Onko tällainen kommentti riidan yhteydessä ok? Antaisitko anteeksi, jos pyytäisi?
Eli keskusteltiin yhdestä asiasta. Sanoin hänen lapsesta hieman napakampaan sävyyn. Mies vastasi, että vielä yksikin tuollainen kommentti, niin heitän sut ulos täältä. Asunto on miehen omistuksessa, ollaan naimisissa ja maksan vuokraa hänelle. Tuli vaan todella halvennettu olo. Mies vielä lisäsi, että tiedän kyllä, että sun elämä on surkeaa. Ja olen taas koko viikonlopun yrittänyt olla hyvä äitipuoli ja sisustanut asunnon jouluiseksi, keittänyt puurot ja pelannut lapsen kanssa. Mutta kritisoida ei saa.
Kommentit (154)
Varmaan pariskunnan yhteinen lapsi, mutta suhteesta puuttunut 'harmonia' jo alusta alkaen ja huudetaan toiselle että siittämäsi kakara on ihan paska tai päinvastoin että synnyttämäsi kakara on ihan paska... näin koska partneri on jo omassa päässä ihan paska ja rakkaus on puuttunut ehkä aina... eli sitä ei ikinä ole ollutkaan ja siis väärä partneri... lapsella on sitten kuitenkin ihan DNA:saan näiden kahden vanhempansa ristiriita eikä se tule häviämään sieltä ikinä... siihen sitten päälle se mitä kotioloissa kokee ja näkee... Käy sääliksi monia lapsia jotka eivät ole rakkauslapsia kunnon suhteista...
On epäkypsää uhata ulos heittämisellä kodista. Onko mies kaverivanhempi?
Olen miehen kanssa samaa mieltä. Sinä halusit että kaikki katsovat elokuvaa ja kun lapsi ei totellut, niin keksit tekosyyn kieltää tältä mukava tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos minun lapsestani sanottaisiin noin. Asiaton kommentti.
Molemmilta ihan asiatonta. Opetelkaa riitelemään aikuismaisesti tai erotkaa.
Minä lähtisin ihan vain siitä syystä, että mies uhkaa ulosheitolla. Tuolla hän haluaa korostaa sinun alisteista asemaasi perheessä, alleviivata sitä, ettet omista mitään. Sen lisäksi näyttää sinulle mistä kana pissii: ensin ovat hän ja lapsi, sitten ehkä sinä jos pidät turpasi kiinni. Miten ihmeessä olet eksynyt naimisiin noin varjoisan olion kanssa?
Olet kyllä hieman liian tiukkapipoinen lapsen läsnäollessa. Totta kai se lapsi saa tehdä jotain muuta eikä ole pakko katsoa just sitä elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
On, ehdottomasti! Yritän opettaa lapselle elämän ja arjen perusasioita, samalla isän kasvatustyylin kanssa tasapainoillen. Ja tukea kouluasioissa kun haasteet ovat suuria.
Ap
Miksi sinä asut siellä? He on perhe, sinäolet miehen hoito. Ok, vaimo. Ei niin paljon eroa. Sinustahan mies luopuu, jos homma ei toimi.
Ja miksi edes menit naimisiin isäihmisen kanssa, jos et kykene rakastamaan lasta? Olet itse laittanut itsesi liemeen. Vinoilit lapselle ja lapsesta. Ei hyvä.
Mies sanoi myös ikävästi, mutta minusta olette tasoissa. Hirveä liitto. Kilpailla naama norsunveenä, kuka loukkaa pahimmin ja kuka lähtee ja mihin.
Lapsiraukka. Ei saa edes kotonaan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä hieman liian tiukkapipoinen lapsen läsnäollessa. Totta kai se lapsi saa tehdä jotain muuta eikä ole pakko katsoa just sitä elokuvaa.
Lapsen kuullen uhataan heittää toinen aikuinen ulos. Kuka se tiukkapipo onkaan?
Tarpeeton uhkailu tuo että pistää sut pihalle.
Ei minulla ainakaan kovin turvallinen olo olisi. Hakisin ehkä keskusteluapua ja asuisin jossain muualla ainakin toistaiseksi. Tuo on vähän siinä ja siinä, meneekö taloudellisen pahoinpitelyn puolelle. Anteeksiantaminen on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin ihan vain siitä syystä, että mies uhkaa ulosheitolla. Tuolla hän haluaa korostaa sinun alisteista asemaasi perheessä, alleviivata sitä, ettet omista mitään. Sen lisäksi näyttää sinulle mistä kana pissii: ensin ovat hän ja lapsi, sitten ehkä sinä jos pidät turpasi kiinni. Miten ihmeessä olet eksynyt naimisiin noin varjoisan olion kanssa?
Mahtava kiteytys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ehdottomasti! Yritän opettaa lapselle elämän ja arjen perusasioita, samalla isän kasvatustyylin kanssa tasapainoillen. Ja tukea kouluasioissa kun haasteet ovat suuria.
Ap
Huh huh. Onneksi meillä kotona ei käsketty olla hiljaa ja kielletty leikkimästä, kun vanhemmat katsoivat jotain elokuvaa. Hommaa kuulokkeet seuraava kertaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Olen miehen kanssa samaa mieltä. Sinä halusit että kaikki katsovat elokuvaa ja kun lapsi ei totellut, niin keksit tekosyyn kieltää tältä mukava tekeminen.
Ei hän silti voi tuosta noin vain uhata heittää pois. Eihän kukaan muukaan vuokranantaja voi niin tehdä pelkän erimielisyyden vuoksi.
Sanoit kyllä rumasti ja veettuillen. Justiinsa toi ettei ole minun ongelmani. Kyse ei ollut napakkuudesta.
Tuosta ei hyvää voi seurata. Ette tee hyvää toisillenne ja lapsi kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen idea oli haukkua lapsen keskittymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vähän marttyyriyteen vivahtavahan tuo sinun tekstisi oli. Ei pysty ollenkaan arvioimaan oliko mies oikeassa vai väärässä kun itse sanot sanoneesi jotain "napakampaan sävyyn".
Onko sillä väliä? Jos aloittaja ei ollut vaaraksi kenellekään, ei ole mitään syytä uhkailla ulosheittämisellä
No oletpa tiukkis elokuvan katsomisessa.