Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Pääkaupunkiseudun nuoret ovat lyhyempiä kuin ennen. Kasvuhormonihoitoja on tarjottu HUSissa sadoille

Vierailija
29.11.2024 |

Täytyy lähteä Hollantiin hakemaan pitkää 😕

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä johtuu?

Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.

Mutta  miksi  niitä  pitää  hormonihoitaa?  Voi  jessus taas  tätä.  Verovaroillapa tietysti. Kantiksia  on  hoidettu  vain  jos  on  joku  kehityshäiriö.

Valtio haluaa varmistaa, että tänne haalimansa valloittajat ovat mahdollisimman isoja ja vahvoja. Suomalaisten tuhoaminen ei muuten onnistu niin helposti.

Vierailija
102/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Helsingissä lisätty kasvisruokapäiviä? Ehkä ruoka ei nyt ravitse tai se tarjottu proteiini ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä johtuu?

Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.

Ei sanottu

Vierailija
104/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma mut  vaatii,  ma mut  saa. 

Vierailija
105/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhanmaattajat ovat tappeja, mutta siltikin ne vetävät nössöjö kantiksia pataan ja ottavat niiden naiset. 

Vierailija
106/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmät olosuhteet vaatii lyhyempää keskipituutta luonnossa ja ääriolosuhteissa selviämiseen.

Liika pituus ei tänne pohjolaan sovi. Tämä on luonnon valinta.

Suomen karussa maaperässä ja luonnossa pitää tehdä raakasti töitä elämisen eteen, siksi suomalaisesta on kehittynyt roteva työhevonen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa teille hieman koulukiusaajastani Tommista 

- koulun uimaopetus

- hyppää vitosesta

- uimashortsit lähtevät jalasta altaaseen sukeltaessa

- koulukiusaajani Tommi pöllii housut ja juoksee pukkariin

- juokse kädet munien edessä pukkariin koko luokan katsellessa

- Tommi tekee elämästäni täyttä helvettiä ensimmäiseltä yhdeksännelle luokalle

- painaa uimalassa aina pääni veden alle

- läiskyttää vettä päälle

- kääntää suihkuni kylmälle juuri kun tukka saippuoitu

- varastelee tavaroita

- pyörän kumit puhki ainakin 4 kertaa

- ruokalassa heittää ruokaa päälle

- usuttaa muunkin luokan kiusaamaan

- tönii, lyö, potkii välituntisin ja käytävillä

- masennu

- sosiaaliset taidot päin helvettiä

- älä kykene luottamaan ihmisiin

 

Tommi jäi 169cm pitkäksi

 

Tavallaan karma kuittasi, mutta on tuo silti ihan liian karu kohtalo jopa elämäni pilanneelle henkilölle. Tommi tuli kadulla vastaan puoli vuotta sitten ja keräsin rohkeuteni käydä jututtamassa häntä. Pahoittelin ja sanoin, että olisin ottanut vaikka kymmenen kertaa enemmän paskaa häneltä jos se olisi tarkoittanut, ettei hän olisi jäänyt manletiksi. Tommi katsoi sammakkoperspektiivistään ylös silmiini lasittuneella katsella ja totesi, ettet sinä tiedä helvetistä mitään.

Vierailija
108/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönnin yleistyminen näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä johtuu?

Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.

Siinä ei kyllä sanottu näin. Keskipituuden laskuun syynä on m.muutto. Sen sijaan kasvuhormoneja haetaan enemmän, koska ihmiset ovat asiasta nykyisin tietoisempia. Niitä ei tietenkään määrätä ilman lääketieteellistä syytä. 

Vierailija
110/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännön työt on helpompia 170 cm pitkänä, mutta muuten haluaisin olla lyhyempi. Olisi kivempi käyttää esim. korollisia kenkiä jne. 

Myös sodankäynti nykyaikana vaatii lyhyempää keskipituutta. Pitkät sotilaat saa luodin päähänsä helpommin ja osuman sirpaleesta suuren kokonsa vuoksi.

Lyhyempi ihminen on myös ympäristöystävällinen ja kuluttaa vähemmän. Vähemmän ilmastopäästöjä.

Lyhyemmät geenit on mukavampi synnyttää, synnytyskuolemat vähenee.

Lyhyempi ihminen kestää ääri-ilmastoja paremmin pienen haihdutuspinta-alan vuoksi. Vaatteet vie vähemmän materiaalia.

Lyhyydestä on paljon etuja. Olisi kaikkien etu jos ihmistä jalostettaisi pienemmäksi.

Olisi joo, mutta sehän ei sopisi palstan mammoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärestä piti tulla 172cm,on 156cm eikä 15vuotiaana varmasti paljon enää kasva.

En ole noin rajuun heittoon ennen törmännyt,mutta nykyään tuntuu yleistyneen että muksut jää paljon luvattua lyhyemmiksi esim. kaverin poika on 169cm ja kovin vihainen, kun äitäänkin lyhyempi.

Vierailija
112/112 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä johtuu?

Siinähän se artikkelissa sanottiin. Maaha nmuutosta. Lähi-itäläiset ovat lyhyempiä.

Siinä ei kyllä sanottu näin. Keskipituuden laskuun syynä on m.muutto. Sen sijaan kasvuhormoneja haetaan enemmän, koska ihmiset ovat asiasta nykyisin tietoisempia. Niitä ei tietenkään määrätä ilman lääketieteellistä syytä. 

Vähän epäillyttää tuo, ettei muka jaettaisi. Tuskin sille juuri koskaan olisi oikeata lääketieteellistä syytä. Mitään oikeata haittaahan siitä lyhyeydestä kun ei ole, pl. kiusaaminen ja sen ettei hypergaamisille palstan akoille kelpaisi. Mutta ainahan niitä lyhyempiä kiusattaisiin vaikka keskipituus olisi 2metriä. Samoin ei siitäkään pääse eroon että 80% naisista haluu vähintään top 10% miehen.

Ja jakaahan ne jotkut lääkärit bentsoja, rivoja, lolleja, neurontinejä ym kuin karkkeja myös potilaille, vaikkei pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän