Miksi ihmisillä, jotka eivät ole suomalaisia eivätkä asu täällä, pitää olla yhdenmukaiset oikeudet muiden kanssa?
Mietin esim. tuota valitusta Rantasesta, että hän on suosinut kristittyjä antaessaan tuevapaikkoja, mutta tämä aloitus ei liity ainoastaan tähän, vaan muutenkin pa kolaisten ja ulkomaalaisten oikeuksiin. Miksi heillä pitää olla jo etukäteen valmiina samat oikeudet kuin meillä? Vaikka he eivät olisi koskaan edes Suomen maaperällään jalalla astuneet.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia."
Eli ihan kuten kirjoitin, et enää kykene näkemään toista yksilönä vaan hän on vain sen sinusta alempiarvoisen tastansa määrittämä massan osa jota voi siksi kohdella huonommin eikä hän tarvitse samoja oikeuksia kuin sinä.
Ihan sama mitä hän itse tekee, millainen itse on, hän on aina ensisijassa tuon taustansa määrittämä.
Et ymmärtänyt. Minä en ajattele, että Lähi-Idässä syntynyt ihminen on rodultaan yhtään vähempiarvoinen kuin minä. Uskon, että hänellä on aivokapasiteettia ihan samaan kuin meilläkin. Mutta minun mielipiteeni heidän kulttuuristaan ja uskonnostaan ei ole järin mairitteleva. Minun mielestäni on esim. väärin ja järkyttävää naittaa yhdeksänvuotiaita vanhoille ukoille. Naisten säkittäminen ja julma kohtelu on kammottavaa. Ei ole sattumaa, että islamistimaista ei ole tullut mitään järkevää islamin leviämisen jälkeen, vaikka siellä oli ennen sitä potentiaalia vaikka kuinka.
"Ei ole olemassakaan sellaisia kuin ihmisoikeudet. Jos olisi, niin ei niitä voisi missään tilanteessa evätä. Jostain syystä kuitenkin esimerkiksi vangitseminen on ihan yleisesti hyväksyttyä, vaikka ihmisen "oikeuksiin" aivan varmasti kuuluu myös vapaus."
Ihmisoikeudet eivät poistu sillä että ihmisellä on myös vastuu siitä mitä tekee ja että niistä voi seurata myös rangaistus. Ihmisoikeuksiin taas sitten kuuluu se että se rangaistus ei ole julma, nöyryyttävä tai kohtuuton.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnonvapaus on ihmisoikeus, eikä vain suomalaisten oikeus.
Turun kaduilla kaikui Izzzzlamilaien uskonvapaus kun Marokon abina siellä teu.rasti suomalaisia naisia 2017. Oli saapunut maahamme valheiiiin kuten 95% tekee.
"Et ymmärtänyt. Minä en ajattele, että Lähi-Idässä syntynyt ihminen on rodultaan yhtään vähempiarvoinen kuin minä. Uskon, että hänellä on aivokapasiteettia ihan samaan kuin meilläkin. Mutta minun mielipiteeni heidän kulttuuristaan ja uskonnostaan ei ole järin mairitteleva."
Ongelmat alkavat silloin kun alat yleistää omat käsityksesi heidän kulttuuristaan automaattisesti kaikkia sieltä tulevia ihmisiä koskevaksi etkä näe heitä enää yksilöinä jotka voisivat poiketa tästä kuvasta.
Vierailija kirjoitti:
"Kukako on opettanut? Ihan lehdet, kuulevat korvat ja näkevät silmät sen on opettaneet."
Ahaa, eli muslimit ovat aivottomia isisensä opettamia robotteja mutta sinä älykäs ja omat mielipiteesi muualta muodostava yksilö?
En mä oo kieltänyt olevani, vaikka nyt sitten robotti. Ne asiat ja arvot mitä mulle on opetettu sattuu vaan menemään paljon paremmin yksiin meidän yhteiskunnan kanssa.
Mulle ei ole esimerkiksi opetettu, että muille kuin luterilaisille, tai itseasiassa kenellekään olisi ihan ok valehdella/huijata/jne. Ei myöskään ole opetettu, että mä olisin ensisijaisesti vaikka nyt oululainen ja toissijaisesti suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moskeijoissa paljon rasssissmia. Vihasaarnaajia, rahoitus radikaalimaista ja lähipiiri koostuu imaameilla osin Iiisssszlamisteista.
Jostain kumman syystä näet ongelmana vain muiden rasismin, et lainkaan omaasi.
Oulun imaamin vävy oli izzzlamisti, kuoli terrrona, nyt helvetisssä esikuvansa suur syntisäkki Murhammedin kera, joka kielsi Kristuksen eli on samalla myös an.ti.kristus. Abu banat.
Kuulut selkeästi ihan samaan koko ajan kuumana käyvään ja mustavalkoisesti ajattelevaan sakkiin jota on valitettavasti kaikkialla kulttuurista ja uskonnosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole olemassakaan sellaisia kuin ihmisoikeudet. Jos olisi, niin ei niitä voisi missään tilanteessa evätä. Jostain syystä kuitenkin esimerkiksi vangitseminen on ihan yleisesti hyväksyttyä, vaikka ihmisen "oikeuksiin" aivan varmasti kuuluu myös vapaus."
Ihmisoikeudet eivät poistu sillä että ihmisellä on myös vastuu siitä mitä tekee ja että niistä voi seurata myös rangaistus. Ihmisoikeuksiin taas sitten kuuluu se että se rangaistus ei ole julma, nöyryyttävä tai kohtuuton.
Et ymmärtänyt (taaskaan?) lukemastasi mitään. Lue uudestaan ajatuksella. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?
On kaikille ihmisillä tietysti ihmisoikeudet, mutta ihmettelen, miksi kaikille ihmisille kuuluu suomalaisten oikeudet?
Jos tämä tilanne nyt äityisi huonoksi ja joutuisit lähtemään hatkaan esim. Svea-mamman syliin, varmaan toivoisit edes jotain oikeuksia.
Entä jos mä haluaisinkin Saudeista tai Qatarista aikalailla keskiluokkaisen elintason heidän kustantamana, eikö sen pitäisi olla ihan yhtä mahdollista, kun sehän on ihmisoikeus jne?
-eri
Ja ottaisit mukaasi puolet Suomen kansasta, vaatimaan hienoja asuntoja, elätystä, vaikka ja mitä. Tuskin onnistuisi.
" Ne asiat ja arvot mitä mulle on opetettu sattuu vaan menemään paljon paremmin yksiin meidän yhteiskunnan kanssa."
Menevätkö? Tunnut olevan varsin eri mieltä monista yhteiskuntamme perusasioista kuten uskonnonvapaudesta, kaikille kuuluvista yhtäläisistä oikeuksista ja rasismin haitallisuudesta.
Minusta on hassua että eniten meidän yhetiskuntaamme ajattelevat usein ne jotka itse asiassa eivät juuri usko moneen yhteiskuntamme perusasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtänyt (taaskaan?) lukemastasi mitään. Lue uudestaan ajatuksella. Eri.
Ymmärsin oikein hyvin ja myös perustelin vastaukseni. Sinä voit sitten opponoida sitä jos haluat mutta nyt ei niin jostain syystä vaivautunut tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi joku taivaista siunattu oikeus olla vapaa, niin kyllä se multa silloin viedään, jos se vapaus kielletään. Se, että sä lisäilet sinne ehtoja, ei muuta sitä, että ne ei ole mitään oikeuksia, jos ne voidaan niin halutessa evätä.
Ja on aika hassua puhua "ihmisoikeuksista" jonain yleismaallisena totuutena, kun suuressa osassa tätä palloa ei sellaisia ole nimeksikään.
"Venäjä on iso maa. Itäiset ihmiset ovat tsetseenejä sun muita, heitä siellä Ukrainassa on raisssskamaassa.. naiset sanoi että puhuivat vierast keiltä, tsetseeniö ja jopa arabiaa"
Kova on jo halu omaa näkökantaansa puolustaa kun ollaan jo valmiitä väittämään että eivät sentään hyvät venäläiset kristityt Ukrainassa sodi vaan vain jotkut itäisten alueiden villit joilta nyt voi odottaa mitä vain.
Tuo selitys on sekä rasistinen että äärimmäisen naivi ja typerä.
Somalit ovat ihan itse repineet maansa ja wittunsa kappaleiksi. Ei kuulu meille. Mutta oudosti verorahaa uppoaa tuohon maailman heikoimman älyn maahan, jonka henkilöt pitävät pohjia Pisa tuloksissa seuraavana hännillä kaikki väärän profetaan maiden ihmelapset
Juuri matalan älykkyyden takia ei pärjätä kehittyneessä yhteiskunnassa. Ei ole suomalaisten syy eikä rasismin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnonvapaus on ihmisoikeus, eikä vain suomalaisten oikeus.
Turun kaduilla kaikui Izzzzlamilaien uskonvapaus kun Marokon abina siellä teu.rasti suomalaisia naisia 2017. Oli saapunut maahamme valheiiiin kuten 95% tekee.
Ja kertoi, kuinka naiset ovat hänen vihollisia kaikkialla maailmassa
Vierailija kirjoitti:
"Et ymmärtänyt. Minä en ajattele, että Lähi-Idässä syntynyt ihminen on rodultaan yhtään vähempiarvoinen kuin minä. Uskon, että hänellä on aivokapasiteettia ihan samaan kuin meilläkin. Mutta minun mielipiteeni heidän kulttuuristaan ja uskonnostaan ei ole järin mairitteleva."
Ongelmat alkavat silloin kun alat yleistää omat käsityksesi heidän kulttuuristaan automaattisesti kaikkia sieltä tulevia ihmisiä koskevaksi etkä näe heitä enää yksilöinä jotka voisivat poiketa tästä kuvasta.
Heidän kulttuurinsa nyt vain on huonompi aika monellakin mittarilla. Et sinä itsekään voi sitä kieltää. Miksi sitä ei nyt saa sanoa ääneen? Sieltä tulevat ihmiset ovat sen kulttuurin kasvatteja. Piste. Tämän toteamisesta ei ala mitkään ongelmat. Jos useampi ajattelisi näin, voi olla että saataisiin lopulta jotain järjen valoa tähän tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?
On kaikille ihmisillä tietysti ihmisoikeudet, mutta ihmettelen, miksi kaikille ihmisille kuuluu suomalaisten oikeudet?
Jos tämä tilanne nyt äityisi huonoksi ja joutuisit lähtemään hatkaan esim. Svea-mamman syliin, varmaan toivoisit edes jotain oikeuksia.
Niin mutta lähtisinkin turvaan viereiseen Ruotsiin, en toiselle puolelle maapalloa tarkoituksenani levittää oma uskontoani ja kulttuuriani sinne.
Luulen että jokainen eläisi omassa kotimaassaan ellei sota ja nälkä ajaisi muualle eli tarkoitus on antaa perusturvaa sopimusten mukaan. Ei esim. pakolaisia valita sen mukaan osaavatko raamatun ulkoa, kyllähän ihmisiä on autettava ovat he sitten kristittyjä tai ei.
"Jos mulla olisi joku taivaista siunattu oikeus olla vapaa, niin kyllä se multa silloin viedään, jos se vapaus kielletään. Se, että sä lisäilet sinne ehtoja, ei muuta sitä, että ne ei ole mitään oikeuksia, jos ne voidaan niin halutessa evätä. "
Olet ymmärtänyt ihmisoikeudet ja vapaudet hieman väärin. Eivät ne tarkoita että saat tehdä mitä vain ja kelle vain.
Kun eri ihmisten oikeudet törmäävät niin silloin katsotaan että kenen oikeus ja vapaus on tärkeämpi. Jos vaikka hakkaat jonkun kadulla niin hänen oikeutensa kulkea kadulla rauhassa ja oikeus ruumilliseen koskemattomuuteen on isompi kuin sinun oikeutesi tehdä mitä lystään.
Vapaudet ja oikeudet eivät ole absoluuttisia ja rajoittamattomia mutta ne ovat silti vapauksia ja oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Heidät nähdään yksilöinä, mutta koska huonoja yksilöitä on liian paljon siinä joukossa, on helpompi lähettää koko porukka takaisin. Vika on heidän kulttuurissaan, josta eivät halua luopua, ei heidän ihonvärissään.
Vierailija kirjoitti:
"Venäjä on iso maa. Itäiset ihmiset ovat tsetseenejä sun muita, heitä siellä Ukrainassa on raisssskamaassa.. naiset sanoi että puhuivat vierast keiltä, tsetseeniö ja jopa arabiaa"
Kova on jo halu omaa näkökantaansa puolustaa kun ollaan jo valmiitä väittämään että eivät sentään hyvät venäläiset kristityt Ukrainassa sodi vaan vain jotkut itäisten alueiden villit joilta nyt voi odottaa mitä vain.
Tuo selitys on sekä rasistinen että äärimmäisen naivi ja typerä.
Te vassenasset olette typeriä ja sinisilmäisiä. Ei ole ra sist ista sanoa että maassa maan tavalla tai maasta pois. Isl am ei kuulu länteen.