Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu, että naiset hakevat suurimman osan avioeroista?

Vierailija
30.11.2024 |

Onko omakohtaisia kokemuksia?

Muuttuuko mieli miesten suhteen keski-iässä johonkin suuntaan, vai mitä tapahtuu?

Pärjääkö nainen ilman miestä paremmin kuin toisin päin? Miksi näin?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielestä tasa-arvo tarkoittaa sitä, että talous hoidetaan 50/50 kun taas naiset ovat sitä mieltä, että tasa-arvo tarkoittaa kotitöiden jakamista 50/50. Suostuuko miehet tekemään kotitöitä? Ei. Miehet eivät halua "alistua" kotitöiden tekemiseen, koska on paljon helpompaa olla se "taloudellinen" elättäjä, kuin "alistua" metatyön tekijäksi, koska taloudellisella elättäjällä on valtasuhdeasema; tämän takia perinteisen parisuhteen ihailijoista enemmistö on miehiä, koska mies haluaa kotiorjan+valtasuhdeaseman

N25

Vierailija
62/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä tasa-arvo tarkoittaa sitä, että talous hoidetaan 50/50 kun taas naiset ovat sitä mieltä, että tasa-arvo tarkoittaa kotitöiden jakamista 50/50. Suostuuko miehet tekemään kotitöitä? Ei. Miehet eivät halua "alistua" kotitöiden tekemiseen, koska on paljon helpompaa olla se "taloudellinen" elättäjä, kuin "alistua" metatyön tekijäksi, koska taloudellisella elättäjällä on valtasuhdeasema; tämän takia perinteisen parisuhteen ihailijoista enemmistö on miehiä, koska mies haluaa kotiorjan+valtasuhdeaseman

N25

Eipä yleistetä. Tosin omalla kohdallani mies ei edes osallistunut 50-50 taloudellisesti (minä olin se elättäjä ja maksoin vuokrat yms. menot, hän silloin tällöin teki keikkaa eikä pannut hirveästi energiaa töiden etsimiseen) eikä silti halunnut jakaa kotitöitä edes 50-50, koska mielestään se olisi tehnyt hänestä "kotirouvan". 🙄

Sen lisäksi mies ei pitänyt itsestään huolta eikä huomioinut minua naisena. Kas kummaa, ero tuli hänelle ihan puskista... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Eipä yleistetä. Tosin omalla kohdallani mies ei edes osallistunut 50-50 taloudellisesti (minä olin se elättäjä ja maksoin vuokrat yms. menot, hän silloin tällöin teki keikkaa eikä pannut hirveästi energiaa töiden etsimiseen) eikä silti halunnut jakaa kotitöitä edes 50-50, koska mielestään se olisi tehnyt hänestä "kotirouvan". 🙄

Sen lisäksi mies ei pitänyt itsestään huolta eikä huomioinut minua naisena. Kas kummaa, ero tuli hänelle ihan puskista...

Olen pahoillani siitä, että jouduit olemaan äidin korvike, mutta miksi aloitit viestisi "eipä yleistetä" vaikka yleistämisessä piilee totuuden siemen? Vaikka aidosti onnellisia parisuhteita on toki olemassa, se ei poista sitä faktaa, että enemmistö niistä on kuitenkin onnettomia; lähinnä naisten kannalta, koska kaikista maailman siviilysäädyistä nimenomaan sinkku-nainen on se kaikista onnellisin. Kun nainen on sinkkuna, sen ei tarvitse kantaa vastuuta toisen aikuisen ihmisen elämästä, kun taas parisuhteessa oleva mies pyrkii heittäytymään lapsen asemaan jolloin ero tulee "yllätyksenä" kun taas toinen vaihtoehto miehen kannalta on yrittää päästä niskan päälle "taloudellisena elättäjänä" eli toisinsanoen mies yrittää kahlita naisen taloudelliseen vankeuteen jolloin ero tulee myös "yllätyksenä" kun nainen pakenee vankeudesta

N25

Vierailija
64/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo lähinnä naisten epärealistisista odotuksista sekä tyytymättömyydestä elämää kohtaan.

Mitä nainen haluaa? Kukapa sen tietäisi, jos ei edes nainen itse.

Vierailija
65/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä naisten epärealistisista odotuksista sekä tyytymättömyydestä elämää kohtaan.

Mitä nainen haluaa? Olla onnellinen. Mikä sen ymmärtämisessä on niin helvetin vaikeaa?

N25

Vierailija
66/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nainen haluaa? Olla onnellinen. Mikä sen ymmärtämisessä on niin helvetin vaikeaa?

N25

Niinpä, onni on hetkellistä, mutta rakkaus ikuista.

-
67/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö nainen hakee avioeroa? Se on ylimääräistä puuhastelua ja sen ajan mies käyttää mielellääm johonkin muuhun.

68/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehet pelkäävät sitä, että jäävät yksin. Sanotaan myös, että mies hakee avioeroa vain silloin, jos on löytänyt uuden naisen tai sitten siihen pitää olla jokin tosi painava syy, kuten alkoholismi, pettäminen jne. 

Vierailija
69/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25

Kun olin sinkku, kyllä perinteisten asetelmien perään oli juuri naiset. Miehen olisi kuulunut tehdä aloitteet, tarjota treffeillä, olla vahva ja suuri jonka kainalossa nainen saa tuntea itsensä pieneksi ynnä muuta.

Ehkä kaikkia kiinnostaa vanhanaikaisuus aina kun siitä on itselle hyötyä. En ole kuullut kenenkään naisen tahtovan vanhanaikaisuutta esim. äänioikeuden suhteen, mutta treffailussa ja seurustelussa tosi usein.

Vierailija
70/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioeron hakeminen vaatii vähän vaivaa, joten miehet eivät viitsi tehdä sitä.

Onneksi tällä palstalla ei koskaan ole yhtään miesvihaa.

-
71/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on faktaa. Ja siinä vaiheessa kun avioeroa haetaan, vihaa on ilmeisesti ollut molemminpuolin.

Vierailija
72/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pettää, nainen ottaa eron. Nainen pettää, nainen ottaa eron. Nainen ei viihdy suhteessa, nainen ottaa eron. Mies ei viihdy suhteessa, mies etsii Tinderissä panoja. Nainen löytää toisen, nainen ottaa eron. Mies löytää toisen, mies pitää vaimoa varalla niin kauan kunnes vaimo saa selville ja ottaa eron. 

Saako kaikki tämä todella sinut ajattelemaan että nainen on se pahis?

Vierailija
73/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei lähde huonostakaan suhteesta ennen kuin on uusi nainen katsottuna valmiiksi. 

Vierailija
74/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko Suomessakin harkita Lähi-idän maiden avioerolainsäädäntöä, jossa naisen aloitteesta voi avioero tulla vain miehen tai oikeuden suostumuksesta?

Vierailija
75/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko Suomessakin harkita Lähi-idän maiden avioerolainsäädäntöä, jossa naisen aloitteesta voi avioero tulla vain miehen tai oikeuden suostumuksesta?

Miksi? Eikö sinusta naisella ole oikeutta erota pettävästä, väkivaltaisesta tai alkoholisoituneesta miehestä? Saako mies erota ilman vaimon lupaa, jos vaimo pettää, on väkivaltainen tai alkoholisoitunut?

Vierailija
76/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset muuten pääsisi miehen omaisuuteen käsiksi. Tarvitaan oikeuden päätös.

Vierailija
77/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Niinpä, onni on hetkellistä, mutta rakkaus ikuista.

Onnellisuuden haluaminen on väärä syy mennä naimisiin, koska rakkaus on kärsimystä.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;  kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. 1. Kor. 13:4-7

Ei mainita onnellisuutta.

Vierailija
78/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Miksi nainen ei saisi jättää väkivaltaista tai päihdeongelmaista puolisoa? 

Pitäisikö miehiltäkin kieltää sitten avioero ilman oikeuden lupaa? Mitä sitten, kun naisen vanheneminen ei kelpaisikaan syyksi erolle?

Vierailija
79/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ota eroa, kun miehen mielestä kaikki on hyvin. 

Meillä tilanne oli se, että kävin töissä ja maksoin lähes kaikki yhteiset laskut, hoidin lapset, huolehdin kaikki lasten asiat, huolehdin kodin, remontit. Koin, että minun vastuulla oli kaikki ja silti minun tekemääni ei arvostettu, minun toiveilla ei ollut väliä.

Muutaman vuoden elin tyytymättömänä kunnes totesin, että minä itse voin muuttaa asiat. En tarvitse vaikeaa miestä asumaan kanssani. Muutin pois ja huokaisin helpotuksesta. 

Vierailija
80/108 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset usein perheessä hoitavat ne tylsät velvollisuudet. 

Mies pettää, nainen hakee eron. Mies lähti toisen mukaan, nainen hakee eron. Mies lyö, nainen hakee eron. 

Tilanteessa, missä molemmat haluavat erota, nainen yleensä hoitaa ne paperihommat. 

Niin tein minäkin, vaikka en olisi halunnut erota. Mutta mies oli jo pakannut tavaransa ja lähtenyt uuden luokse, koska lapsiperhearki oli liian raskasta ja rajoittavaa.