Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä, jotka eivät ole suomalaisia eivätkä asu täällä, pitää olla yhdenmukaiset oikeudet muiden kanssa?

Vierailija
28.11.2024 |

Mietin esim. tuota valitusta Rantasesta, että hän on suosinut kristittyjä antaessaan tuevapaikkoja, mutta tämä aloitus ei liity ainoastaan tähän, vaan muutenkin pa kolaisten ja ulkomaalaisten oikeuksiin. Miksi heillä pitää olla jo etukäteen valmiina samat oikeudet kuin meillä? Vaikka he eivät olisi koskaan edes Suomen maaperällään jalalla astuneet.

Kommentit (339)

Vierailija
261/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia."

Eli ihan kuten kirjoitin, et enää kykene näkemään toista yksilönä vaan hän on vain sen sinusta alempiarvoisen tastansa määrittämä massan osa jota voi siksi kohdella huonommin eikä hän tarvitse samoja oikeuksia kuin sinä.

Ihan sama mitä hän itse tekee, millainen itse on, hän on aina ensisijassa tuon taustansa määrittämä.

Et ymmärtänyt. Minä en ajattele, että Lähi-Idässä syntynyt ihminen on rodultaan yhtään vähempiarvoinen kuin minä. Uskon, että hänellä on aivokapasiteettia ihan samaan kuin meilläkin. Mutta minun mielipiteeni heidän kulttuuristaan ja uskonnostaan ei ole järin mairitteleva. Minun mielestäni on esim. väärin ja järkyttävää naittaa yhdeksänvuotiaita vanhoille ukoille. Naisten säkittäminen ja julma kohtelu on

Aivokapasiteetista kertoo yli 1400 vuotta jatkunut serkusavioliittoperinne, sairas taikausko joka islamiin kuuluu eli koko elämä on yhtä pahoilta hengiltä ja saatanalta suojautumista erilaisin mantroin ja huivilla jonka on peitettävä niska. Yhtään Nobelin palkintoa mistään älyllisistä saavutuksista ei ole alueelle myönnetty, ilmeisesti vain p-kan puhumisesta luovutettu rauhannobel Arafatille josta kiertää vitsi West Bank - Swiss Bank.

Vierailija
262/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja on aika hassua puhua "ihmisoikeuksista" jonain yleismaallisena totuutena, kun suuressa osassa tätä palloa ei sellaisia ole nimeksikään. "

Sitä tärkeämpää on että ne maat joissa niitä on pitävät niistä kiinni. Ne kun eivät suojaa vain muualta tulleita ja vähemmistöjä vaan ensisijassa sitä ihan tavallista kansalaista valtion mielivallalta. Maat joissa ihmisoikeuksia on alettu rajoittaa joltain pieneltä ryhmältä, ovat yleensä aika pian rajoittaneet tavalla tai toiselle myös isompien massojen oikeuksia ja vapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan ihmisoikeuksiksi. Mutta nyt kun PS on hallituksessa niin tehän voitte irtautua vaikka YK:n ihmisoikeussopimuksista. Eli sanoisinko että kyse on siitä mitä hallitus tekee. Ei auta että purnaatte arvon perussuomalaiset somessa näistä asioista vaan teidän on tuotava pöytään konkreettisia toimia!!! Kun olette irtautuneet kaikista Suomea sitovista sopimuksista voitte perustaa vaikka sellaisen Pohjois-Koreaa muistuttavan suljetun valtion jossa Mestarinne voi hääräillä kaikkea kivaa????

Vierailija
264/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHITE LIVES MATTER!

SUOMI SUOMALAISILLE 👊👊👊

Vierailija
265/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan ihmisoikeuksiksi. Mutta nyt kun PS on hallituksessa niin tehän voitte irtautua vaikka YK:n ihmisoikeussopimuksista. Eli sanoisinko että kyse on siitä mitä hallitus tekee. Ei auta että purnaatte arvon perussuomalaiset somessa näistä asioista vaan teidän on tuotava pöytään konkreettisia toimia!!! Kun olette irtautuneet kaikista Suomea sitovista sopimuksista voitte perustaa vaikka sellaisen Pohjois-Koreaa muistuttavan suljetun valtion jossa Mestarinne voi hääräillä kaikkea kivaa????

Maassa maan tavalla tai maasta pois. Ennemmin vaikka Pohjois-Korea kuin is la mi lainen kali faatti

Vierailija
266/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sieltä tulevat ihmiset ovat sen kulttuurin kasvatteja. "

Se ei tarkoita että he olisivat toistensa klooneja. Mekin olemme suomalaisina kulttuurimme kasvatteja mutta meitä on silti ihan joka junaan ja lähtöön. Äärioikealta äärimmäiseen vasemmistoon ja kiihkouskovasta tulenpalavaan ateistiin. Ihmisen luonne vaikuttaa tosi paljon siihen millainen hänestä tulee eikä kulttuuri sitä muuta ihan toiseksi.

Vierailija
267/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärsin oikein hyvin ja myös perustelin vastaukseni. Sinä voit sitten opponoida sitä jos haluat mutta nyt ei niin jostain syystä vaivautunut tekemään."

Kirjoittaja sanoo, että ihmisoikeuksia ei ole olemassakaan. Tämä on totta. Eri paikoissa ihmisille on annettu erilaisia oikeuksia. Tämä vaihtelee suuresti paikan mukaan. Ihmisillä ei myöskään ole minkäänlaista vastuuta teoistaan tai sanoistaan. Jos teot tai sanomiset menee överiksi, siitä seuraa monissa paikoissa rangaistus. Tämä rangaistus voi olla nöyryyttävä tai karmea tai inhimillisempi, paikasta riippuen. Mutta nämä sinun kuuluttamasi "ihmisoikeudet" ovat vain ihmisten sopimia käytäntöjä ja sopimuksia, jotka vaihtelevat suuresti. Eivät siis ole mitään yleismaailmallisia, ylhäältä annettuja sääntöjä. 

Vierailija
268/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maassa maan tavalla tai maasta pois."

Teillehän ei tunnu ollenkaan kelpaavan se millainen maa Suomi on vaan se tekee teidän mielestänne koko ajan ihan väärin ja ajaa vääriä arvoja. Joten olisiko aika lähteä jonnekin muualle?

Vierailija
269/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla tai maasta pois. Ennemmin vaikka Pohjois-Korea kuin is la mi lainen kali faatti

Kuten sanoin niin on täysin hallituksen eli äärioikeiston asia mitä haluatte tehdä. Haluaisin vain kuulla näitä puolueenne johdolta ja mieluummin hyvin selkeästi artikuloituna.

Vierailija
270/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ne asiat ja arvot mitä mulle on opetettu sattuu vaan menemään paljon paremmin yksiin meidän yhteiskunnan kanssa."

Menevätkö? Tunnut olevan varsin eri mieltä monista yhteiskuntamme perusasioista kuten uskonnonvapaudesta, kaikille kuuluvista yhtäläisistä oikeuksista ja rasismin haitallisuudesta.

Minusta on hassua että eniten meidän yhetiskuntaamme ajattelevat usein ne jotka itse asiassa eivät juuri usko moneen yhteiskuntamme perusasiaan.

Miten uskonnonvapaus ja rasismin vastustaminen ovat sinulle niin tärkeitä, että niiden nojalla voi kannattaa pedofiliaa ja polkea homoseksuaalien ja naisten oikeuksia. Eikö noille ihmisryhmille kuulukaan yhtäläisiä oikeuksia. Islamin arvot ja länsimaiset arvot ovat ristiriidassa keskenään eivätkä ole yhteensovitettavissa. 

Vierailija
271/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on se, että ensin paskovat oman maansa kaaokseen, sitten pakenevat tänne ja jatkavat täällä sitä samaa perseilyä, mikä ajoi lähtömaan alunperinkin kaaokseen. 

Vierailija
272/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoittaja sanoo, että ihmisoikeuksia ei ole olemassakaan. Tämä on totta."

Se että ihmisoikeuksilla ei ole ihan kaikkien hyväksymää määritelmää ei tarkoita että niitä ei olisi ollenkaan olemassa. Tai että niillä ei olisi hyvä filosofisia ja rationaalisia perusteita.

Itse asiassa lähes jokaisen maan perustuslakikin kertoo takaavansa kansalaisille vaikka kuinka paljon hienoja oikeuksia joten ainakin halu niihin juhlapuheissa uskoa tuntuu olevan melko universaali. Aika harvassa paikassa myöskään ajatellaan että toiselle saa milloin vain tehdä mitä vain. Eli oikeuksia nähdään aina olevan ainakin jonkin verran

Se miten niitä sitten käytännössä toteutetaan onkin ihan eri asia. Erilaisia poikkeuksia siihen milloin niitä tarvitseenoudattaa keksitään kyllä sopivasti johtajieen politiikkaa tai uskontoa tukemaan.

Vierailija
273/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten uskonnonvapaus ja rasismin vastustaminen ovat sinulle niin tärkeitä, että niiden nojalla voi kannattaa pedofiliaa ja polkea homoseksuaalien ja naisten oikeuksia."

Mitä ihmettä nyt oikein selität? Minun mielestäni kukaan ei saa noita asioita tehdä mutta se ei vain ole mikään syy minulle syrjiä jotain random ihmistä vain siksi että hän tulee jostain muualta.

"Eikö noille ihmisryhmille kuulukaan yhtäläisiä oikeuksia. Islamin arvot ja länsimaiset arvot ovat ristiriidassa keskenään eivätkä ole yhteensovitettavissa."

Kuten aina itsekin hoette:"maassa maan tavalla". Ja se tarkoittaa luonnollisestikin että täällä mennää Suomen lakien mukaan ja niitä pitää jokaisen kulttuurista riippumatta täällä noudattaa. Tämähän nyt on ihan selvä asia.

Vierailija
274/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?

On kaikille ihmisillä tietysti ihmisoikeudet, mutta ihmettelen, miksi kaikille ihmisille kuuluu suomalaisten oikeudet? 

Jos tämä tilanne nyt äityisi huonoksi ja joutuisit lähtemään hatkaan esim. Svea-mamman syliin, varmaan toivoisit edes jotain oikeuksia.

Niin mutta lähtisinkin turvaan viereiseen Ruotsiin, en toiselle puolelle maapalloa tarkoituksenani levittää oma uskontoani ja kulttuuriani sinne. 

Luulen että jokainen eläisi omassa kotimaassaan ellei sota ja nälkä ajaisi muualle eli tarkoitus on antaa perustu

Heille on itselleenkin mukavampaa, että heitä autetaan Saudeissa tai Marokossa, niin ei tarvitse kärsiä kulttuurishokeista.

Vierailija
275/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla? No äkkiä te persutkin tämän maan olette saaneet paskottua? Tarkoittaako se että maan tapa alkaa muuttumaan juuri sellaiseksi kuin minä suomalaisena haluan vai sellaiseksi jollaiseksi te haluatte maan tavan muuttaa? Pitäisikö minun kumartaa persuja ihmisinä jotka päättävät siitä kuinka minun pitäisi käyttäytyä koska se on mielestänne maan tapa? No onneksi minun ei tarvitse kuunnella teitä eikä olla tekemisissä kanssanne. Minun tapani, minun maani joten pysykää persut kaukana minusta.

Vierailija
276/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heidät nähdään yksilöinä, mutta koska huonoja yksilöitä on liian paljon siinä joukossa, on helpompi lähettää koko porukka takaisin. Vika on heidän kulttuurissaan, josta eivät halua luopua"

Ensin sanot että näet yksilöinä mutta sitten et kuitenkaan. Samaa porukkaa ovat joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta eikä näitä poikeuksiakaan tarvitse huomioida mitenkään.

Eli missä se yksilönä näkeminen oikein näkyy? Ei missään.

Vierailija
277/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heille on itselleenkin mukavampaa, että heitä autetaan Saudeissa tai Marokossa, niin ei tarvitse kärsiä kulttuurishokeista."

Sa auttaminen vaan vaatisi sitä että ollaan valmiita sinne oikeasti rahaa lähettämään. Mutta aika hiljaista on ainakin tämän hallituksen kanssa. Lähinnä vain rahaa lähetetään vähemmän ja autetaan vähemmän.

Vierailija
278/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maassa maan tavalla tai maasta pois."

Teillehän ei tunnu ollenkaan kelpaavan se millainen maa Suomi on vaan se tekee teidän mielestänne koko ajan ihan väärin ja ajaa vääriä arvoja. Joten olisiko aika lähteä jonnekin muualle?

Teille vasseille ei kelpaa valkoinen kristitty Suomi vaan te haluatte tänne täysin eri kulttuuriin ja uskontoon kasvatettuja ihmisiä jotka haluavat tuhota länsimaiset arvot ja yhteiskunnan.

Eiköhän teidän suvaccien olisi korkea aika muuttaa muualle. Vaikka jonnekin Irakiin, siellä koette varmaan ilonne kotoisa maksi kuin täällä "ra sis tisessa" Suomessa

Vierailija
279/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Venäläiset eivät kerro käyvänsä uskonsotaa Ukrainassa. "

Venäjän ortodoksinen kirkko nimenomaan kertoo juuri niin. Se käy kuulemma sotaa rappeutunutta ja synneissä rypevää länttä vastaan ja oikean puhtaan venäläisen ortodoksiuskon puolesta.

Etko ole lukenut ollenkaan vaikkapa mitä patriarkka Kiril siellä puhuu ja kierjoittaa?

Mutta ukrainalaiset ovat itsekin ortodokseja, kuten venäläisetkin. Muslimit käyvät jihadia kristittyjä ja ateisteja vastaan. 

Vierailija
280/339 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Sieltä tulevat ihmiset ovat sen kulttuurin kasvatteja. "

Se ei tarkoita että he olisivat toistensa klooneja. Mekin olemme suomalaisina kulttuurimme kasvatteja mutta meitä on silti ihan joka junaan ja lähtöön. Äärioikealta äärimmäiseen vasemmistoon ja kiihkouskovasta tulenpalavaan ateistiin. Ihmisen luonne vaikuttaa tosi paljon siihen millainen hänestä tulee eikä kulttuuri sitä muuta ihan toiseksi.

Näin on. Mutta miksi minun tai meidän valtiona pitäisi uhrata ajatustakaan sille, että jossain Lähi-Idän maassa saattaa olla jokunen ihminen, jonka mielestä ei ole ok naittaa yhdeksänvuotiaita? Meillä on aika isoja ongelmia täällä kotimaassakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi