sen kummempaa kuin mikään muukaan. Arvostelua aiheuttaa se tajuton määrä tilauksia. Ja se keski-iän ylittäneiden kiinailmiö internetissä.

Tullin mukaan tavaraeriä tilattiin Kiinasta 22,7 miljoonaa, kun vuosi sitten vastaava määrä oli 1,7 miljoonaa. Kasvua oli 1 228 prosenttia.

Tuota ei tarpeeseen tullut tavara selitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sitä tarpeetonta kertakäyttöistä kulutuskrääsää osta mihinkään konkreettiseen tarpeeseen. Sitä haalitaan täyttämään jotakin emotionaalista tarvetta ja tuottamaan hetkellistä mielihyvää samaan tapaan kuin vaikka karkkikaupan kautta kotiin tai pari lasillista viiniä päivän päätteeksi -käytösmallit. Yhden sortin addiktio ja narkkaamista. Saa hetkellisen ohikiitävän hyvänolonhormoni ryöpsähdyksen, joka myös menee nopeasti ohi ja sitten tarvitaankin taas uusi annos kiinalaista krääsää, alkoholia, sokeria.

Entä alkoholin käyttö, tupakointi, herkkujen ahmiminen?  Tai uusien äly- ja huvittelulaitteiden ostaminen vuoden, parin välein? Tai risteilyt tai pitkät lomalennot kaukomaille? Temusta ostavia pilkataan ja arvostellaan, vaikka yksi ja toinen voisi miettiä omaa elämäntapaansa ja sen järkevyyttä ja sen

Tullin mukaan tavaraeriä tilattiin Kiinasta 22,7 miljoonaa, kun vuosi sitten vastaava määrä oli 1,7 miljoonaa. Kasvua oli 1 228 prosenttia.

Tuota ei tarpeeseen tullut tavara selitä.

Eli neljä pakettia per naama ei voi tulla tarpeeseen. No aika pienet tarpeet on, jos ei.

Samaan aikaan kotimaan kaupoista on ostettu ehkä noin miljardi erää tavaraa ja ruokaa yms. Näissä Suomen kaupoista ostetuissa on varmasti paljon enemmän turhaa ainakin määrällisesti.

Vierailija
224/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut muutamassa kuukaudessa lähes kymmenen pakettia, tulkaa ja haukkukaa pystyyn.

Sen voitte kätevästi unohtaa, etten sitä ennen 50 vuoden aikana ole tilannut ainoatakaan pakettia Kiinasta. En kyllä muualtakaan.

Vierailija
225/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tilaa. Olen nainen ja en tunne ketään, joka tilaisi kiinapaskaa.

Nuo on boomereiden hommia. Ei ymmärretä, että pahimmillaan niissä tuotteissa on myrkyllisiä tai syöpää aiheuttavia kemikaaleja.

Vierailija
226/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on boomereiden hommia. Ei ymmärretä, että pahimmillaan niissä tuotteissa on myrkyllisiä tai syöpää aiheuttavia kemikaaleja.

Hyvä periaate välttää kiinapaskaa, mutta tarkoittaa käytännössä sitä että ostatte hyvällä omallatunnolla sitä kinalaista paskaa kuitenkin Suomesta.

Vierailija
227/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kansa tilaa täydellistä paskaa Temulta. Keskistä vituttaa. 

Vierailija
228/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tullin mukaan tavaraeriä tilattiin Kiinasta 22,7 miljoonaa, kun vuosi sitten vastaava määrä oli 1,7 miljoonaa. Kasvua oli 1 228 prosenttia.

Tuota ei tarpeeseen tullut tavara selitä."

Nimenomaan selittää: ihmiset voivat ostaa suoraan juuri sitä, mitä haluavat, eivätkä Suomi-kauppojen hankkimasta surkeasta ja ylihintaisesta valikoimasta.

Arvostellaanko keskiluokkaa tai jetsetiä maailmaa kuluttavasta matkailusta? Minne lentohäpeä haihtui? Temusta ostaessa voi muutamalla kymmenellä sentillä osallistua puiden istuttamiseen. Moniko etelän aurinkoon tai kepeää kaupunkiviikonloppua viettämään lähtevä kompensoi kerskakulutustaan sentilläkään?

Vierailija
229/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmilaan. Sama riski kotimaisesta kaupasta ostaessa. Voit ostaa pilaantunutta ruokaa, vaarallista elektroniikkaa jne. ihan suomalaisestakin kaupasta. Se, että kaupat varoittavat asiakkaita vähän väliä ja pyytävät palauttamaan ostetun tuotteen, ei tee suomalaisista kauppiaista pyhimyksiä.

Vierailija
230/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, ettei niissä ole sen enempää myrkkyjä kuin muualtakaan ostetuissa kiinatuotteissa. Minä osasin jo etukäteen tietää mistä tuotteista niitä myrkkyjä löytyy. Luuletko, ettei nämä koeostoja tehneet tätä ymmärrä? Tuotteet on ollut ihan tarkoituksella valittu niin, että niistä löytyy mm. muovin pehmentimiä ja tiettyjä väriaineita.

Eli tuotteet oli valittu värin ja materiaalin mukaan, että olisi mahdollisimman todennäköistä näiden myrkkyjen löytyminen.

Monista tuotteista ei ole löytynyt myrkkyjä sallittua määrää enempää. Suurimmassa osassa tuotteista on näin.

Vierailija
231/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä kansa tilaa täydellistä paskaa Temulta. Keskistä vituttaa. 

Minä olen ostanut kiinapaskaa juuri tältä Keskiseltä.

Ja Kärkkäiseltä ostamani kiinapaska oli myös Keskisen maahantuomaa. Rälläkän paketin sisällä ohjeessa luki maahantuojan nimi, se Keskinen. 

Mikähän määrän tätä kiinapaskaa Keskinen on tuonut maahan?

Vierailija
232/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kauppias ostaa myymänsä tavaran Kiinasta ja myy täällä Suomessa näille "isänmaallisille" ostajille 10-100 -kertaisella katteella. Välistäveto kannattaa.

Kaikki roju tehdään, tuotetaan nykyisin Aasiassa, Kiinassa ja muualla (Vietnam, Malesia jne)

Läntinen arvoyhteisö ei tuota yhtään mitään, kaikki tuotantolaitokset muuttivat Aasiaan jo vuosikymmenet sitten.

EU on ajanut itsensä konkurssiin typerällä energiapolitiikallaan.

Vierailija
233/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaallinen persu ei tiedä, että puolet kaikesta kaupan krääsästä tuotetaan Kiinassa? Eurooppa ei tuota enää mitään, ja kun Mercosur-soppari on saatettu päätökseen, vihannekset, vilja ja karjanliha tuodaan nekin muualta kuin Ranskasta, Puolasta, Alankomaista (ja Suomesta).

Vierailija
234/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 3 ihmistä jotka tilaavat usein temusta, kaikki miehiä.

Isäni(72v, hurahtanut temuun ihan täysin), enoni sekä parhaan ystäväni.

Vierailija
235/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa enlagntia tai ymmärrä lukemaasi, just style viittaa ranskalaiseen raporttiin https://www.france24.com/en/live-news/20240814-seoul-authorities-find-t…;

1. Ranskalaisessa "raportissa" ei ole lainkaan linkkiä itse "raporttiin" 2. Kyseinen juttu on tehty Etelä-Koreassa, ei Ranskassa 3. Jutussa ei tule ilmi lainkaan kuinka monessa tuotteessa löytyi ja mitä. Ei esim ole eroa, oliko tuote Aliexpressistä, Temusta vai Sheinistä tilattu 4. 144 tuotetta ovat tilanneet, mutta blogiteksti kirjoittaa vain 3 tuotteesta: Kengistä ja 2 kynsilakasta. Osaatko edes itse Englantia, kun postailet näitä? Koska tuon jutun mukaan 144 tuotteesta löytyi 3 tuotteesta jotain väärää.

Et ymmärtänyt lukemaasi sitten kuitenkaan?

In the most recent inspection, 144 products from Shein, AliExpress and Temu were tested, an

Olen saanut useammasta Temusta tilatusta tuotteesta hengitysoireita. Rahat saa kyllä helposti takaisin, mutta kuinka moni käyttää noita samoja tuotteita huomaamatta niistä haihtuvia haitallisia kemikaaleja? Olen itse herkistynyt monellekin asialle (mm. home, monet hajusteiden kemikaalit), joten reagoin paljon herkemmin kuin muut.

Mistään länsimaista tilatuista tuotteista en ole saanut tuollaisia oireita, pois lukien toki hajusteet.

Vierailija
236/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että Finlayson ym. muut yritykset kritisoivat Kiinasta ostavia. Nämä ovat vielä samoja yrityksiä jotka ovat vieneet tuotannon halpatuotantomaihin, eli Kiinaan ja jopa Turkkiin.

Yritykset saavat siis tienata myymällä halpatuotettua roskaa, mutta sitä ei saisi ostaa muualta🤣

Vierailija
237/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

että semmone naisvihaketju tällä kertaa

Vierailija
238/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut koskaan Temusta. Mieheni on tilannut senkin edestä.

Ap, mites suu nyt pannaan?

Vierailija
239/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmilaan. Sama riski kotimaisesta kaupasta ostaessa. Voit ostaa pilaantunutta ruokaa, vaarallista elektroniikkaa jne. ihan suomalaisestakin kaupasta. Se, että kaupat varoittavat asiakkaita vähän väliä ja pyytävät palauttamaan ostetun tuotteen, ei tee suomalaisista kauppiaista pyhimyksiä.

Täällä saa ihan luvan kanssa myydä haitallisiksi todettuja kemikaaleja esim. osana pesuaineita ja kosmetiikkaa. Osa on voimakkaasti allergisoivia, osa hormonihäiritsijöitä, osan on havaittu aiheuttavan syöpää. Vain noita viimeisiä tunnutaan kiellettävän EU:ssa aina välillä, ja niitäkin aina jälkijunassa.

Vierailija
240/330 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tilannut koskaan Temusta. Mieheni on tilannut senkin edestä.

Ap, mites suu nyt pannaan?

Miehesi ei ole tilannut koskaan Sheinistä.

Sinä olet tilannut senkin edestä.

Akka, mitäs suu nyt pannaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi