Tässä teille ketkä miettivät niitä tukia ja töissä olemista . Tässä laskelmani kirjattuna .
Tulot
Yleinen asumistuki 357.60€
Huomioitu 357.60
Työmarkkinatuki 640€
Huomioitu 640€
Menot perusosa yksin asuva
Asunnon vuokra 511€
Huomioitu 511€
Saunanaksu 18€
Huomioitu 18€
Talousähkölasku 19.97
Huomioitu 19.97
Erääntynyt sairaalan päivähoito maksu 175€
Huomioitu 175€.
Menot yhteensä 1322.29€
Maksettava toimeen tulituki lisäksi 1322.29-997.61
Maksetaan 324.68€
Tohon siis asumistuen laskujen ja työkkärin päälle.
En halua olla ilkeä mutta ei kyllä kannata matala palkka alalle tehdä töitä . Tähän ilmaiset lääkkeet niin kauan kun TT tuki voimassa .
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein kokoaikatyötä 9.57e/h tuntipalkalla. eipä ole elintaso hirveästi tippunut vaikka nyt työttömänä, tosin oli palkkakin aika paska.
pitää olla tyhmä jos tolla palkalla töitä tekee.
no hirveästi ei ole vaihtoehtoja.
ai mulle ei olla tollasta paskaa kukaan ilennyt ehdottaa..saan nyt kusiset 15e tunti ja olen meidän firman paskimmalla palkalla.normi 17e tunti
no ihan TES palkka se on niin kaise on jengin mielestä "hyväksyttävä"
minkähän jengin?
Vuokran, veden ja sähkön jälkeen jää 580.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuet 1322€ ja siihen päälle toimeentulo tukea 324€
No mutta tosta menee myös se vuokra ja laskut.
Joo mutta kyllä ne matalapalkkatöissä olevat yhtälailla joutuu maksaa vuokran ja laskut. En tiedä saako jostain työstä vain 1650€ nettona (varmaan saa), mutta vaikka saisi 1800 € niin ei kyllä olisi minun vapaa-aikani väärti! Siis oikeasti myyt aikaasi täysaikatyössä 40h/vko ja saat siitä 50€/vko enemmän? En todella luopuisi vapaa-ajastani noin halvalla...
Haista pitkä paka sinä kušinen loinen. Sinä ja sinun vapaa-aikasi, voi vìttu teidän ajatuksen juoksua.
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukea. Hain syys ja lokakuussa mutta kelan päätös oli hylätty. 890 euroa nettona on palkkani ja silloin ei saa työmarkkinatukea ainakaan eikä toimeentulotukea en saanut.
Sitten tästä on jotain jäänyt kertomatta. Joko bruttotulosi ovat paljon tuota nettoa suuremmat, tai sitten tuntipalkkasi on kokoaikatyössä mahdottoman pieni. Suuremmillakin nettotuloilla olen vielä ollut sovitetulla työttömyystuella ja asumistuella, kun olen tehnyt osa-aikatöitä. Toimeentulotuesta myös saisit rahaa, jos sinulla ei ole säästöjä, ja asumismenot, toimeentulossa laskettavat laskut ja perusosa ovat enemmän, kuin 890 euroa, sillä toimeentulotuki katsotaan nettotuloista. Mutta jotain tässä taitaa olla, mitä tiedätte Kelan kanssa, mutta me emme.
Vierailija kirjoitti:
Ja me veronmaksajat kustannamme sinulle tuon kaiken. Ja itsellemme normaalielämän.
Itse olen kokenut molemmat puolet, monesti elämäni aikana. Kyllä rahallisesti olisin silti aina ennemmin töissä kuin työttömänä. Minusta tuet ei ole ruhtinaallisia, ja toimeentulotukea saavan on vaikea ponnistaa takaisin työelämään, kun ei ole rahaa millä aloittaa edes. Ja toisaalta koskaan ei voi tietää kuka saa toimeentulotukea. Minun tämän hetkinen työkaveri, joka on vakituinen ollut jo pitkään, sa myös toimeentulotukea, koska palkka on pieni. Ainut ero on siinä, että minä en saa sitä omistusasuntoon, hän saa koska on vuokralla. Maksan silti veroistani mielelläni sosiaalietuuksiin, koska olen kokenut kolikon kummankin puolen ja sen, että suurin osa edelleenkään ei makaa vain kotona ketareet ojossa sohvalla.
Tässä ketjussa meuhaavat eivät myöskään ymmärrä sitä, että huomioitavien laskujen jälkeen tälle toimeentuloa saavalle jää käteen vain se alle 600 euron perusosa. Siitä maksetaan vielä monta muuta laskua ja ruoka.
MITÄ VATTUA! Saat muka: "Saunanaksu 18€" Saunanaksut, en ala mä en saa!
Osa-aika töissä sain yli 1500 käteen.
"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite."
Vierailija kirjoitti:
Sossu kustantaa saunomisetkin :D
Mä voisin tulla pesemään pillun...
Vierailija kirjoitti:
Sossu kustantaa saunomisetkin :D
Saunalla on lukuisia terveysvaikutuksia. Haluat siis ettei työttömillä ole mahdollisuutta saunaan eli haluat että työttömillä heikentyy terveys niin etteivät he enää kykene työhön ollenkaan. Lopulta sanot, että työttömyys on aina oma vika, vaikka itseasiassa se olit juuri SINÄ, joka aiheutti työttömälle työttömyyden heikentämällä henkilön terveyttä niin ettei kykene enää töihin!
Mulla nettopalkka 800e enkä saa asumistukea tai toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Saahan meidän onneton hallitus vaikka ja mitä mussuttaa, mutta viimesijaisesta tuesta ei voida leikata. En myöskään mielelläni ottaisi töihin henkilöä, joka on sinne pakotettu, ja joka ei välttämättä ole edes työkelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuet 1322€ ja siihen päälle toimeentulo tukea 324€
No mutta tosta menee myös se vuokra ja laskut.
Joo mutta kyllä ne matalapalkkatöissä olevat yhtälailla joutuu maksaa vuokran ja laskut. En tiedä saako jostain työstä vain 1650€ nettona (varmaan saa), mutta vaikka saisi 1800 € niin ei kyllä olisi minun vapaa-aikani väärti! Siis oikeasti myyt aikaasi täysaikatyössä 40h/vko ja saat siitä 50€/vko enemmän? En todella luopuisi vapaa-ajastani noin halvalla...
Mutta et sä sitten koskaan mitään muuta saa, kun pakolliset menot kuitattu.
Mä esimerkiksi maksan omalla ( pienellä) palkalla omaa asuntoa. Se on kuitenkin tulevaisuudessa mun omaisuutta. Voin tehdä keikan työni lisäksi silloin tällöin ja lähteä reissuun tms.
Voin saada tilille esim pienen lottovoiton, niin ettei se ole seuraavan kuun tuloista pois.
Mun ei tarvii selvittää tulojani eikä menojani joka kuukausi jonnekkin. Eikä mua voi määrätä muutamaan halvempaan asuntoon.
Sä arvostat vapaa aikaa, mä vapautta ja itsemääräämisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan meidän onneton hallitus vaikka ja mitä mussuttaa, mutta viimesijaisesta tuesta ei voida leikata. En myöskään mielelläni ottaisi töihin henkilöä, joka on sinne pakotettu, ja joka ei välttämättä ole edes työkelpoinen.
Jos on osoittaa työpaikka, niin kyllä siitä pitää maksaa silloin alan minimipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on osoittaa työpaikka, niin kyllä siitä pitää maksaa silloin alan minimipalkka.
Aivan oikein. Ei enää ilmaisia orjatyöntekijöitä, sillä tavalla ehkä saammekin tämän maan nousuun. Kaupatkaan eivät palkkaa tarvittavia hyllyttäjiä, kun saavat ilmaisia.
10 vuotta putkeen tulee täyteen työttömänä tänä vuonna jos ei lasketa kahta parin kuukauden työpaikkaa, jotka työkkäri antoi. Tahallani tein hommani vähän sinnepäin ettei jatkoa annettaisi.
En ymmärrä miksi minun pitäisi mennä töihin, kun pärjään tarpeeksi hyvin tuilla, eikä kaikille halukkaillekaan löydy työpaikkaa. Kiitos kaikille, jotka mahdollistavat kaltaisteni elämäntyylin. Iso arvostus teille.
Niin, sain itsekin ennen tuon verran palkkaa suorittavasta työstä. Kun sitä teki tarpeeksi kauan, pääsin huomattavasti parempaan asemaan ja palkoille. Voihan sitä sossun elättinäkin elellä, itse ainakin haluan elämältä enemmän mahdollisuuksia.