Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut saamaan huonoa kohtelua lähikaupassani

Vierailija
27.11.2024 |

Sen kun vielä keksisi mitä on tässä tapahtunut. Lähikaupassani muutama myyjä (ei sentään kaikki), jotka vielä jonkin aikaa sitten tervehtivät minua ja käyttäytyivät ihan normaalisti ovat alkaneet käyttäytyä minua kohtaan ihan oudosti; tuskin tervehtivät, mulkoilevat minua ja koko heidän olemuksensa ja ilmeensä on muutenkin sellainen, että voisi luulla olleen jonkinlainen loukkaus heitä kohtaan, että tulin kyseiseen kauppaan ostoksille.  (Ja tiedän kyllä, että kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta tässä tapauksessa niitä huonoja päiviä on ihan liian usein pelkäksi sattumaksi)

Se vaan tässä on ongelmana, että en lainkaan ymmärrä mistä tällainen voisi johtua. En ole häiriköinyt kyseisessä kaupassa, en ole varastanut mitään, en ole v*ttuillut näille myyjille (tai kenellekään muullekaan siellä) tai tehnyt mitään muutakaan sellaista mikä oikeuttaisi/selittäisi edellä mainitun käytöksen. Sanottakoon vielä, että en todellakaan tunne kumpaakaan näistä myyjistä millään tavalla henkilökohtaisesti ja kohtaan heitä ainoastaan kyseisessä kaupassa työnsä parissa.

Tällainen on varmaan monen mielestä merkityksetön pikkujuttu, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään henkilökohtainen ihmissuhde, mutta jostain syystä on vain alkanut vaivata minua käsittämättömyydellään. 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me vaihdettiin kauppaa kun vakikaupan vartija seurasi koko ostosten teon ajan. Välillä pakko käydä kun kaikkea samaa ei saa uudesta ruokakaupasta mutta siis satoja tai tuhansia euroja vuodessa meneepi nyt kilpailijalle.

Oli vähän ahdistava fiilis kun mietittiin, että mitä tuo ukko haluaa, tulla naamalle istumaan vai? 

Vierailija
82/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meijän ap-aapoa on nyt tervehditty väärällä tavalla siellä kaupan kassalla. Kaupan kassoilla ei saa olla muuta tekemistä kuin toimia aapon kanssa aapon siellä asioidessa. Eli pakkohymyilyä vaaditaan ja pirskahtelevan ilahtunutta käytöstä kun aapo suvaitsee saapua kauppaan.

Sellainen peli ei vetele, että aapoa hädin tuskin tervehditään (ja tervehditään väärin). Aapoa on nyt mulkoiltu ja kohdeltu hyvin hyvin huonosti. Siellä vaan mulkoillaan aaporessua.

Tehdään kansalaisaloite aapon kohtelun muutoksen saamiseksi. Kaupan henkilökunnan on muutettava käytöstään meidän aapoa kohtaan asap!

Viime kädessä tehdään kantelu oikeusasiamiehelle. niiiiih

et ymmärrä miten toimia viranomaisessa, eli mikä kuuluu oikeuskanslerille,mikä oikeusasiamiehelle, tasa-arvovaltuutetuule jne.. esim huoltomihesi työnlaatu ei kuulu oikeusasiamihelle. mee pois,sua taaskaan vaan jaksa. jonninjoutava  länkkyleuka turhake olet. muka nokkela, ei vaan olet nolo

Vierailija
84/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan outo mutta en normaalisti edes huomaa myyjiä. Kun käytän itsepalvelukassaakin, niin en kaupassa käydessä edes tervehti ketään. Se on minusta ihan normaalia ja ok.

Ehkä ap unohdat koko asian ja myyjät ja jatkat elämääsi.

Vierailija
85/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meijän ap-aapoa on nyt tervehditty väärällä tavalla siellä kaupan kassalla. Kaupan kassoilla ei saa olla muuta tekemistä kuin toimia aapon kanssa aapon siellä asioidessa. Eli pakkohymyilyä vaaditaan ja pirskahtelevan ilahtunutta käytöstä kun aapo suvaitsee saapua kauppaan.

Sellainen peli ei vetele, että aapoa hädin tuskin tervehditään (ja tervehditään väärin). Aapoa on nyt mulkoiltu ja kohdeltu hyvin hyvin huonosti. Siellä vaan mulkoillaan aaporessua.

Tehdään kansalaisaloite aapon kohtelun muutoksen saamiseksi. Kaupan henkilökunnan on muutettava käytöstään meidän aapoa kohtaan asap!

että sää oot tyhmäää. mee pois.  Ap juuri ilmoitti, että ennen niin ok palvelunlaatu saanut muutoksen ja mistähän johtuu. Miksi ennen oli sitten ok palvella  hyvin ja heikentää sitä yks k

Milloin sinä jätit koulut kesken? Ekaluokan jälkeenkö?

Vierailija
86/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et ymmärrä miten toimia viranomaisessa, eli mikä kuuluu oikeuskanslerille,mikä oikeusasiamiehelle, tasa-arvovaltuutetuule jne.. esim huoltomihesi työnlaatu ei kuulu oikeusasiamihelle. mee pois,sua taaskaa

Mikä sun äo on? Äo tarkoittaa älykkyysosamäärää. Oletko jälkeenjäänyt?

Vierailija
87/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et ymmärrä miten toimia viranomaisessa, eli mikä kuuluu oikeuskanslerille,mikä oikeusasiamiehelle, tasa-arvovaltuutetuule jne.. esim huoltomihesi työnlaatu ei kuulu oikeusasiamihelle. mee pois,sua taaskaa

Joku palikkahan sulla uupuu siellä päässä kun et tajunnut sarkasmia.

Vierailija
88/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan outo mutta en normaalisti edes huomaa myyjiä. Kun käytän itsepalvelukassaakin, niin en kaupassa käydessä edes tervehti ketään. Se on minusta ihan normaalia ja ok.

Ehkä ap unohdat koko asian ja myyjät ja jatkat elämääsi.

Minäkään en kiinnitä huomiotani myyjiin asioidessani kaupassa. Keskityn ostosteni keräämiseen. Todella usein myyjät sitten tervehtivät oma-aloitteisesti siellä isossa marketissa. Vastaan aina takaisin tervehdykseen. Kassalle mennessäni lappaan tavaraa hihnalle, ja kassahenkilö tervehtii aina ensin. Jos ei tervehdi, niin en sitä edes pane merkille. Kassojakin varmasti puuduttaa se yksitoikkoinen työ. Suokaa heille se, että joskus tervehtiminen on hädin tuskin tervehtiminen tai väsyksissä saattaa jopa jäädä väliin. 

Ei kai se kenenkään maata kaada? Kuka siitä nyt ottaa nokkiinsa? Pitää olla todella pikkusieluinen ihminen, joka siitä tuohtuu.

Ihmisiä he ovat kaikki.

Vierailija
89/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalla ymmärtäväistä väkeä.

Olen itse törmännyt samaan, että lähikauppani myyjä oli tympeä ja aina naama väärin päin ja tiuski ja heitteli ostoksia eikä hänen kassallaan koskaan halunnut asioida.

Laitoin sitten kerran erään ikävän ostosreissun jälkeen palautetta tästä käytöksestä ja kas, tuo myyjä katosi marketistamme ja ongelma poistui.

Kyllä asiakaspalvelijan - joka myyjäkin on - tulee olla työssään neutraali ja ennemmin positiivinen kuin negatiivinen. Pahaa oloa ei saa näyttää asiakkaalle vaikka kuinka olkoot ihminen.

Asiakaspalvelussa itsekin olen, kaupastakin aikoinaan työkokemusta liki 10 vuotta, enkä ikinä ikinä olisi kehdannut kohdella asiakkaitani noin kuin tuo yksi tietty myyjä teki.

Ja hän teki sen usein, käytännössä aina. Niin pitkään ettei hänen kassalleen enää ollut haluja mennä lainkaan.

Vierailija
90/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas palstalla ymmärtäväistä väkeä.

Olen itse törmännyt samaan, että lähikauppani myyjä oli tympeä ja aina naama väärin päin ja tiuski ja heitteli ostoksia eikä hänen kassallaan koskaan halunnut asioida.

Laitoin sitten kerran erään ikävän ostosreissun jälkeen palautetta tästä käytöksestä ja kas, tuo myyjä katosi marketistamme ja ongelma poistui.

Kyllä asiakaspalvelijan - joka myyjäkin on - tulee olla työssään neutraali ja ennemmin positiivinen kuin negatiivinen. Pahaa oloa ei saa näyttää asiakkaalle vaikka kuinka olkoot ihminen.

Asiakaspalvelussa itsekin olen, kaupastakin aikoinaan työkokemusta liki 10 vuotta, enkä ikinä ikinä olisi kehdannut kohdella asiakkaitani noin kuin tuo yksi tietty myyjä teki.

Ja hän teki sen usein, käytännössä aina. Niin pitkään ettei hänen kassalleen enää ollut haluja mennä lainkaan.

Aloittajan tapauksessa kassa on toiminut selvästikin neutraalisti. Mitäs hänelle pitäisi tarjota kassalla? Sirkushuveja? Puujalkavitsejä? Päivän piristystä? Erityishuomiota?

Sinäkin teit numeron siitä, että sinä et kokenut olevasi erityinen,  Voi kyynel.

Vierailija
91/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin täysin varma asiasta, että heillä on jotain hampaankolossa juuri minua vastaan, niin itse avaisin suuni ja kysyisin, että mikä teillä on kun ette enää tervehdi vaikka ennen tervehditte, onko teille tapahtunut täällä jotain mistä minun pitäisi olla tietoinen? ja jos siihen eivät vastaisi mitään ihmeellistä. Niin sanoisin, että asiakaspalvelijan työssä tavataan tervehtiä asiakkaita. Sen jälkeen antaisin asian olla. Omapahan on häpensä jos eivät osaa käyttäytyä. 

Ap ei väittänyt, että häntä ei tervehditä laisinkaan. Ap kirjoitti, että hädin tuskin tervehditään, eli henkilökunta ei tunne lähemmin tuota aloittajaa. Tervehtivät joka tapauksessa. Aloittajalle se ei kelpaa, vaan häntä pitäisi tervehtiä eri tavalla.

Tervehdin asiakasta sanoen "päivää" , niin asiakas sanoi takaisin että pitää sanoa "hyvää päivää". Ei kelvannut pelkkä päivää, ei. 

Vierailija
92/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pienestä kylästä kyse? Sellaista se vaan tuppaa olemaan kun jutut ja huhut liikkuu.

Vierailija
93/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me vaihdettiin kauppaa kun vakikaupan vartija seurasi koko ostosten teon ajan. Välillä pakko käydä kun kaikkea samaa ei saa uudesta ruokakaupasta mutta siis satoja tai tuhansia euroja vuodessa meneepi nyt kilpailijalle.

Oli vähän ahdistava fiilis kun mietittiin, että mitä tuo ukko haluaa, tulla naamalle istumaan vai? 

Oikein mielelläni, hyvä kun tajusit vihdoin t: vartija

Vierailija
94/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein mielelläni, hyvä kun tajusit vihdoin t: vartija

Ja teitä 40 tunnin koulutuksen saaneita on varmaan enemmänkin, että voitte porukalla istua asiakkaan päälle kuten Isossa Omenassa kävi vai kuinka? 

Et sitten päässyt mihinkään opiskelemaan. Voihan surkeus.

Vierailija
95/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvännäköinen? Samaa sukupuolta olevat saattavat olla kateellisia ja siksi töykeitä. Joku levitellyt sinusta paskajuttuja? Jos olet vastakkaista sukupuolta, heillä saattaa olla tarve osoittaa, että "he ainakaan eivät ole sinusta yhtään kiinnostuneita." Mukamas. Varsinkin miehet saattavat olla kauniita naisia kohtaan suorastaan vihamielisiä.

Vierailija
96/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on raskaana ja ostaa tupakkaa tai alkoholia niin sitten selitys on siinä.

Vierailija
97/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalle muutettuani tuntui kuin jotkut lähikaupan naiset olisi yrittäneet tehdä vaikutusta, mutta kun vain kylmänviileästi hoidin kauppa-asiani enkä reagoinut niin sen jälkeen alkoivat tylyksi. Olihan se nyt kummallista kun tiukkojen nutturoiden tilalle päivän ajaksi vaihtui avoimet hiukset ja iloisesti lirkuteltiin, sen jälkeen taas nuttura kireelle ja naama norsunveelle. M34

Vierailija
98/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama juttu. Laitoin kauppaan palautetta niin laittoivat sen myyjän vähäks aikaa lomalle. Eli kannatti valittaa!

Eli, kokemusta on.

Vierailija
99/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi sama juttu. Laitoin kauppaan palautetta niin laittoivat sen myyjän vähäks aikaa lomalle. Eli kannatti valittaa!

Eli, kokemusta on.

Oletko saanut lääkitystä sun harhoihisi? Myyjäthän ei ole lomalla milloinkaan eiks juu. Vain silloin kun sinä valitat va jaa. Todellisuudessa kaikki ei ole sinun takiasi ei.

Vierailija
100/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sittenkään niin malliesimerkki hyvästä asiakkaasta kuin mitä annat meidän ymmärtää.s

Useamman henkilön suhtautumisen muuttuminen sinua kohtaan, kertoo kyllä sinusta jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi