Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen kommentti riidan yhteydessä ok? Antaisitko anteeksi, jos pyytäisi?

Vierailija
01.12.2024 |

Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn. Mies vastasi, että vielä yksikin tuollainen kommentti, niin heitän sut ulos täältä. Asunto on miehen omistuksessa, ollaan naimisissa ja maksan vuokraa hänelle. Tuli vaan todella halvennettu olo. Mies vielä lisäsi, että tiedän kyllä, että sun elämä on surkeaa. Ja olen taas koko viikonlopun yrittänyt olla hyvä äitipuoli ja sisustanut asunnon jouluiseksi, keittänyt puurot ja pelannut lapsen kanssa. Mutta kritisoida ei saa.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei ollut kuulemassa, niin mielestäni ap ei mitenkään kovin pahasti lapsesta sanonut. Eihän hän kritisoinut lasta, vaan sanoi ettei ole hänen ongelmansa jos keskittyminen ei riitä. Niin kuin ei olekaan.Tässä ei nyt tarkemmin kerrota tilannetta, mutta jos olemme perheenä katsomassa elokuvaa, niin en minäkään anna lasten puuhata samalla kaikenlaista muuta. Pitää jaksaa keskittyä elokuvaan, tai sitten elokuva laitetaan siltä erää pois ja tehdään sitä muuta mielummin. Jos taas ap oli katsomassa omaa elokuvaansa ja lapsi puuhaili omiaan samassa tilassa, niin sitten vähän erikoista vaatia lasta olemaan hiljaa. 

Miehen uhkailu ulos heittämisestä oli kuitenkin mielestäni paljon pahempi kuin ap:n kommentti. Henkistä väkivaltaa ja minusta räikeä red flag. 

Niin ja tähän kommenttiin viitaten, kyseessä oli koko perheen elokuva, jota katsottiin lapsen vuoksi yhdessä. Hänellä on ongelmia keskittymisessä niin minusta se mun huomautus myös hieman ohjasi häntä palaamaan kesken jääneeseen asiaan eli elokuvan katseluun.

Ap

Vierailija
102/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsottiin elokuvaa ja miehen lapsi teki erästä muuta asiaa samaan aikaan ja siitä kuului ääntä. Sanoin tästä sitten lapselle, että se häiritsee. Mies palasi tähän myöhemmin ja sanoi, että ei usko äänen muka oikeasti häirinneen, vaan halusin, että kaikki katsotaan sitä elokuvaa. Mutta kyllä se ääni häiritsi. Heitin sitten, että ei se ole mun ongelma, jos keskittyminen ei riitä elokuvan katseluun. Tämä oli se mun napakampi kommentti, josta mies on valmis heittämään pihalle.

Ap

Mieshän oli oikeassa: halusit määrätä lapsen katsomaan leffaa, joka ei häntä kiinnostanut. Melkoinen kontrollifriikki olet.

Luurit on keksitty niille, joita LEIKKIMINEN häiritsee.

Esiteinin leikkiminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä kommentti mieheltä. Sinä et ollut millään  tavalla epäasiallinen. Osa nykyajan lapsista on niin huonosti kasvatettuja ja niillä ei ole rajoja joten ymmärrän sinua täysin. Ihan kauhea äijä, uhkailee heittävänsä sut pihalle, sehän on sinunkin koti! Sanoiko vielä lapsen kuullen? Itse harkitsisin kyllä haluaisinko jatkaa tuollaisen hirviön kanssa. Kyllä lapselle voi sanoa että nyt hiljempaa tai mene muualle mölyämään, ei se lasta riko. Onneksi se kakara ei ole sun vastuulla.

Vierailija
104/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään pahitteeksi opetella huomioimaan toisia puolin ja toisin. Minusta se on tärkeä arvo ja olen onnellinen että vanhempani opettivat sen minulle. Olisi vaikeaa monessa tilanteessa, jos hiljaa oleminen ahdistaisi. Myös he olivat vastavuoroisesti itse hiljaa kun minä sitä kaipasin. 

---

Miksi ap ei sitten huomioi miehen lasta, vaan leffa on pakko katso juuri silloin, kun lapsi puuhailee muuta? Aikuinen voi katsoa elokuvansa vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa. Ei ole lapsen tehtävä olla kuin kusi sukassa, jotta yliherkkä äitipuoli saa rauhassa katsella elokuvaa. 

Tuntuu että tämä on aika tunteita herättävä aihe. Minusta ei ole mitenkään väärin tai erikoista opettaa, että kaikki ei elämässä etene lapsen mukaan silloin kun lapsi haluaa. Sinusta ilmeisesti se on kategorisesti väärin? Siitäkin taidamme olla eri mieltä, mihin yhteiset sisätilat on tarkoitettu. 

Vierailija
105/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsottiin elokuvaa ja miehen lapsi teki erästä muuta asiaa samaan aikaan ja siitä kuului ääntä. Sanoin tästä sitten lapselle, että se häiritsee. Mies palasi tähän myöhemmin ja sanoi, että ei usko äänen muka oikeasti häirinneen, vaan halusin, että kaikki katsotaan sitä elokuvaa. Mutta kyllä se ääni häiritsi. Heitin sitten, että ei se ole mun ongelma, jos keskittyminen ei riitä elokuvan katseluun. Tämä oli se mun napakampi kommentti, josta mies on valmis heittämään pihalle.

Ap

Mieshän oli oikeassa: halusit määrätä lapsen katsomaan leffaa, joka ei häntä kiinnostanut. Melkoinen kontrollifriikki olet.

Esiteinin leikkiminen?

Kyllä. Esiteinitkin voivat leikkiä. Mikä siinä on mielestäsi ihmeellistä, että esim. 11v leikkii? 

Vierailija
106/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se elokuva ei enää esiteiniä kiinnostanut, niin mikä kontrollifriikki sinä olet määrämään, että nyt sitä on pakko katsoa?

Vierailija
107/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään pahitteeksi opetella huomioimaan toisia puolin ja toisin. Minusta se on tärkeä arvo ja olen onnellinen että vanhempani opettivat sen minulle. Olisi vaikeaa monessa tilanteessa, jos hiljaa oleminen ahdistaisi. Myös he olivat vastavuoroisesti itse hiljaa kun minä sitä kaipasin. 

---

Miksi ap ei sitten huomioi miehen lasta, vaan leffa on pakko katso juuri silloin, kun lapsi puuhailee muuta? Aikuinen voi katsoa elokuvansa vaikka sitten kun lapsi on nukkumassa. Ei ole lapsen tehtävä olla kuin kusi sukassa, jotta yliherkkä äitipuoli saa rauhassa katsella elokuvaa. 

Tuntuu että tämä on aika tunteita herättävä aihe. Minusta ei ole mitenkään väärin tai erikoista opettaa, että kaikki ei elämässä etene lapsen mukaan silloin kun lapsi haluaa. Sinusta ilmeisesti se on kategorisesti väärin? Siitäkin taidamme olla eri mieltä, mihin yhteiset sisä

En ole puhunut mitään kategorisesta vääryydestä. Älä laita sanoja minun suuhuni. Kommentoin vain ja ainoastaan ap:n kuvaamaa tilannetta. Mielestäni se on sellainen, jossa aikuinen voi ihan hyvin joustaa ilman, että kenellekään koituu asiasta haittaa. 

Vierailija
108/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs liitto se sellainen on jossa vuokraa maksellaan

On normaali parisuhde. Menot jaetaan puoliksi. Meilläkin on näin.

Menot jaetaan joo, mutta vuokranmaksu kuulostaa siltä että kerätään voittoa. Ainakin vuokraustoiminnasta joutuu maksamaan veroa, eli vuokra on yleensä isompi kuin pelkkä vastike. Ymmärtäisin kulujen puolittamisen, mutta vuokran periminen avioliitossa on hassua. 

Mä maksan vuokran. Mies antaa mulle puolet vuokran summasta. Ei ole väärin.

Niin siis teillä on yhdessä vuokrattu asunto, ei asuntoa jonka toinen omistaa. Et maksa vuokraa puolisollesi

Vierailija
109/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut mitään kategorisesta vääryydestä. Älä laita sanoja minun suuhuni. Kommentoin vain ja ainoastaan ap:n kuvaamaa tilannetta. Mielestäni se on sellainen, jossa aikuinen voi ihan hyvin joustaa ilman, että kenellekään koituu asiasta haittaa.

En laittanut sanoja suuhusi, vaan esitin kysymyksen (siksi siinä oli kysymysmerkki perässä), koska halusin tarkentaa missä erimielisyytemme rajat menevät. 

Vierailija
110/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esiteinin leikkiminen?

On täysin normaali asia. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
111/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittanut sanoja suuhusi, vaan esitin kysymyksen (siksi siinä oli kysymysmerkki perässä), koska halusin tarkentaa missä erimielisyytemme rajat menevät. 

Opettele lukemaan äläkä tee kysymyksiksi verhottuja oletuksia toisten ajatuksista. 

Vierailija
112/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella veemäinen ukko, on se nyt helvetti jos pikku terttusesta ei saa mitään sanoa. Varmaan joku tosi ärsyttävä pilalle hemmoteltu ipana. Kyllä naimisissa olevalla parilla, pitäisi sillä vaimollakin olla oikeus kasvattaa ja sanoa mielipiteensä. Toi on ihan tollaista nöyryyttämistä ja alistamista.🤢🤮Loukkaavaa käytöstä ukolta.

Vierailija
113/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä omaa elokuvarauhaa tarvitsee, niin suosittelen ihan omaa huonetta siihen. Annetaan se olohuone kaikkien käyttöön ihan äänekkäästi. 

Aivan. Aloittaja olisi voinut siirtyä vaikkapa itäsiipeen. 

Ihan vaikka makuuhuone riittäisi. Tuollainen muiden hiljentäminen ei ole mitään hyvää käytöstä. 

Tästä ei varmaan päästä yli eikä ympäri, koska olen todella eri mieltä (käytöstavat, unihygienia). Pitää vain toivoa, että näin räikeitä arvoristiriitoja omaavat parit pystyvät jotenkin ratkomaan asian, jos ovat yhteiseen lapseen päätyneet. 

Vierailija
114/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan äläkä tee kysymyksiksi verhottuja oletuksia toisten ajatuksista. 

Pata kattilaa, ilmeisesti

Vierailija
115/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minusta vähän rivien välistä kuulostaa siltä, että se kommentti itsessään tai tapa jolla se esitettiin oli pahempi, mitä annetaan ymmärtää.

Ja lähtökohtaisesti aina vanhemman tuleekin valita lapsensa ennen uutta kumppania. Jos yhdessä eletään, niin tasapaino ja kunnioitus kaikkia kohtaan pitää olla, mutta arvaisin, että tässä tapauksessa se kunnioitus lasta ja miestä kohtaan niiasi ensin, jolloin hermostui ihan syystä...

Vierailija
116/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä omaa elokuvarauhaa tarvitsee, niin suosittelen ihan omaa huonetta siihen. Annetaan se olohuone kaikkien käyttöön ihan äänekkäästi. 

Aivan. Aloittaja olisi voinut siirtyä vaikkapa itäsiipeen. 

Ihan vaikka makuuhuone riittäisi. Tuollainen muiden hiljentäminen ei ole mitään hyvää käytöstä. 

Tästä ei varmaan päästä yli eikä ympäri, koska olen todella eri mieltä (käytöstavat, unihygienia). Pitää vain toivoa, että näin räikeitä arvoristiriitoja omaavat parit pystyvät jotenkin ratkomaan asian, jos ovat yhteiseen lapseen päätyneet. 

Miten se liittyy unihygieaniaan, jos päivällä makuuhuoneessa katsotaan elokuvaa? Entä miten ap:n miehen lapsesta yhtäkkiä tuli myös ap:n lapsi? Vai etkö osaa lukea?

Vierailija
117/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat vuokraa ja kuitenkin teet taloustöitä,  vaikka  avioliitossa  olet  ? ? Ei puolisolta peritä vuokraa, EI !

Vierailija
118/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on keskittymisongelma/häiriö, niin se voi olla sellainen, mille lapsi ei voi mitään. Jos lapsella olisi liikuntavamma eikä pystyisi harrastamaan kanssanne jotain liikuntalajia, niin sanoisitko miehelle, että ei ole sinun ongelmasi että lapsi ei pysty juoksemaan.

Vierailija
119/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella on keskittymisongelma/häiriö, niin se voi olla sellainen, mille lapsi ei voi mitään. Jos lapsella olisi liikuntavamma eikä pystyisi harrastamaan kanssanne jotain liikuntalajia, niin sanoisitko miehelle, että ei ole sinun ongelmasi että lapsi ei pysty juoksemaan.

Erittäin hyvä vertaus. Ongelma ei ole se, että ap arvosteli lasta, vaan se millä tavalla hän sen teki. "Ei ole minun ongelmani" on teinimäistä kiukuttelua, ei aikuisen ihmisen puhetta. 

Vierailija
120/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei ollut kuulemassa, niin mielestäni ap ei mitenkään kovin pahasti lapsesta sanonut. Eihän hän kritisoinut lasta, vaan sanoi ettei ole hänen ongelmansa jos keskittyminen ei riitä. Niin kuin ei olekaan.Tässä ei nyt tarkemmin kerrota tilannetta, mutta jos olemme perheenä katsomassa elokuvaa, niin en minäkään anna lasten puuhata samalla kaikenlaista muuta. Pitää jaksaa keskittyä elokuvaan, tai sitten elokuva laitetaan siltä erää pois ja tehdään sitä muuta mielummin. Jos taas ap oli katsomassa omaa elokuvaansa ja lapsi puuhaili omiaan samassa tilassa, niin sitten vähän erikoista vaatia lasta olemaan hiljaa. 

Miehen uhkailu ulos heittämisestä oli kuitenkin mielestäni paljon pahempi kuin ap:n kommentti. Henkistä väkivaltaa ja minusta räikeä red flag. 

Niin ja tähän kommenttiin viitaten, kyseessä oli koko perheen elokuva, jota katsottiin lapsen vuoksi

Halusiko lapsi katsoa elokuvaa vai päättikö äitipuoli, että nyt katsot, koska minä esitän nyt osallistuvaa ja hyvää ihmistä?

Lapsen isä ilmaisi tunteensa ja nyt sinä hermostut siitä, että mies asettaa lapsen sinun elokuvakokemuksesi edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä