Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko astiasarjojen keräily parempiin perheisiin?

Vierailija
30.11.2024 |

Mitä ootte mieltä?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa fixaatiota materiaan. Teininä ja nuorena aikuisena, kaikkien tavaroideni oli pakko olla täydellisesti yhteen sointuvia, astioiden tiettyä sarjaa jne. Nyt onneksi tajuaa miten typerää tuollainen materiaalisiin unelmiin ajan ja energian tuhlaaminen on, kun elämässä on parisuhde, työt, yritystoiminta ja tuottavia harrastuksia. Astiat ovat nykyisin eri paria, eikä haittaa yhtään, kun on parempaakin ajateltavaa.

Arvostelet astioita materiana, mutta harrastustenkin pitää olla tuottavia? 

Vierailija
22/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan. Eiköhän ne osta kerralla mitä haluavat ja tarvitsevat. Niin ainakin itse olen tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummolle oli kova juttu kerätä Myrna- kahvikuppeja. Ne olivat pula-ajalla todella arvokkaita. 

Ja nyt täysin arvottomia. Yhden käyttökerran hinta on todella kallis noilla, kun on raaskittu ottaa kaapista ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Aika surullista minusta.

Tykkään myrnasta ja jos mummolle ne tuottivat iloa, hyvä niin.

Vierailija
24/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
25/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään myrnasta. Jos tulee uudistuotantoon, niin ostan heti.

Vierailija
26/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu hamstraajille, krääsän ostajille ja niille jotka höyrähtää johonkin aina ja pitää se saada. 

Varallisuus karttuu, kun ymmärtää olla höyrähtämättä erilaisiin aikansa keräilysarjoihin. Saman tuloisia ja sama työura takana niin kollega voi olla Visa-lasku kierteessä ja toinen saanut säästettyä jo varallisuutta itselleen.

Vierailija
27/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan. Eiköhän ne osta kerralla mitä haluavat ja tarvitsevat. Niin ainakin itse olen tehnyt.

Jos on vaikka joku uusi sarja, niin ei kaikkea edes alkuun saa. Vasta jos sarjasta tulee suosittu, siihen tulee lisää osia.

Tai vastaavasti, jos on jo pitkään markkinoilla ollut sarja, niin jotkut osat eivät enää ole helposti saatavilla, vaan niitä saattaa joutua metsästämään pitkäänkin.

Tietysti jotain melkeinvalkoista Teemaa saa varmaan aina aika hyvin, paitsi onpa siitäkin poistunut monta osaa jo ajat sitten. 

Vierailija
28/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan vain tarjouksista haluamaani sarjaa/sarjoja. Mitään en ole ostanut normaalihinnalla. 

Vierailija
29/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Ostetaan tarpeeseen tai halusta.

Vierailija
30/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uudistuotantoon? Niitähän on myynnissä käyttämättöminäkin paikat väärällään? Se kun ostat vaan. Koneessa ei sitten voi pestä, mikä onkin yksi syy siihen, miksi ovat lähes arvottomia. 

Vierailija
31/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuota harrastivat köyhät maalaiset, että kotoa poismuuttavilla lapsilla olisi ollut astiat. Keskiluokkaiset pitivät kunnia-asiana, että piirongin laatikossa oli vierasastiasto, jota ei tosin ikinä käytetty. Isovanhemmillani oli sellaiset. Menivät sitten aikanaan 90-luvulla siskontytölle, joka muutti opiskelijaboxiin. Vanhemmillani, meillä ja sisareni perheellä kun oli jo itse ostetut astiastot.

Tyttäreni manaili, kun anoppi lahjoitti 12 hengen käsinpesua vaativan astiaston, kun tyttö muutti omaan asuntoon. Säilytystilaa tässä asunnossa on tasan yksi pieni kaappi asuinhuoneen  "keittiöseinällä". Astiasto on, tai oli, laatikoihin pakattuna sängyn alla. Sekin tila olisi tarpeen vaatteiden säilytykseen esim. Onneksi mummu tulee vain kutsuttuna kyläilemään, silloin voi kaivaa kultareunakupit, kermakot, sokerikot ja katelautaset esiin. Ei ole sanonut, mutta epäilen, että on vienyt ne jo kierrätykseen.

Vierailija
32/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka joku uusi sarja, niin ei kaikkea edes alkuun saa. Vasta jos sarjasta tulee suosittu, siihen tulee lisää osia.

Tai vastaavasti, jos on jo pitkään markkinoilla ollut sarja, niin jotkut osat eivät enää ole helposti saatavilla, vaan niitä saattaa joutua metsästämään pitkäänkin.

Tietysti jotain melkeinvalkoista Teemaa saa varmaan aina aika hyvin, paitsi onpa siitäkin poistunut monta osaa jo ajat sitten. 

Jaa. Mulla ei ole ollut tuollaisia ongelmia. En ole ostanut uusinta enkä myöskään muodista jo pois mennyttä.

Vierailija
33/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jokaiselle kummilapselle ostanut valkoista teemaa, kun sitä tehtiin vielä Suomessa. Jokaisella on aktiivikäytössä.

Olin aikoinaan komennuksella Venäjällä, 90 luvulla. Ostin 10 m pinkkoja pellavaa. Mm nykyisessä kodissa kaikki verhot ommeltu näistä kankaista, värjätty vaan.

Joihinkin kannattaa sijoittaa

Vierailija
34/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyacinth Bucket - tyypeille

Tunnistan tyypin. Jopa peilistä aamuisin.

Ne kerää, jotka arvostaa tällaisia asioita. Samassa taloudessa saattaa olla muutakin outoutta, kuten verhot ja tyynyt samaa sarjaa.

Vierailija
35/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jokaiselle kummilapselle ostanut valkoista teemaa, kun sitä tehtiin vielä Suomessa. Jokaisella on aktiivikäytössä.

Olin aikoinaan komennuksella Venäjällä, 90 luvulla. Ostin 10 m pinkkoja pellavaa. Mm nykyisessä kodissa kaikki verhot ommeltu näistä kankaista, värjätty vaan.

Joihinkin kannattaa sijoittaa

Älkää pliis sijoittako. Tekstiilillä on elinkaari ja se on hyvin rajallinen. Ei vanhat muodista poistuvat kipotkaan palvele niin kauaa, että sijoitus ehtisi varsinaisesti poikia mitäån 🙄

Tuttu sijoitti tupperwareen. En tiedä mitä ajatella, kun katson niitä paprikamausteen värjäämiä kippoja.

Vierailija
36/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on kirppiksillä ja vintageliikkeissä alkuperäisinä ja vähän käytettyinä tarjolla pilvin pimein ja edullisesti.

Vierailija
37/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan astioita. On tullut kerättyä yhtä sun toista sarjaa. Sinänsä ihan hölmöä kun nyt asun yksin kaukana kaikista muista perheenjäsenistä. Ei niitä käytetä edes joka vuosi. Ei vaan raaski luopua. Pitää ensin asiaa kypsytellä mielessään.

Vierailija
38/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on parempi perhe? Äitini oli yrittäjä, isä tehdastyöläinen ja kaapeissa odottaa monta astiasarjaa perinnöksi.

Vierailija
39/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ihmeellinen keskustelu. Ihan kuin olisi joku synti ostaa omaan kotiinsa sellaisia astioita kuin haluaa. 

Vierailija
40/106 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita käytetään joka päivä, joten ei ainakaan itselleni ole aivan yhdentekevää, millaisia ne ovat. Kestävyys, helppohoitoisuus, käytännöllisyys ja myös ulkonäkö ovat tärkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan