Miksi ihmisillä, jotka eivät ole suomalaisia eivätkä asu täällä, pitää olla yhdenmukaiset oikeudet muiden kanssa?
Mietin esim. tuota valitusta Rantasesta, että hän on suosinut kristittyjä antaessaan tuevapaikkoja, mutta tämä aloitus ei liity ainoastaan tähän, vaan muutenkin pa kolaisten ja ulkomaalaisten oikeuksiin. Miksi heillä pitää olla jo etukäteen valmiina samat oikeudet kuin meillä? Vaikka he eivät olisi koskaan edes Suomen maaperällään jalalla astuneet.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rasismi on sitä, että pitää itseään ylivertaisena muihin alempiarvoisiin ihmisryhmiin nähden. "
Se on sen asian toinen puoli jonka juuri sanoin. Eli koska pitää itseä ja omaa joukkoa ylivertaisen, muut ovat mielestäsi aina huonompia ja vaarallisempia ihan riippumatta siitä mitä se toisen ryhmän yksilö oikeasti tekee.
Sairasta paskaaaaaa.......
Siinä sitä oli oikein älykkäästi perusteltu vastaväite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Radikalisoituminen ei kumpua mistään muusta kuin islamin tekopyhistä kirjoituksista. "
Jälleen tämä ajatus että jos muslimi tekee jotain niin sen on pakko johtua islamista, jos kristitty tekee jotain niin siinä on aina monenlaisia ja erilaisia syitä takana.
Mutta eiväthän kristityt edes tee sellaisia tekoja euroopassa, mitä islamin nimissä tehdään koko ajan.
Venäläiset ovat kristittyjä ja mitä ne tekevät Ukrainassa? Tappavat, kiduttavat ja raiskaavat sekä tappavat lapsia. Ja heidän oma, jälleen kristillinen, kirkkonsa on innolla mukana tukemassa sotaa.
Joten mikä vain uskonto kyllä taipuu helposti julmuuksien tukemiseen jos valtaapitävät sitä haluavat ja siitä hyötyvät.
Käskikö Jeesuskin tappaa viholliset kuten muhammed käski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm. Onko ihmisoikeudet persuille vieras sana?
Kirjoitin jo yllä, että totta kai heillä on ihmisoikeudet, mutta kysyn, miksi heillä tulee olla suomalaisten oikeudet myös. En ole toistaiseksi ollut persu, olen ollut heidän halveksijansa jo vuosia, mutta luulen, että tämä maa ajaa minut vaihtamaan puoluetta.
Mitä ovat nämä "suomalaisten oikeudet" joista puhut, jotka eivät ole yleisiä ihmisoikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
"Millä tavalla näkemykseni on rasistinen? "
Se että joku ihmisryhmä jonkun mielestä on kokonaisuutenaan paha ja vaarallinen riippumatta siitä mitä se joku ryhmän yksilö tekee tai on tekemättä on ihan suoraan rasismia.
Ihmisiä ei siis nähdä ollenkaan enää yksilöinä vaan vain massana jossa jokainen nähdään sen saman negatiivisen kuvan kautta.
Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia. Se taas, että pitää joitain kulttuureita huonompina, kuin joitain toisia, on taas vain mielipide.
"Venäläiset eivät ole pak olaisina menneet Ukrainaan, vaan kyse on valtioiden välisestä konfliktista. "
Siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä että kristityt eivät jotenkin lähtökohtaisesti pystyisi sellaisiin julmuuksiin tai muiden vihaamiseen kuin muslimit. Euroopalla ei ole juurikaan hyviä näyttöjä sellaisesta, ei sotien, vainojen, kansanmurhien eikä edes terrorismin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Radikalisoituminen ei kumpua mistään muusta kuin islamin tekopyhistä kirjoituksista. "
Jälleen tämä ajatus että jos muslimi tekee jotain niin sen on pakko johtua islamista, jos kristitty tekee jotain niin siinä on aina monenlaisia ja erilaisia syitä takana.
Mutta eiväthän kristityt edes tee sellaisia tekoja euroopassa, mitä islamin nimissä tehdään koko ajan.
Venäläiset ovat kristittyjä ja mitä ne tekevät Ukrainassa? Tappavat, kiduttavat ja raiskaavat sekä tappavat lapsia. Ja heidän oma, jälleen kristillinen, kirkkonsa on innolla mukana tukemassa sotaa.
Joten mikä vain uskonto kyllä taipuu helposti julmuuksien tukemiseen jos valtaapitävät sitä haluavat ja siitä hyötyvät.
Käskikö Jeesuskin tappaa viholliset kuten muhammed käski?
Käski. Ellei Jumala olekin ihan eri henkilö kuin Jeesus.
"Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia."
Eli ihan kuten kirjoitin, et enää kykene näkemään toista yksilönä vaan hän on vain sen sinusta alempiarvoisen tastansa määrittämä massan osa jota voi siksi kohdella huonommin eikä hän tarvitse samoja oikeuksia kuin sinä.
Ihan sama mitä hän itse tekee, millainen itse on, hän on aina ensisijassa tuon taustansa määrittämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsuisi kommarien jälkeläisiä kristityiksi, ihan ateistien jälkeläisiä he ovat ja julmimmat sotilaat siellä ovat mm. Kaukasukselta tulleita muslimeita.
Millä oikeudella nämä somalit ovat tulleet tänne elämään ilmaista elämää. Kikkailevat Kelan tuilla, ollaan yksinhuoltajia, että saadaan enemmän rahaa. Ei jakseta opetella suomen kieltä, on kiva lorvailla kotona ja kauppakeskuksissa. Nämä somalit ovat perustaneet säätiöitä kuin sieniä sateella, osaavat oikein hyvin kupata veronmaksajien rahoja itselleen. Eivät sopeudu, eivät integroidu, eivät halua noudattaa maamme tapoja ja sääntöjä. Ollaan vaan huuli pyöreänä ja pallinaama pulleana, jos heiltä jotain vaaditaan, mutta kun ei vaadita.
Olin silloin nuori aikuinen kun näitä somaleita alettiin tänne raahata, Tampereellakin käyttäytyivät kuin mitkäkin maailman omistajat 90-luvulla. Että mua ärsytti. En voi sietää kyseisen maan kansalaisia omalla maaperälläni, minä olen syntynyt Suomeen, eikö nämä somalit voisi jo lähteä sinne Somaliaan, käyvät siellä lomilla, mutta elää siellä ei tietenkään voi, koska kuppaavat suomalaisten veronmaksajien rahoja tileilleen täällä Suomessa.
Suomi ja suomalaiset päättäjät ovat aivan järkyttäviä lahopäitä noudattaessaan näitä kaiken maailman sopimuksia, ei niitä kuulkaa tuolla maailmalla noudateta. Esimerkiksi Italiassa muualta tulleet eivät hypi natiivi italiaanon nenällä, ei todellakaan, ihan toisin päin. Samaa koskee Ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset ovat maallistuneita, toisin kuin Lähi-Idässä ollaan. Venäläiset eivät kerro käyvänsä uskonsotaa Ukrainassa. Molemmat osapuolet ovat ortodokseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku ihmisryhmä jonkun mielestä on kokonaisuutenaan paha ja vaarallinen riippumatta siitä mitä se joku ryhmän yksilö tekee tai on tekemättä on ihan suoraan rasismia.
Ihmisiä ei siis nähdä ollenkaan enää yksilöinä vaan vain massana jossa jokainen nähdään sen saman negatiivisen kuvan kautta.
Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia. Se taas, että pitää joitain kulttuureita huonompina, kuin joitain toisia, on taas vain mielipide.
Mutta jos pidät kaikkia jonkun kulttuurin ihmisiä huonompina , niin se taas on rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet saanut kaiken hopealautasella vaikket itse sitä tajua. Silti saatiin tuollainen ripulipaska. Miksi?
Ajattelit sitten osoittaa moraalista ylemmyyttä käyttämällä ripulipaska-sanaa toisesta ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Rasismia on se, että pitää ihmistä alempiarvoisena tämän etnisen taustan, eli "rodun" takia."
Eli ihan kuten kirjoitin, et enää kykene näkemään toista yksilönä vaan hän on vain sen sinusta alempiarvoisen tastansa määrittämä massan osa jota voi siksi kohdella huonommin eikä hän tarvitse samoja oikeuksia kuin sinä.
Ihan sama mitä hän itse tekee, millainen itse on, hän on aina ensisijassa tuon taustansa määrittämä.
Myös tummaihoiset voivat olla rasistisia valkoisempia kohtaan ja usein ovatkin. Vaikka tätähän eivät halua myöntää, vaan uhriutuvat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?
On kaikille ihmisillä tietysti ihmisoikeudet, mutta ihmettelen, miksi kaikille ihmisille kuuluu suomalaisten oikeudet?
Ne näyttää kuuluvan turvvvapaikkkasysteemiä hyväksikäyttäville isZzLamisteille, jotka tulee salakuljettajien masinoimana ja jotka edustavat rumissa rikostilastoissa, ei muuta. Heitä on suurin osa tänne pöästetyistä. menkää pois te valhettelijat , sanoisi Kristus rajoillamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm. Onko ihmisoikeudet persuille vieras sana?
Kirjoitin jo yllä, että totta kai heillä on ihmisoikeudet, mutta kysyn, miksi heillä tulee olla suomalaisten oikeudet myös. En ole toistaiseksi ollut persu, olen ollut heidän halveksijansa jo vuosia, mutta luulen, että tämä maa ajaa minut vaihtamaan puoluetta.Mitä ovat nämä "suomalaisten oikeudet" joista puhut, jotka eivät ole yleisiä ihmisoikeuksia?
Äänioikeus nyt noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä nekin vai onko suomalausuus jokin erityisrotu, jolla on oikeus polkea muita ihmisiä sen takia, mistä ovat kotoisin?
Ymmärtääkseni Suomi ei ole osallistunut niiden maiden sotiin, joista tänne pakolaisia tulee, niin miksi meidän pitäisi ottaa heidän hyvinvoinnistaan vastuu? Maksaako USA Suomelle jotain korvauksia siitä, että me otamme vastaan sen maan pakolaisia, jossa USA itse sotatoimet aloitti ja kärsimyksen maan kansalaisille aiheutti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis kuten feministit näkevät miehet?
Feministitkään eivät ole mikään yhtenäinen joukko joka näkee asiat aina samalla tavalla. Kuten eivät ole muslimit, kristityt, tenniksen pelaajat tai Bemarikuskitkaan.
Miehiä vihaavat jokainen.
Mä feministinä en ainakaan vihaa miehiä yhtään, vaan päinvastoin rakastan hirveästi. Mulle rakkaimpia, läheisimpiä ihmisiä on olleet esim. oma isä, oma veli, oma puoliso, oma poika...
"En kutsuisi kommarien jälkeläisiä kristityiksi, ihan ateistien jälkeläisiä he ovat"
Kätevää kun siirtelee maalitolppia aina tarpeen mukaan. Ihan sama mitä väität, keskiverto venäläinen on paljon uskonnollisempi kuin suomalainen ja ortodoksisen kirkon asema yhteiskunnassa on siellä paljon vahvampi kuin Suomessa luterilaisen kirkon.
Ja venäjän kirkko tukee ihan täysillä sotaa ja siunaa siellä taisteluun lähteviä ja kertoo miten he taistelevat oikean uskon puolesta. Sairasta mutta totta.
Moskeijoissa paljon rasssissmia. Vihasaarnaajia, rahoitus radikaalimaista ja lähipiiri koostuu imaameilla osin Iiisssszlamisteista.
"Jos realisti tekee musta sellaisen, niin olkoon siis niin."
Ihminen joka kutsuu itseään realistiksi valikoi yleensä varsin voimakkaasti mitä faktoja haluaa uskoa ja varsinkin mitä johtopäätöksiä niistä haluaa tehdä.
"Totuus kuitenkin on se, että ongelmat kumpuaa niistä isistä, jotka sitten opettavat lapsensa ihan samoille tavoille kuin heidät on opetettu."
Kuka sinut on opettanut tuollaiseksi?
"Ja varmasti siinä menisi muutama "hyväkin omena" mukana"
Muutama? Ajatteletko siis että ehdoton enemmistö muualta tulleista on pahoja ja vaarallisia?