Onko tällainen kommentti riidan yhteydessä ok? Antaisitko anteeksi, jos pyytäisi?
Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn. Mies vastasi, että vielä yksikin tuollainen kommentti, niin heitän sut ulos täältä. Asunto on miehen omistuksessa, ollaan naimisissa ja maksan vuokraa hänelle. Tuli vaan todella halvennettu olo. Mies vielä lisäsi, että tiedän kyllä, että sun elämä on surkeaa. Ja olen taas koko viikonlopun yrittänyt olla hyvä äitipuoli ja sisustanut asunnon jouluiseksi, keittänyt puurot ja pelannut lapsen kanssa. Mutta kritisoida ei saa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkypsää uhata ulos heittämisellä kodista. Onko mies kaverivanhempi?
On, ehdottomasti! Yritän opettaa lapselle elämän ja arjen perusasioita, samalla isän kasvatustyylin kanssa tasapainoillen. Ja tukea kouluasioissa kun haasteet ovat suuria.
Ap
Niin. Tuossahan se tuli. Lapsella on haasteita (keskittymisessä?) ja sinä hauskan tekemisen yhteydessä otat ne esille ja oikein hierot niitä isän naamaan. "Ei ole minun ongelmani" eli itse ulostat itsesi perheestänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kiehahtaa veri kun lukee näitä, eikä ihmiset voi alkaa seurustella lapsettoman ihmisen kanssa jos niitä toisen lapsia ei kestä. Jessus sentään. Olisin myös reagoinut samalla tavalla kuin miehesi
Oikeasti? Halu keskittyä leffaan niin suuri virhe, että se oikeuttaa tuollaiseen uhkailuun? En muutenkaan ymmärrä mitä pahaa olisi opettaa lapselle, että on kohteliasta olla hiljaa kun toiset keskittyvät elokuvaan. Ihan peruselämää
Siis sanotteko te puolisollekin, että turpa kiinni, jos katsotte jotain elokuvaa? Kaikkien pitää hipsutella villasukat jalassa etteivät häritse tätä elokuvan katsojaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kiehahtaa veri kun lukee näitä, eikä ihmiset voi alkaa seurustella lapsettoman ihmisen kanssa jos niitä toisen lapsia ei kestä. Jessus sentään. Olisin myös reagoinut samalla tavalla kuin miehesi
Oikeasti? Halu keskittyä leffaan niin suuri virhe, että se oikeuttaa tuollaiseen uhkailuun? En muutenkaan ymmärrä mitä pahaa olisi opettaa lapselle, että on kohteliasta olla hiljaa kun toiset keskittyvät elokuvaan. Ihan peruselämää
Siis sanotteko te puolisollekin, että turpa kiinni, jos katsotte jotain elokuvaa? Kaikkien pitää hipsutella villasukat jalassa etteivät häritse tätä elokuvan katsojaa?
En ole koskaan sanonut puolisolleni noin, ymmärtääkseni aloittaja ei myöskään käskenyt lasta pitämään turpaansa kiinni.
Ei tässä ole se leffan katsominen hiljaa se ongelma vaan se, että äitipuoli arvostelee lasta, jolla on jotain käyttäytymisen haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan sanonut puolisolleni noin, ymmärtääkseni aloittaja ei myöskään käskenyt lasta pitämään turpaansa kiinni.
No jotain napakasti sanoi, että varmaan jotain sinnepäin. Ihan ahdistaa tuollainen, että pitäisi olla hiljaa yhteisissä tiloissa. Ne kuulokkeet nyt käyttöön ja sassiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole se leffan katsominen hiljaa se ongelma vaan se, että äitipuoli arvostelee lasta, jolla on jotain käyttäytymisen haasteita.
Ja mitä käyttäytymisen haasteita tällä lapsella nyt on? Ehkä ap:llä on ne haasteet käyttäytymisessä.
Maksamalla vuokraa miehellesi kerrytät hänen omaisuuttaan. Asetat itsesi tossun alle ja mies käyttää valtaansa sinuun uhkaamalla heittää sinut pihalle heti kun sanot jotain mikä ei käy hänen pirtaansa.
Mieti kannattaako asetelma jatkossa.
Tulee ihan lapsuuden traumat mieleen, kun pirtissä piti olla kusisukassa isän ollessa siellä. Ei saanut lähteä minkäänlaista ääntä ettei isä nyt vaan häiriinny. Onneksi oli paljon poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan sanonut puolisolleni noin, ymmärtääkseni aloittaja ei myöskään
Ei ole mitenkään pahitteeksi opetella huomioimaan toisia puolin ja toisin. Minusta se on tärkeä arvo ja olen onnellinen että vanhempani opettivat sen minulle. Olisi vaikeaa monessa tilanteessa, jos hiljaa oleminen ahdistaisi. Myös he olivat vastavuoroisesti itse hiljaa kun minä sitä kaipasin.
Jos sitä omaa elokuvarauhaa tarvitsee, niin suosittelen ihan omaa huonetta siihen. Annetaan se olohuone kaikkien käyttöön ihan äänekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa? Minulla on mennyt tuollainen tieto ohi. Kyllähän käyttäytymistä saa arvostella, mutta lapsen arvosteleminen on eri asia
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin elokuvaa ja miehen lapsi teki erästä muuta asiaa samaan aikaan ja siitä kuului ääntä. Sanoin tästä sitten lapselle, että se häiritsee. Mies palasi tähän myöhemmin ja sanoi, että ei usko äänen muka oikeasti häirinneen, vaan halusin, että kaikki katsotaan sitä elokuvaa. Mutta kyllä se ääni häiritsi. Heitin sitten, että ei se ole mun ongelma, jos keskittyminen ei riitä elokuvan katseluun. Tämä oli se mun napakampi kommentti, josta mies on valmis heittämään pihalle.
Ap
Mies saa tässä sympatiat, ei voi häiritä lapsen tekemiset niin paljoa ettet muka voi keskittyä elokuvaan ellet sitten itse ole joku adhd tapaus jolle keskittyminen hankalaa.
Ei ole mitenkään pahitteeksi opetella huomioimaan toisia puolin ja toisin. Minusta se on tärkeä arvo ja olen onnellinen että vanhempani opettivat sen minulle. Olisi vaikeaa monessa tilanteessa, jos hiljaa oleminen ahdistaisi. Myös he olivat vastavuoroisesti itse hiljaa kun minä sitä kaipasin.
---
Miksi ap ei sitten huomioi miehen lasta, vaan leffa on pakko katso juuri silloin, kun lapsi puuhailee muuta? Aikuinen voi katsoa elokuvansa vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa. Ei ole lapsen tehtävä olla kuin kusi sukassa, jotta yliherkkä äitipuoli saa rauhassa katsella elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä omaa elokuvarauhaa tarvitsee, niin suosittelen ihan omaa huonetta siihen. Annetaan se olohuone kaikkien käyttöön ihan äänekkäästi.
Aivan. Aloittaja olisi voinut siirtyä vaikkapa itäsiipeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikäs liitto se sellainen on jossa vuokraa maksellaan
On normaali parisuhde. Menot jaetaan puoliksi. Meilläkin on näin.
Menot jaetaan joo, mutta vuokranmaksu kuulostaa siltä että kerätään voittoa. Ainakin vuokraustoiminnasta joutuu maksamaan veroa, eli vuokra on yleensä isompi kuin pelkkä vastike. Ymmärtäisin kulujen puolittamisen, mutta vuokran periminen avioliitossa on hassua.
Mä maksan vuokran. Mies antaa mulle puolet vuokran summasta. Ei ole väärin.
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin elokuvaa ja miehen lapsi teki erästä muuta asiaa samaan aikaan ja siitä kuului ääntä. Sanoin tästä sitten lapselle, että se häiritsee. Mies palasi tähän myöhemmin ja sanoi, että ei usko äänen muka oikeasti häirinneen, vaan halusin, että kaikki katsotaan sitä elokuvaa. Mutta kyllä se ääni häiritsi. Heitin sitten, että ei se ole mun ongelma, jos keskittyminen ei riitä elokuvan katseluun. Tämä oli se mun napakampi kommentti, josta mies on valmis heittämään pihalle.
Ap
Mieshän oli oikeassa: halusit määrätä lapsen katsomaan leffaa, joka ei häntä kiinnostanut. Melkoinen kontrollifriikki olet.
Luurit on keksitty niille, joita LEIKKIMINEN häiritsee.
Onpa pikkumaista nillittää jostain lapsen leikeistä. Mikä pakko se on katsoa elokuvia lapsen läsnäollessa, jos ei pysty keskittymään kuin 100% hiljaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Olette naimisissa? Maksat vuokraa? Mitä ihmettä? Onko tämä ihan normaalia?
Samaa täällä äimistelen. Enpä ole aiemmin moisesta järjestelystä kuullut. Kaikkeen sitä nainen suostuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Aloittaja olisi voinut siirtyä vaikkapa itäsiipeen.
Ihan vaikka makuuhuone riittäisi. Tuollainen muiden hiljentäminen ei ole mitään hyvää käytöstä.
Olette naimisissa? Maksat vuokraa? Mitä ihmettä? Onko tämä ihan normaalia?