Vaimolla sutinaa?
Onkohan vaimollani sutinaa?
Oli viikonloppuna kaverin kanssa ulkona, ja jäi myös yöksi. Sanoi että yöpyi hänen luonaan. Välimatkaa 20km eli olisi kyllä päässyt kotiinkin.
On viime aikoina ollut outo, nuoremmat miehet kiinnostaa ja mulle lähinnä tiuskii.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia muita merkkejä on mahdollisesta pettämisestä? Kertokaa omia/kavereiden kokemuksia.
Poissaoleva, ei kuuntele kun puhut, vetäytyy omiin oloihinsa kotona. Katsoo usein puhelinta. Pääsykoodi vaihdettu. Panostaa omaan ulkonäköön aiempaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaveri jonka luona vaimoni oli, on vähän tämmönen huithapeli kevytkenkäinen tyyppi. Hänelle on esim tehty abortti kun oli raskaana centovieraalle ukolle. Seura tekee kaltaisekseen sanotaan. Siks mulla on näitä epäilyksiä. Tuntosarvet pystyssä.
Ap.
Nyt alkaa juttu jo keulia. Mene vaikka lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia muita merkkejä on mahdollisesta pettämisestä? Kertokaa omia/kavereiden kokemuksia.
Poissaoleva, ei kuuntele kun puhut, vetäytyy omiin oloihinsa kotona. Katsoo usein puhelinta. Pääsykoodi vaihdettu. Panostaa omaan ulkonäköön aiempaa enemmän.
Joo just tällasta meillä on. Lisäksi kuuntelee ihmeellistä lässyä musiikkia kun ei aiemmin oo sellasta tehny. Kovasti kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, enemmän kuin ennen. Heittää mulle pikkunasevia kommentteja esim mun parrasta tai vaatteista. Ei kuuntele mitään mitä sanon, jokaiseen on oma, parempi, ainoa oikea näkemys.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noikaan välttämättä pettämisen merkkejä. Ei sitä voi varmasti tietää mistään. Mutta lähestyvän eron merkkejä ne voivat olla. Tai sitten puolisosi yrittää puheillaan tehdä sinut vähän mustasukkaiseksi että kiinnostuisit hänestä taas naisena. Et kai itsekin kehu muita naisia kauniiksi, mutta unohdat kehua häntä? Koettakaa löytää henkinen yhteys uudelleen. Kuuntele mitä hän ajattelee ja puhuu, keskity enemmän hänen ajatuksiinsa kuin siihen kuunteleeko hän sinua. Mitä hän kaipaa, tuntee ja ajattelee. Mutta älä kuulustele, älä ole aggressiivinen vaan aidosti kiinnostunut hänen voinnistaan. Kuuntele myös hänen ajatuksiaan kasvatuksesta. Perustele hyvin omat ajatuksesi. Etsikää tapoja jotka molemmat voivat hyväksyä. Näin voitte ehkä löytää myös läheisyyden ja seksin uudelleen, henkisen läheisyyden kautta. Pettäminen on askel jonka jälkeen suhde ei ole entisensä, toivotaan ettei tilanne vielä ole se. Tyhmä on se joka siihen sortuu. Mutta ei suhteenne nytkään kovin hyvältä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaveri jonka luona vaimoni oli, on vähän tämmönen huithapeli kevytkenkäinen tyyppi. Hänelle on esim tehty abortti kun oli raskaana centovieraalle ukolle. Seura tekee kaltaisekseen sanotaan. Siks mulla on näitä epäilyksiä. Tuntosarvet pystyssä.
Ap.
Nyt alkaa juttu jo keulia. Mene vaikka lenkille.
Täysin totta tuo on, täällä pk- seudulla on kaikennäköistä porukkaa. Vituttaa kun itse valitsen seurani tarkasti ja hän taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noikaan välttämättä pettämisen merkkejä. Ei sitä voi varmasti tietää mistään. Mutta lähestyvän eron merkkejä ne voivat olla. Tai sitten puolisosi yrittää puheillaan tehdä sinut vähän mustasukkaiseksi että kiinnostuisit hänestä taas naisena. Et kai itsekin kehu muita naisia kauniiksi, mutta unohdat kehua häntä? Koettakaa löytää henkinen yhteys uudelleen. Kuuntele mitä hän ajattelee ja puhuu, keskity enemmän hänen ajatuksiinsa kuin siihen kuunteleeko hän sinua. Mitä hän kaipaa, tuntee ja ajattelee. Mutta älä kuulustele, älä ole aggre
Oon yrittänyt näitä keinoja jo aiemmin. Nyt yhdessä lähinnä lasten takia. En voisi koskaan kehua jotain ulkopuolista naista kauniiksi, hän saisi siitä raivarin. Kerran sanoin yhtä Salattujen elämien näyttelijää nätiksi, hän huusi mulle ettei todellakaan ole vaan tyhjänpäiväinen mitättömyys... olin niin tyrmistynyt etten oo enää viitsinyt kommentoida mitään kenestäkään.
Sit jos sanon etten tiedä onko joku minkä näköinen, hän sanoo "kai sulla nyt joku mielipide on?". Helvetin rasittavia tilanteita. Olen ottanut vetäytyvän roolin.
Jatkuvasti kyllä itse kehuu muita miehiä ja jos sanon jonkin oman kommenttini niin sanoo että "oot vaan kateellinen".
Ehkä voisit aluksi keskustella vaimosi kanssa teidän avioliiton tilasta. Ilman sen kummempaa syyttelyä. Tuo voisi kertoa jotain puolisosi ajatuksista
"Oon yrittänyt näitä keinoja jo aiemmin. Nyt yhdessä lähinnä lasten takia. En voisi koskaan kehua jotain ulkopuolista naista kauniiksi, hän saisi siitä raivarin. Kerran sanoin yhtä Salattujen elämien näyttelijää nätiksi, hän huusi mulle ettei todellakaan ole vaan tyhjänpäiväinen mitättömyys... olin niin tyrmistynyt etten oo enää viitsinyt kommentoida mitään kenestäkään.
Sit jos sanon etten tiedä onko joku minkä näköinen, hän sanoo "kai sulla nyt joku mielipide on?". Helvetin rasittavia tilanteita. Olen ottanut vetäytyvän roolin.
Jatkuvasti kyllä itse kehuu muita miehiä ja jos sanon jonkin oman kommenttini niin sanoo että "oot vaan kateellinen"."
Eihän tällainen käytös ole normaalia parisuhteessa, jossa kunnioitetaan toinen toista.
Jo se, että muilta saatu huomio kolahtaa häneen noin kovaa, kertoo paljon.
Tiedostan itse, että välillä joku luo katseen tai katsoo ihailevasti vaikka kaupassa. Mutta miltä se minusta tuntuu? Ei miltään. Ehkä vähän kiusalliselta ja hämmentävältä, mutta koska olen onnellisessa parisuhteessa, ei tule minkäänlaisia kiksejä moisesta.
Jos on liitossa onnellinen ja täysillä mukana tekemässä töitä sen eteen, voi saadun huomion jättää huomiotta. Mielestäni tilannetta pahentaa vielä se, miten hän sinulle puhuu muista miehistä.
Kehottaisin avaamaan keskustelun yleisesti parisuhteenne tilasta. Ei syyttäen, tai pettämisestä puhumalla vaan yleisesti.
On kieltämättä turhauttavaa jatkuvasti kommentoida muita miehiä ja esim deittailua.
Esim viimeksi vaimo kysyi "onko outoa vai imartelevaa jos mies tulee iskemään kauppakeskuksessa?"
Sanoin että mun mielestä se on jopa pelottavaa. En ainakaan itse tekisi niin. Vaikka mikä olisi, se vaan ei kuulu tapoihin. Toki voisin yrittää jäädä jotenkin positiivisella tavalla mieleen, mut harva nainen on ostarilla iskemistä odottamassa.
Ja vaikka olisin kysynyt tarkemmin onko häntä sitten yritetty niin ei hän avautuisi asiasta tarkemmin.
Ap.
Sit tässä on vielä semmonen juttu että mä käytän sormusta. Hän ei. On kuulemma jäänyt pieneksi.
Musta tuntuu että hänellä on koko ajan tutka päällä, auki ja valmiina johonkin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noikaan välttämättä pettämisen merkkejä. Ei sitä voi varmasti tietää mistään. Mutta lähestyvän eron merkkejä ne voivat olla. Tai sitten puolisosi yrittää puheillaan tehdä sinut vähän mustasukkaiseksi että kiinnostuisit hänestä taas naisena. Et kai itsekin kehu muita naisia kauniiksi, mutta unohdat kehua häntä? Koettakaa löytää henkinen yhteys uudelleen. Kuuntele mitä hän ajattelee ja puhuu, keskity enemmän hänen ajatuksiinsa kuin siihen kuunteleeko hän sinua. Mitä hän kaipaa, tuntee j
Ei ole asiallista käytöstä häneltä. Sanoit, että jatkatte lasten takia. Onko pettäminen sitten se raja jolloin otat eron, vai miksi se kiinnostaa? Mitä merkitystä sillä lopulta enää on, jos ei toisen kunniotusta ja läheisyyttä enää ole? Lähtisikö hän pariterapiaan selvittämään suhteenne tilaa jos kahden kesken keskustelu ei tuota tulosta?
Nähtävästi vaimosi mieltä ainakin hivelee muitten miesten huomio, mutta mitä mieltä hän on teidän kahden välisen suhteen tilasta? Toisiin ihmisiin ei tarvitse tuossa yhteydessä kiinnittää huomiota.
Oma äitini huomasi jo alkuvaiheessa, että vaimoni suhtautuu ylimielisesti muhun. Häntä ärsytti kun vaimoni käskyttää jatkuvasti mua eikä tee itse asioita joita voisi. Vaimoni ei esim tee lapsille tuokaa kuin ehkä kerran pari viikossa. Yleensä syöttää pikaruokaa tai muuta, jotta itse pääsee vähällä.
Äitini huomasi myös että huolettomuuteni ja kepeys on kadonnut ja olen kovin stressaantunut. En siis ole mikään mammanpoika, tapasimme noin kerran vuodessa, jolloin äitini näki tilanteemme.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi vaimosi mieltä ainakin hivelee muitten miesten huomio, mutta mitä mieltä hän on teidän kahden välisen suhteen tilasta? Toisiin ihmisiin ei tarvitse tuossa yhteydessä kiinnittää huomiota.
Kuten aiemmin sanoin, olemme yhdessä lähinnä lasten takia ja käytännön syistä (asuminen, lasten kuljettaminen jne). Vaimoni tietää että ero voisi olla kohtalokasta hankalassa iässä olevien lasten vuoksi. Ei meillä oo mitään läheisyyttä eikä muuta puhumattakaan seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Kellonajasta riippumatta vaadit ensi kerralla lakisääteisen seksikerran heti vaimon palattua ja testaat puristukset sekä tuoksut.
Ei ole mitään lakisääteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ei kevytkenkäinen kaveri tee puolisostasi kevytkenkäistä. Itsellänikin on sellainen ja päinvastoin minua otti päähän, että hän käytti minua tekosyynä omalle pettämiselleen, että oli kuulema minun luonani öitä. Sanoin suoraan, etten aio valehdella hänen puolestaan, jos myös tajuaa kysyä, onko ollut luonani yötä - ei ole meinaan koskaan ollut, vaan mennyt aina kotiinsa tai jonkun muun luokse, ellei olla oltu reissussa.
Sanoisin ap, että tarkkaile tilannetta. Muuttuuko rutiinit, onko tarve alkaa yhden äkin esim. treenaamaan tai ostamaan uusia vaatteita, jos ei muutoin ole tapana. Salaileeko erityisemmin puhelintaan, kenen kanssa keskustelee/viestittelee. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noikaan välttämättä pettämisen merkkejä. Ei sitä voi varmasti tietää mistään. Mutta lähestyvän eron merkkejä ne voivat olla. Tai sitten puolisosi yrittää puheillaan tehdä sinut vähän mustasukkaiseksi että kiinnostuisit hänestä taas naisena. Et kai itsekin kehu muita naisia kauniiksi, mutta unohdat kehua häntä? Koettakaa löytää henkinen yhteys uudelleen. Kuuntele mitä hän ajattelee ja puhuu, keskity enemmän hänen ajatuksiinsa kuin siihen kuunteleeko hän sinua. Mitä hän kaipaa, tuntee ja ajattelee. Mutta älä kuulustele, älä ole aggre
Jos vaimo ei kuuntele eikä arvosta miehensä puheita, on aivan sama mitä mies puhuu tai kysyy. Kun nainen alkaa tehdä näin, hän on jo irrottautunut suhteesta, että voi pettää hyvällä omalla tunnolla.
Mun vaimon pettämiset alkoi juuri näin kuten AP:n mutta ei ollut yötä.
justiin oman miehen vertailua muihin miehiin, kritisointia, poissa oleva, musiikin kuuntelu, riitaa tulee kaikesta, puhelimella enemmän, puhelin vessaan ja suihkuun, työmatkat kestää kauemmin, kotona välttelee ja on mieluummin omissa oloissa, menee nukkumaan eri aikaan, alkaa pestä pyykit yksin, raivostuu jos kysyt menoista, haukkuu sinut sairaan mustasukaiseksi, et omista häntä, saattaa innostua aluksisängyssä villiksikin mutta meno muuttuu tylsäksi noepasti nyt lusikassa, ei suutele, sano rakastan, jne hae vauvasivuilta pettämisen merkit, tein joskun pitkän listan oman vaimon merkeistä. Kaikki on merkkejä kun käytös muuttuu normaalista. 1-4 merkkiä ei vielä tarkoita mitään mutta 10 uutta muutosta käytöksessä on jo paljon.
Riippuu pettääkö kokeilumielessä kertapanoja vai onko joku vakkari, yleensä naiset ihastuu vakkariin ja välttämättä kenen kanssa pettää ei ole sinua parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aiemmin sanoin, olemme yhdessä lähinnä lasten takia ja käytännön syistä (asuminen, lasten kuljettaminen jne). Vaimoni tietää että ero voisi olla kohtalokasta hankalassa iässä olevien lasten vuoksi. Ei meillä oo mitään läheisyyttä eikä muuta puhumattakaan seksistä.
Eli sinunkin mielestäsi olette yhdessä vain lasten kanssa. Ei läheisyyttä. Vietättekö ollenkaan parisuhde aikaa? Oletteko ystäviä, pystyttekö puhumaan kaikesta? Jotenkin jäi tunne, että teillä olisi aika paljon työtä edessä, jos aiotte jatkaa yhdessä.
Itse eroamassa 20v liitosta. Liikaa riitelyä ja ilkeilyä, liian vähän ystävyyttä ja yhdessäoloa ja seksiä. Ei se parisuhde kuitenkaan mikään jatkuva työleiri saa olla. Joskus on vaan parempi luovuttaa.
Molempien pitäisi selättää omat demoninsa ja haluta pysyä yhdessä. Avioliitto ei ole yksinyritys. Kannattaisiko sun miettiä ensin, onko järkevää pysyä yhdessä pelkästään lasten takia, jos molemmat puolisot ovat onnettomia suhteessa.
Toista ei voi omistaa.
Vaimo aikoo vielä ennen joulua risteilylle kaverinsa kanssa. Tulevana viikonloppuna. Itse oon töissä. Saa nähdä mitä seuraavaks. Jotain on meneillään.
Ap.
Ap.