Miksi ihmisillä, jotka eivät ole suomalaisia eivätkä asu täällä, pitää olla yhdenmukaiset oikeudet muiden kanssa?
Mietin esim. tuota valitusta Rantasesta, että hän on suosinut kristittyjä antaessaan tuevapaikkoja, mutta tämä aloitus ei liity ainoastaan tähän, vaan muutenkin pa kolaisten ja ulkomaalaisten oikeuksiin. Miksi heillä pitää olla jo etukäteen valmiina samat oikeudet kuin meillä? Vaikka he eivät olisi koskaan edes Suomen maaperällään jalalla astuneet.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
" Ne asiat ja arvot mitä mulle on opetettu sattuu vaan menemään paljon paremmin yksiin meidän yhteiskunnan kanssa."
Menevätkö? Tunnut olevan varsin eri mieltä monista yhteiskuntamme perusasioista kuten uskonnonvapaudesta, kaikille kuuluvista yhtäläisistä oikeuksista ja rasismin haitallisuudesta.
Minusta on hassua että eniten meidän yhetiskuntaamme ajattelevat usein ne jotka itse asiassa eivät juuri usko moneen yhteiskuntamme perusasiaan.
Ensinnäkin, uskonnonvapaus ei ole sama asia kuin vapaus harjoittaa uskontoaan haluamallaan tavalla. Kaikille kuuluvat oikeudet tarkoittaa suomalaisia, ei kaikkia maailman ihmisiä, eikä "rasismin haitallisuus" tarkoita sitä, että sen nimissä tulisi suvaita mitä tahansa, jos nyt nahka sattuu olemaan tummempaa sorttia kuin suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla? No äkkiä te persutkin tämän maan olette saaneet paskottua? Tarkoittaako se että maan tapa alkaa muuttumaan juuri sellaiseksi kuin minä suomalaisena haluan vai sellaiseksi jollaiseksi te haluatte maan tavan muuttaa? Pitäisikö minun kumartaa persuja ihmisinä jotka päättävät siitä kuinka minun pitäisi käyttäytyä koska se on mielestänne maan tapa? No onneksi minun ei tarvitse kuunnella teitä eikä olla tekemisissä kanssanne. Minun tapani, minun maani joten pysykää persut kaukana minusta.
Wokevassella meni herneet nenään 😄 Kyllä, todellakin pysyn kaukana kaltaisistasi maanpettureista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Venäjä on iso maa. Itäiset ihmiset ovat tsetseenejä sun muita, heitä siellä Ukrainassa on raisssskamaassa.. naiset sanoi että puhuivat vierast keiltä, tsetseeniö ja jopa arabiaa"
Kova on jo halu omaa näkökantaansa puolustaa kun ollaan jo valmiitä väittämään että eivät sentään hyvät venäläiset kristityt Ukrainassa sodi vaan vain jotkut itäisten alueiden villit joilta nyt voi odottaa mitä vain.
Tuo selitys on sekä rasistinen että äärimmäisen naivi ja typerä.
Te vassenasset olette typeriä ja sinisilmäisiä. Ei ole ra sist ista sanoa että maassa maan tavalla tai maasta pois. Isl am ei kuulu länteen.
Ei ole montaakaan vuosikymmentä kun vasemmistomme tärkein tehtävä oli pitää huolta oman maan duunareista, heidän työoloistaan, palkoista, asunnoista, vuokrista ym ym. Nyt menee etelänvetelät kaiken muun edelle. Vai onko vasemmistoporukka pahemmin puhunut duunareidemme palkoista tai muusta mitä mainitsin?
Silloin muutama vuosikymmen sitten vasemmistossa oli pääasiassa miehiä hoitamassa asioita, ja ne oli nähnyt maailmaa eikä mitään rikkaiden vanhempien tytönhempukoita aatteineen kuten nykyään.
Sitten ihmetellään kun muutama vuosi sitten alkanut duunariäänestäjien valuminen persuihin alkoi, enemmän nekin hoitaa duunarien asioita, oman maan kansalaisten.
Kannattaa olla ennemmin rasse kuin vasse niin tämä maa pysyy jatkossakin aitojen suomalaisten asuttamana ja kristittynä maana eikä monikult tuurin ja muukalaisten mädättämänä ja pilaamana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla? No äkkiä te persutkin tämän maan olette saaneet paskottua? Tarkoittaako se että maan tapa alkaa muuttumaan juuri sellaiseksi kuin minä suomalaisena haluan vai sellaiseksi jollaiseksi te haluatte maan tavan muuttaa? Pitäisikö minun kumartaa persuja ihmisinä jotka päättävät siitä kuinka minun pitäisi käyttäytyä koska se on mielestänne maan tapa? No onneksi minun ei tarvitse kuunnella teitä eikä olla tekemisissä kanssanne. Minun tapani, minun maani joten pysykää persut kaukana minusta.
Tottakai enemmistö määrää. Kristitty maa ja kristityt arvot. Tämä maa kuuluu meille suomalaisille ja kaikkien pitää noudattaa länsimaisia arvoja. Jos tämä ei sinulle käy, ole hyvä ja poistu Suomesta, mieluiten pysyvästi 😚
Eli minä olen suomalainen ja minulla on suomalaiset arvot jotka poikkeavat sinun suomalaisista arvoista. Mikä sinä olet sanomaan minulle että minun arvomaailmani pitäisi olla saman kaltainen kuin sinun? Yhtä lailla minä voisin sanoa sinulle että jos minun arvoni eivät kelpaa sinulle niin sinä voit poistua maasta? Huomaatko miten lapsellisesti suhtaudut asioihin ja kuvittelet kaikkien ihmisten arvojen olevan sinun arvojesi kaltaisia? Sinä et määrää kaikkien suomalaisten arvoista koska sinä et kykene siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?
On kaikille ihmisillä tietysti ihmisoikeudet, mutta ihmettelen, miksi kaikille ihmisille kuuluu suomalaisten oikeudet?
Jos tämä tilanne nyt äityisi huonoksi ja joutuisit lähtemään hatkaan esim. Svea-mamman syliin, varmaan toivoisit edes jotain oikeuksia.
Niin mutta lähtisinkin turvaan viereiseen Ruotsiin, en toiselle puolelle maapalloa tarkoituksenani levittää oma uskontoani ja kulttuuriani sinne.
Luulen että jokainen eläisi omassa kotimaassaan ellei sota ja nälkä ajaisi muualle eli tarkoitus on antaa perusturvaa sopimusten mukaan. Ei esim. pakolaisia valita sen mukaan osaavatko raamatun ulkoa, kyllähän ihmisiä on autettava ovat he sitten kristittyjä tai ei.
Minäkin autan tuttujani, jos vaikka tarvitsevat yösijan. Sen sijaan jos siihen liitetään ajatus, että mun tulee elättää heidät hautaan saakka, niin kyse on aivan muusta kuin vain auttamisesta.
-eri
"Ensinnäkin, uskonnonvapaus ei ole sama asia kuin vapaus harjoittaa uskontoaan haluamallaan tavalla."
Ei millä tavalla vain mutta lakien puitteissa kyllä. Ja sen mukaan kaikki uskonnot ja uskonnottomuus ovat ihan samalla viivalla ja kaikkia pitää kunnioittaa.
"Kaikille kuuluvat oikeudet tarkoittaa suomalaisia, ei kaikkia maailman ihmisiä"
Perustuslakimme takaa kaikille tietyt perusoikeudet ja sitten vielä kansalaisille jonkin verran lisää.
Teille tämä ei kelpaa.
"eikä "rasismin haitallisuus" tarkoita sitä, että sen nimissä tulisi suvaita mitä tahansa"
Ei tarkoitakaan mutta rasismi ei ole mikään automaattinen seuraus siitä että ei suvaitse mitä tahansa. Voi vaatia lakien noudattamista ihan ilman että liittää siihen mitään kansallisuuksiin tai uskontoihin liittyviä ennakkoluuloja.
"Ei ole montaakaan vuosikymmentä kun vasemmistomme tärkein tehtävä oli pitää huolta oman maan duunareista, heidän työoloistaan, palkoista, asunnoista, vuokrista ym ym. Nyt menee etelänvetelät kaiken muun edelle."
Höpsistä. Kovasti on tämän hallituksen aikana yritetty puolustaa duunaria ja sen oikeuksia hallituksen työelämän "uudistuksilta" tai työnantajien vaatimuksilta. Mutta kuulemma se on vain demokratian vastaista että ei hyväksy demokraattisesti valitun hallituksen päätöksiä. Ei saa valittaa, ei lakkoilla ja varmuuden vuoksi lakko-oikeuttakin kavennetaan.
Millä puolustat kotimaista duunaria kun sitäkään ei enää saisi tehdä vaan pitää vain ymmärtää "talouden realiteetit" ja "valtiontalouden vaatimukset"?
"Sinä et määrää kaikkien suomalaisten arvoista koska sinä et kykene siihen"
Nyt ei ole kyse vain siitä millainen mielipide kelläkin on suomalaisista arvoista vaan mitä perustuslakimme, oikeusvaltioperiaatteemme ja tekemämme sopimukset niistä arvoista sanovat.
Jos vastustat kovasti ihan valtiotasolla vahvistettuja periaatteita ja arvoja niin ne eivät silloin ole ihan vain sinun mielipiteitäsi vaan aika epäsuomalaisia arvoja. Saahan sellaisiakin toki olla mutta ei niitä pidä väittää enää suomalaisiksi arvoiksi.
Vierailija kirjoitti:
"Miten uskonnonvapaus ja rasismin vastustaminen ovat sinulle niin tärkeitä, että niiden nojalla voi kannattaa pedofiliaa ja polkea homoseksuaalien ja naisten oikeuksia."
Mitä ihmettä nyt oikein selität? Minun mielestäni kukaan ei saa noita asioita tehdä mutta se ei vain ole mikään syy minulle syrjiä jotain random ihmistä vain siksi että hän tulee jostain muualta.
"Eikö noille ihmisryhmille kuulukaan yhtäläisiä oikeuksia. Islamin arvot ja länsimaiset arvot ovat ristiriidassa keskenään eivätkä ole yhteensovitettavissa."
Kuten aina itsekin hoette:"maassa maan tavalla". Ja se tarkoittaa luonnollisestikin että täällä mennää Suomen lakien mukaan ja niitä pitää jokaisen kulttuurista riippumatta täällä noudattaa. Tämähän nyt on ihan selvä asia.
Ei ole mahdollista yhtä aikaa kannattaa pedofiliaan, eläinrääkkäykseen, homojen tappamiseen sekä naisten lyömiseen ja säkittämiseen kannustavaa islamia ja samalla yhtä aikaa kannattaa lasten, eläinten, seksuaalivähemmistöjen ja naisten oikeuksia.
Barbaarisista tavoistaan tulijat eivät ole luopumassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole montaakaan vuosikymmentä kun vasemmistomme tärkein tehtävä oli pitää huolta oman maan duunareista, heidän työoloistaan, palkoista, asunnoista, vuokrista ym ym. Nyt menee etelänvetelät kaiken muun edelle."
Höpsistä. Kovasti on tämän hallituksen aikana yritetty puolustaa duunaria ja sen oikeuksia hallituksen työelämän "uudistuksilta" tai työnantajien vaatimuksilta. Mutta kuulemma se on vain demokratian vastaista että ei hyväksy demokraattisesti valitun hallituksen päätöksiä. Ei saa valittaa, ei lakkoilla ja varmuuden vuoksi lakko-oikeuttakin kavennetaan.
Millä puolustat kotimaista duunaria kun sitäkään ei enää saisi tehdä vaan pitää vain ymmärtää "talouden realiteetit" ja "valtiontalouden vaatimukset"?
Lakkoa vaan lakon perään, silläkö asiat hoituu?
Ei millä tavalla vain mutta lakien puitteissa kyllä. Ja sen mukaan kaikki uskonnot ja uskonnottomuus ovat ihan samalla viivalla ja kaikkia pitää kunnioittaa.
Islam ei ole pelkkä uskonto, vaan poliittinen järjestelmä. On ainoastaan ajan kysymys, milloin alkavat vaatia sharia-lakia.
Vierailija kirjoitti:
"Ensinnäkin, uskonnonvapaus ei ole sama asia kuin vapaus harjoittaa uskontoaan haluamallaan tavalla."
"Kaikille kuuluvat oikeudet tarkoittaa suomalaisia, ei kaikkia maailman ihmisiä"
Perustuslakimme takaa kaikille tietyt perusoikeudet ja sitten vielä kansalaisille jonkin verran lisää.
Teille tämä ei kelpaa.
"eikä "rasismin haitallisuus" tarkoita sitä, että sen nimissä tulisi suvaita mitä tahansa"
Ei tarkoitakaan mutta rasismi ei ole mikään automaattinen seuraus siitä että ei suvaitse mitä tahansa. Voi vaatia lakien noudattamista ihan ilman että liittää siihen mitään kansallisuuksiin tai uskontoihin liittyviä ennakkoluuloja.
Fundamentalisti musun "arvoista" ja tavoista hyvin moni sotii nimenomaan Suomen lakeja vastaan. Sä saat toki uskoa niihin arvoihin, mutta ei sulla mitään oikeutta ole niiden mukaan elää Suomessa.
Ja jos tosiaan uskot asian olevan noin yksiselitteinen, niin säkö hyväksyisit sen, että mä perustaisin kirkon ja ottaisin oppini kolmannesta valtakunnasta? Ja uskot että laki olis mun suojana, kun ihmiset haluaisi sen kirkon kieltää?
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia."
Eli ihan kuten kirjoitin, et enää kykene näkemään toista yksilönä vaan hän on vain sen sinusta alempiarvoisen tastansa määrittämä massan osa jota voi siksi kohdella huonommin eikä hän tarvitse samoja oikeuksia kuin sinä.
Ihan sama mitä hän itse tekee, millainen itse on, hän on aina ensisijassa tuon taustansa määrittämä.
mies-nainen
koditon-on koti
laiha-lihava
työtön-työssä
hidas-nopea
ulospäinsuuntautunut-sisäänpäinsuuntautunut
hilpeä-vakava
piirtää-pelaa jääkiekkoa
osaa kuunnella-saa toiset nauramaan
tuomari-siivooja...
Vierailija kirjoitti:
"Heille on itselleenkin mukavampaa, että heitä autetaan Saudeissa tai Marokossa, niin ei tarvitse kärsiä kulttuurishokeista."
Sa auttaminen vaan vaatisi sitä että ollaan valmiita sinne oikeasti rahaa lähettämään. Mutta aika hiljaista on ainakin tämän hallituksen kanssa. Lähinnä vain rahaa lähetetään vähemmän ja autetaan vähemmän.
Kehitysmaihinhan lähetetään ihan jumalattomasti rahaa. Mutta mitään edistystä eivät ole saaneet aikaiseksi 50 vuoteen. Voisivat itse tehdä jotain, eikä aina olla käsi ojossa länsimaiden suuntaan. Rahaa heillä on pako-laisten auttamiseenkin, mutta helpompi aina syyllistää länttä ja vinkua lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla pitäisi olla mitään oikeuksia kun et ole muuta tehnyt kuin sattunut syntymään tänne? Mietipä sitä oikein pitkään ja hartaasti.
Miksi matuilla pitäisi olla mitään oikeuksia täällä kun eivät ole edes syntyneet tänne?Mennäänkö mekin johonkin rikkaaseen maahan vaatimaan samoja oikeuksia kun on paikallisilla?
Vierailija kirjoitti:
"Kirjoittaja sanoo, että ihmisoikeuksia ei ole olemassakaan. Tämä on totta."
Se että ihmisoikeuksilla ei ole ihan kaikkien hyväksymää määritelmää ei tarkoita että niitä ei olisi ollenkaan olemassa. Tai että niillä ei olisi hyvä filosofisia ja rationaalisia perusteita.
Itse asiassa lähes jokaisen maan perustuslakikin kertoo takaavansa kansalaisille vaikka kuinka paljon hienoja oikeuksia joten ainakin halu niihin juhlapuheissa uskoa tuntuu olevan melko universaali. Aika harvassa paikassa myöskään ajatellaan että toiselle saa milloin vain tehdä mitä vain. Eli oikeuksia nähdään aina olevan ainakin jonkin verran
Se miten niitä sitten käytännössä toteutetaan onkin ihan eri asia. Erilaisia poikkeuksia siihen milloin niitä tarvitseenoudattaa keksitään kyllä sopivasti johtajieen politiikkaa tai uskontoa tukemaan.
Se nimenomaan tarkoittaa, että niitä ei ole olemassakaan. On vain erilaisia käytäntöjä. Sinä voit vapaasti ajatella, että on joku suuri sääntöjen kirja, jossa nämä universaalit oikeudet on kaikkien luettavissa. Näin ei kuitenkaan oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
"Heille on itselleenkin mukavampaa, että heitä autetaan Saudeissa tai Marokossa, niin ei tarvitse kärsiä kulttuurishokeista."
Sa auttaminen vaan vaatisi sitä että ollaan valmiita sinne oikeasti rahaa lähettämään. Mutta aika hiljaista on ainakin tämän hallituksen kanssa. Lähinnä vain rahaa lähetetään vähemmän ja autetaan vähemmän.
Meidän rahat menee nyt tällä hetkellä Ukrainaan ja näin pitää ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomenko pitäisi lähettää rahaa öljyvaltio Saudi-Arabiaan??!!!?!?!