Miten hyväksyä oma vanheneminen ja ulkonäön muuttuminen?
Olin kolmekymppiseksi asti hyvin kaunis, ns. mallityyppiä. Nyt nelikymppisenä olen väistämättä rupsahtanut, ja mielestäni muutos tapahtui oikeastaan häkellyttävän nopeasti ikävuosien 36-40 välillä. Tuli painoa, tuli ryppyjä. En ole tottunut tähän. Miten tämän kanssa tulee sujuiksi?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neli- tai viisikymppinenkin voi olla hyvännäköinen ja hyvässä kunnossa. Ei kannata hyväksyä, että pitää olla 20 - 60 kiloa ylipainoinen jo siinä iässä. Kuulostaa masennukselta, jos ei välitä enää ollenkaan siitä, miltä näyttää.
Vaikka näyttäisi miltä, ihmisarvo on silti sama.
ei ole..lihava ja vanha Sami Kuronen saa potkut teeveestä 5 vuoden kuluttua
Lihavaa ja vanhaa sietää muut yhtä lihavat ja vanhat ystävät, uusia ei saa
Lihava ja vanha eronnut..höh..hö..höö
Kaunotar56v
Nyt kyllä moposi vähän keulii, hyvä Kaunotar56v.
-Kaunotar88
Aion
Meitä on monesta kennelistä. Olen kerran jutellut naisen kanssa, joka ilmoitti, että hän on testamentissaan maninnut, että hänet haudataan _tekoripsien_ kanssa - ja että ne huolletaan ennen hautausta. Voimme miettiä miksi ihmiskunta elää lopunjaoissa, kun prioriteetit alkavat olla tätä tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neli- tai viisikymppinenkin voi olla hyvännäköinen ja hyvässä kunnossa. Ei kannata hyväksyä, että pitää olla 20 - 60 kiloa ylipainoinen jo siinä iässä. Kuulostaa masennukselta, jos ei välitä enää ollenkaan siitä, miltä näyttää.
Kaunotar56v
Nyt kyllä moposi vähän keulii, hyvä Kaun
No hei, ei voi tietää kuuluuko ylösnousemuskehoon volyymiripset! Mitä Pietarikin tuumaisi, jos taivaan porteilla tihrustelisi myyräsilmin? 😳
Minusta tuli bulldog-naama nelikymppisenä. Kalju repesi ylöosaston hiusalueelle ja posket alkoivat roikkua, vaikka bmi on 19 ja harrastan pitkänmatkan juoksuja. Ennen sitä olin surffarirock-boy. Nyt näytän ihan Perry Masonilta :/
En ole muuttanut persoonaani Perry Mason tyyliseksi.
t. m49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla sentään pysyy tukka päässä.
Vaikka timmissä kunnossa olen 40-vuotiaana miehenä niin alkaa olla surullinen näky kun hiukset harvenevat.
Luullakseni tämän asian hyväksymättömyys johtuu lähinnä yhteiskunnasta, jossa pitäisi olla nuori ja kaunis hautaan saakka. "Ennenaikainen" vanheneminen on noloa ja masentaa.
No tämä! Ei auta vaikka kuinka olisi fyysisesti hyvässä kunnossa, kun tuo orastava kalju pilaa kaiken. Harva asia on masentanut yhtä paljon kuin hiusten lähtö.
Ei se hiustenlähtö haittaa, jos muuten on siisti ja kohtuullisen hyvässä kunnossa. Itselle pahin ei on epäsiisti ja hyvin ylipainoinen mies. Itse olen pitänyt itseni hoikkana.
Minua surettaa mieheni puolesta, kun hän on vielä tosi timmi ja hyvännäköinen, mutta minä rupsahdin armottomasti ihan muutamassa vuodessa heti 40 jälkeen. Naama on ihan turvonnut, suupielet roikkuu alaspäin ja ylipainoakin on tullut reilusti.
Mietin miten tuo mies pärjää tämän radikaalin muutoksen kanssa. Ei tietenkään sano mitään, mikä pahoittaisi mieleni. Surettaa koko tilanne :(
Vierailija kirjoitti:
No lihominen on ihan oma valinta, ei ne kilot syömättä tule.
Vaihdevuodet alkavat kerryttää kilon per ikävuosi.
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa mieheni puolesta, kun hän on vielä tosi timmi ja hyvännäköinen, mutta minä rupsahdin armottomasti ihan muutamassa vuodessa heti 40 jälkeen. Naama on ihan turvonnut, suupielet roikkuu alaspäin ja ylipainoakin on tullut reilusti.
Mietin miten tuo mies pärjää tämän radikaalin muutoksen kanssa. Ei tietenkään sano mitään, mikä pahoittaisi mieleni. Surettaa koko tilanne :(
Oma mies pohtii samoja, hän on 53, minä 48, ja mies on rupsahtanut paljon nopeammin. Painoa kertyy, tukka on lähtenyt, särkee ja kolottaa niin että liikunta vaikeutuu ja kävelyssäkin on jo ontuva vivahde.
Hänelle tämä on ollut kova paikka, koska minä puolestani en ole hirveästi vanhentunut. Päälle menee samankokoiset vaatteet kuin teininä, tukka on pitkä ja oma värikin on edelleen syvän tummanruskea. Kohtuullisen pienestä ikäerosta on tullut selvästi näkyvä ja mieskin sen näkee. Henkisellä puolella mustasukkaisuuskin nostaa päätään, koska hän tietää että saisin helposti nuoremman miehen.
Mutta omasta puolestani voin sanoa, että ei haittaa tippaakaan toisen ulkoinen rupsahtaminen. Niin kauan kuin on hyvät puhevälit, rakkautta, toiselle hyvän haluamista, huomioonottamista, lämpöä ja läheisyyttä, niin voin sanoa että näen edelleen miehessä sen nuoren miehen johon rakastuin, eikä ole minkäänlaista tarvetta vaihtaa nuorempaan ja komeampaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar56v
-Kaunotar88
Aion
En välitä mitä ruumiilleni tapahtuu kuoleman jälkeen. Siitä voisi tehdä esim koiran ruokaa. Olen syönyt terveellisesti ja kuntoillut koko ikäni. häkäkuolemani ei pilaa lihaa.
Kaunotar56v
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar56v tässä
Miksi et googleta mitä terveellinen ravinto on? saa syödä paljon, ei tule nälkä. Ota PT salille puoleksi vuodeksi, lisäksi reipasta juoksua matolla. Aloita kevyesti. Kyllä minäkin herkuttelen joka viikko
Tzemppiä, kokeile edes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten tuo mies pärjää tämän radikaalin muutoksen kanssa. Ei tietenkään sano mitään, mikä pahoittaisi mieleni. Surettaa koko tilanne :(Oma mies pohtii samoja, hän on 53, minä 48, ja mies on rupsahtanut paljon nopeammin. Painoa kertyy, tukka on lähtenyt, särkee ja kolottaa niin että liikunta vaikeutuu ja kävelyssäkin on jo ontuva vivahde.
Hänelle tämä on ollut kova paikka, koska minä puolestani en ole hirveästi vanhentunut. Päälle menee samankokoiset vaatteet kuin teininä, tukka on pitkä ja oma värikin on edelleen syvän tummanruskea. Kohtuullisen pienestä ikäerosta on tullut selvästi näkyvä j
4 vuotta menee nopeasti, sinusta tulee harmaa vähän läski haluton täti. Miehesi ei tarvitse olla enää mustis
zemppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lihominen on ihan oma valinta, ei ne kilot syömättä tule.
Vaihdevuodet alkavat kerryttää kilon per ikävuosi.
Ei kerrytä jos sopeuttaa syömisiään. Epäreilua, mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar56v
-Kaunotar88
Aion
"tulen olemaan upea vanhus 69 vuotiaana, EINI on 63 vuotias, aion myös käyttää vielä 20 000 kirurgin palveluihin:)"
Ketä varten sun on tarpeen olla "upea vanhus"? Meinaatko että vielä kuolinvuoteellakin joku ehkä tulee paikalle ja toteaa ensimmäisenä että uuh mikä hottis?
Itseään varten?
Minä ainakin saan mielihyvää siitä, että näytän poikkeuksellisen hyvältä ikäisekseni. Onnistun elämässäni edes jollain osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar56v
Nyt kyllä moposi vähän keulii, hyvä Kaun
"Minä ainakin saan mielihyvää siitä, että näytän poikkeuksellisen hyvältä ikäisekseni. Onnistun elämässäni edes jollain osa-alueella."
No aika vähissä taitaa olla ne onnistumisen kokemukset tosiaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosteuttavia, rentouttavia kasvohoitoja, sekä hyvät ja suojaavat hoitotuotteet.
Naamatäytteitä ja botoxia ei suositella ulkomaillakaan kuin vasta noin viiskymppisille, koska eivät todellakaan ole ennaltaehkäiseviä vaan ennakkoon vanhentavia (ei tarvitse kuin katsoa muutamia suomalaisia julkkiksia jotka vanhenneet etuajassa 10-15 vuotta täytteiden ja botoxin takia)
Höpön höpö. Botox ehdottomasti on ennaltaehkäisevä, ja sitä voi hyödyntää jo nuorena. Toki senkin käytössä voi mennä liiallisuuksiin! Täyteaineet ovat huono idea melkein aina, etenkin viisikymppisillä näkyy niitä outoja tyynynaamoja. Jos jotain haluaa tehdä naamalleen, kasvojenkohotus on paras vaihtoehto, ja se olisi hyvä tehdä jo noin 40-vuotiaana.
Joku pistoskäsittelijä mainostaa?
Botox tekee sen että kun sitä pistää yhteen kohtaan, niin vieressä olevat lihakset joutuu tehdä kovempaa työtä sen lamaantuneen botox-lihaksen sijasta, joten siksi se vanhentaa naaman nopeammin! Katso videoita Youtubesta missä aiheesta "why botox makes you look older"!
Lisäksi täyteaineet tekee monien naamoista ylitäytetyn 55-ikäisen näköiset. Jos ne aloittaa liian aikaisin, niin täytteiden katoaminen aiheuttaa tyhjiöitä ja nopeampaa veltostumista ja sitten on täyttökierteessä kun iho venyy, valahtaa, venyy, valahtaa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamatäytteitä ja botoxia ei suositella ulkomaillakaan kuin vasta noin viiskymppisille, koska eivät todellakaan ole ennaltaehkäiseviä vaan ennakkoon vanhentavia (ei tarvitse kuin katsoa muutamia suomalaisia julkkiksia jotka vanhenneet etuajassa 10-15 vuotta täytteiden ja botoxin takia)
Laitapa esimerkki suomalaisista julkkiksista jotka ovat vanhenneet 10-15v täyteaineiden ja boxin takia?
Tuksu, Sieppi, Belörf ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa esimerkki suomalaisista julkkiksista jotka ovat vanhenneet 10-15v täyteaineiden ja boxin takia?
Sara Sieppi, Sofia Belorf, Sara Siipola, onhan näitä.
Tosiaan ei tarvi ku avata mikä tahansa suomalainen lehti niin siellä on kaiken maailman nokkaeläimiksi ja ankoiksi tuunattuja muhkuraisia "tuksu"tekohuulia! :o
Sama täällä, vaikka olen vaatteet päällä ihan ok ikäisekseni (50 v), niin nakuna ruma. Lisätään siihen vielä vaihdevuodet ja syöpä ja mies, joka arvostelee rumaksi, eikä ole halunnut seksiä kanssani vuosiin. Sanotaanko, että olen aikoinaan tuntenut itseni kauniimmaksikin.
Lopettakaa itsenne vertaaminen Hollywood-tähtiin, muovi-Kardashianeihin ja feikkeihin Instagram-tileihin missä porukka käyttää monin kerroin filttereitä ulkonäkönsä parantamiseen.
Tässä eräs hyvä esimerkki nykyajan somefeikkaamisesta! Oikealla todellinen ulkonäkö, ennen Barbiemaisia filttereitä:
https://i.pinimg.com/originals/c1/3c/ff/c13cff441e35642f729b1c4513a4a63…
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset alkoi harmaantua kun olin 32 ja lapsen sain 38-vuotiaana. Jotenkin en ole koskaan mieltänyt, että se voi mennä noinkin päin. En ole kunnoltani silti räjähtänyt vaikka naamasta näkee tiettyjen piirteiden pikkuhiljaa valahtavan. En edes usko ihmisen vanhenevan kovin nopeasti ellei elämäntavat ole aivan surkeat ja/tai ihminen ole fyysisesti erityisen sairas. Jos on suht terve ja kunnossa on asiat ihan hyvin kuitenkin.
Vanheneminen tutkitusti ei tapahdu tasaista vauhtia, vaan portaittain. Oliko se nyt 42 v ja 60 v, kun useimmilla tapahtuu selkeä notkahdus. Hesarissa oli juttua aiheesta joku kuukausi sitten.
"tulen olemaan upea vanhus 69 vuotiaana, EINI on 63 vuotias, aion myös käyttää vielä 20 000 kirurgin palveluihin:)"
Ketä varten sun on tarpeen olla "upea vanhus"? Meinaatko että vielä kuolinvuoteellakin joku ehkä tulee paikalle ja toteaa ensimmäisenä että uuh mikä hottis?