Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen kommentti riidan yhteydessä ok? Antaisitko anteeksi, jos pyytäisi?

Vierailija
01.12.2024 |

Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn. Mies vastasi, että vielä yksikin tuollainen kommentti, niin heitän sut ulos täältä. Asunto on miehen omistuksessa, ollaan naimisissa ja maksan vuokraa hänelle. Tuli vaan todella halvennettu olo. Mies vielä lisäsi, että tiedän kyllä, että sun elämä on surkeaa. Ja olen taas koko viikonlopun yrittänyt olla hyvä äitipuoli ja sisustanut asunnon jouluiseksi, keittänyt puurot ja pelannut lapsen kanssa. Mutta kritisoida ei saa.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin äsken. Pyysin mieheltä anteeksi epäasiallista kommenttia. Sanoin, että hän loukkasi minua itsekin ja että annan mahdollisuuden anteeksipyytämiseen, jota hän ei tehnyt. Muistutin, että olen yrittänyt hyvää ja että kaikilla olisi täällä hyvä olla. Yleensä en edes huomauta minua häiritsevistä asioista, mutta nyt kun tein niin, uhkaa hän heittää mut ulos. Siksi tunnen oloni halventuneeksi. Mies vastasi tähän, että hyvä, jos tunnen niin. Tekihän Hitlerkin joitain hyviä asioita, hän sanoi. Ja että miksi hänen pitäisi pyytää minulta anteeksi. 

Ap

Vierailija
142/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juteltiin äsken. Pyysin mieheltä anteeksi epäasiallista kommenttia. Sanoin, että hän loukkasi minua itsekin ja että annan mahdollisuuden anteeksipyytämiseen, jota hän ei tehnyt. Muistutin, että olen yrittänyt hyvää ja että kaikilla olisi täällä hyvä olla. Yleensä en edes huomauta minua häiritsevistä asioista, mutta nyt kun tein niin, uhkaa hän heittää mut ulos. Siksi tunnen oloni halventuneeksi. Mies vastasi tähän, että hyvä, jos tunnen niin. Tekihän Hitlerkin joitain hyviä asioita, hän sanoi. Ja että miksi hänen pitäisi pyytää minulta anteeksi. 

Ap

Tässä sinulle kruunu marttyyriutesi kunniaksi: 👑

En valitettavasti löytänyt emojeista kilpeä, jota voisit kiillottaa vielä oman kilpesi lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa että tämmöinen paskaprovo sitten. Keksi ensi kerralla parempaa. 

Vierailija
144/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata pyytää anteeksi vain siksi että haluaa anteeksipyynnön toiselta. Joko pyydät anteeksi koska haluat, tai sitten et. 

Kommenttisi meni ehkä yli enkä tiedä miten teillä muuten menee, mutta asunnottomuudella uhkailu on sen verran iso juttu että kyllä se vaatii muutakin kuin lyhyen keskustelun. 

Vierailija
145/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Vaikka siltähän tämä ikävä kyllä kuulostaa.

Ap

Vierailija
146/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä oli sitten tässä. Hän ei pahoitellut, vaikka tein selväksi, että minulle ei noin puhuta. 

Ap

Vierailija
147/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Vaikka siltähän tämä ikävä kyllä kuulostaa.

Ap

Älä jauha paskaa. Kilometrien päähän näkee, että provo-Veeti se siellä taas tyydyttää itseään paskaakin paskemman tarinansa äärellä. 

Vierailija
148/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pilasit tällä kommentilla kohtuullisen provoketjusi. Höh.

Vierailija
149/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sä ap alapeukutat faktoja. Ei sun provosi muuksi muutu sillä taktiikalla. 

Vierailija
150/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

"annan mahdollisuuden anteeksipyytämiseen"

*oksennus*

Vierailija
151/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jahas. Nyt lähti provo vähän käsistä. Tuliko otettua liikaa viiniä tässä välissä... 

Vierailija
152/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille teille, jotka kommentoitte asiallisesti. Mulla on nyt tosi paha olo koko asian puolesta. Suhde on vuosia kestänyt ja myrskyisä, mutta ainakin olen uskonut hänen rakastavan mua ja tulevaisuus on näyttäytynyt yhteisenä. Ja sen takia ollaan oltu edelleen yhdessä. Silti ja sen takia en oikein voi tällaista puhetta hyväksyä. Hyvää yötä.

Ap

Vierailija
153/154 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ylireagoitte molemmat, miehesi kyllä astetta pahemmin. Molemminpuolinen anteeksipyyntö on ainoa oikea ratkaisu tuossa tilanteessa. Katumus on ainoa oikea tunne tuon jälkeen, ja jos mieheltä ei ala anteeksipyyntöä kuulumaan, voit vetää siitä johtopäätöksesi ja toimia niiden mukaan.

Taitaa mennä lusikat jakoon teillä kohta, jos ei ihmeitä ala tapahtumaan. Itsekunnioitus on hyvä säilyttää. 

Vierailija
154/154 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ylireagoitte molemmat, miehesi kyllä astetta pahemmin. Molemminpuolinen anteeksipyyntö on ainoa oikea ratkaisu tuossa tilanteessa. Katumus on ainoa oikea tunne tuon jälkeen, ja jos mieheltä ei ala anteeksipyyntöä kuulumaan, voit vetää siitä johtopäätöksesi ja toimia niiden mukaan.

Taitaa mennä lusikat jakoon teillä kohta, jos ei ihmeitä ala tapahtumaan. Itsekunnioitus on hyvä säilyttää. 

No en nyt sentään vielä suosittele lusikoiden jakoa. 

On hyvä että pyysit anteeksi. Toisen lapsen moittiminen on aina arka paikka. (Oletko pyytänyt kenties lapseltakin anteeeksi? Kun kyseessä taitaa olla eritoten lapselle tärkeä koti.)

Älä nyt heti enää ahdistele miestä anteeksipyynnöllä. Mutta joskus hyvänä yhteisenä hetkenä voisit kenties vihjaista miehelle että jos hänestä joskus tuntuu että voisi pyytää sinulta anteeksi, niin olisit siitä kovin ilahtunut mutta älä enempää ahdistele häntä sillä kun jos ei kerran ole sisäisesti kypsä sellaiseen. 

Ja hankkimaan niitä kuulokkeita...

Hyvää alkavaa viikkoa teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi