Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä teille ketkä miettivät niitä tukia ja töissä olemista . Tässä laskelmani kirjattuna .

Vierailija
29.11.2024 |

Tulot 

Yleinen asumistuki 357.60€ 

Huomioitu 357.60 

Työmarkkinatuki 640€ 

Huomioitu 640€ 

Menot perusosa yksin asuva 

Asunnon vuokra 511€ 

Huomioitu 511€ 

Saunanaksu 18€ 

Huomioitu 18€

Talousähkölasku 19.97

Huomioitu 19.97

Erääntynyt sairaalan päivähoito maksu 175€ 

Huomioitu 175€. 

Menot yhteensä 1322.29€

Maksettava toimeen tulituki lisäksi  1322.29-997.61

Maksetaan 324.68€ 

Tohon siis asumistuen laskujen ja työkkärin päälle. 

En halua olla ilkeä mutta ei kyllä kannata matala palkka alalle tehdä töitä . Tähän ilmaiset lääkkeet niin kauan kun TT tuki voimassa . 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sinun laskelmasi osoittaa näppärästi että tuet ovat liian hyviä ja hallitus on oikeassa leikatessaan niitä.

Vierailija
22/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain menny pää sekaisin pienes itsemurha luukussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se vinkuminen ja jääkää työttömiksi. Niin minäkin tein 14 vuotta sitten ja siitä lähtien olen saanut suurinpiirtein samanverran kuin ap. Pari ensimmäistä vuotta sain ansiosidonnaista. Elämäni paras päätös.

Vierailija
24/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuet 1322€ ja siihen päälle toimeentulo tukea 324€

Ei ei ei. Etkö osaa lukea ja laskea aloitusta?!

Vierailija
25/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne excelisi selkeämmin. 

Asutko hesoissa?

Vierailija
26/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu hei, toiset raataa niska limassa.

Kokoajan haen töitä .

Ap

Minkä kokoajan?

Vierailija
27/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ovat selvästi vieläkin liian avokätisesti kun vieläkään työtävieroksuvat ei hanki töitä kun pärjää liian hyvin kelarottana tukia nostelemalla. Kumpa sosiaalituet muuttuisi niin että olisi oikea kodittomuuden ja nälkäkuoleman pelko jos ei halua hankkia tuloja. Vituttaa maksaa korkeita veroja vain sen takia että te työtävieroksuvat laiskimukset joutuu elättämään vaikka teistä ei ole edes yhteiskunnan näkökulmasta mitään hyötyä vaan pelkkää haittaa ja kuluja. Kaikki työttävieroksuvat tukipummit pitäisi pakko siirtää jonnekin pohjoisen tuppukylään eikä teille pitäisi muualle maksaa asumista ja elämistä

Vierailija
28/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se vinkuminen ja jääkää työttömiksi. Niin minäkin tein 14 vuotta sitten ja siitä lähtien olen saanut suurinpiirtein samanverran kuin ap. Pari ensimmäistä vuotta sain ansiosidonnaista. Elämäni paras päätös.

tykkäät slummi elämästä?

mun palkka 4200e kuukaudessa ja teen puolet etänä pitäisköhän jäädä kelatukien varaan niinkuin sinä pääsis kerrostalo läävää narkkien kanssa joku hakis veneen pois ja eiköhän emäntäki sanois voi reppanaa bye.

Vierailija
29/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eläkkeeni ei ole kovin paljoa suurempi, käteen jää 1800 euroa ja maksan kaiken itse. Ei mitään tukia. Mutta miten tämän henkilön käy kun eläkeikä tulee? Jatkuuko tulot samaan tahtiin?

Vierailija
30/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella tosin ei saa säästää yhtään mitään. Se ei todellakaan ole mitään mukavaa elämää, sillä sinulla ei ole rahaa ostaa mitään ylimääräistä, koskaan. Ei omista mitään. Ei mitään tapaa päästä pois tuosta loukusta, kuin vakituinen kokoaikatyö. Niitä ei tässä maassa enää ole montaa.

Vierailija
31/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä töistä muka noin huonosti maksetaan? Keskipalkkahan on lähes 4000€.

Vierailija
32/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap itse on tämän avun tarpeessa. Sitten vielä lapsikorotukset ja sama alusta sairauksien kanssa.

Vierailija
33/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat laskennat:

Asumistuki: 312 e. Työttömyystuki 595 e. Yhteensä: 907 euroa.

Osa-aikatyö 25h/vk 12e/h: 1200 euroa - verot. 

Toisin sanoen, mielestäni töihin kannattaa mennä, jos saa vähintään 25 tuntia viikossa. 

Vierailija
34/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä töistä muka noin huonosti maksetaan? Keskipalkkahan on lähes 4000€.

3600e tais olla.

Vierailija
35/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sille voi kun työt on vähissä? Osa-aikatöitä tuppaa olemaan enemmän saatavilla, mutta niistä sit saakin about ton verran palkkaa, eli tilanne ei parane.

Vierailija
36/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän toista tonnia voi saada jos lokkii kaikki tuet mitä irti lähtee, ei ole hyvä elintaso tuo eikä lyö leiville. 

ansiosidonnainen on samaa luokkaa keskituloisella ihmisellä. 

Kukapa ei mielummin ottaisin rehellistä palkkaa rehellisestä työstä, ainakin suurin osa työttömistä pyrkii koko ajan töihin mutta eipä riitä innokkaimmillekaan töitä. 

Vierailija
37/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tötön tai no mikä se sanonta on , omistaakin oman asunnon tai jopa oman talon?

Miten tuet lasketaan?

Vierailija
38/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tykkäät slummi elämästä?

mun palkka 4200e kuukaudessa ja teen puolet etänä pitäisköhän jäädä kelatukien varaan niinkuin sinä pääsis kerrostalo läävää narkkien kanssa joku hakis veneen pois ja eiköhän emäntäki sanois voi reppanaa bye.

Pärjään ihan mukavasti tuilla ja säästössä on vielä noin 90 000€ tietenkin piilossa Kelalta. 

Ei sinun kannata jäädä työttömäksi, kun et selvästikään halua.

Vierailija
39/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eläkkeeni ei ole kovin paljoa suurempi, käteen jää 1800 euroa ja maksan kaiken itse. Ei mitään tukia. Mutta miten tämän henkilön käy kun eläkeikä tulee? Jatkuuko tulot samaan tahtiin?

Kyllä saa samat tuet + eläkkeen vaikka ei olisi päiväkään tehnyt töitä

No voi sentään. Mitä jos työttömäksi joutunut, ei siis koko ikäänsä tekemätön, omistaa oman asunnon ilman velkaa tai sitten jos on velkaa ja tai omakotitalon?

Vierailija
40/104 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On korkea aika ajaa oleskeluyhteiskunta alas. Lopullisesti.