Miksi suomessa menee huonosti ja miksi tämä on surkea maa nykyisin?
Suomessa kaikesta leikataan, konkursseja on paljon, työttömien määrä kasvaa, hinnat nousee... ihmiset poteroituu koteihinsa. Miksi suomi on surkea maa?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se työelämästä aina lähtee ensimmäisenä. Huonot työpaikat on syynä tähän tilaan.
Työpaikan henki kylläkin tehdään ihan itse sen työporukan, johon johtokin osaltaan kuuluu, itse. Kunhan pääset itse tekemään työuraasi niin saat nähdä.
Kyllä työpaikalla pitäisi tehdä vain se työ hyvin, eikä niin että pitää ihan ihmisoikeuksista taistella ja tapella ihan täysin turhista päivän selvistä asioista kuten, että ylityöt ei ole pakollinen asia ja ihmisiä ei saisi painostaa niihin. Ihan päivänselviä asioita rikotaan ja ihmisille huudetaan, heitä uhkaillaan ja jopa tullaan iholle.
Ei kenenkään tänä päivänä tarvitse tuollaista sietää. Tarvittaisi ihan sivistynyttä käytöstä sinne elämään.
Siksihän meillä täällä Suomessa on luottamusmies ja työnantajan kanssa kehityskeskustelut.
Työ tietysti pitää tehdä jämptisti ja laadukkaasti ja niin, että asiakas siitä haluaa maksaa ja jopa tilata lisää.
En tiedä missä työpaikassa olet moista kokenut, mutta ei se silti pidä yleistää koko Suomea koskevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaa elää ittensä varten ja hyvät ajattelutavat on unohtunut. Aikuiset ihmiset pelaavat vain videopelejä ja urheilevat tai tekevät muuta mitä kuuluis teini- ikään. Aikuisuus on kadonnut aikuisilta ja tilalle on tullut laiskuus.
Viime aikoina minulle on herännyt huoli siitä, mihin suuntaan suomalaisten käyttäytyminen ja yleinen ilmapiiri on kehittymässä. Moni tuntuu elävän jatkuvassa ärtymyksen tilassa ikään kuin oltaisiin kollektiivisesti palattu teini-iän angstiin. Toisia ihmisiä kohtaan ei aina osoiteta kunnioitusta, ja julkisessa tilassa käytöstavat tuntuvat toisinaan unohtuvan kokonaan.
Tällä pohjalla ei voi mitään rakentaa.
Olen myös huomannut, että monen ihmisen yleisilme on välinpitämättömän oloinen. Esimerkiksi pukeutumisessa ja siisteydessä näkyy ajoittain huolimattomuutta, ja vahva yksilöllisyyden korostaminen voi joskus ilmentyä piittaamatto
Jotenkin irvokasta tuossa juhannusta ennen, kun ohjeistetaan lomaa edeltävänä päivänä elämään kohtuudella ja elkää ryypätkö kamalasta. Kenties työnjohto vetää kunnon kalliit kännit ja herkuttelee. Samaa ei voi sanoa henkilöistä jotka on työharjoittelemassa ja tekee kaiken tukien varassa.
Eihän heillä ole varaa edes kelvollisiin eväisiin työlounaalle ja yksikin valittei että bussikortti on niin kallis...
Sitten kumipäät ennen kansallista juhlapäivää vinoilee, että älkääs juhliko liikaa, niin olette työkunnossa. Eipä ne nuoret juhli lainkaan ja perinteet on tuhottu ajat sitten jo.
Nykyään nuoret ei juo eikä lisäänny. Eivät käy tansseilla. Ei heillä yksinkertaisesti rahaa jää yli tuhlattavaksi. Raahautuvat naamat apeina töihin juhlapyhien jälkeen.
Eivät ole kuin korkeintaan olleet älypuhelimella tai pelaneet jotain peliä. Muuhun ei ole varaa, ei edes junalippuun sukulaisten luo tai omien vanhempien luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän meillä täällä Suomessa on luottamusmies ja työnantajan kanssa kehityskeskustelut.
Työ tietysti pitää tehdä jämptisti ja laadukkaasti ja niin, että asiakas siitä haluaa maksaa ja jopa tilata lisää.
En tiedä missä työpaikassa olet moista kokenut, mutta ei se silti pidä yleistää koko Suomea koskevaksi.
Edelleen peräänkuulutan sitä totuutta, että ne käy töissä joita se kannattaa ja jotka kokee sen mielekkääksi.
Hyviä ja kannattaviakin työpaikkoja on ja ne on haluttuja paikkoja. Niitä ei ole kaikille saatavilla ja suurin osa niistäkin on pätkätöitä, joista puuttuu työedut mitkä tarjotaan vakkareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaa elää ittensä varten ja hyvät ajattelutavat on unohtunut. Aikuiset ihmiset pelaavat vain videopelejä ja urheilevat tai tekevät muuta mitä kuuluis teini- ikään. Aikuisuus on kadonnut aikuisilta ja tilalle on tullut laiskuus.
Viime aikoina minulle on herännyt huoli siitä, mihin suuntaan suomalaisten käyttäytyminen ja yleinen ilmapiiri on kehittymässä. Moni tuntuu elävän jatkuvassa ärtymyksen tilassa ikään kuin oltaisiin kollektiivisesti palattu teini-iän angstiin. Toisia ihmisiä kohtaan ei aina osoiteta kunnioitusta, ja julkisessa tilassa käytöstavat tuntuvat toisinaan unohtuvan kokonaan.
Olen myös huomannut, että monen ihmisen yleisilme on välinpitämättömän oloinen. Esimerkiksi pukeutumisessa ja siisteydessä näkyy ajoittain huolimattomuutta, ja vahva yksilöllisyyden korostaminen voi joskus ilmentyä piittaamatto
No johan pomppas. Taidat olla se raukka, joka kokee jääneensä kaikesta paitsi. Oletko oikeasti jotenkin vammainen? Et pysty työhön tai oppimaan ja olet katkeroitunut siitä syystä.
Olen pahoillani puolestasi siinä tapauksessa, mutts, jos olet se kaappinsa kätköistä huuteleva trolli niin mene ulos.
Täällä ei suomalaisia haukuta eikä Suomea! Me tehdään parhaamme jokainen ja sunun niukka kokemusmaailmasi on pientä tässä ajassa eikä vastaa oikeaa elämää.
Koska vasemmisto ja fe ma kot. Has sa nit elätteinä. Marinin lahjoitetut miljardit ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut, että monen ihmisen yleisilme on välinpitämättömän oloinen. Esimerkiksi pukeutumisessa ja siisteydessä näkyy ajoittain huolimattomuutta, ja vahva yksilöllis
Se mihin nuorilla jää rahaa, on ne videopelit tai jonkun puhelimen säästö jota joutuu säästämään vuoden pari.
Mihinkään autokorttiin tai autoon ei ole varaa säästää. Mennisi kymmeniä vuosia saavuttaa tavoite.
Sitten ne viikonloppuna saatavat on sipsipussi tai jotain roskaa, pari energiajuomaa ja karkkia. Alle kympin herkut. Niistä luopuminen ei kauhesti toisi säästöjä vuoden aikana.
Ei edes siihen paluulippuun omilta vanhemmiltaan jouluna. Joulua ei vietetä enää.
Pohjoismaiden vanhin perinne on kadonnut, juhannustakaan ei vietetty mitenkään. Kalliissa vuokrakämpässä koko rahan edestä jumittamista puhelimen äärellä. Mihinkään ei jää palkasta säästöön.
Tosi ankeeta tarjoaa työelämä ja yhteiskunta. Tätäkö pitää sitten puolustaa? Syyllistetään ettet elä kuin aikuiset ja mihinkään ei jää varallisuutta.
Jäljelle jää vain pään aukominen ettet ole aikuinen ja elät kuin teini.
Samaan aikaan eläkeläisillä näyttäisi menevän hyvin. Kulkevat merkkivaatteissa ja ajelevat autoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIinä meillä nyt on yksi "elämän elokapinallinen" istuu toisten tukkeena arvostelemassa muita, ei osaa kuin valittaa ja ulisee.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään. Tee sille jotakin. Yhteiskunnan ei pidä ryhtyä äidiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se työelämästä aina lähtee ensimmäisenä. Huonot työpaikat on syynä tähän tilaan.
Työpaikan henki kylläkin tehdään ihan itse sen työporukan, johon johtokin osaltaan kuuluu, itse. Kunhan pääset itse tekemään työuraasi niin saat nähdä.
Se on huomattu että työntekijöistä on tehty yrittäjiä, mutta voitot ei jakaudu heille. Työnantaja odottaa vain valmista ja vetää voitot itselleen ja aukoo kovaäänisest pääätään ja uhkailee nuoria.
Ihmiset eivät välitä. Ostetaan kiinasoopaa, leikataan itse hiuksia, matkustetaan kimppakyydeillä.
Pelköståån se, kun ei mennä naimisiin, ei tilata pitopalvelua, palkata henkilökuntaa, tilata kimppua jne. Vietaat eivät osta uusia vastteita, maksa hotellia, häälahjaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut, että monen ihmisen yleisilme on välinpitämättömän oloinen. Esimerkiksi pukeutumisessa ja siisteydessä nä
Älä märise. Ota mallia menestyneistä älä suotta kadehdi.
Tee elämällesi jotain. Onko elämäsi tarkoitus nillittää.
Älä jää tuleen makaamaan.
Fasistinen EK:n ja rikkaiden porvareiden nukkehallitus psykopaatilla rahaministerillä varustettuna vie Suomea tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska vasemmisto ja fe ma kot. Has sa nit elätteinä. Marinin lahjoitetut miljardit ulkomaille.
Kukaan ei niin palavasti halua tänne ulkomaalaisia kuin oikeistolaiset. Se oli oikeisto, joka halusi viedä työt hikipajoihin, kun lännessä niitä alettiin vastustaa ja se on edelleen oikeisto, joka haluaa tuoda ne hikipajat takaisin tänne, o*jineen kaikkineen sieltä kehitysmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on huomattu että työntekijöistä on tehty yrittäjiä, mutta voitot ei jakaudu heille. Työnantaja odottaa vain valmista ja vetää voitot itselleen ja aukoo kovaäänisest pääätään ja uhkailee nuoria.
Kuule älä kirjoittele enää noita olettamuksiasi, kun et päivittäisestä työelämästä mitään ymmärrä.
Työntekujöillä on siksi juuri ne liitot. Ei kukaan yksinäön mahda työnantajapuolelle mitään.
Porukalla, luottamushenkilön avulla, liiton lakimiesten ja työnantajan kanssa sopimalla ne asiat saadaan reiraan.
Tyhmää on luopua ja jäädä turhaa jurnuttamaan.
Työssä on oikeasti kivaa. On mukava, kun osaa ja sitä arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei niin palavasti halua tänne ulkomaalaisia kuin oikeistolaiset. Se oli oikeisto, joka halusi viedä työt hikipajoihin, kun lännessä niitä alettiin vastustaa ja se on edelleen oikeisto, joka haluaa tuoda ne hikipajat takaisin tänne, o*jineen kaikkineen sieltä kehitysmaista.
Niin ne on aina tehneet. Mitä tuota edes ihmettelee se on niitten luonto. Mihin se tiikerikään raidoistaan. Oikeisto ei ole muuta luvannutkaan.
Se tykkää, kun sillä on vastusta liitoissa. Työntekijät myyvät heille sitä työpanostaan, kun jos se herkkua olisi niin herrathan sen tekisi.
Nyt meillä täytyisi saada aikaan oikea aito työväenpuolue. Sellainen mikä ajaa niitä työväestln etuja eikä liikennemerkkien aseksualisointia. Ei mitään stallariaatetta eikä sellaista., joka keskittyy ihmisten rodullisiin ominaisuuksiin, vaan työelämän tarpeisiin.
Sysipaslat hallitukset käteisen ajoista lähtien ja globalismi.
perinteisten arvojen korvaaminen suvaitsevaisuus ideologialla
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään. Tee sille jotakin. Yhteiskunnan ei pidä ryhtyä äidiksesi.
Miksi meillä on edelleen pakollinen asepalvelus esimeriksi miehille?
Eikö jokaisen pitäisi pärjätä itse ja ottaa vastuu omasta omaisuudestan ihan itse. Sama pätee kaikkeen holhoamiseen. Huumeet vapaaksi myyntiin omiin putiikkeihin kuten Amerikassa on. Antaa sitä vastuuta ja vapauksia, eikä vain odota palveluksia kansalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule älä kirjoittele enää noita olettamuksiasi, kun et päivittäisestä työelämästä mitään ymmärrä.
Työntekujöillä on siksi juuri ne liitot. Ei kukaan yksinäön mahda työnantajapuolelle mitään.
Porukalla, luottamushenkilön avul
Tiedän tasan tarkkaan ihan tarpeeksi tässä vaiheessa elämää. Nähny oman isän tuhon työelämässä laman jälkeen. Monen kaverin tuhon ja toivottomuuden pätkätyöhelvetissä. Sitten sivusta katsellut ihan suoranaista työpaikkakiusaamista ja menettäny yöunia, kun energiat ei riitä kaikkien auttamiseen tavallisena työläisenä.
Sitä vain katsoo ohi ja yrittää jaksaa itse päivästä toiseen odotellen työsuhteen loppumista. Pelkkää roskaa on tarjolla.
Suomi on ddr 2.0.
Eli sosialistinen, jäykkä, köyhä ja ankea.
Siksi köyhälä.
NO en kyllä tunnista kokemaasi todeksi. Aivan turhaa yleistystä.
Kyllä se työnantaja palkkaa väkeä, jos sillä on tilauksia.
Nyt tuo putinin sota ankeuttaa tietysti asioita. Varsinkin metsä alalla.
Voihan olla, että puolustusteollisuus saa alkunsa tuosta tarpeesta.
Uskotaan, että kyllä ne meidän päättäjämme miettivät pää punaisena uusiakin investointeja.
Pienessä maassa ollaan ketteriä muuttumaan. Aina ollaan jouduttu mukautumaan ja luovimaan. Ei koskaan ennen ole näin hyvin asiat täällä olleet. Maanpuolustustahtoa löytyy, vaikka sitä yritätkin alituiseen nokertaa.
Toisin kuin siellä teillä valtavan kokoisessa maassa Venäjällä.