Olet kassalla täyden kärryn kanssa. Taaksesi tulee ihminen jolla yksi ostos ja pyytää päästä ohi, Päästätkö?
Itse päästän. Ei ole kiva hikoilla toppatakki päällä maitopurkin kanssa kun edellä olevalla on kuuden hengen ruokaostokset.
Kommentit (159)
Kyllä päästän, kos vain huomaan hänet; nolottaa, jollen huomaa kuin vasta sitten kun on myöhäistä.
En päästä. Käytän skannauspalvelua joten kärryllisen maksamisessa kestää ihan yhtä pitkään kuin yhden ostoksen kanssa.
En tietenkään. Sanon, että olisi ehkä kannattanut lähteä aikaisemmin liikenteeseen, jos niin kiire on.
Tarvitsemme lisää tällaisia ketjuja, niin yhteiskuntamme tervehtyy.
En päästä koska olin ensin. Jos toppatakki hikoiluttaa niin sen voi aina ottaa pois. Kyse on omasta valinnasta.
Vain Suomi-jutut. Muualla maailmassa jonossa ensin oleva tarjoaa itse oma-aloitteisesti haluaako pienen ostoksen kanssa liikkeessä oleva mennä ensin.
Päästän pyytämättä. Itsepalvelukassa ei aina ole vaihtoehto, esim. jos maksaa käteisellä tai kaupassa on tili. Eikä se muutenkaan ole pakollinen.
Riippuu tilanteesta. Mitäpä jos heti perään tulee toinen, jolla niin ikään on vain yksi ostos ja hänkin pyytää päästää ohi, koska näki sinun päästävän edellisen asiakkaan ohi samassa tilanteessa?
Itse en ole koskaan tohtinut edellä olevilta kysyä, pääsisinkö heidän edelleen, vaikka minulla olisi ollut vain yksi ostos. Kerran tosin jokin hieman vanhempi pariskunta päästi omasta aloitteestaan minut heidän edelleen.
En päästä. Aikoinaan olin tyhmänystävällinen ja kun sanoin, että mene vaan, niin vierelle tuli kukkuraisen ostoskärryn kanssa kysyjän kumppani ja siinä minä sitten jonotin, kun kassalla etsittiin tuotteiden koodeja, alennuksia jne. ja mietittiin, että maksetaanko näin vai noin. Enää en ole niin typerä, että päästäisin edelleni, ohjaan itsepalvelukassalle.
Kyllä päästän.