Onko tällainen kommentti riidan yhteydessä ok? Antaisitko anteeksi, jos pyytäisi?
Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn. Mies vastasi, että vielä yksikin tuollainen kommentti, niin heitän sut ulos täältä. Asunto on miehen omistuksessa, ollaan naimisissa ja maksan vuokraa hänelle. Tuli vaan todella halvennettu olo. Mies vielä lisäsi, että tiedän kyllä, että sun elämä on surkeaa. Ja olen taas koko viikonlopun yrittänyt olla hyvä äitipuoli ja sisustanut asunnon jouluiseksi, keittänyt puurot ja pelannut lapsen kanssa. Mutta kritisoida ei saa.
Kommentit (154)
Vain idíootti makselee puolisolleen vuokria. Kai teillä on vielä avioehto joka varmistaa ettet saa erotessa kuin kenkää persuksiin korkeintaan? Jestas mitä tällaisilla liikkuu päässä?!
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin elokuvaa ja miehen lapsi teki erästä muuta asiaa samaan aikaan ja siitä kuului ääntä. Sanoin tästä sitten lapselle, että se häiritsee. Mies palasi tähän myöhemmin ja sanoi, että ei usko äänen muka oikeasti häirinneen, vaan halusin, että kaikki katsotaan sitä elokuvaa. Mutta kyllä se ääni häiritsi. Heitin sitten, että ei se ole mun ongelma, jos keskittyminen ei riitä elokuvan katseluun. Tämä oli se mun napakampi kommentti, josta mies on valmis heittämään pihalle.
Ap
Kuulostaa siltä että teidän elämäntapanne, tarpeenne ja kasvatustapanne eivät sovi yhteen. Kannattaa miettiä, onko se tuon turhan kitkan arvoista. Oletko ehkä koukussakin uhriutumiseen, passaamiseen ja tiukkasanaiseen riitelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit kyllä rumasti ja veettuillen. Justiinsa toi ettei ole minun ongelmani. Kyse ei ollut napakkuudesta.
Minusta kuulosti siltä että AP vastasi noin miehelle koska mies provosoi. Ihmiset eivät aina osaa olla provosoitumatta. Nykylapsia on hyvä opettaa ottamaan muut huomioon, sehän on perusjuttuja. Ei meluta ettei häiritä muita. Elokuva varsinkin on elämys jota katsotaan ja eihän siitä tule mitään jos joku meluaa vieressä.
Vierailija kirjoitti:
mikäs liitto se sellainen on jossa vuokraa maksellaan
Tämä on sellainen provoliitto varmaan.
Miksi ihmiset alentuu jollekin ihme esi-ihmisen tasolle riidellessään? Tämä kommentti koskee teitä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkypsää uhata ulos heittämisellä kodista. Onko mies kaverivanhempi?
On, ehdottomasti! Yritän opettaa lapselle elämän ja arjen perusasioita, samalla isän kasvatustyylin kanssa tasapainoillen. Ja tukea kouluasioissa kun haasteet ovat suuria.
Ap
Huh huh. Onneksi meillä kotona ei käsketty olla hiljaa ja kielletty leikkimästä, kun vanhemmat katsoivat jotain elokuvaa. Hommaa kuulokkeet seuraava kertaa varten.
Minulle taas on ihan pienestä saakka opetettu, että myös toisten ihmisten tekemisillä ja tilan tarpeella on väliä. Ettei se ole aina aikuisen tehtävä väistää.
etsisin uuden vuokra-asunnon, muuttaisin pois ja ilmoittaisin laittaneeni eron vireille tai noh sitäkään ei tarvitse itseasiassa ilmoittaa, posti kyllä tuo tiedoksiannon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok,
etkai vaan ole tilanteessa jossa hoidat miestä ja hänen lastaan saamatta samaa takaisin? Mies hyötyy, kun saa ilmaisen piian, ja todellisuudessa lapsi on paljon rakkaampi hänelle, sinut voisi paikata milloin vaan, heittää ulos ja etsiä uuden. (Huom. jos löytäisi uuden, ei se helppoa ole joten vielä pitää sinusta kiinni vähäsen, mutta rima alenee joka kerta, katso tarkkaan, miten sallit itseäsi kohdeltavan).
