Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut saamaan huonoa kohtelua lähikaupassani

Vierailija
27.11.2024 |

Sen kun vielä keksisi mitä on tässä tapahtunut. Lähikaupassani muutama myyjä (ei sentään kaikki), jotka vielä jonkin aikaa sitten tervehtivät minua ja käyttäytyivät ihan normaalisti ovat alkaneet käyttäytyä minua kohtaan ihan oudosti; tuskin tervehtivät, mulkoilevat minua ja koko heidän olemuksensa ja ilmeensä on muutenkin sellainen, että voisi luulla olleen jonkinlainen loukkaus heitä kohtaan, että tulin kyseiseen kauppaan ostoksille.  (Ja tiedän kyllä, että kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta tässä tapauksessa niitä huonoja päiviä on ihan liian usein pelkäksi sattumaksi)

Se vaan tässä on ongelmana, että en lainkaan ymmärrä mistä tällainen voisi johtua. En ole häiriköinyt kyseisessä kaupassa, en ole varastanut mitään, en ole v*ttuillut näille myyjille (tai kenellekään muullekaan siellä) tai tehnyt mitään muutakaan sellaista mikä oikeuttaisi/selittäisi edellä mainitun käytöksen. Sanottakoon vielä, että en todellakaan tunne kumpaakaan näistä myyjistä millään tavalla henkilökohtaisesti ja kohtaan heitä ainoastaan kyseisessä kaupassa työnsä parissa.

Tällainen on varmaan monen mielestä merkityksetön pikkujuttu, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään henkilökohtainen ihmissuhde, mutta jostain syystä on vain alkanut vaivata minua käsittämättömyydellään. 

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisesti asiakkaat keskittyvät ostosten tekoon, ei myyjien käyttäytymiseen. He saattavat huomata sen, jos jotenkin kiinnität heihin epätavallisen paljon huomiota.

hänhän sanoi nähneensä ison muutoksen mikä tilanne  siiiis Ennen oli- jos alunperinkin noin mikä nykytila, niin tuskin ap ihmettelisi. se muutos häntä vaivaa. nyt se ei olekaan enää se mukava omankylän kauppa.

Vierailija
62/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei pyöri napasi ympärillä. Henkilökunnalla on paljon mielessä se, mitä kaikkea vielä pitää ehtiä tekemään työvuoron aikana.

Myös voi olla omia huolia niillä työntekijöillä. Omassa perheessä vaikkapa lapsesta huoli tai vastaavaa. Myös jos on jotain kipua, niin silloin ei paljon hymyilytä. Työhän on niveliä rasittavaa. Samaa liikettä pitää tehdä kassalla. Minulla esim. tuli olkapäähän nivelrikko, jonka takia jouduin irtisanomaan itseni. Pahin kipu hälveni vasta vuodessa. Kunnossa se ei ole vieläkään vuosien jälkeen.

Kaikki ei siis ole sinun takiasi ja sinun vuoksesi ap. Ei saisi olla noin naiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outona pitävät sua koska tarkkailet heidän käytöstä. Sairaan merkki.

muka tarkkailua,jos ap huomaa muutoksen aiempaan. sitä tarvitse mitenkään oikein tarkkailla. olet sä mt?  et tajua edes mitä tuo ap tarkoittaa. enen ok ja ok ihan fiksua kivaa,nyt jotain muutosta. Sen Aistii ilman tarkkailuakin.

Vierailija
64/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisesti asiakkaat keskittyvät ostosten tekoon, ei myyjien käyttäytymiseen. He saattavat huomata sen, jos jotenkin kiinnität heihin epätavallisen paljon huomiota.

hänhän sanoi nähneensä ison muutoksen mikä tilanne  siiiis Ennen oli- jos alunperinkin noin mikä nykytila, niin tuskin ap ihmettelisi. se muutos häntä vaivaa. nyt se ei olekaan enää se mukava omankylän kauppa.

Joillakin on tapana nähdä mörköjä joka paikassa. Mielenterveydessä on silloin ongelmia.

Vierailija
65/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outona pitävät sua koska tarkkailet heidän käytöstä. Sairaan merkki.

muka tarkkailua,jos ap huomaa muutoksen aiempaan. sitä tarvitse mitenkään oikein tarkkailla. olet sä mt?  et tajua edes mitä tuo ap tarkoittaa. enen ok ja ok ihan fiksua kivaa,nyt jotain muutosta. Sen Aistii ilman tarkkailuakin.

Mene hoitoon.

Vierailija
66/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et käsitä sitä, että kaupan myyjillä on muutakin elämää ja elämänsisältöä kuin puotipuksuna oleminen osa-aikaisena surkealla palkalla.

Myyjä saattaa esim. käydä toisessakin työssä saadakseen elantonsa. Myyjällä saattaa olla omia ongelmia kotona tai jossakin muussa asiassa. Huolta ja murhetta kokee jokainen joskus.

Vierailija
67/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö monta kertaa päivässä siellä kaupassa?

Ensin ostat maidon. Sit myöhemmin käyt samana päivänä hakemassa nuggetteja. Illalla vielä xtra nakkeja kun muuhun ei sulla ole varaa.

En ole aloittaja mutta mitähän ihmettä se myyjälle kuuluu että kuinka usein asiakas siellä käy ja mitä ostaa? 

Sen huomaa jo myyjät jos joku ravaa alvariinsa monta kertaa samana päivänä samassa kaupassa. 

Potentiaalinen stalkkeri, joka käy tarkkailemassa myyjien käytöstä.

Hengailemassa kun ei muuta elämää ole.

Elämänhallintaongelmia kun ei osaa ostaa päivän tarpeisiin kerralla tavaraa.

ina ei jaksa kantaa kerralla paljoa, se yksi syy. On täysin eri maailmasta tuo stalkkarihommat,jopa raiskaus tms, tuksin siitä kyse. Vaan ap aistii muutoksen ennen niin kiva hnekilökunta-nyt ilmapiiri muuttunut. Joku yksinäinen vanhus voikin käydä ihan sen päivittäisen kontaktin vuoksi. Mutta jos nuorempi ja toisessa kädessä keppi ja toisessa laukku, ei voi kantaa kuin 1 maito ja leipä, esim. selkäinvalidi ,toki isommatko tuodaan kotiinkuljetuksella,mutta jotain täydennystä pitää tehdä, eli syy jos käy useammin kuin kerran.

Exät stalkkaa, harvemmim mummut. Jos ennen häntä huomioitu,nyt huonompi ilmapiiri,toki se hämmentää. Syitä;irtisanomisuhka,huonot työolot, talon sisäinen ongelma,,,jotka ei liity asiakkaisiin.

eräs kampaajan planttu palveli iäkästä aina suht hyvin,makeili jopa,kun  hän sai joka kerta 5x vuodessa noin 40e edestä per sille käynnille ns tuliaisia,kukkia, viiniä, lounaslahjakortin, munavoita -piirakoita. täytekakun, teatterilahjakortin. 

kun asiakas alkoi miettimään ja sanoikin kun kunto heikentyi ,että nyt muista sinua vain kerran vuodessa jollain kivalla  ,niin jo palvelunlaatu heikentyi. muille ok tukkaa,,näki nstakuvista, kun hän kysyi miksi et mulle tee tuota, niin änkytti kuulema ,häkeltyi, huonoa jälkea. oppi jo kurkkimaan jopa asiakkaan kassiin.  oppi että Aina kannetaan 213 e kampaamopalvelun päälle vielä niiin paljon kaikkea.  eihän muutkaan kanna. eri asia kiittää kerran vuosi mm hyvästä palvelusta, että onhan noita ämmiä397

Vierailija
68/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua välillä tervehditään, Hki, lähiö, en käy joka pvä mutta useesti, mulla on hymyilevät kasvot 

Vierailija
69/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aina yksin kaikista tuollaisista pikkujutuista tulee hirveän suuria kun muita sosiaalisia kontakteja ei ole.

totta.  tiedän vanhemman rouvan, on aina yksin. kerran kk isot ruuat kotiin. saattaa olla 3kk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ettei puhu ,pääse puhumaan kellekään kuin sille kampaajalleen.  se on varmaan hänen maailmassaan iso juttu. hänellä äärihätähenkilön numero joku tuttu mies,mutta ei ns soitteluystävä. pari kertaa vuosi tulee auttamaan toiseltä paikkakunnalta .  jos ihminen ei pääse puhumaan edes 3kk, osaako kukaan kuvitella,että johan äänijänteet surkastuu. ihminen on jossain määrin sosiaalinen.  onhantodettu-yksinäisyys voi tappaa.

Vierailija
70/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se intensiivinen kontaktin otto myyjiin.

He vaistoaa sinussa ongelmatapauksen.

No jos normaali tervehtiminen kassalla on "intensiivisen kontaktin ottoa" ja "ongelmatapauksen käytöstä" niin sitten toki ymmärrän asian. 

Täytynee seuraavan kerran olla sanomatta mitään ja olla epäkohtelias, jos se kerran on normaalia käytöstä.

ap.

Sun äärilaidasta toiseen meneminen kertoo epävakaudestasi. Myyjät ovat vaistonneet ihan oikein.

Eihän ap ole ollut äärilaitaa ennen tätä. Vaan vaistonut nyt jonkin muutoksen nyt. Ja siltä pohjalta Nyt päätti basta että okke ,ei sitten, en moikkaa edes että eiole liikaa sekin. Ennen ollut tasaista,nyt muutos. Ja ihan Oikein,  lopettakoon niiden moikkaamisenkin jos on niin vaikeaa olla heidän normaali entinen kohtelias. kunhan sä länkkyleuka et vaan tajuu. tyhmä mee pois

Vierailija
71/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi perusteella joka ei ihan kata sitä, että kohtelua voisi yksiselitteisesti kommentoida, mutta minä heitän kehään sellaisen perustelun kuin kateus, ostatko laadukkaasti, oletko laadukkaasti pukeutunut tai peräti komea, kaunis, tässähän on suomalaisella syytä jo heittäytyä paskamaiseksi jo ihan riittämiin.

olen nähnyt muuten tuonkin. keski-ikäisten myyjä-kassahenkilöiden akkaväki... niin totta

Vierailija
72/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet omituinen hyypiö!

ja sä et ymmärrä edes mitä ap kirjoitti,sisäistä. joko heikko ymmärryskyky,et lue, oletat tai mt. joten mee pois. vastenmielinen hyypiööö oot itse

Vierailija
73/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se intensiivinen kontaktin otto myyjiin.

He vaistoaa sinussa ongelmatapauksen.

No jos normaali tervehtiminen kassalla on "intensiivisen kontaktin ottoa" ja "ongelmatapauksen käytöstä" niin sitten toki ymmärrän asian. 

Täytynee seuraavan kerran olla sanomatta mitään ja olla epäkohtelias, jos se kerran on normaalia käytöstä.

ap.

Sun äärilaidasta toiseen meneminen kertoo epävakaudestasi. Myyjät ovat vaistonneet ihan oikein.

Eihän ap ole ollut äärilaitaa ennen tätä. Vaan vaistonut nyt jonkin muutoksen nyt. Ja siltä pohjalta Nyt päätti basta että okke ,ei sitten, en moikkaa edes että eiole liikaa sekin. Ennen ollut tasaista,nyt muutos. Ja ihan Oikein,  lopettakoon niiden m

Ihan sama. Mee tyhmä toiseen kauppaan.

Vierailija
74/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein olet alkanut saamaan huonoa kohteluta. Heh heh. Tervehtivät kuitenkin kassalla ja sekö on huonoa kohtelua? (hädin tuskin tervehtivät tarkoittaa että tervehtivät kuitenkin)

Nauraahan ne sulle jos saisivat tietää, että herra isoherra on ottanut nokkiinsa, kun ei sille hymyillä joka kerta kun herra isoherra saapuu kauppaan.

jos pidettäisiin tasaisena palvelun laatu eikä erilaista eri kerroilla. ap sanoo alunperin kaikki hyvin

Vierailija
75/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin täysin varma asiasta, että heillä on jotain hampaankolossa juuri minua vastaan, niin itse avaisin suuni ja kysyisin, että mikä teillä on kun ette enää tervehdi vaikka ennen tervehditte, onko teille tapahtunut täällä jotain mistä minun pitäisi olla tietoinen? ja jos siihen eivät vastaisi mitään ihmeellistä. Niin sanoisin, että asiakaspalvelijan työssä tavataan tervehtiä asiakkaita. Sen jälkeen antaisin asian olla. Omapahan on häpensä jos eivät osaa käyttäytyä. 

Vierailija
76/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet omituinen hyypiö!

ja sä et ymmärrä edes mitä ap kirjoitti,sisäistä. joko heikko ymmärryskyky,et lue, oletat tai mt. joten mee pois. vastenmielinen hyypiööö oot itse

Kantsis sun käydä lisää kouluja apukoulun lisäksi.

Vierailija
77/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy kaupan myyjiä. Mielenterveysongelmaiset ottaa targeteiksi kaupan myyjät kun eivät saa mielenterveyspalveluita.

Pian se selviää niille myyjillekin, että nuppivikainenhan se tyyppi on viimeistään siinä vaiheessa, kun alat vaatimaan myyjien esimieheltä erityiskohtelua itsellesi niiden putiikissa.

Selvää stalkkerimatskua

mee pois mt 

Vierailija
78/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin täysin varma asiasta, että heillä on jotain hampaankolossa juuri minua vastaan, niin itse avaisin suuni ja kysyisin, että mikä teillä on kun ette enää tervehdi vaikka ennen tervehditte, onko teille tapahtunut täällä jotain mistä minun pitäisi olla tietoinen? ja jos siihen eivät vastaisi mitään ihmeellistä. Niin sanoisin, että asiakaspalvelijan työssä tavataan tervehtiä asiakkaita. Sen jälkeen antaisin asian olla. Omapahan on häpensä jos eivät osaa käyttäytyä. 

Ap ei väittänyt, että häntä ei tervehditä laisinkaan. Ap kirjoitti, että hädin tuskin tervehditään, eli henkilökunta ei tunne lähemmin tuota aloittajaa. Tervehtivät joka tapauksessa. Aloittajalle se ei kelpaa, vaan häntä pitäisi tervehtiä eri tavalla.

Vierailija
79/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy kaupan myyjiä. Mielenterveysongelmaiset ottaa targeteiksi kaupan myyjät kun eivät saa mielenterveyspalveluita.

Pian se selviää niille myyjillekin, että nuppivikainenhan se tyyppi on viimeistään siinä vaiheessa, kun alat vaatimaan myyjien esimieheltä erityiskohtelua itsellesi niiden putiikissa.

Selvää stalkkerimatskua

mee pois mt 

Mee hoitoon mt- ongelmainen tyhmä.

Vierailija
80/113 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meijän ap-aapoa on nyt tervehditty väärällä tavalla siellä kaupan kassalla. Kaupan kassoilla ei saa olla muuta tekemistä kuin toimia aapon kanssa aapon siellä asioidessa. Eli pakkohymyilyä vaaditaan ja pirskahtelevan ilahtunutta käytöstä kun aapo suvaitsee saapua kauppaan.

Sellainen peli ei vetele, että aapoa hädin tuskin tervehditään (ja tervehditään väärin). Aapoa on nyt mulkoiltu ja kohdeltu hyvin hyvin huonosti. Siellä vaan mulkoillaan aaporessua.

Tehdään kansalaisaloite aapon kohtelun muutoksen saamiseksi. Kaupan henkilökunnan on muutettava käytöstään meidän aapoa kohtaan asap!

Viime kädessä tehdään kantelu oikeusasiamiehelle. niiiiih

että sää oot tyhmäää. mee pois.  Ap juuri ilmoitti, että ennen niin ok palvelunlaatu saanut muutoksen ja mistähän johtuu. Miksi ennen oli sitten ok palvella  hyvin ja heikentää sitä yks kaks kun moiselle ei löydy loogista selitystä Jos yhdellä huono pv, onko kakilla .ja heti että asiakkaan syy, no voihan olla muutosneuvottelut. tänäänkin oli lehdessö kaupanalan irtisanomisia. myyjät puskee huonoa oloaan asiakkaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi