Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä, jotka eivät ole suomalaisia eivätkä asu täällä, pitää olla yhdenmukaiset oikeudet muiden kanssa?

Vierailija
28.11.2024 |

Mietin esim. tuota valitusta Rantasesta, että hän on suosinut kristittyjä antaessaan tuevapaikkoja, mutta tämä aloitus ei liity ainoastaan tähän, vaan muutenkin pa kolaisten ja ulkomaalaisten oikeuksiin. Miksi heillä pitää olla jo etukäteen valmiina samat oikeudet kuin meillä? Vaikka he eivät olisi koskaan edes Suomen maaperällään jalalla astuneet.

Kommentit (339)

Vierailija
41/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen itse asunut mus limimaassa takavuosina. Itse kuljin hiukset peitettynä ja kaavussa, koska näin, että minun pitää sopeutua heidän kulttuuriinsa. Ei toisinpäin."

Liberaalien länsimaiden kantava ajatus on ihmisten vapaus. Saat elää ihan niin konservatiivisesti tai liberaalisti kuin itse haluat? Eikö se sinusta ole hyvä periaate?

Joo, olet oikeassa, mutta: vierailla ei ole oikeuttaa yrittää vaikuttaa meidän kulttuuriimme.

Se että joku elää eri tavalla kuin muut ei ole vielä mitään meidän kulttuuriimme vaikuttamista vaan ihan vain ihmisen yksityisasia.

Siksipä elän kaikintavoin vasemmistoa vastustaen. Yksityisasia lälläslää.

Vierailija
42/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on paremmat oikeudet eikä velvoitteita, Suomalaista sen sijaan pidetään tiukilla.

Kerro miten heillä on paremmat oikeudet? Pakolaisilla on tilapäinen oleskelulupa, heillä ei ole kotipaikkaa, he eivät saa äänestää ja joutuvat elämään mitättömällä vastaanottorahalla.

Tässä ap. En ole tuo, jolle vastaat. Pa kolaisilla näyttää olevan oikeus muuttaa meidän kulttuuriamme omiin arvoihinsa sopivaksi.

Miten sinun kulttuurisi on muuttunut? Minun ei ainakaan mitenkään. Eikä ole lainsäädäntökään.

On muuttunut esim. siten, ettei lasteni enää anneta laulaa suvivirttä.

Olen itse asunut mus limimaassa tak

Suvivirttä vastustavat suomalaiset ateistit. Lapseni olivat koulussa jossa oli 27 eri kansalaisuutta ja kyllä siellä suvivirsi veisattiin joka kevät. Jeesushan on yksi islamin profeetoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on oikeuksiltaan toisen luokan kansalainen omassa maassaan.

Muutama esimerkki valottaisi hieman enemmän sitä mitä haluat sanoa.

Vierailija
44/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suvivirttä vastustavat suomalaiset ateistit. "

Ja ihan lakiin perustuen. Uskonnonvapaus koskee myös kantiksia vaikka moni kuvitteleekin että Suomi on joku virallisesti kristillinen maa jossa uskontoihin kuulumattomuutta ei tarvitse kunnioittaa.

Vierailija
45/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla olisi mitään ongelmaa yhdenmukaisten oikeuksien kanssa, mutta muualta tulleiden pitäisi osata käyttäytyä, kunnioittaa niitä oikeuksia ja maan tapoja ja kulttuuria. Ja nythän tää on kääntynyt enemmän niin, että muualta tulleille on enemmän oikeuksia kuin tavallisella suomalaisella: kaikkien pitäisi olla saman arvoisia. Ei voi mennä niin, että suomalaiset maksaa veroja yhteiskunnan palveluista, mutta eivät pääse niitä käyttämään, tai että verorahoja käytetään esim. tulkki- yms. palveluihin ulkomaalaisille. Ts. verorahat menevät muualta tulleiden elättämiseen. Nuo tulkkipalvelutkin kaikissa virastoissa passivoivat ihmistä hyvin siihen, ettei hänen tarvitse opetella uuden asuinmaansa kieltä. Sehän sanonta menee, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Mutta nyt tässä tilanteessa me annetaan se leipä, ja muut määrää silti, mitä lauluja lauletaan. Ei näin. 

Vierailija
46/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useat heikäläiset nimenomaan eivät ollenkaan osaa liikennesääntöjä !!!! Sama onkelma o muillakin. Ite osaan ja noudatan aina liikennesääntöjä. Kävelijät kävelee OIKEALLA PUOELLA AINA, pyöräilijät VASEMMALLA PUOLELLA TIETÄ ! PISTE. Eikö tämä mene kaaliinne ???????? Vähitellen ??? Teidät ja muut opetetaan täysin väärin tän asian suhteen. Se o toooooosiiiiiii noloo, ku he eivät osaa LIIKENNESÄÄNTÖJÄ. Eivät vaan piittaa. Noloa !!!!!!!! Nyt OPETELLAA ne oikein !!!!!! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Ja se, et niitä maahanpääsyn asioita yms kiristetään, ne pitää tehdä kunnolla, ja ainakin kaikille venäläisille ja sen maan mielisille henkilöille ikuinen porttikielto joka maahan, myös niille, jotka tääl jo asuvat valheellisin perustein ja vievät meidän TYÖT !!! Siks tääl o aina nii kauhee työpula. Suomi ENSIN !!!!!!!! Aina. Tänne ei kaivata mitään kiinalaisii henkilöitä !!! Yms, jotka eivät osaa edes kunnolla puhua saati ymmärtää suomea, joka pitää osata ja ymmärtää kunnolla ennen, kuin mitään töitä voi edes hakea saati saada se ! Esim vanhukset ja vammaiset henkilöt eivät välttämättä ymmärrä mitään. 

Vierailija
47/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen itse asunut mus limimaassa takavuosina. Itse kuljin hiukset peitettynä ja kaavussa, koska näin, että minun pitää sopeutua heidän kulttuuriinsa. Ei toisinpäin."

Liberaalien länsimaiden kantava ajatus on ihmisten vapaus. Saat elää ihan niin konservatiivisesti tai liberaalisti kuin itse haluat? Eikö se sinusta ole hyvä periaate?

Joo, olet oikeassa, mutta: vierailla ei ole oikeuttaa yrittää vaikuttaa meidän kulttuuriimme.

Se että joku elää eri tavalla kuin muut ei ole vielä mitään meidän kulttuuriimme vaikuttamista vaan ihan vain ihmisen yksityisasia.

Siksipä elän kaikintavoin vasemmistoa vastustaen. Yksityisasia lälläslää.

Aika pian tämä kapeakatseisuutesi siis meni jo sille asteelle että osa suomalaisistakin on niin väärässä että heitäkin sinun pitää ihan aktiivisesti vastustaa?

Se miksi meillä on tärkeää kunnioittaa vapauksia ja ihmisoikeuksia ei liity ensisijaisesti muualta tulleisiin vaan juuri siihen että sinä ja kaltaisesi eivät olisi heti sortamassa myös eri mieltä olevaa osaa omasta kansasta jos tilaisuus tulisi.

Vierailija
48/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla olisi mitään ongelmaa yhdenmukaisten oikeuksien kanssa, mutta muualta tulleiden pitäisi osata käyttäytyä, kunnioittaa niitä oikeuksia ja maan tapoja ja kulttuuria. Ja nythän tää on kääntynyt enemmän niin, että muualta tulleille on enemmän oikeuksia kuin tavallisella suomalaisella: kaikkien pitäisi olla saman arvoisia. Ei voi mennä niin, että suomalaiset maksaa veroja yhteiskunnan palveluista, mutta eivät pääse niitä käyttämään, tai että verorahoja käytetään esim. tulkki- yms. palveluihin ulkomaalaisille. Ts. verorahat menevät muualta tulleiden elättämiseen. Nuo tulkkipalvelutkin kaikissa virastoissa passivoivat ihmistä hyvin siihen, ettei hänen tarvitse opetella uuden asuinmaansa kieltä. Sehän sanonta menee, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Mutta nyt tässä tilanteessa me annetaan se leipä, ja muut määrää silti, mitä lauluja lauletaan. Ei näin. 

Eniten täällä on venäläisiä ja nyttemmin ukrainalaisia. He tarvitsevat tulkkipalveluja eniten. Seuraavaksi suurin ryhmä on lähi-idästä pakolaisina juuri tulleet. Suurin osa erivärisistä ihmisitä on syntynyt Suomessa ja osaavat suomea kyllä.

Vierailija
49/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka seurailla uutisia ja katsella katunäkymää.

Vierailija
50/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin hyvä että nykyisin työtävieroksuvatkin joutuvat ottamaan osaa tänne tulevien työtävieroksuvien elättämiseen. Vois niitä kelatukia enemmänkin pienentää että uudet tulokkaat saavat lissää rahhoo, ettei vihervassarit heidän vuokseen pahoita mieltään.

Onko hallituksessa olevat puolueet vihervasemmistoa kun he haluavat pienentää vähävaraisten kelatukia?

Vierailija
51/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan oikein suosia kristittyjä, koska mus limit tekevät ter rori-iskuja ja halveksuvat naisia. Eivät sopeudu eurooppalaiseen kulttuuriin ja vaarantavat turvallisuuden. Tosin se on heidän oma vikansa. Jos käyttäytyisivät kuten muutkin, ei heidän tänne tuloaan vastutettaisi. 

Vierailija
52/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mulla olisi mitään ongelmaa yhdenmukaisten oikeuksien kanssa, mutta muualta tulleiden pitäisi osata käyttäytyä, kunnioittaa niitä oikeuksia ja maan tapoja ja kulttuuria."

No meillä ei ole sellaista periaatetta että opikeudet pitäisi ansaita. Kantiskin saa perseillä ja käyttäytyä miten huonosti vain ja perusoikeudet pysyvät.

"Ja nythän tää on kääntynyt enemmän niin, että muualta tulleille on enemmän oikeuksia kuin tavallisella suomalaisella"

No ei ole. Jos ainoa asia jonka keksit oli tulkkipalvelut niin se ei nyt ihan vakuuta minua paremmista oikeuksista. Saahan meilläkin vaikkapa vammainen apua jos sitä tarvitsee eli avun tarkoitus on nimenomaan mahdolistaa ihmiselle samojen palveluiden saaminen kuin muutkin saavat, ei tuoda jotain lisää,

Vierailija
53/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm. Onko ihmisoikeudet persuille vieras sana?

Kirjoitin jo yllä, että totta kai heillä on ihmisoikeudet, mutta kysyn, miksi heillä tulee olla suomalaisten oikeudet myös. En ole toistaiseksi ollut persu, olen ollut heidän halveksijansa jo vuosia, mutta luulen, että tämä maa ajaa minut vaihtamaan puoluetta. 

Mitkä oikeudet on ulkomaalaisella joka ei asu täällä? Kerotko?

Taidat elää ihan jossain omassa kuplassasi, riko se kupla niin ehkä sekin selviää.

Vierailija
54/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan oikein suosia kristittyjä, koska mus limit tekevät ter rori-iskuja ja halveksuvat naisia. Eivät sopeudu eurooppalaiseen kulttuuriin ja vaarantavat turvallisuuden. Tosin se on heidän oma vikansa. Jos käyttäytyisivät kuten muutkin, ei heidän tänne tuloaan vastutettaisi. 

Suomi on aina ollut kärjessä naisiin kohdistuvan väkivallan tilastoissa, jo paljon ennen kuin tänne tuli pakolaisia. Kerrotko mikä muslimimaa menee Suomen edelle näissä tilastoissa?

Vierailija
55/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun äsken oli tutkimus suomalaisten miesten asenteista naisiin kohdistuvaan väkivaltaan niin kaltaisesi huusivat kovaa miten "ei saa yleistää" ja "ei kaikki miehet".

Mutta kun kyse on muualta tulleista niin on ihan ok niputtaa kaikki samaan joukkoon ja poistaa oikeuksia jos pieni osa käyttäytyy huonosti?

Vierailija
56/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on rahakysymys. Onko oikein että alkuperäisten köyhien suomalaisten elämänlaatu heikkenee entisestään?  Kun tänne raijataan elintaso                                   p a k o l a i s i a? 

Vierailija
57/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin hakea kelakorvauksia Kreikasta kun kävin siellä lomamatkalla, ehkä varhaiseläkettä myös, nehän maksaa niitä kuulemma jopa kuolleille!

Vierailija
58/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Ei kaikilla voi olla oikeutta päästä Suomeen. Sadat miljoonat kehitysmaalaiset haluaisivat tänne. Kaikkia ei voi ottaa, joten täytyy valita. Valitaan työllistyvät ja tuet rajataan kansalaisuusperusteisiksi. Ei mitään vastaanottotukia ihmisille, joilla ei ole oikeutta turvapaikkaan eikä työpaikkaa valmiina jo tullessa. 

Vierailija
59/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin hyvä että nykyisin työtävieroksuvatkin joutuvat ottamaan osaa tänne tulevien työtävieroksuvien elättämiseen. Vois niitä kelatukia enemmänkin pienentää että uudet tulokkaat saavat lissää rahhoo, ettei vihervassarit heidän vuokseen pahoita mieltään.

Onko hallituksessa olevat puolueet vihervasemmistoa kun he haluavat pienentää vähävaraisten kelatukia?

Itsepä viherpiiperöt ne olette tänne halunneet, ei niitten elämä ilmaista täällä ole, jostain se raha on otettava, eli kaikki maksamaan, myös sossupummit. Ja mitä enemmän niitä tänne haluatte sitä vähemmän tuletta itse saamaa, kun on ihmisoikeudet nääs. Siksi ääni persuille.

Vierailija
60/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on rahakysymys. Onko oikein että alkuperäisten köyhien suomalaisten elämänlaatu heikkenee entisestään?  Kun tänne raijataan elintaso                                   p a k o l a i s i a? 

Ensin kerrot että tämä on vain rahakysymys mutta seuraavaksi paljastat ennakkoluulosi siitä että eivät he oikeasti ole hädässä?

Pientä ristiriitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi