Mä en tajua tota vinkumista tatuoinneista.
Esimerkiksi minua hoiti tatuoitu kirurgi ja leikkaus sujui ongelmitta. En ymmärrä heitä jotka väittävät, että tatuoinnit vaikuttavat jotenkin ammattitaitoon. Pitäskö käydä vaikka terapiassa jos noin ahdistaa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tatuointi yhdestä animesta. Olen amis ja palkanlaskija. :) M28
Onko Suomessakin amisheja? Eikös heiltä ole tatuoinnit kielletty?
Kesällä tytär toi uuden poikaystävänsä näytille. Kädet tatuoituna. Ruokapöydässä sanoin, että laita tuo hupparisi päälle, koska en halua syödessäni katsella töhrittyjä käsiäsi. Tytär urputti vastaan, mutta kolli laittoi hupparinsa päälle. Ei ole jätkää sen jälkeen näkynyt ja eivät ole tyttären kanssa enää yhdessä. Onneksi lopettivat suhteen lyhyeen. R o ska v äen kanssa ei pidä seurustella.
Kuvottavia peitevärejä. Iho tekee kirkkaista väreistä ällöttäviä peitevärejä. En ikinä moista ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ihoansa sotkea?
Koska pikamuoti. Ei uskalla olla ottamatta tatskoja, ettei erotu joukosta.
Tuo on niin lapsellinen oletus. Mä en ole ensimmäistäkään tatuointia ottanut sen vuoksi, että muut ottaa niitä. Mä olen ottanut tatuointeja sen vuoksi, että mä haluan ottaa niitä. Ensimmäisen otin vuonna -97 eikä silloin tatuoinnit olleet niin yleisiä kuin nykyään.
Huvittavaa kun pitää tehdä oletuksia toisista ihmisistä ja kuvitella, että ne omat harhat on tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatuoidut ovat just sen verran tyhmiä, että myrkyttävät itsensä tatuointiväreillä. Siksi tatuoinnit voivat ammateissa, jossa vaaditaan älyä olla haitaksi rekrytoinnissa.
Koska tiedostavuushan ei voi muuttua. En sanois että tatuointi on merkki siitä etteikö tietäis sen olevan myrkkyä, kun se tatuointi pysyy, vaikka tiedostais miten paljon eri myrkytystavoista mitä nykymaailmalla on tarjota, mukaanlukien tatuointimusteet.
Voi verrata vaikka teflonpannuun tai rypsiöljyyn, niitä käyttää ennen kuin tiedostaa ja tiedostamisen ja käytön lopettamisen jälkeen ne vaikutukset pysyy vielä siellä kehossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sotkemista. Se on makuasia. Se että uskovaiset kristityt ei tykkää, on pelkkää plussaa.
Miksi haluat aiheuttaa epämiellyttäviä tuntemuksia muille ihmisille? Oletko harhainen? Siis plussaa, jos joku ei tykkää? Hae apua. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketkä muut valittavat kuin kukkahatut jotka eivät näe nenäänsä pidemmälle ja elävät jossain pienessä kuplassa...
No koska tatuointi on länsimaissa yhdistetty aina yhteiskunnan ulkopuolella, marginaalissa olemiseen. Tatuointeja ovat ottaneet merimiehet, linnakundit, prostituoidut, juopot, narkit ja moottoripyöräjengiläiset.
Tatuoitu ihminen viestittää ulospäin, kuin Nacci Tranberg, että en ole kuten te, en välitä paskaakaan, nostan keskisormea.
Siksi.
No nyt sillä viestitetään: hei, olen alempaa keskiluokkaa ja asun lähiössä ja kotonani on live-love-laugh-mietelauseita ja nyt päätin laittaa sellaisia myös ihooni koska olen halunnut tehdä jotain epäsovinnaista viimeisimmän eron jälkeen.
En asu lähiössä eikä löydy mun kotoa tuollaisia lauseita. Ensimmäisen tatuoinnin olen ottanut vuonna -97 kun olin 18v. Yksikään mun tatuointi ei liity yhtään mihinkään eroon.
Miksi ihmiset ottavat tatskoja? En ole koskaan käsittänyt. Mistään en ole löytänyt järkevää selitystä.
En ennen ajatellut mitään ihosotkuista, mutta läheinen sairastui melanoomaan ja tatuointiväri oli kertynyt imusolmukkeisiin ja oli vaikea havaita micrometastaasi, joten varmuuden vuoksi tehtiin radikaalimpi leikkaus kuin muuten ehkä olisi tarvittukaan. Tehköön jokainen terveydelleen mitä tahtoo, oli sitten kirurgi, tuomari tai juomari.🤨
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ottavat tatskoja? En ole koskaan käsittänyt. Mistään en ole löytänyt järkevää selitystä.
