Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen epäkäytännöllisyys alkanut oksettamaan. Aluksi se oli våhän niinku symppistäkin

Vierailija
30.11.2024 |

Joka asiassa sohlataan ja sohitaan vähän sinnepäin. (Kyllä, siis aivan joka asiassa)Ja se vaistoaa äänensävystä miten se mua oksettaa ja antaa kuulua sanallisesti. 

Että hyvin menee.

Kommentit (223)

Vierailija
81/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon ihmistyypin. Meillä ensin ei mitään tapahdu sovitusta huolimatta, kunnes hermostun! Silloin mennään vauhdilla touhuamaan miettimättä yhtään etukäteen miten toimia. Hylly hakataan seinään helvetin pitkillä käytetyillä nauloilla, ja lopulta hylly on vinossa, eikä edes välttis sillä korkeudella kuin piti, vaikka asia etukäteen puhuttu. Työkalut rikkoutuu/ häviää, siimaleikkurilla leikataan poikki myös osa perennoista ja pensaista, mustat kalsarit livahtaa vaalean pyykin koriin jne... Olen alkanut epäillä jotain neuroerityisyyttä, kun mikään ei tunnu pysyvän muistissa kertauksista huolimatta. Oman päänsä sisällä pysyttelee/ radio seuranaan töissä.

Ei, se mies ei vain välitä!

Ei siinä ole mitään erityistä muuta kuin sitä ei kiinnosta. Testaa vaikka ja kysy jostain mikä sitä kiinnostaa....  ja tuo että sitten hylly laitetaan vinoon, on 100% tahallista. Eipähän toiste enää tarvitse hyllyjä laittaa. 

surullista mutta totta. 

Vierailija
82/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syyttäisi mitään nepsy diagnoosia, vaan yksinkertaisesti nämä ihmiset ovat välinpitämättömiä ja alisuoriutuvat, kun eivät viitsi tehdä kunnolla eikä heillä kiinnosta. Kuitenkin pystyvät omat juttunsa tekemään hyvin ja viitsivät nähdä vaivaa. 

Juuri näin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon ihmistyypin. Meillä ensin ei mitään tapahdu sovitusta huolimatta, kunnes hermostun! Silloin mennään vauhdilla touhuamaan miettimättä yhtään etukäteen miten toimia. Hylly hakataan seinään helvetin pitkillä käytetyillä nauloilla, ja lopulta hylly on vinossa, eikä edes välttis sillä korkeudella kuin piti, vaikka asia etukäteen puhuttu. Työkalut rikkoutuu/ häviää, siimaleikkurilla leikataan poikki myös osa perennoista ja pensaista, mustat kalsarit livahtaa vaalean pyykin koriin jne... Olen alkanut epäillä jotain neuroerityisyyttä, kun mikään ei tunnu pysyvän muistissa kertauksista huolimatta. Oman päänsä sisällä pysyttelee/ radio seuranaan töissä.

Jos se on vaan tyhmä. 

Tyhmäkään ei ole. Tietää omista kiinnostuksenkohteistaan tosi paljon ( historia, bändit), mutta todellinen

Miten se voi olla nepsy kun kerran tietyt asiat pysyy muistissa erittäin hyvin? Silloinhan nekään eivät pysyisi.

Vierailija
84/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla on mies jolla on vasta aikuisiällä todettu ADHD ja kuulostaa tosi tutulta. Mieheni ei vain kykene ennakointiin ja sitä vaativiin asioihin kuten aikatauluttaminen ja se tekee arjestamme minulle tosi raskasta. Joudun ottamaan tosi ison (käytännössä yleensä kaiken) vastuun siitä, että perheessämme tapahtuu asioita. Mieheni on kyllä hyvin älykäs, koulutettu myös ja tekee vaativaa asiantuntijatyötä, mutta tarkkaavaisuus ja kyky suunnitella ja muistaa ei kuulu hänen vahvuuksiinsa. Joku sanoi että miksi teette lapsia tällaisten "mieslasten" kanssa. Hyvä kysymys sinänsä, mutta usein näillä lievemmillä ADHD-tapauksilla oireet eivät välttämättä merkittävästi häiritse omaa tai lähipiirinkään elämää vielä opsikeluvaiheessa, kun ei ole lapsia. Opiskelu on usein työelämää joustavampaa ja lapset sanomattakin selvästi tuovat lisähaastetta arjen pyörittämiseen neurotyypillisillekin.  Meillä kävi juuri näin: kun mies siirtyi tekemään kokopäivätyötä ja saimme lapsen, hänen kuormittuneisuutensa kasvoi niin suureksi ja vapaata aikaa palautumiseen kuormituksesta olikin niin paljon vähemmän, että hän ajautui burnoutiin. Sen seurauksena sitten tuli tuo ADHD-diagnoosikin, kun syitä tutkittiin.

Olen itsekin tosi uupunut, koska minulla ei ole ikinä lomaa, vaan lomillakin olen tavallaan kahden lapsen yksinhuoltajana. Eroajatukset ovat vähintään viikoittaisia. Olen päättänyt kuitenkin jaksaa ainakin lapsen ollessa vielä pieni, koska uskon, että vanhemmuuden hoitaminen hänen kanssaan kahden kodin perheenä olisi vielä pahempaa helvettiä. Toivon myös, että mies löytää itselleen työkaluja kehittää omaa itseään myös tämän ADHD:nsa suhteen, koska on kuitenkin ihminen, jolle on tärkeää olla hyvä isä ja puoliso. Mutta raskasta on. Tsemppiä sinne ja kannattanee ottaa tuo nepsy-epäily puheeksi, jos vaikka miehesi saisikin apua ja itseymmärrystä siitä ja arkenne kevenisi edes hiukkasen!

Vierailija
85/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän. Olen teoreetikkomies, koulutukseni on YTT.

Mutta sen takia talomme remppasi osaava timpuriporukka ja parhaillaan mökille rakentaa uutta saunaa kirvesmies. Minä hoidan sijoituksia ja maksan laskut.

Hienoa!

Vaan onko valinnan oltava tosiaan,

JOKO köyhä, osaava kirvesmies

TAI taloudellisesti hyvin toimeentuleva yliopistohemmo?

Mitä porukkaa siihen väliin osuu? Vai osuuko?

Vierailija
86/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vaan tyhmä. 

Tyhmäkään ei ole. Tietää omista kiinnostuksenkohteistaan

Miten se voi olla nepsy kun kerran tietyt asiat pysyy muistissa erittäin hyvin? Silloinhan nekään eivät pysyisi.

Muistista se ole nepsyllä kiinni, vaan toiminnanohjauksen vajavuudesta, ettei kykene aloittamaan normaalirutiinista poikkeavaa tekemistä ilman ohjausta. 

Vierailija
87/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että joudun jo nyt tekemään lähes kaikki kotityöt, pihan hoidon, lasten asiat, muistuttamaan puolisoa hänen asioistaan, käymään töissä... Kyllä perheellisten aikuisten tulisi hoitaa osansa jos lapsia hankkii. Mikäli tämä ei sinusta vielä ole tarpeeksi, luulen sinun olevan itse samanmoinen vätys. " Se koira älähtää..."

Niin ja KUKA se menikään hankkimaan niitä lapsia hänen kanssaan.

Tekihän mieskin sen lapsen vai eikö itse huomannut?

Vierailija
88/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulla on mies jolla on vasta aikuisiällä todettu ADHD ja kuulostaa tosi tutulta. Mieheni ei vain kykene ennakointiin ja sitä vaativiin asioihin kuten aikatauluttaminen ja se tekee arjestamme minulle tosi raskasta. Joudun ottamaan tosi ison (käytännössä yleensä kaiken) vastuun siitä, että perheessämme tapahtuu asioita. Mieheni on kyllä hyvin älykäs, koulutettu myös ja tekee vaativaa asiantuntijatyötä, mutta tarkkaavaisuus ja kyky suunnitella ja muistaa ei kuulu hänen vahvuuksiinsa. Joku sanoi että miksi teette lapsia tällaisten "mieslasten" kanssa. Hyvä kysymys sinänsä, mutta usein näillä lievemmillä ADHD-tapauksilla oireet eivät välttämättä merkittävästi häiritse omaa tai lähipiirinkään elämää vielä opsikeluvaiheessa, kun ei ole lapsia. Opiskelu on usein työelämää joustavampaa ja lapset sanomattakin selvästi tuovat lisähaastetta arjen pyörittämiseen neurotyypillisillekin.  Meillä kävi juuri näin: kun mies siirtyi tekemä

Nykyään näköjään jokainen mieslapsi onkin vaan joku ADHD väärinymmärretty älykäs pikkuprinssi🤣 anna Herra mun kaikki kestää 

Vierailija
89/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyään näköjään jokainen mieslapsi onkin vaan joku ADHD väärinymmärretty älykäs pikkuprinssi🤣 anna Herra mun kaikki kestää "

Voihan se olla juu. Kuitenkin ilman tekosyitä, ihan tilastoista katsottuna, ei edes naislapsi, vaan jokainen nainen Suomessa laskettuna, noin puolet syö mielialalääkkeitä.

Millä diagnoosilla, miksi, ja eikö se huoleta.

Siinä sitä on kestämistä todellisuudessa.

Vierailija
90/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta tai enemmänkin olen yrittänyt saada miehen kokeilemaan uutta suositusta, että harjaisi hampaat aamulla heti kun herää ja toisaalta illalla odottaisi puoli tuntia syömisen jälkeen iltapesulle menoa. Tulos: harjaa hampaat aamulla heti syönnin jälkeen, samoin illalla heti iltapalan jälkeen. Aamulla kuulemma myöhästyisi töistä jos pitäisi pesun jälkeen odottaa puoli tuntia että voi alkaa syömään aamupalaa.

Vierailija
91/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Ollaan molemmat tekeviä ihmisiä mutta miehen tapana tehdä kaikki aina vaikeimman kautta. Kun ei malta sekuntiakaan miettiä miten ja millä joku tehdään. Menee ja tekee ja sitten korjataan ja fiksataan tai tehdään kokonaan uudestaan.

Mitään ei tietenkään saa sanoa koska hän on mies ja tietää ja osaa kyllä.

T: alapeukkuja ja miesselitystä odotellessa. 

Välillä vähän miesselitystä tänne toksisen feminiinisyyden ja lapsellisen naisselittelyn mekkaan.

"Toksinen feminiinisyys"😂sellaista ei ole olemassakaan

Vierailija
92/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut. Alkuhuuma on alkuhuumaa, silloin ei kannata isoja päätöksiä vielä tehdä, kuten naimisiin menoa ja lasten hankkimista. Yhteen voi muuttaa vuokralle (ei 50/50 omistusasuntoon). Ja sitten odottelee sellaset 3-5 vuotta vähintään, että jaksaako tyyppiä ihan oikeasti pidemmän päälle vai ei. Ja sitten vasta sitoutuu talouden yhdistämisellä ja lasten saannilla.

Tietty jos biologinen kello tikittää, ja lapsikuume on valtava, niin sitten on vähän pakko kantaa ne seuraukset, jos äijä on täystumpelo.

Vierailija
93/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Ollaan molemmat tekeviä ihmisiä mutta miehen tapana tehdä kaikki aina vaikeimman kautta. Kun ei malta sekuntiakaan miettiä miten ja millä joku tehdään. Menee ja tekee ja sitten korjataan ja fiksataan tai tehdään kokonaan uudestaan.

Välillä vähän miesselitystä tänne toksisen feminiinisyyden ja lapsellisen naisselittelyn mekkaan.

Vaikutat hyvin toksiselta. Miksi kiistää fakta? Koska feminismi?

Vierailija
94/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyään näköjään jokainen mieslapsi onkin vaan joku ADHD väärinymmärretty älykäs pikkuprinssi🤣 anna Herra mun kaikki kestää "

Voihan se olla juu. Kuitenkin ilman tekosyitä, ihan tilastoista katsottuna, ei edes naislapsi, vaan jokainen nainen Suomessa laskettuna, noin puolet syö mielialalääkkeitä.

Menikö tunteisiin mieslapsella? Tarviitko tutin suuhun, vaiko sittenkin pleikkari ohjaimen käteen?

Vierailija
95/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tunteisiin mieslapsella? Tarviitko tutin suuhun, vaiko sittenkin pleikkari ohjaimen käteen?

Aika toksista.

Vierailija
96/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin  tuli yllätyksenä, että miesystävä ei osannut kodin pikku remppoja, koska olin lapsuudenkodissa tottunut, että erilaiset työkalut pysyvät isän ja veljen käsissä, eikä naulan lyömisestä seinään tai ovenkahvan laitosta tehdä numeroa. Asiat tulivat hoidettua. 

Minullakin oli tuollainen isä.

Mutta nuo taidot pitää opetella. Sama juttu kuin naisten käsityöt. Kaikki naisetkaan eivät kudo sukkia tai ompele vaatteitaan itse.

Vierailija
97/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika heppoinen käsitys siitä mitä 'fakta' tarkoittaa. Mutta ei se mitään, se ei ole mitään uutta oikeisto-vajokkien joukossa, kaikki tietää että teidät on penskana tiputettu päälleen, joten ei voi liikaa vaatia.

Vierailija
98/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika heppoinen käsitys siitä mitä 'fakta'...

Ensimmäinen askel asioiden muuttamiseen paremmaksi on hyväksyä ongelmansa jotta asialle voi alkaa tehdä muutoksia positiiviseen suuntaan.

Ota ensimäinen askeleesi. Suosittelen. Vihasi syö sinut sisältä lopulta kokonaan.

Vierailija
99/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan ovat yhdessä siksikin, että pitävät siitä kumppanistaan ja mielellään ovat hänen seurassaan, vaikka eivät siitä muuten hyödykään.

En tiedä pystyvätkö palstanaiset tällaista ymmärtämään. 

Kommentoinnin perusteella eivät.

Vierailija
100/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse laittanut sitä hyllyä, kun kerran osaisit paremmin? 

Miksi? En ole saanut minkäänlaista koulutusta vasaraan tai porakoneeseen.