Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen epäkäytännöllisyys alkanut oksettamaan. Aluksi se oli våhän niinku symppistäkin

Vierailija
30.11.2024 |

Joka asiassa sohlataan ja sohitaan vähän sinnepäin. (Kyllä, siis aivan joka asiassa)Ja se vaistoaa äänensävystä miten se mua oksettaa ja antaa kuulua sanallisesti. 

Että hyvin menee.

Kommentit (223)

Vierailija
41/223 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan esitetään tyhmää, jotta äitee hoitais kaiken

Vierailija
42/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutustason jatkuvan nousin mukanaan tuomia ongelmia. Käytännöllisyys katoaa.

Tämä on tietyn koukuttamattoman kansanosan heille ehkä lohtua tuova mantra. Tohtorius ei mitenkään vaikuta siihen, osaako käyttää vatupassia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppaa se ukko pihalle

Vierailija
44/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin  tuli yllätyksenä, että miesystävä ei osannut kodin pikku remppoja, koska olin lapsuudenkodissa tottunut, että erilaiset työkalut pysyvät isän ja veljen käsissä, eikä naulan lyömisestä seinään tai ovenkahvan laitosta tehdä numeroa. Asiat tulivat hoidettua. 

Sama täällä. Ihmetyttää myös juuri tuo miten iso numero noista pikkuhommista tehdään. Meillä minä olen vain alkanut korjaamaan asioita jos tarvitsee. Mieheni on kyllä todella älykäs, mutta käytännön asioissa ei vaan niin hyvä. Ei se nyt maailmanloppu ole. 

Vierailija
45/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että olette Helsinkiläisiä.

Vierailija
46/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin  tuli yllätyksenä, että miesystävä ei osannut kodin pikku remppoja, koska olin lapsuudenkodissa tottunut, että erilaiset työkalut pysyvät isän ja veljen käsissä, eikä naulan lyömisestä seinään tai ovenkahvan laitosta tehdä numeroa. Asiat tulivat hoidettua. 

Sama täällä. Ihmetyttää myös juuri tuo miten iso numero noista pikkuhommista tehdään. Meillä minä olen vain alkanut korjaamaan asioita jos tarvitsee. Mieheni on kyllä todella älykäs, mutta käytännön asioissa ei vaan niin hyvä. Ei se nyt maailmanloppu ole. 

"ei tässä mitään sähkömiestä tarvitabzzzzzz!" kuuluisia viimeisiä sanoja. 

Vierailija
47/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tietyn koukuttamattoman kansanosan heille ehkä lohtua tuova mantra. Tohtorius ei mitenkään vaikuta siihen, osaako käyttää vatupassia

Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa, että tohtori harvemmin ehtii vatupasseilemaan.

Vierailija
48/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ja vielä vähemmän jossain asiantuntijatehtävissä katsotaan läpi sormien työtehtävien unohtelua, ohjeiden väärin ymmärtämistä, palavereista myöhästelyä ym. vaikkakin monilla erityisaloilla saattaakin toisaalta löytyä enemmän neuroerityisyyttä ( matemaattis-luonnontieteelliset alat esim.)

Vierailija
49/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kai vaikeaa, kun miehellä ei automaattisesti olekaan osaamista kaikkeen mikä mielletään miehelle kuuluvaksi.

Eri alojen koulutuksetkin ovan vain hämäystä, kaikki pitää osata itsestään koska on mies.

Kuinka viisas onkaan tämän ymmärtänyt olento, eli nainen!

Vierailija
50/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sillä tavalla vaikuttaa, että tohtori harvemmin ehtii vatupasseilemaan.

Kyllä tohtoreillakin on vapaa-aikaa, vapaapäivät ja lomat. Mitä oikeen kuvittelet?

Vierailija
51/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhe oli enemmänkin ovenkahvoista ja nauloista ja sellaisista mitä osaan

Minusta on siis kyllä hyvin ymmärrettävää ettei mieheni osaa noita juttuja. Me tosiaan ollaan kaupunkilaisia ja asuttu helposti aina vuokralla. Teininä molemmat nuokuttiin lähinnä tietokoneella, mieheni on urheili lisäksi. Mutta ei siinä jotkut nikkarointitaidot kehity. Mieheni ei haluaisi edes muuttaa vuokralta omaan koska pelkää noita pikkuhommia mitä joutuu tehdä itse, hän vaan kuormittuu ja ärsyyntyy kun jotain pitää hoitaa. Minäkin vähän mutta hoidan silti. Kyllä meidän vanhemmat on molemmat sellaisia nikkaroijia, mutta eihän meidän sukupolvelle opetettu niitä juttuja.

Vierailija
52/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....jonka jokainen osaakin, mutta sehän ei ollutkaan vaadittu osaamistaso, paitsi jos pikkasen vääristelee asiaa "voittaakseen"- kuten palstalla onkin usein tapana!

Vierailija
53/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä itsehän olet niin täydellinen, ihan jokaisessa asiassa. 

Välttelevän miehen klassikko: ei voida puhua alunperin puheeksi otetusta aiheesta vaan turvaudutaan sarkasmiin ja yritetään kääntää huomio toisen vikoihin, koska alkuperäisestä aiheesta puhuttaessa voisi joutua tekemään itsereflektiota tai ehkä jopa kohtaamaan jonkin tunteen. Olennaista ei ole se, onko alun perin puheeksi otettu aihe reilu, perusteltu, objektiivisesti kuvattu vai todella aiheeton ja asiaton hyökkäys, tärkeintä on että saamme huomion muualle.

Kälä Kälä Kälä Kälä Kälä, joopa joo. 

Vierailija
54/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ei tuo osaamattomuus minua okseta, huhhuh. Olen ymmärtäväinen, suurin osa ei osaa kaikkea. 

Vierailija
55/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kai vaikeaa, kun miehellä ei automaattisesti olekaan osaamista kaikkeen mikä mielletään miehelle kuuluvaksi.

Eri alojen koulutuksetkin ovan vain hämäystä, kaikki pitää osata itsestään koska on mies.

Menikö ihon alle?

Vierailija
56/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhe oli enemmänkin ovenkahvoista ja nauloista ja sellaisista mitä osaan

Minusta on siis

Nauloista ja sellaisista niin- ja seinässä naulan kohdalla voipi kulkea se bzzzzzz! "ei vaadi koulutusta" 

Vierailija
57/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhe oli enemmänkin ovenkahvoista ja nauloista

Jos käyttää tarpeeksi lyhyttä naulaa, tuskin käy mitään pahaa :)

Vierailija
58/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä "pikkuhommista" kun vain tuppaa kasaantumaan iso työmaa muiden velvollisuuksien lisäksi sille toiselle puolisolle. Lisäksi mieheni toimii yrittäjänä ammatissa jossa käytännöllisyyttä tarvitaan. Kurjaa tehdä ensin kaikki kotityöt ja vielä seurata vierestä, kun työntekokin on sähläystä ja unohtuneita aikatauluja! Yrittäjyys on kuulemma yleinen valinta "nepsyillä".

Vierailija
59/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö ihon alle?

ei, mutta ei tyhmyydestä tarvitse tykätä.

Vierailija
60/223 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnanohjauksen vajaus on pläkkiselvää kunhan sitä ymmärtää ensin epäillä, mutta jos sitä ei huomaa niin voi jäädä loukkuun sen autisminkirjolla olevan suhteen, koska normaalisti tunteva aikuinen alkaa luontaisesti huolehtia ja sitoutuu siihen vähän vahingossa koska ei ole oivaltanut sen tukeutumisen todellista motiivia tai itseasiassa persoonallisuuden psykopaattisuutta, keskivertoa älykkäämmällä kun riittää oveluutta jos ei edes ole moraalista pidikettä, saattaa hyvinkin kompensoida niitä puutteitaan hyväksikäyttämällä toisen hyväntahtoisuutta.