Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyväksyä oma vanheneminen ja ulkonäön muuttuminen?

Vierailija
28.11.2024 |

Olin kolmekymppiseksi asti hyvin kaunis, ns. mallityyppiä. Nyt nelikymppisenä olen väistämättä rupsahtanut, ja mielestäni muutos tapahtui oikeastaan häkellyttävän nopeasti ikävuosien 36-40 välillä. Tuli painoa, tuli ryppyjä. En ole tottunut tähän. Miten tämän kanssa tulee sujuiksi? 

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvo tulee pääosin ulkonäöstä ja seksuaalisesta huomiosta niin ikääntyminen on sietämätöntä. Ja se jos mikä on surullista.

Tämä. Lisään vielä itse libidon ja kuvitelman loputtomasta seksuaalisuudesta. Minulla on useampi keski-ikäinen naistuttava, jotka kauhistelevat hukanneensa itsensä nyt kokonaan, kun libido vaihdevuosien melskeessä laimeni ja osalta katosi kokonaan. Ei auttanut edes hormonikorvaushoito. Tällaiset jutut pitää vain hyväksyä.

Vierailija
42/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset alkoi harmaantua kun olin 32 ja lapsen sain 38-vuotiaana. Jotenkin en ole koskaan mieltänyt, että se voi mennä noinkin päin. En ole kunnoltani silti räjähtänyt vaikka naamasta näkee tiettyjen piirteiden pikkuhiljaa valahtavan. En edes usko ihmisen vanhenevan kovin nopeasti ellei elämäntavat ole aivan surkeat ja/tai ihminen ole fyysisesti erityisen sairas. Jos on suht terve ja kunnossa on asiat ihan hyvin kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosteuttavia, rentouttavia kasvohoitoja, sekä hyvät ja suojaavat hoitotuotteet.

Naamatäytteitä ja botoxia ei suositella ulkomaillakaan kuin vasta noin viiskymppisille, koska eivät todellakaan ole ennaltaehkäiseviä vaan ennakkoon vanhentavia (ei tarvitse kuin katsoa muutamia suomalaisia julkkiksia jotka vanhenneet etuajassa 10-15 vuotta täytteiden ja botoxin takia)

Laitapa esimerkki suomalaisista julkkiksista jotka ovat vanhenneet 10-15v täyteaineiden ja boxin takia?

Sara Sieppi, Sofia Belorf, Sara Siipola, onhan näitä. 

Vierailija
44/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tämä on hyvä ja vaikea kysymys. Olen mies, ja täytän kohta 50. Alle 25 olin ihan mitättömän näköinen, sitten tapahtui jokin miehistyminen yhdistettynä silmäleikkaukseen ja muuhun tyylin muutokseen, jonka johdosta ikävuodet vajaa 30 aina 40 asti olin suhteellisen suosittukin. Ehkä naisten fokus myös hieman muuttui siinä 30 paikkeilla, en tiedä. Nyt on tilanne se, että tukka yhtäkkiä lähti, ja huomaan olevani taas ihan näkymätön. Inhottaa kun tietää että vastakkainen sukupuoli ei näe minua enää millään muotoa haluttavana. Olen varsin hyvin toimeentuleva ja muutenkin stabiili, joten ihan OK saalis edelleen, mutta harmittaahan se kun huomaa että toisen kiinnostus on puhtaasti enää ns henkistä puolta. Että mitään sellaista fyysistä kipinää ei oikein ole, vaan intiimiys tuntuu tapailukumpaanille olevan vaan jotain mikä nyt pitää hoitaa alta pois. Yritän ajatella elämässä muita asioita ja nautt

Seksiseksiseksiseksiseksiseksiseksiseksi. 

Kaikkein naurettavinta nykyaikana on tämän jatkuvan seksin suitsuttaminen. Viisikymppiset pitää itseään cooleina kun joku rynkyttää heidän päällään, voiko hölmömpää olla. Itselleni ei tulisi mieleenkään enää yhtyä kehenkään 52vuotiaana. En todellakaan aio enää harrastaa ikinä seksiä, ja meitä on paljon ja SE ON IHAN NORMAALIA, toisin kuin tämä vallalla oleva seksituputus hautaan asti. Ihan kuin kaikki olisivat jotain luonnottomia seksihulluja. 

Minusta seksi on osa elämää vain tietyn aikaa. Sitä ei ole elämän alkupuolella, eikä loppupuolella, vain hetki siinä välillä. Ei kaikkia asioota tarvitse roikottaa loppuun asti mukana. Seksi on yksi niistä.

Eri

Vierailija
45/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille pinnallisille ja ulkonäkökeskeisille, jotka ovat saaneet kaiken ulkonäöllään ja käyttäneet sitä hyväkseen, eikä esim. älyä tai koulutusta juuri ole vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen on varmasti kovempi paikka kuin meille, jotka olemme olleet aina rumia ja lihavia. Nämä ulkonäköiset julkkisbimbot turvautuvat sitten epätoivoisesti kauneuskirurgiaan kun aina löytyy uusia kauniimpia ja nuorempia tyrkkyjä someen ja julkisuuteen. Sara Sieppi tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Nainen on jo kolmekymppinen, mutta yrittää epätoivoisesti pitää kiinni siitä parikymppisen bimbon elämästä, eikä hyväksy ikäänsä tai elä sen mukaista elämää. Toki näitä on paljon muitakin. Eikös se Maisa Torppa joutunut jossakin vaiheessa ihan oikeisiinkin koulutustaan vastaaviin töihin ilman ehostautumista kun erehtyi ilmoittautumaan työttömäksi kuvitellen saavansa vain tukia?

Vierailija
46/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisissa Converseissani käyn alle 23-vuotiaasta.

M 52

Vierailija
47/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla sentään pysyy tukka päässä.

Vaikka timmissä kunnossa olen 40-vuotiaana miehenä niin alkaa olla surullinen näky kun hiukset harvenevat.

Luullakseni tämän asian hyväksymättömyys johtuu lähinnä yhteiskunnasta, jossa pitäisi olla nuori ja kaunis hautaan saakka. "Ennenaikainen" vanheneminen on noloa ja masentaa.

No tämä! Ei auta vaikka kuinka olisi fyysisesti hyvässä kunnossa, kun tuo orastava kalju pilaa kaiken. Harva asia on masentanut yhtä paljon kuin hiusten lähtö.

Minusta kalju on tosi seksikäs tukkatyyli.

Ehkä silloin, jos olisi täysin kalju, mutta kun en sellaista pidä itselläni yhtään, aivan mahdoton ajatuskin! Tämä munkkikalju näyttää varmasti muiden silmään vielä pahem

Minusta kranssitukka on paljon kivempi kuin se kokonaan kaljuksi vedelty pää, siitä tulee vaan keskitysleirit, sairaat ja itäblokin rikolliset mieleen.

Itse olen kaljuuntuva nainen. Peitän päälaen munkkikaljuni "hiustuuhenne" nimisellä jauheella. Kalliiksi tulee köyhälle, mutten halua huomiota juice-naisena. Miestä ei kukaan tuijota vaikka olisi päälaelta kalju. 

Vierailija
48/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tällaisia aiheita täälä käsitellään nousee esiin tämä suomalaisten syvä kateus hyvännäköisiä ihmisiä kohtaan-rumien mielestä heidän täytyy olla jotenkin tyhmiä ja ihmisenä kehittymättömämpiä  ja heidän arvonsa pinnallisempia rumat on ilkeitä ja kateellisia itsensäylentäjiä

Vierailija
49/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisissa Converseissani käyn alle 23-vuotiaasta.

M 52

😂 🤣 

Vierailija
50/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kipuilen saman asian kanssa. Olen 56. 

Minulle on tullut elämäni ekaa kertaa selluliittiä, allit, leukalinja veltostunut ja bmi noussut 26:een. 3-4 vuotta sitten mitään mäistä ei ollut. Huoh.

Vierailija
51/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tällaisia aiheita täälä käsitellään nousee esiin tämä suomalaisten syvä kateus hyvännäköisiä ihmisiä kohtaan-rumien mielestä heidän täytyy olla jotenkin tyhmiä ja ihmisenä kehittymättömämpiä  ja heidän arvonsa pinnallisempia rumat on ilkeitä ja kateellisia itsensäylentäjiä

Kuka niin sanoi? Keskustelu on niistä, jotka _kipuilevat_ muutosten kanssa.

Vierailija
52/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos arvo tulee pääosin ulkonäöstä ja seksuaalisesta huomiosta niin ikääntyminen on sietämätöntä. Ja se jos mikä on surullista.

Tämä. Lisään vielä itse libidon ja kuvitelman loputtomasta seksuaalisuudesta. Minulla on useampi keski-ikäinen naistuttava, jotka kauhistelevat hukanneensa itsensä nyt kokonaan, kun libido vaihdevuosien melskeessä laimeni ja osalta katosi kokonaan. Ei auttanut edes hormonikorvaushoito. Tällaiset jutut pitää vain hyväksyä.

Tästä voi osittain syyttää yhteiskuntaa ja kulttuuria, jossa seksiä ja seksuaalisuutta hierotaan naamaan tuelta. Lääkäri kysyy ensimmäisenä keski-ikäiseltä mieheltä seisooko ja miten seksielämä. Entä jos vastaat, että ei olla emännän kanssa enää lisääntymisiässä, eikä yhdynnässä - ei huvita? Pitääkö tämä biologinen fakta lääkitä, koska ollaan päätetty, että ihminen on Seksuaalinen Olento koko elämänsä vauvasta vaariin, ja jos ei peitto heilu viimeisille metreille saakka, on se lääkityksen ja terapian paikka?

Vierailija
53/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinä vain luulet että se on kateutta, kun realistisesti todetaan että pinnallisemmille ihmisille ulkonäön rupsahtaminen on pahempi juttu, kuin niille, jotka ei ole koskaan porskuttaneet ulkonäöllään.

Tottahan se on että esim hollywoodin kauneusihanteiden vuoksi, moni vanhentuva tähti leikkelee itsestään hirviön, koska ei uskalla vanheta luonnollisesti. Ei kukaan tavis toimisi noin, ei ole sellaista pakkomiellettä "kauneuteen".

Vierailija
54/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi osittain syyttää yhteiskuntaa ja kulttuuria, jossa seksiä ja seksuaalisuutta hierotaan naamaan tuelta. Lääkäri kysyy ensimmäisenä keski-ikäiseltä mieheltä seisooko ja miten seksielämä. Entä jos vastaat, että ei olla emännän kanssa enää lisääntymisiässä, eikä yhdynnässä - ei huvita? Pitääkö tämä biologinen fakta lääkitä,

Noh, jotkut ihmiset sitten taas ovat seksuaalisia olentoja koko ikänsä, ja jos ikäväkseen ovat naisia, yhteiskunnan palaute on erittäin raakaa.

Vierailija
55/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyteaineilla pumpatut oliot eivät koskaan saavuta iän tuomaa kauneutta ja karismaa

Vierailija
56/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse sain nuorena hienon neuvon vanhemmalta naiselta. Hän sanoi, että kannattaa pysyä kaukana ihmisistä, joille mun ulkonäkö merkitsee yhtään mitään. Jos on pienintäkään viitettä mistään muusta kuin mun ulkonäön täydestä hyväksymisestä niin ei muuta kuin hei hei. Pitää ympäröidä itsensä ihmisillä, joita ei kiinnosta yhtään miltä näytät. Ihmisillä, jotka suhtautuvat sinuun kuin rakastava vanhempi, sisarus tai ystävä, eikä sinua koskaan hävetä ulkonäkösi kun olet heidän seurassaan.

Silloin kuulosti kohtuu rankalta, mutta tästä on ollut hyötyä. Olen noudattanut neuvoa minkä olen pystynyt ja huomannut, että oikeastaan kaikki ulkonäköpaineet tulevat ulkoapäin. Niillä, jotka esim. valitsivat pinnallisen puolison koska oli niin kiva kun tämä ihaili ulkonäköä, on vaikeuksia vanheta. Tuo ei ole hyvä perusta suhteelle. Ne, jotka valitsivat toisin, käsittelevät ulkonäön vanhenemista paljon paremmin, koska tietävät ja kokevat koko sydämessään että ovat rakastettuja ulkonäöstä riippumatta, sillä sellaisia ihmisiä he ovat elämäänsä ottaneet ja päästäneet.

Vierailija
57/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yllättävän yleistä. Vaikka sitä ei myönnetä. Totta kai on tyhjäpäitä, mutta näitä on sekä hyvännäköisissä ja vähemmän hyvännäköisissä. Kaunis ihminen ei ole automaattisesti tyhmä, kuten ei rumakaan. Monesti kaunis saa huonoa käytöstä osakseen, mutta niin saa rumakin. Keskiverto pääsee helpommalla. Kukin voi aina pohtia ennakkoluulojaan ja käytöstään sekä mistä ne kumpuaa. 

Vierailija
58/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi osittain syyttää yhteiskuntaa ja kulttuuria, jossa seksiä ja seksuaalisuutta hierotaan naamaan tuelta. Lääkäri kysyy ensimmäisenä keski-ikäiseltä mieheltä seisooko ja miten seksielämä. Entä jos vastaat, että ei olla emännän kanssa enää lisääntymisiässä, eikä yhdynnässä - ei huvita? Pitääkö tämä biologinen fakta lääkitä,

Niinpä, sairaaksi on kääntynyt ajattelumaailma. 

Seksi on yksi niistä asioista joka useimmilla kuuluu vain hedelmälliseen ikään. Elämä on täynnä asioita, joita tulee ja menee, joita ei roikoteta mukana loppuun asti, seksi on yksi niistä. 

En ylipäätä naisena ymmärrä, mikä siinä seksissä edes on se juttu, mistä pitäisi kohkottaa. Nuorena biologia vetää naisen ja miehen toisiinsa kiinni nytkyttämään tarkoituksella, mutta mikä ihme vetää viisikymppisiä ja vanhempiakin tohon hommaan, se ei käy minulle järkeen. 

Vierailija
59/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää miehet luulko että kaikki naiset kavahtavat kaljua!

Minusta kalju mies ei ole yhtään luotaantyöntävä. 

Pertti Sveholm tosi komea esimerkiksi.

Miehen käytös ja luonne ratkaisevat, ei hiukset tai niiden puute.

Vierailija
60/123 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli huonoa tuuria kun sain eturauhassyövän, hoitoja on tehty ei siinä mitään.

Mutta posti toi kirjekuoren missä oli kyselykaavakkeita iso nippu, muutama sivu missä kysyttiin miltä nyt tuntuu ja miten ole suhtaitunut saamaasi syöpään.

Vajaa kymmenen sivua kysymyksiä seksistä, huvittaako ja tekeekö mieli ja jöpöttääkö, voi helv... seksikö on tässä nyt tämä taudin kanssa niin tärkessä asemassa että kysymyksiä on laitettu sivukaupalla. En vastannut kyselyyn koska kysymykset oli huonosti laadittu eikä tekijää tuntunut kiinnostavan muu kuin potilaiden seksielämä, sekö nyt on tärkein asia syöpää sairastavalla.

Tämä maa on niin pahasti luisunut sivuraiteille kaiken sukupuoli ja seksisekoilun kanssa ettei mitään rajaa, antaisivat edes lasten olla rauhassa.