Tässä teille ketkä miettivät niitä tukia ja töissä olemista . Tässä laskelmani kirjattuna .
Tulot
Yleinen asumistuki 357.60€
Huomioitu 357.60
Työmarkkinatuki 640€
Huomioitu 640€
Menot perusosa yksin asuva
Asunnon vuokra 511€
Huomioitu 511€
Saunanaksu 18€
Huomioitu 18€
Talousähkölasku 19.97
Huomioitu 19.97
Erääntynyt sairaalan päivähoito maksu 175€
Huomioitu 175€.
Menot yhteensä 1322.29€
Maksettava toimeen tulituki lisäksi 1322.29-997.61
Maksetaan 324.68€
Tohon siis asumistuen laskujen ja työkkärin päälle.
En halua olla ilkeä mutta ei kyllä kannata matala palkka alalle tehdä töitä . Tähän ilmaiset lääkkeet niin kauan kun TT tuki voimassa .
Kommentit (104)
Onko jotenkin tämän keskustelun ulkopuolella ajatus, että ihmisen olisi hyväksi itselleen ja yhteiskunnalle tehdä työtä? Ymmärrän, että palkkatyön ainoa vaihtoehto ei ole sohvalla makailu. Silti tämän kaltaisissa keskusteluissa tulee usein esiin asenne, jonka mukaan eräänlainen yhteiskunnan ulkojäsenyys olisi parempi vaihtoehto nimenomaan valintana - eri asia on tietenkin omasta tahdosta riippumaton työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkkeeni ei ole kovin paljoa suurempi, käteen jää 1800 euroa ja maksan kaiken itse. Ei mitään tukia. Mutta miten tämän henkilön käy kun eläkeikä tulee? Jatkuuko tulot samaan tahtiin?
Kyllä saa samat tuet + eläkkeen vaikka ei olisi päiväkään tehnyt töitä
No voi sentään. Mitä jos työttömäksi joutunut, ei siis koko ikäänsä tekemätön, omistaa oman asunnon ilman velkaa tai sitten jos on velkaa ja tai omakotitalon?
Pelkkä työmarkkinatuki 590e. Takana 35 vuotta töitä.
No ainahan voidaan leikata tukia jos siltä tuntuu. Kaikella on kuitenkin seurauksensa. Joskus hintalappu tukien leikkaamisesta voi nousta suuremmaksi kuin tuet. Persuthan tämän takana ovat kokkarikavereidensa kanssa. Toivottavasti napsahtaa jossain vaiheessa omaan nilkkaan.
En tiennyt että saunominen on pakollinen kulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkkeeni ei ole kovin paljoa suurempi, käteen jää 1800 euroa ja maksan kaiken itse. Ei mitään tukia. Mutta miten tämän henkilön käy kun eläkeikä tulee? Jatkuuko tulot samaan tahtiin?
Kyllä saa samat tuet + eläkkeen vaikka ei olisi päiväkään tehnyt töitä
No voi sentään. Mitä jos työttömäksi joutunut, ei siis koko ikäänsä tekemätön, omistaa oman asunnon ilman velkaa tai sitten jos on velkaa ja tai omakotitalon?
Pelkkä työmarkkinatuki 590e. Takana 35 vuotta töitä.
Ansiosidonnaninen 800 e nettona, ei muita tukia. Takana yli 30 vuotta töitä.
Kyllä on isot tuet suomessa. Töihin pitää pakottaa tuollaiset tukiloiset. Minulle jää palkasta 890 euroa. Sillä maksan vuokran ja laskut ja rahaa jää 400 euroa ruokaan ja kaikkeen muuhun. En saa mitään toimeentulotukea. En saanut tukia edes hammaslääkärilaskuun joka oli 161 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on isot tuet suomessa. Töihin pitää pakottaa tuollaiset tukiloiset. Minulle jää palkasta 890 euroa. Sillä maksan vuokran ja laskut ja rahaa jää 400 euroa ruokaan ja kaikkeen muuhun. En saa mitään toimeentulotukea. En saanut tukia edes hammaslääkärilaskuun joka oli 161 euroa.
eilen kävin hammaslääkärissä ei maksanut mitään asumisen maksaa kela kiva köllötellä sohvalla kun ei tartte mitään tehdä ja saa saman kun sinä.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeutettu työmarkkinatukeen (tulosi vähentävät sitä) ja mahdollisesti asumistukeen, jos et asu omassa. Mahdollisesti myös toimeentulotukeen, jos tietyt laskut ovat niin suuria, että Kela katsoo sinun olevan oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä pakottaa ketään töihin vaan PALKATA töihin. Kuten sinutkin. Kukaan yrittäjä tai esimies ei halua alaisekseen ketään joka siihen on pakotettu. Yrittämistä pitää myös helpottaa eikä vaikeuttaa kuten nyt on koko ajan tehty.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä ja kuinka paljon tunteja teet kun palkkasi on noin surkea? Luultavasti saisit toimeentulotukea ja/tai asumistukea.
Itse tein kokoaikatyötä 9.57e/h tuntipalkalla. eipä ole elintaso hirveästi tippunut vaikka nyt työttömänä, tosin oli palkkakin aika paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä ja kuinka paljon tunteja teet kun palkkasi on noin surkea? Luultavasti saisit toimeentulotukea ja/tai asumistukea.
Tai tosiaan ehkä soviteltua työmarkkinatukea/ansiosidonnaista, jos teet tunteja alle 80% alan normaalista työajasta.
En saa mitään tukea. Hain syys ja lokakuussa mutta kelan päätös oli hylätty. 890 euroa nettona on palkkani ja silloin ei saa työmarkkinatukea ainakaan eikä toimeentulotukea en saanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein kokoaikatyötä 9.57e/h tuntipalkalla. eipä ole elintaso hirveästi tippunut vaikka nyt työttömänä, tosin oli palkkakin aika paska.
pitää olla tyhmä jos tolla palkalla töitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no hirveästi ei ole vaihtoehtoja.
MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA! MAKSAKAA PALKKAA!
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no hirveästi ei ole vaihtoehtoja.
ai mulle ei olla tollasta paskaa kukaan ilennyt ehdottaa..saan nyt kusiset 15e tunti ja olen meidän firman paskimmalla palkalla.normi 17e tunti
Vierailija kirjoitti:
Niin.
Sulla on tuossa sairaalan päivähoitomaksu 175. Erääntynyt.
Taukki. Matalapalkka alalla voi myös hakea toimeentulotukea.
Taukki hei.
Kun matalapalkka alalla asumistuki tippuu ja postista kolahtaa sairaalalasku.....
Saa toimeentulotukea.
Taukki..... Hei. Sairaspäivärahat ovat korkeammat töissä käyvällä, kuin työttömällä.
Saikuttamisesta saa palkkaa, ei joka päivältä mut saa.
Ammattitaitolisä ja lisäkoulutus nostavat palkkaa.
Ja vielä. Olin viime marraskuussa 1 kk töissä. Palkka 1400.......... lomaraha 443 euroa. Silloin lomarahat eivät vielä pienentäneet työttömyyskorvausta. Sitä edellisen työpaikan lomarahat..... 1900 euroa.
Joten jos susta tuntuu se kotona oleminen mukavalta. Niin makaa sinä siellä. Myös matalapalkka alalla on oikeutettu toimeentulotukeen. Jos tulee vaikka se sairaalanpäivämak
Kukakohan tässä on tyhmä? Taukki hei :D
Terveiset täältä Romaniasta xslalol auttaa ja mikäli ei ota lasolia