Näkisin tilanteen yksipuolisuuden samalla tavalla. Sitoutuneisuus on aika lailla nollassa ja vastaavassa tilanteessa itse kyllä vaihtaisin postinumeroa.
No ihminen voi tuntea monia tunteita. Pitää puhua avoimesti myös ikävistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkypsää uhata ulos heittämisellä kodista. Onko mies kaverivanhempi?
On, ehdottomasti! Yritän opettaa lapselle elämän ja arjen perusasioita, samalla isän kasvatustyylin kanssa tasapainoillen. Ja tukea kouluasioissa kun haasteet ovat suuria.
Ap
Huh huh. Onneksi meillä kotona ei käsketty olla hiljaa ja kielletty leikkimästä, kun vanhemmat katsoivat jotain elokuvaa. Hommaa kuulokkeet seuraava kertaa varten.
Minulle taas on ihan pienestä saakka opetettu, että myös toisten ihmisten tekemisillä ja tilan tarpeella on väliä. Ettei se ole aina aikuisen tehtävä väistää.
Meillä kotona sai olla ihan rauhassa ja leikkiä miten paljon halusi. Sitten oli eri tilanteet missä piti käyttäytyä, kuten kirkossa istuttiin hiljaa. Kotona ei tarvinnut olla tuppisuuna jonku elokuvan takia.
Naimisissa ja maksat vuokraa?! Mitä ihmettä?
Vuokralaista ja vuokranantajaa alko veetuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen provoliitto varmaan.
Sinä olet se, jonka mielestä kaikki aloitukset ovat provoja, jotka kertovat siitä millaisia suurin osa äijistä on. Pelkkiä narsisseja joiden mielestä naisen kuuluu pitää suunsa kiinni ja alistua kaikkeen, äijiä ei toki sama koske.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan kovin turvallinen olo olisi. Hakisin ehkä keskusteluapua ja asuisin jossain muualla ainakin toistaiseksi. Tuo on vähän siinä ja siinä, meneekö taloudellisen pahoinpitelyn puolelle. Anteeksiantaminen on jokaisen oma asia.
Lisäisin tähän vielä, että toivottavasti olette tehneet sopimuksen kirjallisesti. Vuokranantajan oikeudethan ovat oikeasti aika huonot, ketä tahansa ei voi milloin vain heittää pois asunnosta. Aika mutkikkaan prosessin joutuu läpikäymään, jos haluaa vuokria maksamattomankin vuokralaisen pois. Saati sellaisen, jonka kanssa on eri mieltä kasvatusmetodeista.
Ei olisi ok. Avioliitossa ei puhuta noin. Maksaako mies muuten veroa maksamastasi vuokrasta? Outo parisuhde, itse en haluaisi olla tuollaisessa. Sanoit toki itsekin ikävästi lapsesta, mutta ei toisen huono käytös oikeuta toisen ihmisen huonoa käytöstä.
On aika oleellinen asia minkä ikäinen lapsi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä hieman liian tiukkapipoinen lapsen läsnäollessa. Totta kai se lapsi saa tehdä jotain muuta eikä ole pakko katsoa just sitä elokuvaa.
Lapsen kuullen uhataan heittää toinen aikuinen ulos. Kuka se tiukkapipo onkaan?
Missä sanottiin, että lapsen aikana? Ap aloituksesta sai käsityksen, miten asiasta keskusteltiin myöhemmin miehen kanssa:
"Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn."
Mitä väliä sillä on millä nimikkeellä osallistutaan yhteisiin menoihin?