Saatetaan pitää siitä miltä ne näyttää ja siksi haluta ottaa niitä, mutta selitäpä järjelle tuollainen makuasia.
Tatuointeihin negatiivisesti suhtautuvat ovat usein jääneet kiinni vanhentuneisiin ajatusmalleihin, jotka juontavat juurensa jonnekin 1950-luvulle. On täysin ymmärrettävää, että joku ei itse halua tatuointia, mutta sen sijaan, että tuomitsisi muiden valintoja, olisi tärkeää kunnioittaa toisten itseilmaisua. Kun joku arvostelee tatuoituja ihmisiä tai epäilee heidän ammattitaitoaan, se kertoo enemmän arvostelijan omasta ahtaasta maailmankuvasta kuin tatuoidun henkilön kyvyistä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla alle viisikymppisillä on jotain tatuointeja, ne eivät viesti mistään. Tatuoinnit ovat yhtä kiinnostavia kuin vaikka simälasien käyttö
No eikä ole, vain laumasieluisilla höperöillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että kaikille tatuoiduille valtavasti tuntuu merkitsevän se, että mitä muut ajattelee heistä ja heidän tatuoinneista. Ja että niiden tatuointien pitäisi olla kaikkien tuntemattomienkin mielestä kauniita, seksikkäitä ja mielenkiintoisia!
Mitäs jos te tatuoidut ihmiset, ette vain välittäisi siitä, jos muiden mielestä ne tatuoinnit eivät ole esteettisesti kauniita. Nämä on makuasioita ja ette te voi pakottaa muita rakastamaan teidän tatuointeja!
Ihan sama kuin pakkoh*motus. Enemmistön olisi vain siedettävä sitä.
En määkään tajua, miksi tatuoidut vinkuvat aina siitä, ettei heidän kuvat kaikkia miellytä. Jos on itse oman itsensä takia ottanut tatskoja, niin olisi sitten niihin tyytyväinen. Ei muiden tarvitse niistä tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että kaikille tatuoiduille valtavasti tuntuu merkitsevän se, että mitä muut ajattelee heistä ja heidän tatuoinneista. Ja että niiden tatuointien pitäisi olla kaikkien tuntemattomienkin mielestä kauniita, seksikkäitä ja mielenkiintoisia!
Mitäs jos te tatuoidut ihmiset, ette vain välittäisi siitä, jos muiden mielestä ne tatuoinnit eivät ole esteettisesti kauniita. Nämä on makuasioita ja ette te voi pakottaa muita rakastamaan teidän tatuointeja!
Ei, me tatuoidut emme välitä siitä, mitä kukaan meistä tai tatuoinneistamme ajattelee tai vaikuttaako se jollakin kiinnostukseen. Sekä tatuoinnit että mielipiteet ovat jokaisen oma asia. Oman sukupolveni ihmisillä tatuoinnit ovat hyvin yleisiä, niin akateemisilla kuin duunareilla, niin miehillä kuin naisilla, ja eivät kerro siis ihmisestä yhtään mitään. Ihmettelen koko tätä keskustelua, onko tämmöinen teennäinen kahtiajako pinnallisten asioiden mukaan jotain uutta trendiä, eivätkö keskustelijat ole käyneet koskaan yleisessä saunassa ja eikö teillä ole tosiaankaan parempaa tekemistä/pohdittavaa?
N49
Luin nuorena novellin Tatuoitu mies ja näin siitä painajaisia. Kaverilla oli koko kroppa täynnä hirviöitä, käärmeitä ym kuvatuksia. Aina, kun hän nukahti, niin nuo oliot heräsivät eloon hänen ihollaan. Lopuksi hän ei enää pystynyt nukkumaan ollenkaan.👹
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tatuointi yhdestä animesta. Olen amis ja palkanlaskija. :) M28
Millainen naisvihaaja ottaa jonkun seksualisoidun pikkutytön kuvan iholleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sotkemista. Se on makuasia. Se että uskovaiset kristityt ei tykkää, on pelkkää plussaa.
Tatuointi on pysyvä muistutus omasta tyhmyydestä.
No nyt sillä viestitetään: hei, olen alempaa keskiluokkaa ja asun lähiössä ja kotonani on live-love-laugh-mietelauseita ja nyt päätin laittaa sellaisia myös ihooni koska olen halunnut tehdä jotain epäsovinnaista viimeisimmän eron jälkeen.