Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä oma vanheneminen ja ulkonäön muuttuminen?

Vierailija
28.11.2024 |

Olin kolmekymppiseksi asti hyvin kaunis, ns. mallityyppiä. Nyt nelikymppisenä olen väistämättä rupsahtanut, ja mielestäni muutos tapahtui oikeastaan häkellyttävän nopeasti ikävuosien 36-40 välillä. Tuli painoa, tuli ryppyjä. En ole tottunut tähän. Miten tämän kanssa tulee sujuiksi? 

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos arvo tulee pääosin ulkonäöstä ja seksuaalisesta huomiosta niin ikääntyminen on sietämätöntä. Ja se jos mikä on surullista.

Tämä. Lisään vielä itse libidon ja kuvitelman loputtomasta seksuaalisuudesta. Minulla on useampi keski-ikäinen naistuttava, jotka kauhistelevat hukanneensa itsensä nyt kokonaan, kun libido vaihdevuosien melskeessä laimeni ja osalta katosi kokonaan. Ei auttanut edes hormonikorvaushoito. Tällaiset jutut pitää vain hyväksyä.

Tästä voi osittain syyttää yhteiskuntaa ja kulttuuria, jossa seksiä ja seksuaalisuutta hierotaan naamaan tuelta. Lääkäri kysyy ensimmäisenä keski-ikäiseltä mieheltä seisooko ja miten seksielämä. Entä jos vastaat, että ei olla emännän kanssa enää lisääntymisiässä, eikä yhdynnässä - ei hu

Niinpä, sairaaksi on kääntynyt ajattelumaailma. 

Seksi on yksi niistä asioista joka useimmilla kuuluu vain hedelmälliseen ikään. Elämä on täynnä asioita, joita tulee ja menee, joita ei roikoteta mukana loppuun asti, seksi on yksi niistä. 

En ylipäätä naisena ymmärrä, mikä siinä seksissä edes on se juttu, mistä pitäisi kohkottaa. Nuorena biologia vetää naisen ja miehen toisiinsa kiinni nytkyttämään tarkoituksella, mutta mikä ihme vetää viisikymppisiä ja vanhempiakin tohon hommaan, se ei käy minulle järkeen. 

No, itsellä ainakin rakkaus, läheisyys ja mielihyvä vetävät edelleen harrastamaan seksiä vaikka lapsia en halua tai saa. En tällä sano, että kaikkien tarvitsisi harrastaa seksiä missään iässä, mutta tämä nyt omalta kohdaltani selityksenä asiaan, jota ihmettelet.

Rakkausseksissä on totta kai ikääntyessä myös se hyvä puoli, että ulkonäön muutokset eivät vaikuta, koska rakas ihminen näyttää aina ihanalta.

Vierailija
62/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tosi huono itsetunto. Puuttuuko läheiset ihmissuhteet? Mistä muusta olet elämässä saanut onnistumisen kokemuksia kuin ulkonäöstä?

Hyvän itsetunnon merkki on, että arvostaa itseään niin paljon että pitää huolta kehonsa terveydestä ja että ulkoinen olemus olisi katseenkestävä. On ihmeellistä miten täällä Suomessa ulkonäöstä huolehtimista pidetään häpeällisenä, ei tällaista ilmiötä ole muissa maissa vaan upeita vanhenevia naisia näkyy paljon enemmän ja myös itsestään huolta, kunnoltaan ja ulkonäöktään huolehtivia miehiä.

Ja se vaan on fakta, ettei vaihdevuosi-iän jälkeen naisen huoliteltuun ulkonäköön riitä enää aamulla kasvojen pesu vedellä, ulkoilu ja terveellinen ruoka. 

Jos joku haluaa näyttää hyvältä vielä iän myötä, saati että suree kehon rapistumista, niin ei sitä pitäisi tuomita. Jonain päivänä se rapistuu kumminkin mutta nykyään sitä on mahdollista pitkittää joten miksemme tekisi niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun nyt tuntea oloni huonoksi ja vääräksi, koska rakastan seksiä ja haluan sitä edelleen. Olen 54-vuotias ja vaihtarit eivät ole sammuttaneet lieskaani. Täällä puhutaan rumasti seksistä, vaikka se on ihanaa, rentouttavaa, kiihdyttävää ja pidän siitä kovasti. Siinä pääsee toista lähelle monin tavoin ja pääsen toteuttamaan luovuuttani ja kekseliäisyyttäni eri tavoin. 

Vierailija
64/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö minun nyt tuntea oloni huonoksi ja vääräksi, koska rakastan seksiä ja haluan sitä edelleen. Olen 54-vuotias ja vaihtarit eivät ole sammuttaneet lieskaani. Täällä puhutaan rumasti seksistä, vaikka se on ihanaa, rentouttavaa, kiihdyttävää ja pidän siitä kovasti. Siinä pääsee toista lähelle monin tavoin ja pääsen toteuttamaan luovuuttani ja kekseliäisyyttäni eri tavoin. 

Olen itse taas ihan erilainen. Olen aseksuaali ja kaikenlainen seksuaalisuus on vain ällöttävää ja hämmentävää. Toki aikoinaan ns. aikuisten asiat itseltäni kiellettiin ja pidettiin täysin selvänä, että olen aseksuaali, jolla ei ole oikeutta seksuaalisuuteen. Maailma nyt vaan olisi paljon parempi paikka, jos kenellekään ei olisi tarvetta toteuttaa seksuaalisuuttaan, sillä se saa aikaan niin paljon pahaa. Lisääntymisen voisi hoitaa mukimenetelmällä. Koska itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta toteuttaa seksuaalisuutta, eikä libidoa ole oikeastaan ollutkaan niin en voi vanhetessani sitäkään menettää. Toivon, että voisin olla täysin vapaa kaikista seksuaalisista ajatuksista tai ärsykkeistä, mutta tämä ei valitettavasti ole mahdollista ja aika kohtuutonta on myös tällaista vaatia. En pysty olemaan niin puhtoinen kuin mitä on vaadittu. Valitettavasti olen altistunut seksuaaliselle sisällölle ja joitakin aiheeseen liittyviä uniakin olen elämäni aikana nähnyt.

Vierailija
65/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v enkä entiselläni.

Ei ryppyjä vielä ja Alkossa kysyy edelleen henkkarit.

Nykyään täytyy laittaa ripsaria ja joku meikkivoide että naama ei ole niin kirjava jos jotkut kekkerit.

Tiedän että pitäisi alkaa rasvaamaan mutta en saa aikaiseksi.

En katso peiliin edes joka päivä.

En ole elänyt sellasta elämää että edes osaisin meikata tai stailata hiukset.

Ei ole ollut aikaa eikä tärkeää.

Katselen ikäisiäni huoliteltuja leidejä ihaillen.

Mutta en usko että minusta on siihen.

Pesisin varmasti naaman alta aikayksikön ja vetäisin vaan pipon päähän niin että kampaus pilalla.

En usko, että keneltäkään 50-vuotiaalta naiselta on KOSKAAN kysytty Alkossa papereita. Itse olin myyjänä kaupassa vuosikaudet ja aivan maksimissaan, ehkä kerran vuodessa, saatoin kysyä naiselta, joka oli noin 35 v. Mutta että 50 v! Hah! 

Vierailija
66/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja hintsujen "huolia".

Vierailija
67/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lihominen on ihan oma valinta, ei ne kilot syömättä tule.

Vierailija
68/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa keskittyä muihin asioihin elämässä. Se on oikeastaan suuri helpotuskin sitten, kun sen onnistuu tekemään. Itse en edes tajunnut kuinka paljon olin omaa ulkonäköäni miettinyt, miten paljon siihen oli mennyt energiaa, ennen kuin jouduin 40 jälkeen hyväksymään sen että ei, en ole enää nuori enkä nätti enkä saa huomiota ulkonäölläni. Nyt ikää 50, vähintään ikäiseni näköinen ja ylipainoakin vähän on, ja elämääni tyytyväisempi kuin koskaan. 

Muutenkin olen kyseenalaistanut koko kauneusihanteet. Nyt kun en enää itse "allekirjoita" niitä, niin huomaan että hyvin monenlaiset ihmiset on silmääni hyvän näköisiä. Myös esim. vanhemmat, lihavat, epätavallisen näköiset. Kaikissa on jotain viehättävää minusta. 

Kaunotar56v tässä hei:)

Olen ulkonäkööni tosi tyytymätön. Olen hoikka , pitkähiuksinen, luomu c kupin rinnat , suuret silmät . Olen tyytymätön vaikka ihmiset kehuvat minua kauniiksi ja 40 vuotiaan näköiseksi

Kauniina pysymisen salaisuus: OLE TYYTYMÄTÖN ULKONÄKÖÖSI ja tee asialle jotain.

Vierailija
69/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa keskittyä muihin asioihin elämässä. Se on oikeastaan suuri helpotuskin sitten, kun sen onnistuu tekemään. Itse en edes tajunnut kuinka paljon olin omaa ulkonäköäni miettinyt, miten paljon siihen oli mennyt energiaa, ennen kuin jouduin 40 jälkeen hyväksymään sen että ei, en ole enää nuori enkä nätti enkä saa huomiota ulkonäölläni. Nyt ikää 50, vähintään ikäiseni näköinen ja ylipainoakin vähän on, ja elämääni tyytyväisempi kuin koskaan. 

Muutenkin olen kyseenalaistanut koko kauneusihanteet. Nyt kun en enää itse "allekirjoita" niitä, niin huomaan että hyvin monenlaiset ihmiset on silmääni hyvän näköisiä. Myös esim. vanhemmat, lihavat, epätavallisen näköiset. Kaikissa on jotain viehättävää minusta. 

Olen ulkonäkööni tosi tyytymätön. Olen hoikka , pitkähiuksinen, luomu c

On ok näyttää nelikymppiseltä. Ihmisarvo ei riipu ulkonäöstä.

Vierailija
70/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkonäkööni tosi t

Olen tyytymätön vaikka ihmiset kehuvat minua kauniiksi ja 40 vuotiaan näköiseksi

Kaunotar56v

Vierailija
71/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita todella hyvännäköisiä 40 vuotiaita..puhu vaan omasta puolestasi..paljonko painat?

Vierailija
72/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut asian niin, että olen onnekas kun olen terve ja saanut pitää kaikki ruumiinosani. Ehkä oma työni antaa perspektiiviä, sillä näen ihmisiä joilla on erilaisia arpia, poistettuja rintoja jne. Mitä väliä harmailla hiuksissa tai kaksoisleualla? Ei loppupeleissä yhtään mitään.

En ole koskaan nähnyt poistettuja rintoja...onko miestä kiihottava näky? Onko se rintojen poisto sama asia kuin kalju pää miehellä?

Vierailija
73/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neli- tai viisikymppinenkin voi olla hyvännäköinen ja hyvässä kunnossa. Ei kannata hyväksyä, että pitää olla 20 - 60 kiloa ylipainoinen jo siinä iässä. Kuulostaa masennukselta, jos ei välitä enää ollenkaan siitä, miltä näyttää.

Vaikka näyttäisi miltä, ihmisarvo on silti sama.

ei ole..lihava ja vanha Sami Kuronen saa potkut  teeveestä 5 vuoden kuluttua

Lihavaa ja vanhaa sietää muut yhtä lihavat ja vanhat ystävät, uusia ei saa

Lihava ja vanha eronnut..höh..hö..höö

Kaunotar56v

Vierailija
74/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin näin kolmekymppisenä alkanut jo kauhulla odottamaan rupsahtamista. Yksi suurimmista syistä miksi en halua lapsia on negatiivinen vaikutus ulkonäköön, en ota sitä riskiä että kroppa menee pilalle ja/tai kasvonpiirteet muuttuvat jotenkin. Olen tehnyt kroppani eteen älyttömästi töitä enkä ole vapaaehtoisesti heittämässä tätä menemään. Saa vapaasti sanoa pinnalliseksi.

Vierailija
75/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neli- tai viisikymppinenkin voi olla hyvännäköinen ja hyvässä kunnossa. Ei kannata hyväksyä, että pitää olla 20 - 60 kiloa ylipainoinen jo siinä iässä. Kuulostaa masennukselta, jos ei välitä enää ollenkaan siitä, miltä näyttää.

Kaunotar56v

Nyt kyllä moposi vähän keulii, hyvä Kaunotar56v.

-Kaunotar88v

Vierailija
76/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tapahtua esimerkiksi hirveän stressin johdosta äkillisesti, mutta palautuuko silloin edes vähän? Mulla viime kesä oli sellainen, mutta olen jo 70+.

Vierailija
77/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalia paskapuhetta, johon edes liberaalit itse eivät usko sisimmässään. Mutta tärkeintä onkin "hyvältä ihmiseltä" vaikuttaminen.

Minä en lässytä ja kaunistele. Olen lapseton ateisti.

Kaunotar56v

Vierailija
78/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin näin kolmekymppisenä alkanut jo kauhulla odottamaan rupsahtamista. Yksi suurimmista syistä miksi en halua lapsia on negatiivinen vaikutus ulkonäköön, en ota sitä riskiä että kroppa menee pilalle ja/tai kasvonpiirteet muuttuvat jotenkin. Olen tehnyt kroppani eteen älyttömästi töitä enkä ole vapaaehtoisesti heittämässä tätä menemään. Saa vapaasti sanoa pinnalliseksi.

Mitä ajattelit miettiä vanhana keinutuolissa? Sitä upeaa kroppaasi, joka by the way rupsahtaa ihan joka tapauksessa, tuli lapsia tai ei?

Vierailija
79/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole mallityyppiä, mutta olen ollut ihan vetävän näköinen ja suht timmissä kunnossa tai ainakin lihaksikas, en mikään kuivaksi trimmattu pajunvitsa. Täytettyäni 40 oli naama ja kroppa huippukunnossa. Muutama vuosi eteenpäin ja erilaiset muutokset ja stressitekijät saivat kropan pois tolalta ja lihoin ja kärsin jatkuvasta turvotuksesta ja vaivoista. Liikuin paljon, mutta se taisi vain pahentaa kortisolitasoja. Ennen kapea naamani turposi, katselin haikeana vanhoja kuvia ja meinasin pyörtyä kun näin toisten ottamia valokuvia itsestäni, olin pöhöttynyt tantta. Tämä sitten laittoikin stopin prosessille. Valitettava totuus on, että esi-vaihdevuodet oireilivat aineenvaihdunnan tms. sekoiluna ja jouduin vähentämään jo suht vähäisiä syömisiäni rajusti ja kiristämään herkuttelua. Löysin tasapainon, enkä näe nälkää, mutta syön todella vähän. Turvotus ja kilot karisivat, kasvot kapenivat ja aloin taas näyttää hyvältä. Tämän myötä piristyin ja jaksan taas meikata ajatuksella (olen aina harrastanut aika luonnollista lookia), laitan aina hiukset ja pukeudun kauniisti, en siihen, mikä mahtuu päälle. 

Kasvoissa onneksi ei juurikaan ryppyjä ja hyvinvointi näkyy myös naamassa, rypyt ei haittaa, kun naama ei ole valahtanut. 

Totta kai sitä vanhenee ja muutokset eivät ole mieleisiä, mutta tee se, mihin voit vaikuttaa, etsi harrastus tms, mikä antaa draivia, äläkä unohda panostaa sopivasti ulkonäköön, nuhjuinen olemus masentaa mieltäkin. Älä hassahda botoxeihin, mutta tarjolla on ei-kirurgisia toimenpiteitä, jotka voivat auttaa vanhenevan ihon vaivoihin. 

Lisäksi kannattaa etsiä itselleen muutama upea ikääntynyt esikuva ja miettiä, miksi heitä pitää niin upeina ja ottaa muutama elementti omaan käyttöön.  

Vierailija
80/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunotar56v

Nyt kyllä moposi vähän keulii, hyvä Kaunotar56v.

-Kaunotar88

Aion itse kuolla 70 vuotiaana. Olen lapseton ateisti..en aio olla pissavaippa mummo koskaan..sori siitä:)

Kaunotar56v

Ps: tulen olemaan upea vanhus 69 vuotiaana, EINI on 63 vuotias, aion myös käyttää vielä 20 000 kirurgin palveluihin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan