Yle: Pääkaupunkiseudun nuoret ovat lyhyempiä kuin ennen. Kasvuhormonihoitoja on tarjottu HUSissa sadoille
Kommentit (112)
Eikös Helsingissä lisätty kasvisruokapäiviä? Ehkä ruoka ei nyt ravitse tai se tarjottu proteiini ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä johtuu?
Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.
Ei sanottu
Muuhanmaattajat ovat tappeja, mutta siltikin ne vetävät nössöjö kantiksia pataan ja ottavat niiden naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kylmät olosuhteet vaatii lyhyempää keskipituutta luonnossa ja ääriolosuhteissa selviämiseen.
Liika pituus ei tänne pohjolaan sovi. Tämä on luonnon valinta.
Suomen karussa maaperässä ja luonnossa pitää tehdä raakasti töitä elämisen eteen, siksi suomalaisesta on kehittynyt roteva työhevonen.
Kerronpa teille hieman koulukiusaajastani Tommista
- koulun uimaopetus
- hyppää vitosesta
- uimashortsit lähtevät jalasta altaaseen sukeltaessa
- koulukiusaajani Tommi pöllii housut ja juoksee pukkariin
- juokse kädet munien edessä pukkariin koko luokan katsellessa
- Tommi tekee elämästäni täyttä helvettiä ensimmäiseltä yhdeksännelle luokalle
- painaa uimalassa aina pääni veden alle
- läiskyttää vettä päälle
- kääntää suihkuni kylmälle juuri kun tukka saippuoitu
- varastelee tavaroita
- pyörän kumit puhki ainakin 4 kertaa
- ruokalassa heittää ruokaa päälle
- usuttaa muunkin luokan kiusaamaan
- tönii, lyö, potkii välituntisin ja käytävillä
- masennu
- sosiaaliset taidot päin helvettiä
- älä kykene luottamaan ihmisiin
Tommi jäi 169cm pitkäksi
Tavallaan karma kuittasi, mutta on tuo silti ihan liian karu kohtalo jopa elämäni pilanneelle henkilölle. Tommi tuli kadulla vastaan puoli vuotta sitten ja keräsin rohkeuteni käydä jututtamassa häntä. Pahoittelin ja sanoin, että olisin ottanut vaikka kymmenen kertaa enemmän paskaa häneltä jos se olisi tarkoittanut, ettei hän olisi jäänyt manletiksi. Tommi katsoi sammakkoperspektiivistään ylös silmiini lasittuneella katsella ja totesi, ettet sinä tiedä helvetistä mitään.
Kasvissyönnin yleistyminen näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä johtuu?
Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.
Siinä ei kyllä sanottu näin. Keskipituuden laskuun syynä on m.muutto. Sen sijaan kasvuhormoneja haetaan enemmän, koska ihmiset ovat asiasta nykyisin tietoisempia. Niitä ei tietenkään määrätä ilman lääketieteellistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännön työt on helpompia 170 cm pitkänä, mutta muuten haluaisin olla lyhyempi. Olisi kivempi käyttää esim. korollisia kenkiä jne.
Myös sodankäynti nykyaikana vaatii lyhyempää keskipituutta. Pitkät sotilaat saa luodin päähänsä helpommin ja osuman sirpaleesta suuren kokonsa vuoksi.
Lyhyempi ihminen on myös ympäristöystävällinen ja kuluttaa vähemmän. Vähemmän ilmastopäästöjä.
Lyhyemmät geenit on mukavampi synnyttää, synnytyskuolemat vähenee.
Lyhyempi ihminen kestää ääri-ilmastoja paremmin pienen haihdutuspinta-alan vuoksi. Vaatteet vie vähemmän materiaalia.
Lyhyydestä on paljon etuja. Olisi kaikkien etu jos ihmistä jalostettaisi pienemmäksi.
Olisi joo, mutta sehän ei sopisi palstan mammoille.
Mun tyttärestä piti tulla 172cm,on 156cm eikä 15vuotiaana varmasti paljon enää kasva.
En ole noin rajuun heittoon ennen törmännyt,mutta nykyään tuntuu yleistyneen että muksut jää paljon luvattua lyhyemmiksi esim. kaverin poika on 169cm ja kovin vihainen, kun äitäänkin lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä johtuu?
Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.
Siinä ei kyllä sanottu näin. Keskipituuden laskuun syynä on m.muutto. Sen sijaan kasvuhormoneja haetaan enemmän, koska ihmiset ovat asiasta nykyisin tietoisempia. Niitä ei tietenkään määrätä ilman lääketieteellistä syytä.
Vähän epäillyttää tuo, ettei muka jaettaisi. Tuskin sille juuri koskaan olisi oikeata lääketieteellistä syytä. Mitään oikeata haittaahan siitä lyhyeydestä kun ei ole, pl. kiusaaminen ja sen ettei hypergaamisille palstan akoille kelpaisi. Mutta ainahan niitä lyhyempiä kiusattaisiin vaikka keskipituus olisi 2metriä. Samoin ei siitäkään pääse eroon että 80% naisista haluu vähintään top 10% miehen.
Ja jakaahan ne jotkut lääkärit bentsoja, rivoja, lolleja, neurontinejä ym kuin karkkeja myös potilaille, vaikkei pitäisi.
Valtio haluaa varmistaa, että tänne haalimansa valloittajat ovat mahdollisimman isoja ja vahvoja. Suomalaisten tuhoaminen ei muuten onnistu niin helposti.